Saugus susisiekimas su miestu – mažesnis prioritetas

Svarbu, Transportas

Klaipėdos prieigose, Kalotės gyvenvietėje, palei kelią į Kretingą, nuo pernai tiesiamas naujas dviračių-pėsčiųjų takas dar kurį laiką bus nepilnavertis – jungties su uostamiesčiu priemiesčio gyventojai turės palaukti.

Kretingos link palei Kalotę drieksis naujas dviratininkams ir pėstiesiems skirtas takas… 

…tačiau iki jo atvažiuoti ar ateiti ir toliau dar teks labai nesaugiomis sąlygomis. Martyno Vainoriaus nuotr.

Kai kurie kalotiškiai, ir greta esančio Purmalių kaimo gyventojai, stebėdami darbus, vis laukė, kada jie persikels ir į pietus, Klaipėdos link, kur apie saugų eismą dviratininkams jau metų metus galima tik pasvajoti.

„Labai smagu, kad darbai vyksta palei Kalotę, Kretingos link, čia tikrai reikėjo ir tokio tako, ir stotelių su įvažomis. Bet kodėl Kelių direkcija nevykdo projekto kompleksiškai? Pėsčiųjų ir dviračių takas dabar baigiasi Klaipėdoje, iškart už Plytinės autobusų stotelės, ir apie kilometrą reikia važiuoti žvyruotu kelkraščiu arba plentu visai šalia automobilių. Tik nedidelėje atkarpoje yra saugiau, kur yra atitvaras, bet tada reikia važiuoti per žolyną išminta bryde. Dviračių tako šioje atkarpoje nėra ir kitoje plento pusėje, kur dar Labrenciškė, miesto riba. Tiek Purmaliai, tiek ir Kalotė plečiasi, gyventojų daugėja, bet saugiai su dviračiu ar paspirtuku iš jų iki miesto ar atgal nenuvažiuosi. Negi taip ir paliks?” – „Atvirai Klaipėdai” rašė vienas skaitytojas iš priemiesčio, stebėjęsis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prioritetais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Balandžio pabaigoje platintame pranešime spaudai apie penkiose Klaipėdos apskrities savivaldybėse šalia valstybinės reikšmės rajoninių ir krašto kelių  vykdomus dviračių takų įrengimo bei rekonstrukcijos darbus Susisiekimo ministerija rašė, jog trūkstama tako tarp Klaipėdos ir Kalotės atkarpa bus įrengiama „vėlesniu projektu”.

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas „Atvirai Klaipėdai” paaiškino, kad šiuo metu jau yra rengiamas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 168 Klaipėda–Kretinga ruožo nuo 6,52 iki 7,3 km kapitalinio remonto, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus, techninis darbo projektas. Pagal jį ir bus įrengtas trūkstamas ruožas nuo Klaipėdos Plytinės rajono iki Kalotės, sujungsiantis uostamiestį su šia gyvenviete.

Trūkstamo atkarpos tiesimo darbų viešąjį pirkimą planuojama inicijuoti paskutinį šių metų ketvirtį, tad realių darbų galima sulaukti tik kitąmet.

Pasak S. Jansono, takas palei Kalotę buvo pradėtas tiesti anksčiau, nes pirmiau siekiama užtikrinti saugias eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams gyvenvietėje, o tik vėliau saugų susisiekimą su miestu.

„Per Kalotės gyvenvietę tako tiesimo projektas buvo parengtas 2021 metais, o trūkstamo tako atkarpa pradėta projektuoti pernai. Atsižvelgiant į tai, parengus tako projektą per Kalotės gyvenvietę, jis buvo pradėtas įgyvendinti iš karto, nelaukiant trūkstamos atkarpos projekto”, – paaiškino LAKD atstovas.

INFORMACIJA

Susisiekimo ministerija skelbė, kad Vakarų Lietuvoje tvarkoma beveik 18 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Antrojoje šių metų pusėje žada nutiesti dar beveik 38 km tokių takų.

LAKD tvarko dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūrą tarp miestų ir netoli, t. y. iki 6–7 km nuo jų nutolusių gyvenviečių.

Šilutės rajone įrengiamas 1,56 km dviračių tako ruožas kelyje Nr. 4217 Šilutė–Rūgaliai–Povilai (Šilutės miesto Aukštumalės gatvės atkarpoje nuo sankryžos su Klaipėdos gatve iki Šilutės miesto pabaigos).

Kretingos rajone jau atlikti paruošiamieji darbai kelio Nr. 2303 Kretinga–Kūlupėnai ruožo rekonstrukcijai. Atnaujinta atkarpa sujungs Kretingos miestą su Padvarių gyvenviete.

Pagrindinis dėmesys jau nuo šių metų pradžios skiriamas Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstrukcijai. Kritinės būklės takas sparčiai tvarkomas dviejuose ruožuose – atkarpoje nuo 2,1 km iki 15,567 km. 

Antroje 2023 m. pusėje naujų infrastruktūros atnaujinimo etapų pradžia numatoma likusiose tako Smiltynė–Nida dalyse. Galutinai užbaigus šio tako rekonstrukciją, saugiai ir patogiai keliauti dviračiais bus galima per visą Kuršių neriją – nuo Smiltynės perkėlos iki pat Nidos.

Klaipėdos rajono savivaldybėje šiemet ketinama pradėti dar trijų pėsčiųjų ir dviratininkų takų su apšvietimu tiesimo ir įrengimo darbus. Daugiau nei 6 km naujo tako atkarpa numatoma kelyje Nr. 2212 Klaipėda-Radailiai-Kretinga bei po maždaug 1 km atkarpą keliuose Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ir kelyje Nr. 168 Klaipėda–Kretinga.

Trys projektai įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus šių metų viduriui numatomi ir Kretingos rajono savivaldybėje. Nauji pėsčiųjų ir dviračių takai planuojami kelyje A11 Šiauliai–Palanga, šio kelio atkarpoje tarp 133 ir 141 km. Ši infrastruktūra turėtų būti išvystyta iki 2024 m. vasaros ir leistų dviračiais keliauti iš Kretingos į Palangą. Šių metų pabaigoje planuojama ir nauja 1,6 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių eismui pritaikyta atkarpa Kretingos rajono savivaldybėje esančiame kelyje Nr. 2308 Kretinga–Rūdaičiai–Žibininkai.

5 Comments

  1. Rita

    Mieloji Klaipėda. Gražiausias Lietuvos miestas.

    Reply
  2. Memelender

    Susisiekimas priemestyje tragiškas. Slengiai, Mazūriškės ir tt. jau senai nebe kaimai, o gyvenamieji miesto rajonai. Tačiau ten nėra nei apšvietimo, nei šaligatvių, nei perėjų. Labai retai kursuojančio autobuso tenka laukti melioracijos griovyje, o socialinių paslaugu ten nerasta. Nieko keisto, kad mieste daug kamščių. Juk priemesčių gyventojai yra priversti dėl kiekvieno menkniekio automobiliu važiuoti į miestą.

    Reply
    • B

      Na tai jus mokat mokescius gargzdams(t.y. klpd rajonui) ir jis turi spresti susisiekima su miestu.

  3. C7

    O svajukų šalyje yra ir dviračių takas į Kretingą…

    Reply
  4. Simona

    Iš Klaipėdos pusės galite laukti tik draudžiamųjų ženklų. Kaip pasielgta iš Tauralaukio į Žaliąjį Slėnį. Taip parodoma koks tas bendradarbiavimas yra iš tikrųjų. Stebiu investicijas daromas per Naująją Kalotę, tačiau tikrai nesuprantu kodėl nedaroma bent jau pesčiųjų tako jungtis nuo paskutinės stotelės Klaipėdoje. Reikia nelaimės, kad valdininkai praregėtų.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Valdžios pradėta kova Labrenciškėje tęsis 

Beveik 9000 mokesčių mokėtojų eurų pirmoje instancijoje prakišusi Klaipėdos savivaldybė eina va bank ir toliau bando įrodyti savo tiesą ginče ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dviračių takui į Melnragę remontuoti jau ieškoma rangovų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė dviračių ir pėsčiųjų takų kapitalinio remonto Prano Lideikio gatvėje, nuo Liepojos iki Molo gatvių, rangos darbų konkursą. Nors ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Sustabdytas dviračių tako po viaduku projektavimas

„Stabdyti sutarties vykdymą nuo 2024 m. sausio 31 d., kol bus išspręstas lietaus nuotekų tinklų įregistravimo klausimas arba priimtas bendras ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This