Rekordinis krovinys pradėjo kelionę iš Klaipėdos, stichinė liūtis planų nepakeitė

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Žygimantas Šilobritas, Edgaras Savickas (ELTA), „Atvira Klaipėda“
2023-08-06

Komentarų: 4

Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį prasidėjo rekordinio krovinio – 1,5 tūkst. tonų sveriančio žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktoriaus, skirto „Orlen Lietuva“ gamyklai, kelionė nuo Klaipėdos iki Mažeikių. Pasižiūrėti į ją susirinko šimtai klaipėdiečių, tarp kurių buvo ir miesto meras Arvydas Vaitkus su savo pavaduotoju Algirdu Kamarausku.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tarptautinė logistikos bendrovė „Mammoet“ planuoja, kad transportavimas 145 km ilgio maršrutu užtruks iki rugpjūčio 18 d. Teigiama, kad reaktorių gabenantis tralas judės tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/h greičiu.

Vidurnaktį krovinys pajudėjo iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ ir per Minijos, Sausio 15-osios gatves ir pasiekė Tilžės gatvėje, už buvusio Sendvario žiedo, įrengtą stovėjimo vietą. Čia jis lauks kol bus atjungti elektros laidai. Planuojama, kad iš šios vietos krovinys pajudės 21 val. sekmadienį ir įveiks atkarpą iki Žiobrių, kur sustos 7.59 val. pirmadienį.

Kaip teigė „Mammoet” vadovas Edvinas Ivanauskas, reaktoriaus pervežimo procesas bus sudėtingas – šiam tikslui turi būti naudojamas specialus 88 ašių tralas. Taip pat siekiant užtikrinti sėkmingą šio krovinio kelionę, per pastaruosius metus buvo atvežta 2 tūkst. tonų specialios įrangos ir detalių, tokių kaip iki 18 metrų ilgio siekiančių metalinių rampų.

„Daug dedamųjų, kurie sudaro šį maršrutą, tiek laikinų, tiek pastovių statinių. Vykstant kelionei bus statomos ir montuojamos specialios rampos 12, 18 ir 16 metrų, kurių įprastai nėra Lietuvoje ir kurias reikėjo atsivežti iš užsienio. Iš viso buvo atvežta daugiau nei 2 tūkst. tonų aptarnaujančių krovinių. Buvo atvežtos specialios metalinės plokštės, rampos, specialios ašys. Visa ši įranga buvo rezervuota jau prieš metus specialiai šiam projektui“, – teigė E. Ivanauskas.

Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.

Taip pat, pasak „Mammoet Baltic“ vadovo, važiuojantį tralą ir krovinį lydės inžinieriai ir kitas personalas, kurie užtikrins sėkmingą kelionę.

„Kelionėje dalyvaus daug inžinierių ir kito personalo, kurie peržiūrės kiekvieną maršruto posūkį“, – paminėjo E. Ivanauskas.

Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftos perdirbimui, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio, sveria apie 1,5 tūkst. tonų. Kartu su įrenginiu, jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų, jo ilgis 93 metrai, aukštis 10 metrų, o plotis 6,5 metro.

„Rekordinio krovinio gabenimui per Klaipėdos miestą pasiruošta išties atsakingai. Kol kas atsakyti, ar miesto infrastruktūrai nebuvo padaryta žala, per anksti. Tai turės įvertinti atsakingi asmenys. Dalis plokščių, kurios buvo sudėtos ant asfalto amortizuojant krovinio apkrovą, uždengia kelio dangą, todėl negalime pasakyti, ar nuostolių nėra, o jei ir yra, kokio masto. Tikėtina, kad krovinio gabenimas pažeidė saugumo saleles, tačiau tik po ekspertizės, galėsime atsakyti, kiek stipriai. Savivaldybės įmonėms – AB „Klaipėdos vanduo“, „Klaipėdos energija“, UAB „Klaipėdos paslaugos“ nurodyta kiek įmanoma greičiau įvertinti situaciją. Galimi pažeidimai infrastruktūrai gali atsirasti po metų ar net dviejų. Tokią galimybę buvome aptarę su krovinio vežėjais bei savininku, todėl tikiuosi, vėliau nustačius padarytą žalą miesto infrastruktūrai, rasime sprendimus su „Orlen Lietuva“ ir „Mammoet“ dėl nuostolių atlyginimo. Esame vienintelis miestas iš visų per kuriuos bus gabenamas šis krovinys užsitikrinę milijono eurų nenumatytiems atvejams, kuriuos galime besąlygiškai naudoti nustačius žalą infrastruktūrai. Taip pat sudarytos sutartys su savivaldybės įmonėmis dėl nuostolių atlyginimo, jei tokie atsirastų. Tai mums pavyko išsiderėti po nelengvų derybų ir visa tai miesto gerovei“, – sekmadienį savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ rašė Klaipėdos meras A. Vaitkus. 

Sekmadienį ryte Klaipėdoje iškritęs stichinis lietus 1,5 tūkst. tonų sveriančio „Orlen Lietuva“ reaktoriaus transportavimo nepaveikė, sako naftos perdirbimo įmonės atstovė spaudai Kristina Gendvilė.

Anot jos, naktį iš šeštadienio į sekmadienį krovinys judėjo pagal planą. 

„Krovinys buvo išgabentas, kaip buvo planuota, vidurnaktį. Numatytą atstumą nukeliavo netgi per dvigubai trumpesnį laiką – per 2 valandas vietoje 4-ių. Liūtis planams įtakos neturėjo ir kol kas neturi. Niekas nesikeičia, apie 21 val. pajudėsime toliau, bus antrosios nakties kelionė“, – Eltai sakė K. Gendvilė.

Remiantis „Mammoet Baltic“ pateiktu kelionės planu, jeigu transportavimo pradžia įvyks sėkmingai, rugpjūčio 8 d., antradienį krovinys iš Žiobrių pajudės 19 val. ir važiuos iki Jokūbavo kaimo, kur sustos 0.22 val.

Trečiadienį, rugpjūčio 9 d., 20.22 val. krovinys išvažiuos iš Jokūbavo kaimo ir 2.34 val. sustos Šiaulių g. ties plentu Kretinga – Kartena, maršrutas apims Jokubavą, Būbelius, Dupulčius ir Slučkus.

Logistikos bendrovės pateiktame plane nurodoma, kad ketvirtadienį, rugpjūčio 10 d., krovinys nejudės. Penktadienį, rugpjūčio 11 d. krovinys turėtų pajudėti 19.00 val. ir vykti maršrutu Slučkai – Kartena – Salantai, kur 7.42 val. sustos ties Salantais, plente Kartena – Salantai.

Rugpjūčio 12 d., šeštadienį, sąstatas pradės judėti link Erlėnų 19 val. ir pravažiuos Lėliūnus ir Juodupėnus, sustos 1.31 val. Tralas iš Erlėnų turėtų išvažiuoti rugpjūčio 13 d., sekmadienį, 19 val. ir važiuoti iki Skuodo, kur 05.09 val. sustos aplinkkelyje, Vytauto g.

Pirmadienį, rugpjūčio 14 d., krovinys judės nuo Skuodo iki Aleksandrijos, kur sustos Plente Skuodas – Aleksandrija, ties Aleksandrija, kelionė prasidės 19 val. ir pasibaigs 1.11 val.

Rugpjūčio 15 d., antradienį, kelionė prasidės 19 val. ir pasibaigs 4.21 val. ties Židikais.

Paskutinę maršruto dalį tralas turėtų važiuoti dienos metu. Rugpjūčio 17 d., trečiadienį krovinys pajudės 6 val. ir judės maršrutu Židikai – Ritinė – Pikeliai, o kelionę pabaigs 14.08 val. ties Pikeliais.

Paskutinę dieną, ketvirtadienį, rugpjūčio 18 d. krovinys pajudės 8 val. nuo Pikelių ir 12.45 val. sustos „Orlen Lietuva“ centrinėje būstinėje Mažeikiuose.

Kopijuoti, platinti, skelbti ELTA turinį be ELTA raštiško sutikimo draudžiama

4 Comments

  1. Daiva

    Nėra tokio kaimo kaip Juodrupėnai.

    Reply
  2. bigcatwar

    .ir kas is to kad veza???Pridirbama aibe nepatogumu..Kas is to Tautai,gal kuras atpigs,gamykla maziau ters ora… Tai eiline modernizacija ir nera cia jokiu pasiekimu…Reklama nepasiseke 🙂

    Reply
    • Andrius

      Oponuosiu jei galima. Koks jums konkrečiai nepatogumas jei reaktorius važiuoja naktį? Miegate gatvėje kažkur šalia kelio? Kodėl kuras turėtų pigti jei naftos kaina biržose laikosi gan stabiliai? Ar mažiau terš? Pasidomėkite kas tai per daiktas tas reaktorius aplamai. Kas iš to tautai? Orlenas per pirmą ketvirtį sumokėjo į šalies biudžetą 146mln., kiek sumokėjote jūs? Pasiekimas jau vien įrodymas, kad ir čia įmanoma įgyvendinti sunkiai įgyvendinamas užduotis.

  3. Bezdaliukas -> Liux

    reaktoriaus kelionė Klaipėda Mažeikiai fantastiška!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Savivaldybė slepia savo „herojų”

Per mėnesį – du radikaliai skirtingi atsakymai į tą patį klausimą. Tokią biurokratinę ekvilibristiką pademonstravo Klaipėdos savivaldybė, bandydama pasiaiškinti dėl ...
2024-05-03
Skaityti daugiau

Miestas

Meras patvirtino Savivaldybės administracijos ataskaitą

Uostamiesčio savivaldybės meras Arvydas Vaitkus balandžio 29 d. patvirtino Klaipėdos miesto savivaldybės administracija 2023 metų ataskaitą: metinę veiklos ataskaitą, metinių ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Miestas

Atnaujins Paryžiaus komunos gatvę

Klaipėdos savivaldybė skelbia pasirašiusi sutartį dėl Paryžiaus komunos gatvės atnaujinimo – artėjant vasarai čia jau startuos kapitalinio remonto darbai. Pagal ...
2024-04-30
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This