Lietuvos laivai penktus metus iš eilės pasaulio vandenyse plaukios su baltąja vėliava

Uostas ir jūra

Lietuva penktus metus iš eilės pateko į garbingiausią Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo sudaromą Baltąjį vėliavų valstybių sąrašą, kuris demonstruoja aukštus tarptautinius saugios laivybos standartus. Lietuva šiemet pakilo dviem pozicijomis į 22 vietą ir tai yra aukščiausia iki šiol Baltajame vėliavų valstybių sąraše turėta pozicija. Su baltąja vėliava nuo liepos 1-osios iš viso plaukios 39 stipriausios  jūrinės pasaulio valstybės, praneša Susisiekimo ministerija. 

Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka akcentuoja, kad buvimas Baltajame vėliavų sąraše turi ir praktinės naudos, nes tai reiškia retesnes Lietuvos laivų patikras.

„Šio sąrašo laivai, jei jų laivų valdytojai ir laivai taip pat turi gerą įvertinimą, yra tikrinami ne dažniau nei 1 kartą per dvejus metus, o tai leidžia išvengti nenumatytų išlaidų. Skaičiuojame, kad  vienas patikrinimas kainuoja apie  2000 eurų, nes uosto inspektorių atvykimas į laivą reiškia dalies laivo įgulos atitraukimą nuo jų pagrindinės darbinės veiklos“, – sako jis.

Tuo tarpu „DFDS Seaways“ Saugos ir kokybės valdymo skyriaus vadovas Aidas Pranulis pabrėžia, kad labai svarbu ir tai, kad Baltajame sąraše esančius laivus užsienio uosto laivų inspektoriai vertina pozityviau, dažnai tokiu atveju uosto inspektorius yra patarėjas, o ne tik formalus tikrintojas.

Paryžiaus memorandumo patvirtinti Baltasis, Pilkasis ir Juodasis valstybių vėliavų sąrašai tradiciškai skelbiami  kiekvienų metų birželio mėnesį. Naujajame sąraše yra iš viso 67 valstybės: 39 valstybės – Baltajame, 18 – Pilkajame ir 9 – Juodajame. 

Valstybių patekimas į vieną iš trijų sąrašų apskaičiuojamas pagal tam tikrą formulę, kurios vieni iš svarbiausių rodiklių yra du: laivų patikrų skaičius ir sulaikytų laivų skaičius užsienio uostuose per paskutinius trejus metus. Kuo dažniau šalies laivai yra tikrinami ir tikrinimai baigiasi sėkmingai, tuo kiekvieno sulaikymo poveikis  sąrašo vietai yra mažesnis. Ir atvirkščiai: kuo rečiau šalies laivai tikrinami, tuo net ir vienas ar keli laivų sulaikymai turi didelės įtakos vietai šiuose sąrašuose. Šiemet vertintas 2020–2022 m. laikotarpis. Per šį laikotarpį  įvairiuose uostuose Lietuvos laivai buvo patikrinti 93 kartus. Nė vienas laivas nė karto nebuvo sulaikytas.

Lietuva Baltajame sąraše aplenkė tiek kaimynes Estiją, Latviją ir Lenkiją (atitinkamai 35, 37, 38 vietos), tiek tokias valstybes kaip Vokietiją (34 vieta), JAV (27 vieta) ar Airiją (24 vieta).

Nuo 2009 m. iki 2013 m. Lietuvos vėliava buvo Baltajame sąraše, nuo 2014 m. iki 2019 m. – Pilkajame sąraše, o nuo 2019 m. liepos 1-osios – vėl Baltajame sąraše. Iš Baltojo sąrašo Lietuva buvo pašalinta iš esmės dėl vienos įmonės bankroto ir keleto šiai įmonei priklausiusių laivų sulaikymo po fiksuotų pažeidimų. 

Šiemet, kaip ir pernai, Baltojo sąrašo viršuje išliko Danijos vėliava. Toliau rikiuojasi Italija ir Graikija. Pirmajame dešimtuke dar yra Olandija, Norvegija, Singapūras, Suomija, Kipras, Belgija ir Jungtinė Karalystė.   Juodajame sąraše iš Europos šalių yra dvi valstybės – Albanija (62 vieta) ir Moldova (65 vieta). 

INFORMACIJA

Paryžiaus memorandumas buvo pasirašytas 1982 m., pagrindinis jo tikslas – užkardyti standartus neatitinkančių laivų eksploatavimą, o tam tikrais atvejais ir iš viso uždrausti įplaukti į regiono uostus.  Visateisės Paryžiaus MOU šalys yra visos Europos Sąjungos šalys, Rusija, Kanada, Islandija, Kroatija ir Norvegija. Lietuva visateise Paryžiaus memorandumo nare tapo 2006 m. Visos šios valstybės yra įsipareigojusios patikrinti ne mažiau nei 25 proc. į jų uostus įplaukiančių laivų.

1 Comment

  1. Antanas

    Įdomu kiek mes turime laivų ir kur jie plaukioja? Su Lietuvos vėliava ir priregistruotų Klaipėdoje

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Jūrų kadetai susipažįsta su uosto ir logistikos grandinėmis

Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (LAJM) ir Klaipėdos jūrų kadetų mokykla įgyvendina neformaliojo švietimo projektą „Uosto ir logistinių grandinių valdymas“, skirtą ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Netikėtos radybos į Lietuvą plaukusiame kelte – 5 tūkst. eurų grynaisiais

Tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno plaukiojančiame „DFDS Seaways“ kelte apsaugos įgulos narys pastebėjo net ir jį nustebinusį paliktą daiktą – ...
2023-10-17
Skaityti daugiau

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Lietuviškajam Žiemos uostui – 90 (II dalis)

Šią gruodžio 17-ąją sukako lygiai 90 metų, kai Klaipėdoje oficialiai buvo atidarytas rekonstruotas Žiemos uostas. Minėtosios sukakties proga „Atvira Klaipėda” ...
2022-12-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This