Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-11-08 |
Kad su kiekviena diena Klaipėdos regiono švietimo bendruomenėje kiltų kuo mažiau pasipriešinimo dėl įtraukiojo ugdymo ar abejonių, kaip integruoti vaikus su skirtingais ugdymosi poreikiais į ugdymo procesą, Klaipėdos lopšelis-darželis ,,Sakalėlis“ (direktorė Alma Balvičienė), bendradarbiaudamas su Klaipėdos universiteto socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Tęstinių studijų centru (vadovė doc. dr. Ilona Zubrickienė ) ir savo socialiniais partneriais – lopšeliais-darželiais ,,Alksniukas“ (direktorė Milda Šiaudvytienė) ir ,,Žuvėdra“ (direktorė Liana Žilinskienė), organizavo metodinį seminarą ,,Įrodymais grįsta pedagogo veikla, ugdant elgesio ir emocijų sunkumų ir (ar) sutrikimų turinčius vaikus“.
,,Sakalėlis“ – pozityviai vertinanti įtraukumą ir į vaiko gerovę bei socializaciją orientuota ugdymo įstaiga, kurioje jau daug metų po vienu stogu ugdomi įvairių galių ir gebėjimų bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Įstaigos mokytojai, vaikams pagalbą teikiantys specialistai ir įstaigos administracija nuo 1991 metų kūrybiškai įgyvendina dalinės integracijos modelį, bet net ir ,,prisijaukinę“ teorinę ir praktinę įtraukiojo ugdymo raišką vis dėlto su nerimu laukia numatytos švietimo reformos starto.
Siekiant patobulinti pedagogų sampratą apie elgesio ir emocijų sunkumų ir/ar sutrikimų turinčių vaikų ugdymą įtraukiojo ugdymo kontekste ir įgyti kuo daugiau žinių apie įrodymais grįstos pedagogo veiklos planavimą, vykdymą, konstravimą bei naujų veiklų inicijavimą, modeliuojant pageidaujamą ugdytinių elgesį, socialinių partnerių susitarimu ir organizuotas toks renginys Klaipėdos universitete.
Seminaro lektorė doc. dr. Renata Geležinienė (VU Šiaulių akademija) aptarė įtraukties sampratą, jos galimybes ir sėkmę lemiančius veiksnius, skatino dalyvius analizuoti ir vertinti ugdymo įstaigose taikomas vaikų elgsenos valdymo sistemas, išskiriant privalumus ir tobulintinas sritis, suteikė galimybę praktiškai patiems dalyviams pajausti tuos sunkumus ir tobulintinus aspektus, diegiant Pozityvaus elgesio skatinimo sistemą, parenkant tinkamus ir priimtinus prevencijos ir/ar intervencijos metodus bei strategijas, įvertinant ir numatant nesėkmes.
Tad po tokio seminaro, kuriame išlaikytas geras teorijos ir praktikos santykis, visiems dalyvavusiems belieka įgytas žinias paversti įgūdžiais savo profesinėje veikloje ir aktyviai plėsti jau turimas profesines kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje.
Tiek seminaro įžanginio žodžio metu, tiek ir refleksijos metu Tęstinių studijų centro specialistė Vilija Trumpickienė išreiškė viltį, kad ir ateityje socialinės partnerystės dėka organizuoti bei vertybines nuostatas keičiantys pedagogų kvalifikacijos tobulinimo renginiai įgalins siekti aukštesnių tikslų ir pasidžiaugė, kad seminaro metu buvo kuriama tiek įtraukiojo ugdymo kultūra, tiek atliepti iš Klaipėdos miesto ir rajono, Palangos ir Šilutės mokyklų bei ikimokyklinio ugdymo įstaigų atvykusių vadovų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų lūkesčiai.
Lopšelio-darželio ,,Sakalėlis“ direktorė A. Balvičienė padėkojo seminaro kviestinei lektorei už pedagogams suteiktą žinių bagažą ir konkrečius pasiūlymus, kuria linkme tobulėti, o visiems dalyviams už aktyvią komunikaciją ir darbą komandose.
Norisi tikėti, kad aktualus šio seminaro turinys, aiškiai išdėstyta informacija, ją papildantys praktiniai įgūdžiai, produktyviai praleistas laikas ir dar – unikali proga išvysti ,,Sakalėlio“ ugdytinių mamos gerb. Žydrūnės Baranovskytės (Žydros burės) kūrybinių darbų parodą, skirtą Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100- mečiui paminėti, seminaro dalyvius įkvėpė dar labiau tobulėti ir paskatino naujiems pokyčiams, naujiems darbams ir kūrybai.
Parašykite komentarą