Klaipėdos centrą prislėgs 1500 tonų krovinys

Svarbu, Transportas

„Kaip rusai Ukrainoje”, – taip sumanymą per uostamiesčio centrą vežti rekordinio dydžio Lietuvoje stambiagabaritį krovinį per Eismo saugumo komisijos posėdį apibūdino jos narys Kastytis Macijauskas. Komisija pasiuntė šios projekto autorius atlikti namų darbų, tačiau komisijos pirmininkas Algirdas Kamarauskas sako, kad „turim priimti situaciją tokią, kokia ji yra”.

K. Macijauskas teigia, kad dar Lietuvai rengiantis statyti naują atominę elektrinę buvo numatyti du maršrutai – šiaurinis ir pietinis – per Klaipėdos miestą nestandartiniams sunkiems kroviniams vežti. Tačiau nebūta net minties, tad tokie kroviniai būtų vežami per miesto centrą. 

Krovinį, skirtą „Orlen Lietuva” gamyklai Mažeikių rajone modernizuoti, jo savininkai pasirinko iškrauti ne Centriniame Klaipėdos terminale, o UAB „Bega”, Nemuno g. 2b, krantinėje. Esą ši bendrovė pasiūlė geresnes sąlygas. Iš čia 1528 tonų bendro svorio, 51,2 metro ilgio, 7,4 m aukščio krovinį numatyta vežti Minijos, Sausio 15-osios ir Tilžės gatvėmis. 

Pasak maršruto projektuotojų, transportavimas prasidėtų vidurnaktį ir tęstųsi tik 4 valandas. Eismo saugumo komisijos nariai purtė galvas: jų  manymu, šiai operacijai gatves reikės uždaryti gerokai ilgesniam laikui. Nes patys projektuotojai teigia, kad reikia perprogramuoti šviesoforus, apsaugoti požemines komunikacijas, dalį jų išardant ar pridengiant ir panašiai.

Krovinį pravežus visą gatvių infrastruktūrą reikės atnaujinti, gatvių pagrindus kai kur iš naujo įrengti, sutankinti, betonuoti, asfaltuoti. Tam, pasak savivaldybės atstovų, reikės mažiausiai keleto dienų. Kelių policijos atstovai teigė, kad išmontavus keletą šviesoforų, sutriks eismo reguliavimas, susidarys eismo spūstys. 

Todėl būtina, kad transporto eismą reguliuotų policijos pareigūnai. Esą krovinio vežėjai turi dėl to su policija susitarti. Antraip apie leidimą vežti krovinį nėra ko ir šnekėti.

Už krovinio 145 km ilgio maršrutą per Klaipėdą, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus atsakingi bendrovės „Mammoet Baltic” atstovai sakė, kad su policija dėl to susitars. Jie sutiko įvertinti visas gautas pastabas, tačiau tvirtina, kad  krovinio vežimo maršrutą keisti jau per vėlu.

„Iki važiavimo jums dar toli, – policijai antrino K. Macijauskas. – Jūs dabar – svetimame kieme. Per miesto centrą toks važiavimas nėra numatytas”.

Tačiau „Mammoet Baltic” atstovai tvirtino, kad „techniškai jau nėra net galimybių pasirinkti kitą maršrutą”, o krovinio iškėlimas yra suderintas su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Pasak jų, tik keli laivai pasaulyje gali iškelti tokių gabaritų krovinį.

Komisijos posėdžio metu miesto Tarybos narys Arūnas Tuma pageidavo susipažinti su medžiaga, kuri neleidžia šio krovinio vežti kitais maršrutais. Jis abejo ir šio krovinio vežimo per Klaipėdą tempu.

„Žinome, kiek užtrunka, kol vieną bordiūrą pastato, o čia…”, – replikavo jis.

16 Comments

  1. Ar teisingai supratau

    kad statysime atominę elektrinę? O kaip Referendumas? Tautos nereikia atsiklaust? Ar pas mus jau partinis landzberginis režimas viską sprendžia?

    Reply
    • Klaipėdietė

      Visada, prieš komentuojant, reiktų įdėmiai tekstą perskaityti

  2. Anonimas

    Kas trukdo i tarptautinę perkėlą nutempti krovini ir iš ten startuoti? Del kazkokiu susitarimu turi miestas kenteti? Beje kur miesto planuotojai , nwgi nenumate tokio tipo kroviniu gabenimui kelius?

    Reply
  3. Nesvarbu

    Belieka tik atsidusti. Žinant, kokia ” draugiška” Klaipėda jos gyventojams.

    Reply
  4. ,

    Įdomus būtų tiek Uosto tiek Miesto šeimininkų komentaras. Iš to darytume išvadas kas čia ir už kiek.

    Reply
    • Panda

      Tuma galėtų pasiūlyti Mažvydo alėją… Juk jis toks nuovokus…

  5. +-

    Šitas „projektas ” turi tikrai rimtą kelių šimtų milijonų Eur pervežimo biudžetą. Įdomu kiek Miestas už savo sugadintas gatves ir komunikacijas iš to gaus ? O gal kažkas kitas gaus…
    Mistinis „projektas”.
    Dėl kokios smulkmenos, tai visi sukyla ir puola aimanuoti, piktintis ar kokį supuvusį medį saugoti, kuris po to per audrą nukrenta ant kokios mašinos ar dar ko nors. O čia purvinais batais per Miesto svetainę ir neatsiklausus šeimininko ?

    Reply
    • Anonimas

      Kuom medziai neitiko, kuriu mieste masiškai mažėja?

  6. Marijus

    Ale rimtai? 100 procentų lenkams priklausančios įmonės ir ją aptarnaujančių satelitinių rangovų pelnai Vilniaus subingalviams svarbiau nei kažkokio nupiepusio uostamiesčio gerbūvis?.. Kokio dydžio Otkatus gauna?

    Reply
    • Taip

      jie tau ir pasakys, kokio dydžio

    • Jonas

      Macijauskas ir Tuma galvoja apie miesto reikalus, o kitiems nusišvilpt….

  7. Jeg

    Šiaip aišku čia ne man mokinti ir aiškinti protingiesiems valdžiažmogiams tiek vietiniams tiek Vilniuje, bet man kaip glušiui, ir taip aišku, kad turint uostą anksčiau ar vėliau didelių krovinių pasitaikys. Tai kokio š… atsiprašant nėra paruoštas vienas tam tinkamas kelias per tiek metų? Nereikėtų nei derint nei tartis nei ką pridengti ar visai išmontuoti, kad krovinį per miestą pervežti iš uosto

    Reply
  8. Anonimas

    Jiems pigiau mat krauti Begoje, o kas sumokės už sugadintas komunikacijas ir gatves?

    Reply
    • Anonimas

      Taip, ir aš klausiu: kas kompensuos visus tuos gatvių, komunikacijų, asvalto ir kitus nuostolius, padarytus Klaipėdos gatvėms?!

  9. Klp

    Šios gatvės nėra skirtos sunkiasvoriui transportui važiuoti. Tam skirtas Baltijos prospektas. Be to ką tik suremontuotos. Ar išduodant leidimą bus paimtas toks mokestis, kuris būtų lygus jų atstatymui? Visi puikiai prisimenam, kiek trūko šių gatvių remontas ir kokie pinigai sumokėti. Turėtų būti rastas išmintingas sprendimas.

    Reply
  10. Anonimas

    Taip Tuma, žinom per kiek laiko pastato bordiūrą, nes savivaldybė ir taryba mėgsta tempti gumą. Jeigu ne patį mažiausią posėdžių lankomumą turėtumėte, gal suprastumėte kodėl…:)

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This