Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-09-18 |
Šią krašto kelio Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda atkarpą vairuotojai profesionalai ir mėgėjai vadina tragiška: ji yra labai prastos būklės, eismas ja – sudėtingas, įtemptas ir lėtas. Tačiau kelio rekonstrukcijos pradžios, jau nekalbant apie jos pabaigą, reikės palūkėti dešimtmetį kitą.
„Kartu su Klaipėdos rajono savivaldybe ir Susisiekimo ministerija atnaujinsime kelio, vedančio nuo Jakų žiedo link Šilutės (kelias nr. 141), projektą. Šio kelio sutvarkymo darbai buvo suplanuoti dar 2008 metais, tačiau projekto įgyvendinimas net nepradėtas”, – žadėjo rinkimus į mero postą ir savivaldybės tarybą laimėjęs Arvydas Vaitkus savo komandos programoje „Planas Klaipėdai“. Tačiau naujos valdžios patvirtintoje savivaldybės 4 metų prioritetinių darbų programoje tokio sumanymo nėra numatyta.
Šiuo metu meras miesto tarybai jau pateikė svarstyti sprendimo projektą atsisakyti patikėjimo teisės į 2,5 ha žemės sklypą Verslo g. vardan minėto kelio ruožo nuo 222,52 iki 229,92 km rekonstrukcijos. Sklypas savivaldybei Vyriausybės sprendimu atiteko 2005 metais.
Teigiama, kad „po žemės sklypų pertvarkymo savivaldybės žemės sklypo dalis ( 2,5003 ha), kuri yra bendrai su kitais valstybinės žemės patikėtiniais valdomame žemės sklype, savivaldybės funkcijoms nebenaudojama”.
Įgyvendinant šį sprendimą neigiamų pasekmių nenumatoma, o teigiamos pasekmės – užtikrintas racionalus ir tinkamas valstybinės žemės valdymas ir naudojimas, sudarytos sąlygos įgyvendinti krašto kelio rekonstrukcijos projektą, rašoma sprendimo aiškinamajame rašte. Sprendimo rengimo metu atskiri vertinimai nebuvo atliekami. Atsižvelgiant į sprendimo projekto pobūdį, su visuomene dėl to konsultuotasi nebuvo.
Visam regionui svarbiai transporto arterijai rekonstruoti trukdo ne vien lėšų ar situacijos deramo įvertinimo stygius, bet ir sudėtingos biurokratinės procedūros, daugiausiai susijusios su žemėtvarka ir planavimu. Lietuvos automobilių automobilių kelių direkcija šį kelio ruožą bando suprojektuoti atskiromis dalimis.
Situaciją krašto kelyje Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda ties uostamiesčiu apsunkina ir tai, kad Jakų transporto žiedo rekonstrukcijos projektas iki galo nėra išbaigtas.
„Atvira Klaipėda” prieš metus pranešė, jog yra parengti projektiniai pasiūlymai dėl minėto krašto kelio ruožo, kuris prasideda prieš Lypkių sankryžą ir baigiasi įsijungimu į Jakų sankryžą, rekonstrukcijos.
Kelią Nr.141 planuojamas išplatinti įrengiant papildomas dvi eismo juostas dešinėje kelio pusėje su skiriamąja juosta. Projektuojamas ir naujos dviejų lygių sankryžos įrengimas Lypkių gatvės sankirtoje. Suplanuota ir kelio sankryžos su Bičiulių gatve rekonstrukcija.
Šalia šio kelio bus nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas, bus įrengta ir požeminė perėja, apšvietimas ir kiti tokiam objektui būdingi šiuolaikiniai atributai. Dabar šis kelio ruožas yra dviejų eismo juostų, važiuojamosios dalies plotis – 8,5 – 8,7 m, kelkraščių plotis kinta nuo 1,3 iki 4,9 m. Jo būklė – prasta.
„Didėjantis eismo intensyvumas, senai įrengta kelio danga ir nepakankamas kelių priežiūros bei remonto darbams skiriamas finansavimas įtakojo esamo kelio ruožo dangos regresiją. Kelio ruožo dangos būklė nepatenkinama, pradėjusios formuotis provėžos, daug lopų, skersinių ir išilginių plyšių, atsiradę dangos defektai, ištrupėję kelio dangos kraštai bei didėjančios išlaidos kelio priežiūrai sudarė būtinumą pagerinti eismo sąlygas ir rekonstruoti kelią, įgyvendinant specialiuoju planu numatytus sprendinius”, – buvo rašoma viešai svarstyti paskelbtuose dokumentuose.
Pernai rugpjūčio pabaigoje vykusio Klaipėdos uosto plėtojimo tarybos posėdžio metu Kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis dėstė, kad šis kelio ruožas gali būti rekonstruojamas tik lygiagrečiai su pietinio aplinkkelio tiesimo darbais. Dabar direkcija esą tik gerins jo būklę. Anot A. Vilkelio, pietinio visoms aplinkkelio procedūroms esą reikėtų apie šešerių metų, o statyboms dar 2-3 metų.
Tačiau Klaipėdos pietinio aplinkkelio vizijos įgyvendinimo terminų nustatyta nėra. Yra tik rinkimus į Klaipėdos miesto valdžią laimėjusiųjų pažadai kartu su Klaipėdos rajono savivaldybe, kelių direkcija ir Susisiekimo ministerija atnaujinti Klaipėdos pietinio aplinkkelio projektą.
INFORMACIJA
Pagal eismo įvykių informacinės sistemos atvirus duomenis, nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gegužės 1 d. kelio ruože nuo Jakų žiedo iki Lėbartų sankryžos užfiksuoti 22 eismo įvykiai, kurių metu vienas žmogus žuvo ir septyni buvo sužeisti.
Ką tas kelias duos?? Jeigu neišbaigtas tas prakeiktas Jakų žiedas??? Cirkas, ivažiuoti ir isvažiuoti iš Klaipedos m. privalai pro kelio ženklą ” šalutinio kelio susikirtimas su pagrindiniu”.
Logiska. Todel ir neužbaigta estakada nes nera kelio keturiu juostu i Šilutę?
Ten dar daug kur nėra 4 juostų,ne tik į Šilute,bet ir į Tilžes GT.į Palanga,į Jakus,ir net į ……..Klaipėda.
Idomu butu pamatyti projektus..
Uz kelio ,projekta … ,sumokejo 2008 m.(suma „istorija nutyli”) !!! Tik va,tuometine !? „valdzia” ,darbu nepradejo,NEI 2008 ,NEI …( 2023)!?Darbu,pagal PROJEKTA !!!?,nepradejo!? ir VISOS buvusios,neprades ir esamos „valdzios” !?(Bet va yra „keliuku” kuriuos nespejus „suprojektuoti” …-uzbaigia !?”tut vsio zakonno”)O pinigai,musu pinigai,bus toliau tratinami „projekto” taisymui-papildymui-perprojektavimui-derinimams-ekspertizems- siulymams … Manau pinigu, ” popierianiam keliui” Nr.141 (su viaduku), reik daug,”popierius” GI !?)
O ar turime brandžią visuomenę? Kur jos lyderiai? Kur Girskienė ir kiti mieste rinkti Seimo nariai? Kur jų miestui lobizmo veikla? Kur visuomenės nepasitenkinimo akcijos, blokuojant kelią? Šis kelias dar 2000-tantaisiais tvarkomas turėjo būti. Tai turbūt vienas blogiausių kelių Lietuvoje. Kur jūs, Seimo kriuksiai, rinkimai juk ant nosies? Tokie pociai turbūt ir pamiršo, kad Klaipėdoj rinkti.
Taigi vyksta , pirmas meras , kuris ėmėsi realaus veiksmo . Liberalieji tik aimanuoja ..Seimo daugumoje konservatorius Petrošius , liberalas Gentvilas ir t.t. konservatorius Pocius panašu tikrai pamiršo Klaipėdą , tai gal nors keliais , kurie yra Lietuvos , pasirūpintų ? Tiek kiek padarė Girskienė dėl grigėjų , jei padarytų nors mažą dalį kiti išrinktieji , manau būtų gerai . Viena Girskienė turi dirbti klaipėdiečiams ? Tai gal nerinkti į seimą liberalių ir bus tvarka ?
man , klaipėdiečiui tokie tekstai ir komentarai padeda vis labiau suvokti , kokios ” galvos ” balsuoja už liberalus ir liberkonservatorius . Tokios , kurias aš niekinu ; be kritinio mąstymo , bemoksliai ir nenorintys žinoti kas , kaip ir kur . Patys nemokantys dirbti ir dar bijantys , todėl dergia , kad naujai išrinktas meras ir komanda tikrai padės Klaipėdai ir klaipėdiečiams gyventi oriai .
Po kiek dabar eina advokatavimas??
Klaipėdos merui Vaitkui pagarba . Pasakė ir daro , pradėjo nuo to kas trukdė __ iš teksto ___trukdo sudėtingos biurokratinės procedūros, daugiausiai susijusios SU ŽEMĖTVARKA ir planavimu. _______Šiuo metu MERAS miesto tarybai jau pateikė svarstyti sprendimo projektą ATSISAKYTI patikėjimo teisės į 2,5 ha žemės sklypą Verslo g. VARDAN minėto kelio ruožo nuo 222,52 iki 229,92 km rekonstrukcijos. Sklypas savivaldybei Vyriausybės sprendimu atiteko 2005 metais. _______Lietuvos automobilių automobilių kelių direkcija šį kelio ruožą bando suprojektuoti atskiromis dalimis. ______________P.S. aš pradedu galvoti, jog tekstai rašomi liberaliems patryyyyjotams , be kritinio mąstymo , be išsilavinimo . Jie skaito tik antraštes ir nieko nežino . Komentarus varo be argumentų ir tik dergia . Visiški nevykėliai .
Straipsnis apie nieka, prie ko cia isvis meras, kai kelias priklauso direkcijai???
Tai Klaipedos veidas. Kelias tragiškas, juo vyksta ypač intensyvus eismas. Kuo toliau tuo labiau aiškėja kam trukdė R. Masiulis- puikus sąžiningas vadybininkas, kurio veikla kenkė atkatų ir sukčių gaujai. Lietuva sunkiai atsikrato sovietų „paveldo”. Kiek dar gaujos liko Klaipedoje.
ar kelias priklauso Klaipėdos savivaldybei ? Teksto nesuvoki , masiulini ?
Bet tiesa viena, kelias tragiškas, kalbų begalės, veiksmų nulis,net lopų uždėti negali,vis diskutuoja, planuoja,o artėja žiema.
Gi greitį sumažins dar labiau ir važiuosime. Lėtai ,lėtai. Kur dingsi ,kai šeimininko miestas neturi.
Taip ir nesupratau, kurioje vietoje parašyta kad projekto įgyvendinimo teks laukti dešimtmečiais?
Taip pat neradau straipsnyje jokios info, kodėl projektas pristabdomas. Kažkoks minčių kratinys, o ne straipsnis. VIenintelis dalykas ką TIKRAI supratau – eilinis noras įgelti miesto valdžiai, kaip ir dauguma pastarųjų straipsnių šiame portale.
Parasyta, kad kol nebus pietinio aplinkelio tol nevyks Silutes kelio rekonstrukcija, o pietinis aplinkelis gales atsiras tik uz desimtmeciu.