Pasirinko „Independence” operatorių

Uostas ir jūra

Šaliai strategiškai svarbus suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas-saugykla „Independence“ kitąmet tampa Lietuvos nuosavybe ir jame bus iškelta mūsų trispalvė.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Paskelbus viešojo konkurso rezultatus paaiškėjo, kad „Klaipėdos naftai“ (KN) perėmus laivą-saugyklą, jo technine operatore 5 metus bus Norvegijos kapitalo bendrovė „Hoegh LNG Klaipėda“. Ši bendrovė priklauso grupei „Hoegh LNG“, kuri šiuo metu yra „Independence“ savininkė ir nuo 2014 m. rūpinasi laivo valdymu bei technine priežiūra.

KN skelbtas techninio „Independence“ operatoriaus konkursas – vienas iš veiksmų, leisiančių užtikrinti patikimą ir sklandžią terminalo veiklą jam tapus Lietuvos nuosavybe. Viso konkurse dalyvavo trys pirminį atrankos etapą įveikusios tarptautinės laivybos bendrovės: „Hoegh LNG Klaipėda“, „Wilhelmsen Ship Management“ ir „Mitsui O.S.K. Lines“.

„Hoegh LNG Klaipėda“ pasiūlymas geriausiai atitiko keltus reikalavimus, iš kurių svarbiausi yra paslaugos kaina ir kokybė. Šį didelės apimties ir sudėtingą pirkimą stebėjo Viešųjų pirkimų tarnyba, o dalyvių paraiškas vertino KN, techninio konsultanto DNV bei Lietuvos transporto saugos administracijos ekspertai. Sutartis su konkurso laimėtoju pasirašoma penkeriems metams. Taip pat numatoma galimybė ją pratęsti tokiam pačiam laikotarpiui.

Iki šiol operatoriaus paslaugų dalis buvo įskaičiuojama į bendrą laivo-saugyklos nuomos kainą. „Independence“ tapus Lietuvos nuosavybe, jas reikės įsigyti atskirai. Skaičiuojama, kad po laivo-saugyklos perėmimo, terminalo išlaikymo sąnaudos bus maždaug trečdaliu mažesnės, nei pratęsus nuomą dabartinės sutarties sąlygomis.

Numatyta, kad laivo-saugyklos eksploatacijos kaštus sudarys fiksuota ir kintama dalys. Maždaug trečdalį sumos ‒ 4,85 mln. eurų per metus ‒ sudarys fiksuotoji dalis: mokestis operatoriui už laivo priežiūrą, įgulos atlygis bei išlaikymo kaštai, neskaitant Lietuvoje taikomų mokesčių.

Kintami kaštai, kaip ir iki šiol, priklausys nuo laivo-saugyklos remonto poreikių, išdujinimo apimčių bei su jomis tiesiogiai susijusių apyvartinių taršos leidimų kainos ir kitų dedamųjų.  

„Klaipėdos SGD terminalas strategiškai svarbus tiek Lietuvos, tiek Baltijos šalių energetiniam saugumui ‒ jis yra pagrindinė rusiškų gamtinių dujų importo alternatyva regione. Tai tapo ypač svarbu po Rusijos plataus masto invazijos Ukrainoje. Mūsų skelbtas konkursas sulaukė didelio susidomėjimo, o tai užtikrino pasiūlymų konkurencingumą bei leido išsirinkti Lietuvai palankiausią variantą“, – pranešime cituojamas KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.

Jo teigimu, svarbu ir tai, kad konkurse laimėjęs operatorius prižiūrės laivą, kuriame bus iškelta jau Lietuvos vėliava.

„Independence“ tapus šalies nuosavybe, laivas-saugykla bus įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam bus taikomi čia galiojantys teisės aktai, o mokesčiai nuo jūrininkų atlyginimų keliaus į šalies biudžetą.

Skaičiuojama, kad terminalo sukurta alternatyva gamtinių dujų importui, kasmet leidžia Lietuvai sutaupyti apie 140-150 mln. eurų (neįskaičiuojant terminalo išlaikymo kainos).

INFORMACIJA

KN akcininkai 2022 m. vasarį pritarė „Independence“ įsigijimui iš „Hoegh LNG“. Lietuvos nuosavybe laivas-saugykla taps kitų metų pabaigoje.

„Hoegh LNG“ grupė, kuriai priklauso ir konkurso laimėtoja „Hoegh LNG Klaipėda“, yra viena iš jūrinės energetikos infrastruktūros pradininkių. Bendrovė valdo bei eksploatuoja plaukiojančius SGD terminalus, padedančius užtikrinti energetinį saugumą nacionaliniu ir regioniniu lygmeniu.

Norvegijoje, Vokietijoje, Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Singapūre, Indonezijoje, Egipte, Kolumbijoje, Brazilijoje ir Filipinuose veikianti bendrovė šiuo metu turi apie 900 darbuotojų ir valdo 13 laivų: 10 SGD laivų su išdujinimo įranga ir 3 SGD dujovežius.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

„Independence“ išvyko į apžiūrą Danijoje

Šių metų gruodžio mėnesį AB „KN Energies” (KN) taps SGD terminalo laivo-saugyklos „Independence“ savininke. Prieš perimant laivą KN nuosavybėn, buvo ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Rengs specialistus SGD terminalui

Trečiadienį tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ (KN), suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ techninė operatorė UAB „Hoegh ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Verslas

Pasirašyta sutartis dėl „Independence“ techninio operatoriaus

Valstybės valdoma AB „KN Energies“ pranešė, kad pasirašė sutartį su UAB „Hoegh LNG Klaipėda“, pagal kurią ši bendrovė tampa suskystintųjų ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This