Atgimimo aikštės požeminio garažo konkursas: antras dublis

Miestas, Svarbu

Klaipėdos miesto savivaldybė antrą kartą paskelbė viešojo pirkimo konkursą dėl Atgimimo aikštės, įrengiant požeminę automobilių saugyklą, rekonstravimo darbų. Rangovų pasiūlymų laukiama iki spalio 25 dienos.

Pirmą kartą paskelbus konkursą teko jį nutraukti dėl to, kad reikėjo keisti esmines sąlygas. Potencialūs rangovai savivaldybei tuomet pateikė neįtikėtinai daug – beveik 90 klausimų. Savivaldybė pateikė į juos atsakymus.

Projektuotojų vizualizacija

Pagal įstatymą bet kokie pirkimo dokumentų paaiškinimai laikomi neatsiejama pirkimo dokumentų dalimi ir jais turi būti vadovaujamasi teikiant pasiūlymus.

Norima, kad šis Klaipėdoje prieštaringai vertinamas projektas būtų baigtas per 27 mėnesius.

Judėti sovietmečiu buvusios Lenino aikštės sutvarkymo link buvo pradėta 2014-aisiais, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, leidęs dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Vadovaujantis šio plano sprendiniais buvo suformuoti nauji komercinės paskirties sklypai.

Tais pačiais metais savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją. Jos metu buvo suformuluoti keturi galimi aikštės sutvarkymo variantai: iš dalies (palei Herkaus Manto ir Danės gatves) atkurti buvusį užstatymą pagal galiojantį detalųjį planą; išplėsti aikštę iki upės be jokio užstatymo; atkurti Biržos gatvę kartu su daliniu užstatymu; užstatyti šiaurinę aikštės dalį. Visais atvejais po aikšte siūlyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Vėliau dėl šių pateiktų galimų raidos variantų buvo surengta klaipėdiečių apklausa. Jos metu savo nuomonę išreiškė 497 miestiečiai. 70 proc. respondentų pasisakė už antrąjį variantą – kad aikštė nebūtų užstatyta.

2016 m. birželį klausimui atkeliavus į miesto tarybos kolegiją, pastaroji be didelių diskusijų irgi pasisakė už variantą, kai aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė.

Po šio sprendimo buvo paskelbtas Atgimimo aikštės sutvarkymo idėjų konkursas. Pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui (PST), pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir mėnulį. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

2018 m. gegužę Savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino įsakymu buvo patvirtintas aikštėje esančių sklypų formavimo ir pertvarkymo projektas, pagal kurį pakoreguoti Klaipėdos miesto viešojo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detaliojo plano sprendiniai – du iš trijų aikštėje suformuotų sklypų buvo sujungti į vieną.

Tais pačiais metais miesto taryba pritarė sutarčiai su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, pagal kurią įsipareigojo iki 2021 metų I ketvirčio po Atgimimo aikšte įrengti rekonstruojamam teatro pastatui reikiamas 116 automobilių stovėjimo vietų. Tačiau projekto įgyvendinimas sustojo pirmiausiai dėl finansinių priežasčių – 2019 m. sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. eurų. Dėl to savivaldybės administracija politikams ėmė siūlyti įrengti tris kartus didesnį požeminį parkingą už maždaug 11 mln. eurų.

Miesto tarybai nusprendus nesitraukti nuo tokio sumanymo, savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip visgi atpiginti tokį projektą. 2020-ųjų sausį ji už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto, kurį rengė PST, audito paslaugą.

Auditą atliko bendrovė „Hidrosfera“. Ji pateikė savo išvadas, kuriose teigiama, kad požeminę automobilių stovėjimo aikštelę galima įrengti pigiau, be to, joje gali būti daugiau vietų. „Hidrosfera“ pasiūlė požeminei aikštelei vietoj susikertančių gręžtinių gelžbetoninių polių naudoti laikančiąsias konstrukcijas iš plieninių įlaidų.

Po šio audito savivaldybė vienašališkai nutraukė projektavimo sutartį su PST. Savivaldybė įmonei nesumokėjo 25 proc. nuo sutartos sumos, kuri siekė 135,5 tūkst. eurų.

Pagal naująjį už beveik 164 tūks. eurų UAB „SRP Projektas” parengtą techninį projektą preliminari tokios aikštelės kaina padidėjo iki 20,3 mln. eurų, tačiau kartu suplanuota įrengti daugiau stovėjimo vietų – nebe 157, o 231. Vienos vietos automobiliui požeminiame garaže kaina sumažėjo nuo 67 635 iki 60 413 eurų.  

Antžeminį aikštės rekonstrukcijos projektą už 12 tūkst. eurų užbaigė bendrovė „Cloud architektai”.

„Kalbant apie Atgimimo aikštės požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, tai aš pirmiausia noriu matyti duomenis, kokia ten yra geologija. Ji mieste yra labai unikali ir įvairi. Jei ten tokia situacija, kaip po Dramos teatru, tai tokio parkingo kaina bus milžiniška. Nežinant tokių aplinkybių sprendimas būtų ir neteisingas, ir aklas, koks buvo dėl naujosios mokyklos”, – kovo pabaigoje „Atvirai Klaipėdai” sakė išrinktasis Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus, kuriam pagal naująjį Vietos savivaldos įstatymą perėjo daug buvusio Savivaldybės administracijos direktoriaus funkcijų.

INFORMACIJA

Atgimimo aikštė vietoje II pasaulinio karo metu nukentėjusio buvusio Biržos gatvės užstatymo šioje vietoje buvo suformuota pirmaisiais pokario metais. 1955 m. ant betoninio postamento tuomet Tarybų aikšte vadintoje erdvėje buvo iškelta proletariato internacionalizmą simbolizavusi skulptūrinė kompozicija – susikibę juodaodis, azijietė ir baltaodis.

1975 m. buvo parengtas aikštės rekonstrukcijos projektas pritaikant ją Lenino skulptūros statybai – pastaroji buvo atidengta po metų, aikštė gavo proletariato vado vardą.

Lenino skulptūra buvo demontuota 1991 m. rugpjūčio 23-ąją po nesėkmingo Maskvos pučo.

25 Comments

  1. Anonimas

    Vaitkau, jokio garso nesigirdi! Galbūt, kad šalia būsimo parkingo draugas Tuma viešbutį turi?

    Reply
    • chi...

      Ko jus norite iš statytinio,ka lieps toki garsa ir isgirsit.

  2. M

    Tai galimybė sujungti senamiestį su likusia miesto dalimi. Leisti verlui atstatyti prarastus pastatus, kurie anksčiau ten stovėjo ir bent kažkiek atkurti istorinį teisingumą

    Reply
  3. 100%

    Jau atšauke visus gerus reikalingus projektus mieste,o vat sitos nesamones niekaip.Jai išskirtinai žalia šviesa bus.

    Reply
  4. Zigmas

    Durnesnio ir mažiau reikalingo projekto dar reikėtų sugalvoti, aplink visą centrą vienos parkofkes, prie piliavietės parkofke, tai matai dar ištaškykime milijonus. Durnių laivas.

    Reply
  5. Anonimas

    Oka ji paveldesauga ras koke pyodyne ,ar išvis miesto centre pirkiniui vieta kaži koks grutas isškasus gal ismuksit su visai elektromobileis pirma turėti sutvarkyti ta baisuoklška aikšte su girojaus liekanomis,nu paimkim ka gražaus iš kaimynu švedų kur visur gėlės ir namai autentiškai renovupti ,omonstrus nukelkite y užmiesty

    Reply
  6. Kad

    Norėtųsi sužinoti kokiu pagrindu parduota Smilties Pylimo gatvės dalis, tarp Sportininkų 3 ir 5 , kai tai yra gatvė o dabar tvarkant šiame rajone teritoriją, jau skaitoma, kad dalies Smilties Pylimo gatvės nebėra, ji pavirto privačia teritorija, svarbiausia, kad už šios privatizuotos teritorijos vėl yra minėta gatvė. Ko nestbuklai, o tai ponų liberalų darbas ir netikėk kad Lietuva švogerių kraštas

    Reply
  7. Dov.

    2018 m WEF Davose nutarė, o šiemet sausį patvirtino miestų be privačių automobilių idėją. T.v. 15 min miestai. Šis planas pasaulio galingųjų sprendimu turės būti įvykdytas iki 2030, taigi jau netrukus. Ir jokių parkingų tinklo nereikės. Ar Kl.atsilikėliai apie tai nieko negirdėjo ? O jei girdėjo, tai kodėl nesilaiko?

    Reply
    • ezys

      Tai va uz 6 metu paskaitykite savo komentara, paziurekite per langa…. ir gerai pagalvokite apie savo gyvenima 😉

    • alia

      Iš kur toks atsilikelis..

  8. klausimas

    Nesuprantam kodlmieste.daugeja juodu pastatu ie objektu, kad ir aikste nyki nes juoda?

    Reply
  9. Anonimas

    Jeigu Kolumbas būtų klausęs patarėjų- laivas niekada nebūtų išplaukęs iš uosto!

    Reply
    • Anonimas

      Del pozeminio garazo gadinti centrine miesto aikste gali tik tiek kuriem nerupi miestas. Ps pozeminis garazas bus be elektomobiliu? Pss priepat upe, beangi hidroizoliqcija , po lietaus bus ne garazas bet baseinas?

  10. T

    Poliklinikos nereikia, Baltijos žiedo viaduko nereikia, sporto kompleksas irgi palauks,bet be požeminių parkingų Klaipėda neišgyvens. Provincijos sindromas.

    Reply
    • M

      Jei neatšauks projektų, miestas negalės įgyvendint mero Vaitkaus užgaidų. Visiškas nesusipratėlis jau tikrai :/

  11. Anonimas

    (…171) … „taryba” susitare su „muZikiniu teatru”, …
    Manau ,stai kas buna,kai leidi aferistams NEBAUDZIAMAI dergti miesta(Ka „jie” padare su CENTRINE miesto dalimi !?)”Garazu specai”, prie griuvancio „sedevro”… ,prilibde Europiniu milijonu „musgaudi” … !?Kodel netureti ,savo Euru( milijonino) „musgaudzio” ,kodiniu pavadinimu „parkingas”?Milijonus uzvozti ” kanalizaciojs dangciu” … !?
    P.S Cia mano subjektyvi nuomone,bet juk galetu ,”garazu specai” , kelis garazus po Dange-_Kursmaremis , koki „tuneliuka” ,su „estakadom” sauniai „apsisuko”?

    Reply
    • Orakulas

      Na, kam taip isteriškai? Istorija labai paprasta. 1987 m. Klaipėdoje Liaudies Operos bazėje įsteigtas Klaipėdos valst. muzikinis teatras. Taip, tai buvo sovietiniai laikai ir teatro nedraugai gali vadinti KMT sovietinio palikimo reliktu. Steigiant teatrą buvo numatyta ir statybos vieta naujam teatrui, nes kultūrnamio rekonstrukcija buvo laikoma laikinu sprendimu. Greitai keitėsi politinė situacija, dar daug kartų keitėsi valdžios, tačiau numatyta teatrui vieta nuplaukė, paskui dėl vietos prasidėjo visokie svaičiojimai, bet teatrui Klaipėdos mieste vietos neatsirado. Problema ta, kad teatro steigėjas ir statybų finansuotojas – Lietuvos valstybė Kultūros ministerijos juridiniame asmenyje, o sklypus valdo Klaipėdos savivalda. Taip sakant – imkit naują teatrą, o Klaipėda sako: mums nereikia (brangių sklypų gaila). Galų gale buvo priimtas kompromisinis sprendimas: teatrą vystyti toje pačioje vietoje, įspraustą tarp gyvenamųjų namų, be normalių logistinių prieigų ir apimties vietos, kuri reikalinga teatro funkcionavimui. O kur dar keisti reikalavimai išsaugoti senojo sovietinio kultūrnamio „autentiką”, nes tai baisiai vertinga. Klaipėdoje, vietoje stilingo šiuolaikinės architektūros akcento, atsirado „biaurusis ančiukas”, kur architektūrinis akcentas – sovietinis kultūrnamis, o teatro žmonės turės dirbti po žeme, nematydami saulės, tik su dirbtiniu apšvietimu ir kondicionavimu. Pagaliau Klaipėdos valdžia sutarė su steigėju – Kultūros ministerija: valstybės pinigais pastatomas ir įrengiamas teatras, o miestas savo ruožtu pasirūpina infrastruktūra – parkingu. Be parkingo, pagal normatyvus, negalima leisti eksploatuoti teatro. Vietos reikalingos ne tik žiūrovams. Teatre dirba daugiau nei 250 darbuotojų, kurių nemaža dalis atvyksta ne tik iš miegamųjų rajonų. Atvyksta iš Kartenos, Šilutės, Agluonėnų ir t.t. Suprantama, tai neišsprendžiama visuomeninio transporto būdu. Daugelis mano, kad teatras yra išmislas, o ponai į teatrą gali varyti ir taxi, arba paėjėti nuo Piliavietės parkingo per lietų po skėčiais. Gal… Dabar belieka nukryžiuoti Kongą, kuris visgi su miesto taryba pasirašė po taip iš anksto neapkenčiamu požeminiu Atgimimo aikštės parkingu.

    • Anonimas

      Jo,ka per 30 metu „imokom”,tai malti s…
      Klaipedoje gyventoju apie 200 000,bet chebra manipulioja 500 „pasisake”,ir „fsio”.”Orakulas” nusviecia,kad bemaz 250 M.teatro darbuotoju auto, reiks parkingo,brangaus-auksinio parkingo, …”Arturas” raso,kad „500 apklaustieji” uz „okupantu aikste”,istorija, buve Montes g.statiniai … „garazu specai” kuria nauja garazu Klaipeda

  12. Klaipėdėtė

    Jau tiesiog bloga nuo nesąmonių.Ar kas iš savo kišenės mokėtų ? Tuo viskas ir pasakyta.Matote mokykla jau į pabaigą…reikia kito lovio.

    Reply
  13. Privalo nutraukti

    Nutraukti, sutarti. Taškas. Už 60 000 eurų 1 vieta . Tik puspročiai manau gali vykdyti už tokia kaina. Tegul budinai
    ir tumos iš savo išenės sumoka po 60 000 eurų už 1 stovėjimo vieta.

    Reply
    • Prasivėdinkite

      Aš supratau tos vietos bus mokamos . Buvo ne tik liberalas Budinas , buvo ir meras liberalas Grubliauskas ir vicemeras liberalas Šulcas ,buvo ir konservatoriai 🙂 Tik kur buvo tie visuomeniniai demokratiniai nuo visuomenės patarėjai ? 🙂

    • :) liberalas administracijos direktorius

      Budinas pasirašė sutartį su Muzikiniu , o ne su Tuma 🙂 Jūs tokie beviltiški ….jus kvailina …. jūs neskaitote jokių tekstų , faktai jums ne argumentas …varote pagal kažkieno įteiktą versiją …

  14. O mane labiau domina

    Ką tuo metu veikė visokie, prie savivaldybės ,visuomeniniai patarimų būreliai ? Dėl kurių demokratijos , susirūpinimą dabar, išreiškė liberalas Budinas ir konservatorius Dobranskis ? 🙂

    Reply
  15. Prisimenu,

    aplausiant gyventojus buvo kalbama tik apie aikštės užstatymą, požeminė aikštelė atsirado vėliau, politikų kabinetuose. Dabar gi, skirdami vis naujus milijonus projektams ir tyrimams, politikai manipuliuoja apklausos (kurios nebuvo) , rezultatais. Norėtusi, kad meras, iš kurio tiek daug tikimės, tartų aiškų ir tvirtą savo žodį – jis už ar prieš požeminį garažą

    Reply
    • Dabar kaip suprantu mero

      žodis jokios reikšmės neturėtų , ________2018 m. gegužę Savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus BUDINO įsakymu buvo patvirtintas aikštėje esančių sklypų formavimo ir pertvarkymo projektas, PAGAL kurį pakoreguoti Klaipėdos miesto viešojo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detaliojo plano sprendiniai – du iš trijų aikštėje suformuotų sklypų buvo sujungti į vieną.

      Tais pačiais metais miesto taryba PRITARĖ SUTARČIAI su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, PAGAL kurią įsipareigojo iki 2021 metų I ketvirčio po Atgimimo aikšte ĮRENGTI rekonstruojamam teatro pastatui reikiamas 116 automobilių stovėjimo vietų. _________P.S. čia manau galima dėti tašką – yra SUTARTIS ! Kurią reikia vykdyti , o ne vartyti vėl visko iš naujo . Klaipėdos liberalai ” dirbo ” miestui . 🙂

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This