Į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių rida klastojama dažniau nei pirktų šalyje

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2023-10-18

Beveik kas penkto į Lietuvą įvežto naudoto automobilio rida yra suklastota. Tai reiškia, kad pirkėjai ne tik permoka, įsigydami tokius automobilius, bet ir gali susidurti su neprognozuojama eksploatacija. 14–oje Europos šalių atliktas automobilių duomenų įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad į Lietuvą importuotos transporto priemonės net 2,5 karto dažniau turi suklastotą ridą nei pirktos šalies viduje.

Net 16,5 proc. automobilių patikros platformoje tikrintų ir Lietuvos keliais važinėjančių automobilių turėjo suklastotą ridą. Situacija Latvijoje dar prastesnė – ten daugiau nei 20 proc. automobilių turi pakoreguotus odometrus.

Tarp visų į Lietuvą importuotų transporto priemonių – 18,8 proc. turėjo suklastotą ridą. Tarp šalies vidinėje rinkoje įsigytų automobilių tokių buvo vos 7,3 proc. Iš Vakarų, o ypač Vokietijos, atkeliavusius automobilius lietuviai dažnai laiko patikimesniais. Visgi pernelyg didelis pirkėjų pasitikėjimas naudotų transporto priemonių pardavėjais gali pakišti koją.

„Kiekviena šalis turi skirtingus su ridos klastojimu susijusius įstatymus, todėl sunku suvaldyti naudotų automobilių kokybę jiems judant iš vienos šalies į kitą. Kadangi valstybės tarpusavyje nesikeičia automobilių duomenimis, eksportuota transporto priemonė naujoje šalyje savo istoriją pradeda nuo švaraus lapo. Būtent tada dažniausiai ir klastojama automobilių rida, nes sunku atsekti, kokia ji buvo anksčiau kitoje šalyje“, – pranešime pažymi automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

„carVertical“ nustatė, kad iš visų lietuvių tikrinamų automobilių, tik šiek tiek daugiau nei penktadalis (20,6 proc.) transporto priemonių buvo naujos išvažiavusios iš salonų Lietuvoje ir visą laiką praleidusios šalyje. Tuo tarpu net 79,4 proc. buvo įvežti pastoviai registracijai iš kitų, dažniausiai Vakarų Europos valstybių.

Nors kai kurie vairuotojai į automobilio ridą numoja ranka, tik laiko klausimas, kada jie ims gailėtis. Pavyzdžiui, variklio paskirstymo diržą arba grandinę reikėtų keisti pagal gamintojų numatytus intervalus ir jeigu konkretaus automobilio rida buvo suklastota, naujasis savininkas gali šią svarbią procedūrą praleisti. Paskirstymo grandinei arba diržui trūkus, varikliui reikės kapitalinio remonto, o rinkdamiesi transporto priemonę pirkėjai to dažniausiai neįvertina.

Automobilio ridai esant didesnei nei deklaruojama, daugelis jo detalių gali būti susidėvėję. Nuo to, iš esmės, priklauso ne tik automobilio, bet ir eismo saugumas.

Pasak M. Buzelio, transporto priemonės su suklastota rida parduodamos brangiau, o tai reiškia, kad nieko neįtariantis pirkėjas stipriai permoka už automobilį. Be to, įsigiję automobilį su pakoreguota rida ir tik vėliau apie tai sužinoję vairuotojai nebegalės susigrąžinti didelės dalies išleistų pinigų – bus labai sunku parduoti tokią transporto priemonę už reikalaujamą sumą.

Negana to, privalomosios techninės apžiūros metu Lietuvoje fiksuojami ridos klastojimo atvejai žymimi kaip smulkus defektas. Nuo 2025 metų šis įrašas taps dideliu trūkumu ir dėl to nebus leista transporto priemonei dalyvauti eisme.

„Matydami, kiek automobilių su suklastota rida įvažiuoja į Lietuvą, ne iki galo suprantame, ko siekia Lietuvos transporto saugos administracija. Neleisdami automobiliams su suklastota rida dalyvauti eisme jie stums nieko nenutuokiančius pirkėjus į juodąją rinką ir vers juos ieškoti, kas jiems galėtų „pataisyti“ odometro rodmenis, kad automobilis praeitų apžiūrą. Ar klastojimą verta spręsti automobilių pirkėjų, o ne klastotojų sąskaita?“ – retoriškai klausia „carVertical“ atstovas M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas pažymi, kad situaciją pagerintų tik griežtesnė tarpvalstybinė kontrolė bei didesnis pirkėjų smalsumas.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Naudoto automobilio pardavėjas privalo įrodyti, kad trūkumai atsirado dėl pirkėjo kaltės

Teisminę praktiką formuojantis Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) išnagrinėjo bylą dėl pardavėjo atsakomybės už naudoto automobilio kokybę. Anot teismo pranešimo, automobilio ...
2024-05-22
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu

Senų automobilių muziejuje – ir Malaizijos šeicho, ir su „Titaniku“ susijusi mašina 

Birželio 1-ąją viename iš vadinamųjų buvusio dujų fabriko gazholderių duris atvers verslininko Augustino Jankevičiaus įkurtas automobilių muziejus. Naujam gyvenimui unikalų ...
2024-05-16
Skaityti daugiau

ELTA

Kurortuose daugės automobilių statymo vietų

Ketvirtadienį Seimas pritarė kurortinių savivaldybių Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPP) lėšų panaudojimui transporto priemonių stovėjimo aikštelėms ir automobilių saugykloms ...
2023-11-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This