Pagaliau Dangėje pradeda kursuoti vandens autobusai

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Roberta Reliugaitė, „Atviros Klaipėdos" praktikantė
2023-06-16

Komentarų: 16

Nuo šio penktadienio, birželio 16-osios, du vandens autobusai pagaliau pradeda kursuoti Dangės upe maršrutu senamiestis – Tauralaukio tiltas. Pasak Klaipėdos savivaldybės, tai yra pirmasis Lietuvoje ekologiškas, reguliarus vidaus vandenų maršrutas.

Robertos Reliugaitės nuotr.

„Projektas nėra paprastas. Jis ypatingas yra tuo, kad sukurtas būtent Klaipėdoje. Teko viską projektuotis patiems – elektros baterijas, jų instaliaciją. Pats projektas taip pat nėra itin paprastas, nes tai yra mažasis keleivinis transportas. Lubų aukščiui turėjo įtakos Biržos tiltas. Tiek grimzlė, tiek katamaras, kaip transporto priemonė, buvo pasirinkti dėl Danės upės seklumos. Buvo įvairių niuansų, tačiau prie jų privalėjome prisitaikyti“, – apie vandens autobusus sakė juos gaminusio startuolio „Popa Boat“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Vėlius.

Jis paaiškino, kad laivų specifika yra tokia, jog norint pasiekti didesnį greitį, itin stipriai didėja kuro sąnaudos.

„Norint nuo 7 kilometrų per valandą padidinti greitį iki aštuonių, kuro sąnaudos auga eksponentiškai“, – sakė jis.

Pačiais vandens autobusais plukdo savivaldybės įmonė „Klaipėdos paslaugos” (buvęs Klaipėdos autobusų parkas).

„Tai atliepia šiandieninės politikos požiūrį. Šiandieninis pasiplaukiojimas man buvo atraktyvus ne vien dėl to, kad buvo išbandyta ši technologija, sukurta Klaipėdoje, tačiau taip pat buvo svarbu pamatyti kranto linijas, kad suprasti, kur įrenginėti krantines, kiek valyti pačią upę. Liūdna, tačiau upė ilgą laiką buvo netvarkyta”, – sakė naujos paslaugos pristatyme dalyvavęs miesto meras Arvydas Vaitkus.

VŠĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) direktorius Gintaras Neniškis patikino, kad bilietų kontrolė bus vykdoma ir šiose vandens transporto priemonėse.

„Tačiau kaip ji tikrins – dar neatskleisime. Manyčiau, kad jos bus minimaliai – autobusas talpina 10 žmonių, tad vairuotojui sužiūrėti itin sudėtinga nėra, juolab autobuse yra kameros“, – sakė jis.

Vienkartinio bilieto kaina išliks tokia, kokia buvo planuota – 3 eurai, taip pat galios Transporto lengvatų įstatyme nustatytos lengvatos. Su Klaipėdiečio kortele pasiplaukiojimas bus pigesnis – 2 eurai 40 centų. Atsiskaityti už keliones bus galima el. bilieto kortele, bekontakte banko kortele ir kitais elektroniniais būdais, grynaisiais atsiskaityti nebus galimybės.

Šis vandens transportas keleivius į vieną pusę turėtų nugabenti per 1 valandą ir 20 minučių. Maršrute iš viso bus 6 stotelės („Senamiestis“, „Liepų
tiltas“, „Danės slėniai“, „Senvagė“, „Botanikos sodas“ ir „Tauralaukio tiltas“), katamaranai per dieną kursuos 8 kartus. Autobusai talpina 10 keleivių, taip pat yra įrengta ir viena vieta neįgaliojo vežimėliui.

Planuota, kad tokia naujovė startuos nuo gegužės 15-osios, tačiau užtruko stotelių įrengimo darbai. Jie Klaipėdos savivaldybei atsiėjo 114 233 Eur.

Skelbta, jog ši paslauga neabejotinai bus nuostolinga, preliminariai planuota, kad atitinkamoms kompensacijoms šiemet reikės skirti apie 50 tūkst. eurų.

Pagal trejų metų trukmės sutartį KKT už tokių paslaugų teikimą planuoja „Klaipėdos paslaugoms” sumokėti 363 tūkst. eurų – po 4,37 Eur už kilometrą. 

16 Comments

  1. Aha

    jau ko pasigedau Klaipėdoje tai šitos plaukiojančios dėžės:D) Nu tiesiog būtina klaipėdiečiams ir uostamiesčio svečiams:D) O jei rimtai tai paskutiniu mirksniu prastumtas liberastu projektas yra pasmerktas visada sunkt pinigus iš savivaldybės biudžeto. Apsoliučiai neatsipirks (vasara pas mus tik 3 mėnesiai, o populiarumas bus tik iki tol, kol visiems nusibos..) Labai norėčiau pamatyti visą pinigų sumą (su projektais, studijom ir sąmata) kuri genialiųjų enšteinų nuopelnu buvo sukišta į šitą pramogėlę..Ar pirmas kartas su tokiais ,,verslais”? Kur dabar nusususių KAR KAR ar KEBERIOKŠT uždarbiai? Labai pelningos ir visiems reikalingos pramogos?:D) Nors..runkeliams gal ir gerai..

    Reply
    • Tikrai taip

      Pritariu jums. Tegu KKT dabartinis šefas/ buvęs savivaldybės direktorius parašo, kiek popa LT paramos šitam visada nuostolingam VERSLO projektui Neniškiui pasirašius gavo. Kiek infrastruktūrai įrengti miesto biudžeto pinigų įmerkė.

  2. Lidija

    Geras projektas, pirmą kartą pamačiau miestą iš upės pusės, ten tikrai dar daug neišnaudotų plotų ir galimybių.

    Reply
  3. Tas pats Vandenis

    Tiesa, reikėtų paskelbti stotelių žemėlapį, dar geriau būtų maršrutą prijungti prie TRAFI KLAIPĖDA programėlės. Jeigu su TRAFIais susitarti nepavyktų, tai nors stotelių lokacijų koordinates paviešinkite, per maps’us ar stops’us patys susirasime.

    Reply
    • Memelender

      Maršrutai.lt yra ir stotelės ir grafikai.

    • R.V.

      Aha, jau ir TRAFI turi, ir stops.lt atsirado, ir dar kažkur yra, šaunuoliai organizatoriai, dyyydelis dėkui :). Juk ir baltam arkliui aišku, kad tas vandens autobusas skirtas ne kasdieniniam susisiekimui, kaip miestiniu transportu, o pramogai, relaksui arba valandžiukei poilsio ramios upės vingiuose. Taip pat aišku, kad dabar kol miestiečiai susidomėję – pasiplaukios, gal dar esant geram orui maršrutą pakartos su vaikais ar anūkais, svečius atvykėlius paplukdys, ir bemaž viskas, nebent TIC imtų kokius nors turistus plukdyti su gidu ir muzika. Beje, ne vienas bendrakeleivis pastebėjo, kad to akvabuso priekyje šalia vairuotojo yra daug vietos, ten tilptų nedidelis gėrimų ir čipsų automatas: vaikams malonumas, suaugusiems irgi tiktų, o vežėjams papildomas uždarbis iš tokios prekybos. Bent jau kol nėra tos svajonių kavinukės…

  4. Inga

    Mes jau isbandėm pacia pirma diena.jausmas nerealus.kokia grazi musu gamta.gyvenam klaipedoj.bet dar nebuvom toj pusej.ir botanikos sodas patiko.

    Reply
  5. Būtinai reikia išnaudoti Dangės upę

    Dar neteko išbandyti, bet reikės būtinai pasinaudoti vandens autobusu. Leisiu sau pasvajoti. Lipu į vandens autobusą, plaukiu iki sustojimo „Botanikos sodas”. Išlipu. Einu į kavinutę išgerti puodelio kavos su kruasanu. Arba vakare taurę raudono vyno su su skaniu sūriu. Pasigrožėti Botannikos sodo augmenija, rožynais. Gera būtų. O gal taip ir bus?!

    Reply
    • Anonimas

      Tikrai būtų romantiška, jeigu Botanikos sodas nebūtų šalia dviejų triukšmingų kelių šonuose. Na, nebent apačioje į pietus, kur sodinami sodinukai. Karts nuo karto nuvyksta ten pasigrožėti. Kaip gaila , kad tokia nuostabi vieta yra nedėkingoje nurodytoje lokacijoje

    • Romantiškasis Vandenis

      Na, nuo transporto keliamo triukšmo yra labai nemėgstama, tačiau efektyvi priemonė – leistino greičio apribojimas, sakykime iki 40 ar 30 km/h. Dar galima triukšmingas atkarpas apsodinti tankiomis gyvatvorėmis, tačiau jos auga ilgai (o ir priežiūros reikalaus), per tą laiką ir vandens autobusai susidėvės, ir mitinė kavinukė bankrutuos. O gal ir ne. Taigi pasvajokime, sako, svajonės pildosi 🙂

  6. Algirdas Grublys

    Pirmam reisui iki Tauralaukio prireikė 6 metų atkarpos. 2017 m.gegužės 18d. mano vadovaujama Savivaldybės tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija surengė išvažiuojamąjį posėdį , dalyvaujant merui V.Grubliauskui ir administracijos direktoriui S.Budinui. Plaukiant kateriu Dangės upe džiaugiamės oficialiai įteisinta 4,3 km vandens kelio atkarpa iki Lietų gatvės tilto , dėstėme valdžiai planus dėl upės ir krantinių sutvarkymo ,įveiklinimo . Tikinome kad būtina įteisinti ir įregistruoti vandens kelią iki Tauralaukio, sutvarkyti prieplaukas , valčių nuleidimo vietas.

    Reply
    • Anonimas

      Ir vel p. Vaitkus svetimą juostelę perkirpo 🙂 Jei kam tenka pažiūrėti vaikiškus filmukus, tai filmuke “Patruliai šuniukai” yra tok personažas meras, kuris visada visur puikuojasi, tik va nevisada jam gerai su darbais sekasi. Kažkaip nuotaiką pakėlė.

    • Nevykėliui anonimui

      Galite ir toliau žiūrėti filmukus ( tokie ir renka liberalius ? ) , nes kas vyksta ir kaip vyksta miesto ” valdymas ” – nesuprantate . Baisu nuo bukai liberalių nesugebančių kritiškai mąstyti _______Tai atliepia šiandieninės politikos požiūrį. Šiandieninis pasiplaukiojimas man buvo atraktyvus ne vien dėl to, kad buvo išbandyta ši technologija, sukurta Klaipėdoje, tačiau taip pat buvo svarbu pamatyti kranto linijas, kad suprasti, kur įrenginėti krantines, kiek valyti pačią upę. Liūdna, tačiau upė ilgą laiką buvo netvarkyta”, – sakė naujos paslaugos pristatyme dalyvavęs miesto meras Arvydas Vaitkus.

    • Aš jau net neabejoju , jei

      projektas bus nuostolingas Klaipėdai , jį bus prastūmę liberalieji ? 🙂 Liūdesys ….

    • Anonimas

      Adresatui IP 90.131.34.254. Tuščiagalvis tai Jūs brangusis/brangioji, reikia pasaulį suvokti ne vien kai taisyklių kratinį. Vaidinti inteligentišką žmogų labai jau nuobodu ir pasipūteliška, pabandykite smėlio dėžėje pasikapstyti, gal ateis bent vienas geras linksmas vaikystės prisiminimas, jei žinoma Jūsų vaikystėje liberalai neskriaudė.

    • Vandenis

      Nesigirkite. Visi prisidejo.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This