Eilės pas vaikų gydytojus: medikai įžvelgia ir kai kurių tėvelių neatsakingumą

Svarbu, Sveikata

Iš dalies išsprendus problemą, dar praėjusią žiemą kilusią dėl klaipėdiečių patekimo pas gydytojus specialistus Jūrininkų ligoninėje, ji kone identiškai šiomis dienomis atsikartojo Klaipėdos vaikų ligoninėje.

Nors socialiniai tinklai sprogsta nuo tėvelių pasipiktinimų, kad norint šiai ligoninei priklausančioje poliklinikoje vaiką priregistruoti pas gydytoją specialistą tenka nueiti kančios kelius, kurie dažniausiai baigiasi niekuo, Vaikų ligoninės atstovai teigia nuolat jaučiantys „pacientų atstovų susidomėjimą mūsų teikiamomis paslaugomis” bei žada išankstinę registraciją vykdyti dažniau nei kartą per savaitę, kartu nevengdami pamokyti esą neatsakingai besielgiančių kai kurių tėvelių.

Facebook nuotr.
Talonai dingo, vos prasidėjus registracijai

Klaipėdietė Laura savo socialinio tinklo paskyroje pasidalino įrašu apie tai, ką jai teko patirti, bandant šį pirmadienį Klaipėdos vaikų poliklinikoje gauti vaikui taloną pas gydytoją.

„Praėjusį pirmadienį (tai vienintelė diena, kada Klaipėdos vaikų poliklinikoje dalinami talonai pas specialistus) bandžiau tris valandas prisiskambanti į registratūrą, idant gaučiau taloną pas vaikų akių gydytoją. Užsirezervuoti laiką liūdnai pagarsėjusioje e-sveikatoje buvo neįmanoma. Pagaliau prisiskambinus informavo, kad talonų jau seniai nebėra. Išeitis – bandyti sekantį pirmadienį atvykus stoti į gyvą eilę. Nurijau nuostabą ir pasipiktinimą, o šįryt [liepos 10 d.] dar nesutiksėjus 8 val. jau rymojau prie vaikų poliklinikos durų drauge su geru šimtu kitų gimdytojų”, – rašo moteris.

Jos teigimu, eilėje buvo matyti ir nemažai vyresnio amžiaus žmonių, kuriuos, matyt, užimti eilės buvo delegavę kelias valandas jose negalintys stumdytis dirbantys vaikų tėveliai.

„Mamos mindžikuoja, kūdikiai virkčioja, močiutės dalinasi patirtimi, kaip kiekvieną pirmadienį čia atsiunčiamos budėti prie išganingų talonų. Registratorės vis atakuojamos nerimastingais klausimais, ar jau yra paleisti į sistemą talonai. Nepaleisti ir nepaleisti, ir nepaleisti, o kai galop po geros valandos paleido, visi informuoti, kad talonų jau nebėra. Taip ir likom visi sustabarėję, kaip talonai dingo nė nespėję atsirasti sistemoje”, – ir nuostabos, ir pasipiktinimo tokia tvarka neslėpė moteris.

Įrašo pabaigoje ji retoriškai klausia, kiek jai teks sumokėti už atžalų sveikatos priežiūrą privačiose sveikatos priežiūros įstaigose bei už šiuo metu jau planuojamą didinti privalomąjį sveikatos draudimą, kuriuo esą taip ir netenka pasinaudoti…

Tuo metu „Atvirai Klaipėdai” atsiųstame Vaikų ligoninės atsakyme teigiama, jog šioje gydymo įstaigoje planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms talonai skirstomi atsižvelgiant į gydytojų specialistų darbo krūvį.

Ligoninei buvome pateikę šiuos keturis klausimus:

1. Kodėl pas gydytojus specialistus galima registruotis tik 1 dieną per savaitę?

2. Kaip taip atsitinka, kad gyventojams atsistojus į gyvą eilę, paaiškėja, jog talonų jau nebėra? Kur jie dingsta, jei, kaip teigiama, prisiregistruoti per e. sistemą neįmanoma?

3. Kokių gydytojų specialistų trūksta Vaikų ligoninei? 

4. Kas daroma, kad jų atsirastų? 

Atsakymą į juos gavome vieną ilgą apibendrintą.

Visiems pacientams – lygios teisės

„Informacija apie gydytojų specialistų darbo grafikus, krūvį, per dieną ir per savaitę skiriamų talonų skaičių, kurie apmokami Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, pateikiama VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninės interneto tinklalapyje adresu https://kvl.lt, dalyje Poliklinikos informacija.
Visi talonai planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms yra skelbiami tik e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje https://ipr.esveikata.lt. Pacientų į laukimo eiles neregistruojame, kadangi, mūsų nuomone, tokia registracija neišsprendžia nuolat didėjančio paslaugų poreikio, nes tokiu būdu paslaugos poreikis niekur nedingsta, tik atidedamas paslaugos suteikimo laikas ir pacientui suteikiama viltis kada nors gauti paslaugą, o pacientų, kuriems reikia gydytojo specialisto konsultacijos, ir nepatenkintų pacientų atstovų nė kiek nesumažėja, be to, pacientus registruodami į eiles visus talonus turėtume atiduoti tik į laukimo eilę užregistruotiems pacientams, todėl e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje https://ipr.esveikata.lt negalėtume paskelbti nė vieno talono pas gydytojus specialistus, ir tai taip pat sukeltų pacientų atstovų nepasitenkinimą”, – rašoma minėtame atsakyme.

Jame taip pat informuoja, jog šiuo metu pacientų, atvykusių į ligoninės Konsultacinės poliklinikos registratūrą, taip pat pacientų, kurie registruojasi telefonu, registracija vyksta į tą pačią eilę, toje pačioje e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje.

„Tokiu būdu visiems pacientams sudaromos lygios teisės registruotis pas norimą gydytoją specialistą. E.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje pacientai mato tuos pačius laikus, kaip ir mūsų poliklinikos registratūros darbuotojai”, – rašoma ligoninės sekretorės- referentės persiųstame rašte, kuriame nenurodyta, kas konkrečiai iš ligoninės vadovybės pateikė atsakymą.

Kartu pranešama, jog ši ligoninė – Klaipėdos regione vienintelė asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kuri esą be jokių papildomų priemokų teikia ambulatorines konsultacines paslaugas vaikams, „todėl pacientų atstovų susidomėjimą mūsų teikiamomis paslaugomis jaučiame nuolat”.

„Planinių gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų paslaugų poreikis dėl didesnių vaikų ir jų atstovų galimybių spręsti vaikų sveikatos problemas ypač padidėja vasarą. Pastebime, kad planinių gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų poreikį padidina ir profilaktiniai vaikų sveikatos būklės patikrinimai, kai vaikams reikia sveikatos pažymų į mokyklą, darželį, nors šios pažymos galioja visus metus”, – dėstoma atsakyme.

Buvo sutrikusi e.sveikata

Informuojama, jog kiekvieną pirmadienį nuo 8 val. visi talonai ateinančio mėnesio savaitei (šiuo metu registruojami rugpjūčio antros savaitės planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms), yra paskelbiami e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje, o greičiausiai išdalijami talonai pas gydytojus oftalmologus, gydytojus vaikų kardiologus, vaikų neurologus, vaikų alergologus, vaikų ortopedus, jie esą paprastai pasirenkami per 5-15 minučių nuo talonų paskelbimo e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje.

Teigiama, jog pas gydytojus vaikų endokrinologus, gydytojus otorinolaringologus, gydytojus echoskopuotojus e.sveikatoje būna galimybė užsiregistruoti visą dieną. Šiuo metu šioms konultacijoms pacientai registruojami rugpjūčio antrajai savaitei.

„Priklausomai nuo gydytojų darbo krūvio, jų darbo dienų skaičiaus per mėnesį kiekvieną savaitę į e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemą pateikiame nuo 1400 iki 1700 talonų išankstinei registracijai, 76 % talonų paskiriami (užregistruojami) iš karto. Per dieną įvairiais klausimais Konsultacinėje poliklinikoje paprastai sulaukiame apie 600 skambučių, o pirmadieniais jų padaugėja iki 1400″, – rašo ligoninė.

Kartu džiaugiamasi, jog e.sveikata sistemos trikdžių sumažėjo, tačiau pripažįstama, jog šį pirmadienį 8 val. kaip tik ir susidurta su trikdžiais, kuriuos neva „per 30 min. pavyko pašalinti ir jau 8.25 val. e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje buvo galima užsiregistruoti 2023 m. rugpjūčio planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms”.

Pamokymai neatsakingai besielgiantiems tėveliams

„Apgailestaujame, kad pacientams tenka susidurti su sunkumais registruojantis pas mūsų ligoninės gydytojus specialistus. Mes nuolat analizuojame situaciją, ieškome galimybių, kaip pagerinti išankstinę registraciją pas gydytojus specialistus, tačiau didelė dalis šios problemos sprendimo labai priklauso ir nuo pačių pacientų atstovų elgsenos. Peržiūrėję 2023-07-10 registracijas matome, kad net 92 % pacientų patys užsiregistravo e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje ir tik 8 % pacientų buvo užregistruoti mūsų darbuotojų telefonu arba atvykę į Konsultacinę polikliniką. (…) Pacientų atstovams reikėtų labiau naudotis e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistema, o ne gaišti laiką bandant registruotis telefonu ar vykti užsiregistruoti į Konsultacinę polikliniką, kadangi registracija telefonu ar poliklinikoje užtrunka ilgiau – vidutiniškai užtrunka apie 2-4 minutes. Pastebime tendencijas, kurios nesikeičia jau nuo e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemos https://ipr.esveikata.lt atsiradimo pradžios, kai apie 85 % pacientų mūsų įstaigoje gydytojo specialisto konsultacijai užsiregistruoja dar net neturėdami šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimo. Tėvai iš karto užregistruoja po 2-3 šeimos vaikus ir net pas kelis gydytojus specialistus taip užimdami visus išankstinės registracijos sistemoje paskelbtus talonus. Tad pagrįstai kyla klausimas – kas sprendžia gydytojo konsultacijos būtinumą: tėvai ar gydytojai, kurie įvertinę vaiko būklę prašo kito gydytojo nuomonės, kad galėtų vaikui atmesti ar nustatyti ligą? 2023-07-10 iš visų užsiregistravusių pacientų tik 21 % jau turėjo šeimos gydytojo ar kito gydytojo specialisto siuntimus ir net 79 % pacientų užsiregistravo neturėdami siuntimo gydytojo specialisto konsultacijai, registravosi pas kelis gydytojus specialistus. Tokia situacija tik dar kartą patvirtina, kad pacientų atstovai pirma pasiima talonus, o tik po to šeimos gydytojo prašo siuntimo gydytojo specialisto konsultacijai, nors tik šeimos gydytojas ar vaiką konsultuojantis gydytojas specialistas gali nuspręsti, ar pacientui reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, tuo tarpu Lietuvos Respublikos teisės aktai leidžia per 180 dienų turint siuntimą užsiregistruoti planinei ambulatorinei gydytojo specialisto konsultacijai”, – patarimų nestokojama ilgame atsakyme.

Jame taip pat rašoma, jog „pasitaikė atvejų, kai socialiniuose tinkluose net buvo bandoma parduoti gautą taloną kitam pacientui ir t.t. Matome atvejų, kai, negalint atvykti pas gydytoją specialistą, užimti talonai net neatlaisvinami e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje ar atlaisvinami tik tą pačią dieną, todėl kitas pacientas jau negali arba nespėja užsiregistruoti pas gydytoją specialistą, o paslaugų galime suteikti tiek, kiek galime. Tad visų pirma pacientų atstovams patartume elgtis sąžiningai kitų pacientų atžvilgiu, dažniau pagalvoti ne tik apie savo poreikius, bet ir apie kitus pacientus ir dalis problemų savaime išsispręstų”.

Trūksta medikų

Atsakant į paskutinį klausimą, kas daroma, kad situacija pagerėtų, rašoma, jog ligoninė dėl to bendradarbiauja su jos steigėju – Klaipėdos miesto savivaldybe.

„Ieškome įvairiausių būdų, kaip privilioti dirbti jaunuosius gydytojus, dalyvaujame studentų dienose, siūlome ne tik palankų mikroklimatą – dirbti nedideliame, draugiškame, geranoriškame kolektyve, bet ir kompensuoti persikėlimo išlaidas, kompensuoti kelionės išlaidas iš / į darbą (į ligoninę atvykstančio trūkstamos specialybės gydytojo, dirbančio ne mažiau 0,5 etato krūviu), patogų ir lankstų darbo grafiką, adekvatų darbo krūvį, stabilų darbo užmokestį ir pastovų jo didinimą, tačiau susiduriame su realybe, kad šių specialybių gydytojų Lietuvai paruošiama per mažai, t. y. tik po 1-2 per metus (…), tad jie darbą randa Vilniaus ir Kauno gydymo įstaigose ir siūlomu darbu Klaipėdoje nesusivilioja. Gydytojų trūkumą mūsų įstaigoje taip pat įtakoja ir neskaidri privataus kapitalo, teikiančio iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas paslaugas, veikla. Privataus kapitalo įstaigos, teikdamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas paslaugas, nepaisydamos Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų, dažniausiai neteisėtai papildomai apmokestina pacientus, jas įvardydamos kaip iš dalies ligonių kasų kompensuojamas paslaugas ar paslaugas paciento pasirinkimu (…), gautas lėšas skirdamos mūsų įstaigoje dirbančių gydytojų perviliojimui”, – teigia ligoninės atstovai.

Atsakymo pabaigoje pateikiama dar keletas patarimų.

„Kadangi šiuo metu mūsų įstaigos galimybės viršija pacientų ir jų tėvų poreikius, pacientų tėvams patartume:

  • vaiko sveikatos profilaktinio patikrinimo pažymas mokyklai, darželiui pradėti tvarkytis pavasarį ar rudenį, nepaliekant šio darbo vasarai, kadangi šeimos gydytojo išduota sveikatos pažyma galioja visus metus;
  • gydytojo specialisto konsultacijai registruotis tik turint šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimą, kadangi tik šeimos gydytojas ar vaiką konsultuojantis gydytojas specialistas gali nuspręsti ar jūsų vaikui reikalinga gydytojo specialisto konsultacija;
  • keisti įpročius ir vietoje skambinimo telefonu ar važiavimo užsiregistruoti į polikliniką naudotis e.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistema https://ipr.esveikata.lt, kadangi tokiu atveju greičiau pavyksta užsiregistruoti pas norimą gydytoją specialistą;
  • apie negalėjimą atvykti pas gydytoją specialistą ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki numatomo vizito informuoti VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninės Konsultacinės poliklinikos registratūrą arba patiems atlaisvinti taloną E.sveikata išankstinės pacientų registracijos sistemoje https://ipr.esveikata.lt, tokiu būdu suteikiant galimybę kitam pacientui patekti pas gydytoją;
  • jei norima greičiau gauti gydytojo specialisto konsultaciją vasaros metu, naudotis Šiaulių, Kauno, Vilniaus gydymo įstaigų teikiamomis paslaugomis; jose šiuo metu yra daugiau gydytojų specialistų, taigi ir didesnės galimybės suteikti jūsų pageidaujamas paslaugas”.
Registracija – dažniau, be gydytojo siuntimų – neregistruos

Klaipėdos vaikų ligoninė numato:

1.Iki rugpjūčio 1 d. išankstinę pacientų registraciją e.sveikata sistemoje rugpjūčio mėnesio planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms vykdyti 2 kartus per savaitę – pirmadienį ir ketvirtadienį nuo 8 val. ryto.

2. Nuo rugpjūčio 1 d. išankstinę pacientų registraciją e.sveikata sistemoje rugsėjo planinėms gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms vykdyti kiekvieną darbo dieną bet kuriuo laiku.

3. Nuo rugsėjo 1 d. e.sveikata išankstinėje pacientų registracijos sistemoje vyks tik e.sveikata sistemoje turinčių išduotą siuntimą gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms pacientų registracija. Pacientų, e.sveikata sistemoje neturinčių šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto išduoto siuntimo, registracija, informavus paciento atstovus, bus panaikinama, o talonai grąžinami į e.sveikata išankstinę pacientų registracijos sistemą.

6 Comments

  1. Pensininkas.

    Eilinių gyventojų sveikatos apsaugos sistema sunaikinta visiškai. Jei net vaikams neįmanoma laiku (kada reikia) patekti pas gydytoją, tai pensininkui belieka tik pasvajoti ir prisiminti Tarybinius laikus, kai medikų buvo beveik tiek kiek reikia kiekviename kaime, ligoninės buvo kiekviename miestelyje, gydytojai GYDĖ žmones, o ne SUTEIKINĖJO paslaugas, kurios šiandien yra tik PACIENTŲ (o ne ligonių ar negaluojančių žmonių) ATSIFUDBOLINIMAS, išrašant siuntimus pas SPEŠELISTUS, tipo reabilitologus, o kitaip popierių rašytojus, o ir kiti SPEŠELISTAI turi lapelyje susirašę kelis vaistus pagal instrukcijas ir juos išrašinėja PACIENTAMS, o ne žiūri konkretaus ligonio ar negaluojančio žmogaus būklės. Visa tai verygos ir dulkio medicinos paslaugų „sistemoje”, bet ne ką geriau ir apmokomose kabinetuose, nors ten dar pasitaiko Hipokrato priesaikos dar besilaikančių Gydytojų, bet ir ten jau didžioji dalis „paslaugų teikėjų”, nepatinka Ponai, eikit kitur, arba turit pasirinkimo LAIIIISVĘ, pasikarti ar pasiskandinti, Viešpats Dievas priims visus.

    Reply
    • Tarybiniais laikais

      Buvo daroma kaip geriau žmogui.
      Konservatoriu-liberalu -daroma viskas kai sunaikinti žmogų

      Konservu vadas įstatymas išleido žmonės negali kalbėti kaip buvo gerai. O pats KGB stukačius buvo….

  2. Mama

    Nežinau kas ten kitiem nepavyksta per e sveikatą, visada gaunu vaikui vietą pas specialistą, reikia tik laiku registruoti kai atsiranda talonai. Pas mažiau „populiarius” konkrecios srities specialistus ir po valandos nuo registracijos pradžios buna talonų.
    Taip pat galima su siuntimu nueiti privačiai, daug kur nereikia mokėti už konsultaciją.

    Reply
  3. Liberalus cinizmas ...

    Kažkada jau rašiau tokį anekdotą ? Pacientas skambina į registratūrą ir prašo jį užregistruoti ( duoti taloną ) pas kardiologą . Registratorė klausia ar tiks rugsėjo 15 d, ketvirtadienis 10 val ? Pacientas atsako tiks . Registratorė : registruoju rugsėjo 15 , ketvirtadienį 10 val 2033 m .

    Reply
  4. Nezabitauskas

    Buvau pats kaip dykinėjantis senelis komandiruotas talono du pirmadienius. Mačiau, kas ten darosi. Trūksta tik tokio žmogaus, kaip a. a. Šustauskas – tuoj išlėktų langai ir vyr. gydytojui, ir merui, gal net ministrui Vilniuje. Žmonių susierzinimas begalinis!
    Sprendimas paprastas kaip dukart du. Nėra talono šiai dienai – duokit rytojui. Nėra rytojui – tada kitai savaitei, kitam mėnesiui, kitiems metams… Ir nesvarbu, per e-sveikatą, telefonu ar gyvai užėjus bet kurią dieną ir darbo valandą. Gali būti, kad laukiančiųjų vizito pas specialistus sustos tokios nežmoniškos eilės, kad kils didžiulis skandalas, ir valdžia bus priversta kažką daryti. Dabar ji nedaro nieko, tik pliurpia apie reformas. Ir kaip tas strutis slepia galvą smėlyje – riboja talonų skaičių ir jų dalijimo laiką. Žinoma, menka paguoda būti užregistruotam po kelių mėnesių, bet ar geriau kaip yra dabar – gaišti laiką, gadinti nervus ir pagaliau likti be nieko? „Talonai baigėsi, bandykit kitą pirmadienį!”

    Reply
  5. Liūdesys

    Universitetinės ligoninės situacija dar labiau nuvilianti. Talonai dalijami kartą per mėnesį, o sistemoje jų net nepavyksta pamatyti įkeltų nors nuolat atnaujini saitą… O pakalbėjus ( jei galima tai vadinti pokalbiu, veikiau pasipiktinusį monologą kad trukdoma) su skyriaus vedėju girdima tik arogancija ir atrėžimą, kad ne nuo jų viskas priklauso… sistema mat tokia….

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Sveikata

KKT prisidėjo prie jaukesnės aplinkos sukūrimo Vaikų ligoninėje

„Šiais metais minėdami įmonės 30 metų veiklos jubiliejų nusprendėme savo dėmesį sutelkti ir į socialinius projektus, kurie džiugintų visuomenę ir ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Klaipėdoje rasis paliatyviosios pagalbos vaikų dienos centras

Neilgai trukus sunkūs ligoniai savo namuose turėtų sulaukti didesnės medicininės pagalbos bei geresnės priežiūros. Palengvinimo, rūpinantis sunkiai sergančiais vaikais, gali ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This