Siekiama monopolizuoti Klaipėdos viešąjį transportą?

Svarbu, Transportas

Uostamiesčio savivaldybės kontroliuojama UAB „Klaipėdos paslaugos”, anksčiau vadinta Klaipėdos autobusų parku, galimai siekia išvengti viešojo pirkimo procedūrų ir domisi galimybe sudaryti su savivaldybe tiesioginius vidaus sandorius. Nors Konstitucinis Teismas dar pernai išaiškino, kad tokie sandoriai yra galimi tik išimtiniais atvejais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Klaipėdos miesto viešajame transporte konkurencija yra bene didžiausia Lietuvoje. „Klaipėdos paslaugos” dabar užima apie 43 proc. keleivių vežimo uostamiestyje rinkos, likusią po viešųjų konkursų yra pasidalinusios penkios privačios bendrovės.

Šaltinis – „Klaipėdos keleivinis transportas”

Praėjusią savaitę „Klaipėdos paslaugos” sudarė 11,3 tūkst. eurų vertės sutartį su Austrijos  įmone „MC Mobility Consultants GmbH” dėl viešojo transporto paslaugų organizavimo Klaipėdos mieste analizės paslaugų, nors iki šiol uostamiestyje jas organizuoja savivaldybės valdoma VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT).

„Atviros Klaipėdos” duomenimis, „Klaipėdos paslaugos” šią analizę užsakė paakinti miesto vadovų, kurie iki šiol garsiai kalba tik apie lengvųjų automobilių savininkų poreikius, o ne apie viešąjį transportą – žada įrengti dar 10 000 stovėjimo vietų, prieš rinkimus žadėjo atsisakyti „greitojo viešojo transporto sistemos (BRT) įgyvendinimo” ir kt.

„Viešojo transporto maršrutų aptarnavimui paslaugų teikėjai yra atrenkami viešojo konkurso būdu. Toks paslaugos teikėjų atrinkimo būdas yra taikomas ir dalyje kitų Lietuvos (pvz., Vilniaus) bei Europos miestų, tačiau kita dalis Lietuvos miestų savivaldybių (pvz. ,Kaunas, Šiauliai) maršrutų aptarnavimą paveda vidaus sandoriu arba tiesiogine sutartimi savo pavaldžiai organizacijai. Abu paslaugų teikimo atrinkimo būdai turi ir privalumų ir trūkumų, todėl itin aktualu atlikti analizę ir įvertinti, kuris paslaugų teikimo atrinkimo būdas efektyviau prisidėtų prie darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo Klaipėdos m. ir kokį kokybinį bei finansinį efektą būtų galima pasiekti pereinant prie paslaugų teikėjo atrinkimo, taikant vidaus sandorio principą“, – taip „Klaipėdos paslaugos” motyvuoja poreikį pirkti tokią analizę. 

Minėtoji Austrijos įmonė įsipareigojo nustatyti esamas Klaipėdos miesto viešojo transporto paslaugų organizavimo stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes „taikant vidaus sandorio principą”. Taip pat turi būti atlikta „privalumų ir trūkumų analizė, jei būtų taikomas vidaus sandoris; finansiškai efektyviausio vidaus sandorio apimties analizė; finansinio efekto (teigiamo ar neigiamo) įvertinimas, jei būtų taikomas vidaus sandorio principas“. Paslaugos teikėjas turės suformuluoti ir siūlymus bei rekomendacijas.

„MC Mobility Consultants GmbH“ savo interesams atstovauti šiame sandoryje įgaliojo eismo saugumo ekspertą Dovydą Skrodenį. „Klaipėdos paslaugų” sutartis su šia įmone galioja iki šio spalio vidurio. Minėtasis ekspertas užsienio įmonei atstovavo ir atliekant saugaus eismo auditus įvairiose uostamiesčio vietose.

KKT sutartys tiek su privačiais vežėjais, tiek su „Klaipėdos paslaugomis” baigsis 2025 metais. Todėl naujos, sudėtingos tarptautinės viešojo pirkimų procedūros turėtų prasidėti jau kitais metais. 

10 Comments

  1. Neverk, Neniški

    Jau kam kam, o Neniškiui verkti nėra ko: rinks rinkliavą iš jo direktiriavimo laiku išplėstų apmokestintų miesto teritorijų ir galės pūsti sistemos išlaikymo kaštus, reikalaudamas daugiau, daugiau….

    Reply
  2. Horn

    Nematau praktiškai nei vieno pliuso savivaldybėms laikyti savo visiškai nuostoligai dirbančias vežimo įmones.

    Reply
  3. Marijus

    Viešnamio stogas kitas, bet kurvos tos pačios…

    Reply
  4. Husky

    Konkursuose,taip pat turi būti privaloma sąlyga,kad vairuotojams mokės už etatą,ne mažiau nei 1800 į rankas,o tai dabar 1100 ir dar aria po 12-14h. per dieną

    Reply
  5. Vincui

    Jeigu turi motyvų, kodėl tiesioginis sandoris yra geriau nei viešojo pirkimo procedūrų konkursas, tai dėstyk. Jeigu neturi ką pasasakyti, tai patylėk.

    Reply
    • Pamario Juzė

      Man atrodo, kad didžiausias motyvas yra tas, kad susitaupytų daug pinigų administravimui – juk dabar išlaikomas visas būrys darbuotojų, kurie skelbia konkursus, paskui reguliuoja maršrutus tarp skirtingų vežėjų. Jei bus vienas tiekėjas – to nebereikės.

    • Anonimas

      Achh, o taip norisi buti kiečiausiais pasaulyje, tačiau …..

    • Horn to Pamario Juzė

      Tai kad tokioms įmonėms, kaip „Klaipėdos paslaugos” ar kad ir „Vilniaus viešasis transportas” reikia šimtą kart daugiau viešųjų pirkimų skelbti savo veikloje ir išlaikyti žymiai didesnį darbuotojų skaičių vien tik tokiu kampu imant (lyginant su VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas administraciniu darbu). Privatininkui ko reik santykinai greit ir paprastai pasidaro.

  6. Vincas

    Liberalams valdžios praradimas Klaipėdoje matosi kad didelė problema. Vat jums ir liberalus požiūris į gyvenimą, ale konkurencija, oj sorry, liberalusis diktatas, kaip tarybų sąjungoje, na apatr liberalų, teisės būti Klaipėdos valdžioje niekas neturi teisės. LT tos partijos liberalai, konservatoriai, liberaldemokratai, na su tais vakarais ideologija neturi nieko bendro, visiškai. Angluose liberai, nu tikrai ne tokie kaip Šulcas and Ko. Jums Artūrai iki jų dar labai labai toli iki tikrų ideologinių liberalų. J

    Reply
    • Aloyzas

      Eik toliau Orlausko žiūrėti kvailelį

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This