Klaipėdiečiai „okupuoja” miesto gatves, reikalauja „plytų”

Svarbu, Transportas

Žodį „okupacija” ne vieną kartą vartojo Mindaugas Džermeika, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas, ketvirtadienį vykusio Eismo saugumo komisijos posėdžio metu svarstant klausimą dėl eismo organizavimo tvarkos Luizės gyvenamajame kvartale.

Šio kvartalo, tarp Šiaurės prospekto ir Panevėžio gatvės, gyventojų atstovai, išstudijavę, pasak jų, eismo saugumo audito medžiagą bei daug kartų diskutavę tarpusavyje, pateikė pasiūlymus, kaip reikėtų organizuoti eismą individualių namų teritorijoje. Pasak jų, norėtųsi grįžti į situaciją, buvusią prieš 9 metus, kai pro šalį nevažiuodavo „svetimi” – kitų uostamiesčio gyvenamųjų rajonų žmonės.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Vietos gyventojų norą apriboti „savo teritorijas” transporto eismą draudžiamais ženklais, vadinamais „plytomis”, M. Džermeika ir pavadino okupacija. Policijos pareigūnas teigė, kad taip eismo saugumo problemos nėra išsprendžiamos – ką nors uždraudus, pasipiktina kita visuomenės dalis. Esą taip atsitiko ir Melnragėje po paskutinio eismo tvarko pakeitimo – kai kurie vietiniai skundžiasi, kad yra nubaudžiami pas juos atvažiuojantys vaikai.

M. Džermeika tikino, kad visos Luizės kvartalo gatvės yra visų miesto gyventojų nuosavybė, todėl negalima suteikti privilegijos jomis naudotis tik šalia gyvenantiems. Jis sakė trečiadienį pasivažinėjęs po šį kvartalą dviračiu ir nepastebėjęs ten intensyvaus eismo.

„Reikia švelnesnių priemonių, o ne vien „plytų”. Plytos brangiai kainuos savivaldybei“, – kalbėjo jis ir siūlė kelio ženklais nurodyti, kuri gatvė sankryžoje yra pagrindinė.

Komisijos posėdžio metu netrūko aistrų, abipusių kaltinimų nesusikalbėjimu. Luizės gyventojų atstovas Dmitrij Lopatin prikišo policijai, kad ji tik kritikuoja ir nieko nesiūlo, nekontroliuoja eismo, neskaičiuoja transporto srautų.

„Žmonės 9 metus rašė skundus, o pėstieji iki šiol turi vaikščioti tik važiuojamąja kelio dalimi, nėra šaligatvių”, – piktinosi jis. 

Šio kvartalo gyventojas, miesto Tarybos narys Vidas Karolis taip pat atkreipė dėmesį, kad kai kuriose kvartalo gatvėse nėra šaligatvių, pėsčiųjų perėjų. Į tai sureagavo Eismo saugumo komisijos pirmininkas, vicemeras Algirdas Kamarauskas: „Dėl to, kad nėra šaligatvių, drastiško priemonės nepadės. Vienos krypties eismo variantą reikia svarstyti, „plyta” nėra sprendimas”. 

Vicemeras sakė, kad kreiptasi į Nacionalinę žemės tarnybą su prašymu patikrinti, ar gyventojai čia nėra savavališkai ar teisiškai prasiplėtę savo sklypų ribų ir nebėra vietos šaligatviams tiesti. Jis taip pat paragino vietos gyventojus apgenėti savo medžius ir krūmus, kad jie netrukdytų eismo saugumui.

Po beveik 1,5 valandos karštų diskusijų buvo sutarta, kad šiame kvartale, Utenos gatvėje, transporto eismas bus organizuojamas viena kryptimi. Kuria, paaiškės situaciją įvertinus specialistams.

O galutinį sprendimą dėl eismo pertvarkos Luizės kvartale priims Savivaldybės administracijos direktorius Andrius Žukas, nuo šios dienos tapęs ir Eismo saugumo komisijos nariu. Į šią komisiją vėl pakviestas ir Saulius Ružinskas – Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys.

15 Comments

  1. Agentas

    Čia man patiko, Lopatin su Karoliu sutvarkys kvartalą. Net neabejoju, kad NŽT ras daug pažeidimų ir daugelis ko gero turės tvoras perdaryti. Bus smagių istorijų, Teismai turės darbo. Laukiam šios istorijos tęsinio.

    Reply
  2. Eismo kontrolei reikia tinkamo vadovo

    p. Džermeika turi trauktis iš pareigų. Negebėjimas vykdyti jam patikėtas funkcijas miestui yra tiesiog žalingas. Dėl Biržos tilto ir jis turėtų prisiimti atsakomybę. Tiesiog piktybiškai buvo ignoruojama eismo stebėsena Tiltų g. , o ir motociklininkų vasaros viražai nesulaukė tinkamo dėmesio…

    Reply
  3. stebetojas

    kodel ? KAI savivaldybei teisingas [patarimas] pasiulimas ,jos atstovai dazniausiai mano pastebejimu -atsako -kol nebuvo ivykio kam si ar kita klausima spresti , mat vakare po darbo ir galva neskauda ,gudobeles, valarijono lasu nereikia .tai toks valdyninku saipymasis gal teisingiau vadinamu,,naujalietuviu,,kurie jau daug metu gyvena savo sukurtose teritorijoje ,apsidraude nebutais istatymai ir vis irodinedami savo jega ,apsitverdami metalinemis tvoromis, vartais . visos gatves yra musu mokietoju grasiais sukurtos .

    Reply
    • Ką

      Tos gatvės dainuos, kai bus naujas tiltas Girdavos gatvės ?

  4. Kad

    Kada panaikins ženklą Sportininkų gatvėje draudžiantį posukį kairėn į Smilties Pylimo gatvę kada ta eismo komisija pradės skaityti Kelių eismo taisyklių papildymus ar jiems įstatymai nebegalioja, kad skatina.KET pažeidimus, teikti pasiūlymai jai (komisijai) neįdomūs nes parodo jų nekompetenciją.

    Reply
    • Šarūnas

      Gyvenu būtent šitoje gatvėje, jūs esate neteisus, dėl sukančio į kairę vairuotojo susidaro didžiulė spūstis ir kliūtis sankryžoje, kitiems eismo dalyviams. Suprantu kad jums nepatogu, bet saugumas yra svarbiau

  5. Amigo

    Pats didziausias izulumas Klaipedoje yra Skautu gatve Giruliose. Sios gatves gyventojai yra savavaliskai uztvere pravaziavima ne „plyta”, o gelezine tvora. Kiek savo laikais ne rase zurnalistai, o vistiek nieko nepasikeite. Tikriausiai sios gatves gyventojai yra priliginomi prie Dievu,kad jiems jokie istatimai negalioja.

    Reply
  6. Nuomonė

    Klaipėda didelė, kam nepatinka, gali kraustytis į Žvejybos uosto rajoną… Galima nusipirkti bent 10 ha žemės ir ten susiręsti namelį, niekas nenervos. Šaligatvių žemė galimai prichvatizuota,žodžiu nori inkubatoriaus.

    Reply
  7. Marijus

    Eilinio „elito” pavirkavimai. Pasakysiu kaip „emigrantams” nenusipirkot dar miesto (nors dėl jo „valdžios” negaliu būt tikras ..), nenusipirkot gatvių, na nėr likę Klaipėdos gyventojai jūsų baudžiauninkai, kad ir kaip norėtusi, tad – nepatinka – čemodan, vokzal ir t.t….

    Reply
  8. Khjhhn

    Geriau jūs n x patylėkit ,nes išaiškins ,kad jūsų sklypai praplėsti ,teks kaip Vilniui tvoreles patiems nusigriaut ,kad baudų negaut idiotai

    Reply
    • Luizės kvartalo gyventoja

      Straispnyje nurodyta klaidinanti informacija, D.Lopatin nėra ir niekada nebuvo viso Luizės kvartalo atstovas, savo gatvės galbūt,bet ne kvartalo. Ir vienpusis eismas tikrai nėra patogu kitiems rajone guvenantiems gyventojams.

  9. Tauralaukio gyventojai

    Tauralaukio tam tikrų gatvių gyventojai taip pat turi pretenzijų Klaipėdos miesto savivaldybei dėl saugaus eismo organizavimo. Dėl šio rajono plėtros ir naujų kvartalų statybos sunkioji technika laksto tokiu greičiu, kad važiuojamaja kelio dalimi einantiems vaikams ir pėstiesiems kelia didžiulę grėsmę. Šaligatviai neįrengti. Kalneliai įrengti tokio lygio, kad lekiant nuo kalno dideliu greičiu sukelia tik šypseną. Vaikai grįžtantys iš mokyklos jau skundėsi ne vieną kartą, kad jų vos nenutrenkė dideliu greičiu lekiančios mašinos. Ar tik tuomet, kai atsitiks skaudi nelaimė Savivaldybė imsis veiksmų?

    Reply
  10. Anonimas

    Blefas?Klaipėdieciai nereikalauja. Anaiptol laikas mazinti ženklų ir šviesoforų mišką

    Reply
  11. Lina

    Tai kad policininkas vasara vakare pravažiavo ir nieko nepamatė, tai viena. Kita yra, kai moklo metų metu rytais VISI KERTA KAMPĄ per UTENOS g. kad nuvežtų vaikus į Licejų ir daržėlį. Masiškai.

    Reply
    • Kelis metus važiuojantis į darželį

      Ir kodėl tai yra blogai? Ten kamščiai niekada nesusidaro. Mažiau teršiama gamta. Taupomas laikas.
      Gatvė kaip gatvė, kas nori, tas važiuoja. Ji nėra ir niekada nebus privati.
      Padarys vienpusį, valio. Važiuos tik į vieną pusę, bet vis tiek važiuosim.
      Gerai pastebėjo, krūmus apsikarpykit. Va kur saugumo problema. Ir klausimas ar sklypų neprasiplėtę, kaip dažnai mėgstama. Oi bus smagu, kai patikrins 🙂

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This