Žada pasirašyti bendradarbiavimo susitarimą su Centrinės Azijos valstybėmis

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2023-06-14

Per pusšimtis privataus ir valstybinio sektoriaus atstovų iš penkių Centrinės Azijos valstybių – Kazachstano, Uzbekistano, Tadžikistano, Kirgizijos ir Turkmėnistano – trečiadienį atvyko į Klaipėdą iš arčiau susipažinti su vieninteliu Lietuvos jūrų uostu. Svečiams pristatyti Klaipėdos uosto metiniai rezultatai, vykdomos veiklos ir teikiamos paslaugos. Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas svečius supažindino su uosto vystymo kryptimis, vykdomais projektais.

Klaipėdoje trečiadienį lankėsi penkių Centrinės Azijos šalių delegacijos. Uosto direkcijos nuotr.

2022 m. į šias Centrinės Azijos šalis gabenta beveik 234 tūkst. tonų krovinių arba 42 proc. daugiau nei 2021 metais. Daugiausia krauta netauriųjų metalų ir jų gaminių, mineralinių produktų, chemijos pramonės, gyvūninės kilmės produkcijos, maisto produktų, gėrimų, tabako.

Geležinkelių transportu pernai gabenti 83 procentai Centrinės Azijos valstybių krovinių, likę 17 procentų – kelių transportu.

Palyginus pirmą 2023 m. ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Centrinės Azijos valstybių krova per Klaipėdos uostą augo. 2022 m. sausio–kovo mėnesiais krauta 18,3 tūkst. t, o šiemet per tą patį laikotarpį 69,68 tūkst. t (51,38 tūkst. tonų daugiau). Daugiausia krova augo dėl aktyvesnės Kazachstano krovos.

Siekiant plėtoti ilgalaikius tarptautinius prekybos santykius, auginti esamus prekių importo, eksporto ir tranzito srautus, vystyti tarptautinį krovinių vežimą keliais ir daugiarūšį transportą Transkaspijos tarptautiniu transporto keliu, keistis informacija ir gerąja patirtimi, birželio 16 d. Vilniuje vyksiančio forumo metu planuojama pasirašyti bendradarbiavimo susitarimą. Jį pasirašys 10 Lietuvos ir Centrinės Azijos įstaigų ir organizacijų.

Maždaug 40-ies Centrinės Azijos valstybių įmonių ir organizacijų atstovų verslo misijos vizitą į Lietuvą organizuoja Kazachstano transportininkų sąjunga „KAZLOGISTICS“ ir tarptautinė organizacija TRACECA, bendradarbiaudamos su Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK), Lietuvos nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir UAB „Centrinės Azijos projektai“ bei Jungtinių Valstijų tarptautinės plėtros agentūra.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Klaipėdos uoste – labai jautrus krovinys  (1)

„Atvira Klaipėda“ skaitytojams toliau pristato, kokie prieš šimtą metų Klaipėdos krašte dėjęsi įvykiai yra užfiksuoti dabar Lietuvos centriniame valstybės archyve ...
2025-12-06
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Klaipėdoje – didžiulė iš Tailando atkeliavusi cigarečių kontrabanda

Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai Klaipėdos Jūrų uosto poste sulaikė apie 1000 dėžių kontrabandinių cigarečių. Rūkalai, kurių preliminari vertė siekia ...
2025-11-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste – pirmasis privatus 5G tinklas (1)

Bendrovė „Telia“ Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste savo lėšomis įdiegė pirmąjį privatų 5G (Standalone, SA) tinklą Lietuvoje. Naujas ryšių technologijų raidos ...
2025-11-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This