Klaipėdos viešajame transporte nori įdiegti dirbtinio intelekto algoritmą

Transportas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) paskelbė konkursą, kurio nugalėtojams bus įteiktos trys piniginės premijos po 4,6, 3,5 ir 2,5 tūkstančių eurų bei suteikta galimybė sudaryti sutartį dėl dirbtinio intelekto (DI) algoritmais paremto viešojo transporto maršrutų planavimo simuliavimo sistemos prototipo.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kartu norima ištestuoti šį prototipą viename konkrečiame maršrute Klaipėdos mieste, siekiant ištirti DI pritaikomumą planuojant ir optimizuojant viešojo transporto tvarkaraščius. Konkurso dalyviams  kvalifikacijos reikalavimai netaikomi. Premijos bus skiriamos pirmąją, antrąją ir trečiąją vietas projektų eilėje užėmusiems dalyviams.

Dabartinę situaciją vietos viešajame transporte įstaiga apibūdina taip:  „Viešojo transporto organizavimo paslaugas teikiančioms įstaigoms trūksta maršrutų tvarkaraščių planavimo koordinavimo bei optimizavimo sprendimų, pagrįstų dirbtiniu intelektu. Dažnu atveju viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai gali neatitikti keleivių lūkesčių dėl netolygių intervalų tarp autobusų atvykimo laikų, tai lemia laukimo stotelėse bei paties kelionės trukmės ilgėjimą. Tai sukelia nepatogumų keleiviams, kas ilgalaikėje perspektyvoje gali atgrasyti nuo naudojimosi viešuoju transportu”.

Teigiama ir, kad esamos tvarkaraščių planavimo sistemos turi ribotą galimybę modeliuoti situacijas, o tai viešojo transporto priemonių judėjimą daro neefektyviu. Dėl nesuderintų tvarkaraščių yra švaistomi vairuotojų ištekliai bei įstaigų resursai, pavyzdžiui, siunčiama daugiau transporto priemonių nei yra reikalinga.

2022 m. duomenimis, per dieną Klaipėdoje ir priemiesčiuose keleiviai vidutiniškai padaro daugiau nei 80 tūkst. kelionių. Mieste pernai veikė 57 maršrutai, jais vežė 215 transporto priemonių.

Dabar siekiama sukurti viešojo transporto maršrutų planavimo sistemą, leidžiančią modeliuoti transporto judėjimą ir keleivių srautus bei optimizuoti esamus maršrutus bei tvarkaraščius pasitelkiant DI sprendimus. Tai esą supaprastintų maršrutų, tvarkaraščių trukmių planavimą, užtikrintų geresnę patirtį keleiviams, taupytų atsakingų institucijų, savivaldybės išteklius.

Tikima, kad tokio sprendimo dėka „ilgesni laukimo intervalai, atsižvelgiant į srautus, stotelių poziciją, savaitės dieną ir paros laiką tarp autobusų turėtų būti racionaliai optimizuoti, o keleivių laukimo stotelėse trukmė – sumažinta“. Taipogi turėtų būti panaikintas skirtingų maršrutų dubliavimasis (važiavimas tam tikromis atkarpomis vienam paskui kitą).

Būsimiems paslaugos teikėjams keliamas uždavinys „sukurti DI (mašininio mokymosi bei optimizavimo sprendimais) pagrįstą maršrutų tvarkaraščių planavimo įrankį, kuris, atsižvelgdamas į realius kelionių duomenis ir (arba) turimą ir prognozuojamą keleivių skaičių, autobusų apkrovas ir paros laiką, metų laiką, stotelių vietą, vairuotojų darbo ir poilsio režimą, gebėtų simuliuoti įvairius transporto priemonių judėjimo scenarijus bei optimizuoti maršrutų tvarkaraščius”.

Viešojo pirkimo tvarka vykdomo konkurso dalyvių pasiūlymų KKT tikisi sulaukti iki spalio pradžios.

5 Comments

  1. Vardenis

    Gal dirbtinis intelektas galėtai duoti sprendimą kaip vairuotojams išgyventi iš ubagiškos algos ir vergoviškų darbo sąlygų.

    Reply
  2. Zita

    O kaip su vakarais kai nori saulė palydėti, ar į kokį koncertą ar taip. Gryzti nebėra su kuo. Su taksi ne visi gali leisti. Žmogus žinotų, kad pvz 24 važiuoja. Nors pagrindinių kelių koks vienas

    Reply
  3. Viešnia

    Be konkurso nesumąsto pranešti prieš sustojimą, kokia kita stotelė. Praneša pusiaukelėje. Ne nuolat važinėjantiems tuo pačiu maršrutu tenka ir spėlioti ir pėdinti iki neprivažiuotos arba njo pravažiuotosios. O jau jei neturi išmanaus telefono, tai tau šioje visuomenėje ne vieta

    Reply
    • Viešniai

      Tokia praktika daugumoje valstybių yra, netgi pvz. metro traukiniuose ar tramvajuose… Ir nėra jokių problemų

    • Anonimas

      Paprastai aurobuse viduje buna ir tablo kur surasytos visos stoteles is ju ryskiau ta i kuria vaziuojama. Pvz galite pamatyti Vilniaus VT.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This