Liko tik Čiurlionis… (2)

Mums rašo
Mindaugas Milinis
2023-08-19

Iki šiol Lietuva galėjo didžiuotis Čiurlioniu, krepšiniu ir keliais. Šiandien beliko Čiurlionis.

Apie krepšinį nesiplėsiu, o apie kelius pakalbėsiu. Jie – blogiausi Europoje.

Jei anksčiau lietuviai šaipydavosi iš lenkų ir keikdavo jų kelius, dabar situacija apsivertė. Nuo pat sienos driekiasi naujutėlė keturių juostų miestus aplenkianti magistralė. Nuo pat Kalvarijos iki Frankfurto prie Oderio gali važiuoti puikiausia autostrada (tiesa, ties Lomža ji dar nebaigta, tačiau tai tik kelių mėnesių klausimas).

Naujoji keturių eismo juostų magistralė Lenkijoje nuo pat Kalvarijų iki Vokietijos sienos. Mindaugo Milinio nuotr.

Šiandien lenkai, nors ir galėtų, nesijuokia iš Lietuvos kelių. Juk negražu šaipytis iš neįgalaus.

Pravažiavau pusę Europos ir kirsdamas šalių sienas nepajutau jokio skirtumo, kad išvažiavau iš vienos ir įvažiavau į kitą šalį. Kelių būklė nesiskyrė. Gal skyrėsi dangos spalva ar faktūra, tačiau ne kokybė. Taip tęsėsi, kol grįžau į Lietuvą.

Atrodo, kad įvažiavau į kolūkinės gyvenvietės šunkelį vedantį ganyklon. Iš modernaus plataus greitkelio – į siaurutį tarybinio ūkio vieškelį. Pavažiavus keletą kilometrų pastebėjau judesį – kažkas imitavo naujos magistralės statybas. Būtent – imitavo. Nes penktadienį 17 valandą visa kelių tiesimo technika buvo tvarkingai sustatyta aikštelėse ir palikta laukti pirmadienio 8 valandos. Tokiais tempais magistralės neturėsime iki kito tūkstantmečio.

Įvažiavęs į vadinamąją Lietuvos magistralę Nr. 1 Vilnius – Klaipėda nuomonės nepakeičiau. Atrodė, kad sėdėjau arklio traukiamose vežėčiose ir kračiausi žvyrkeliu iš kolūkio kontoros į kiaulių kompleksą.

Pirmoji eismo juosta – siaubinga: vilkikų išmuštos vėžės, duobės, lopai kelionę darė nepakeliamą. O kur dar iš paskos atsivejantys ir ilgosiomis šviesomis blyksintys prie jūros skubantys nekantriausieji? Pervažiavęs pusę Europos nesutikau nė vieno tokio, o Lietuvoje jų apsčiai.

Gal sprendimus priimantieji, gyvenantys Vilniaus burbule, važinėja gerais aplink sostinę sutvarkytais keliais, tačiau į užsienį skrenda lėktuvais, todėl kelių skirtumo neregi. O gaila. Gal kartą reikėtų nusileisti iš padangių?

Žymos: | | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Liko tik Čiurlionis…”: 2

  1. Vaclovas parašė:

    Lietuvos ekspertai aiškiai pasakė, kad nei gilios provėžos, nei lopas ant lopo, nei keturkampiu volu lygintas asfaltas nė prie ko. Svarbiausia yra greičio ribojimas ir jo matavimas, visa kita – nesąmonės! Važiuokite ant šešiasdešimt ir nekils jokių problemų bei blogų minčių.

  2. Jooo... parašė:

    Rusai kalti, jooo…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos SGD terminalą pasiekė pirmasis Ukrainos įmonės užsakytas gamtinių dujų krovinys

Pirmadienį Klaipėdos SGD terminalą pasiekė didžiausios privačios Ukrainos energetikos grupės DTEK dukterinės įmonės „D.TRADING International SA“ užsakytas SGD krovinys iš ...
2025-11-18
Skaityti daugiau

Transportas

Renka vardus barstytuvams (3)

AB „Kelių priežiūra“ kviečia gyventojus dalyvauti pirmajame tokio pobūdžio konkurse Lietuvoje ir išrinkti vardus žiemos metu keliuose dirbantiems barstytuvams. Iki ...
2025-10-24
Skaityti daugiau

Regionas

„Palangos talentų lygoje“ – 400 jaunųjų atlikėjų

Palangoje pasibaigė tarptautinis jaunųjų vokalistų konkursas „Palangos talentų lyga“. Konkursas pritraukė apie 400 talentingiausių jaunųjų atlikėjų iš įvairiausių Lietuvos miestų ...
2025-10-22
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This