Ar Biržos tiltas nesugrius, taip ir nesulaukęs remonto?

Miestas, Svarbu

„Šiuo metu tilto valdymui naudojama įranga yra nepatikima ir nenuspėjama”, – dar 2020 metų viduryje nustatė doc. dr. Algirdo Steponavičiaus vadovaujama ekspertų komisija. Tačiau per trejus metus Biržos tilto būklė dar suprastėjo, o jo kapitalinio remonto pradžios data skendi migloje.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Aš tą patį klausimą uždaviau tiltą eksploatuojančiai įmonei”, – sako Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas, paklaustas, ar Biržos tiltas nesugrius, taip ir nesulaukęs remonto. To paties klausia ir praeiviai, kuriuos stebina ir baugina vis garsesnės tilto „dejonės” pravažiuojant sunkesnei transporto priemonei.

„Įvykus gedimui nėra galimybės greitai atstatyti”, – daugiau nei prieš trejus metus gąsdinančią išvadą pateikė ekspertai.

Tačiau vicemeras sako, kad specialistai jį patikino, jog tokios grėsmės nėra – tiltas „neturėtų sugriūti”. Ir teigia, kad šią vasarą neatsiradus rangovų, norinčiųjų kapitaliai remontuoti šį objektą, viešojo pirkimo techninės sąlygos yra pateiktos bei netolimoje ateityje konkursas bus skelbiamas iš naujo. 

Paklaustas, ar nereikėtų jau dabar apriboti transporto eismo Biržos tiltu, nelaukiant kapitalinio remonto, A. Kamarauskas tikina, kad po remonto bus siekiama sureguliuoti eismą taip, kad ant tilto vienu metu iš priešingų pusių neužvažiuotų du autobusai.

Atsakydamas į klausimą, ar naujoji miesto valdžia nemąsto apie dar vieno tilto per Dangės upę statybą, vicemeras pripažįsta, kad tokios diskusijos būta. Ir sutarta, kad toks objektas yra būtinas vertinant gyvenamojo būsto plėtrą prie krantinių ir kitus aspektus. Tačiau diskusija dėl vadinamojo Bastionų tilto parametrų (eismo juostų skaičiaus, aukščio etc.) dar turi tęstis.

Vertinant viešųjų pirkimų procedūrų sudėtingumą, net ir tuo atveju, jei viešasis konkursas dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir jo aplinkos tvarkybos būtų paskelbtas dar šiemet ir vyktų sklandžiai, realūs darbai prasidėtų tik antroje kitų metų pusėje. Ir tęstųsi mažiausiai porą metų.

„Atvira Klaipėda” jau rašė, kad šių metų birželio viduryje Klaipėdos miesto savivaldybės paskelbtas viešojo pirkimo konkursas dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų baigėsi šnipštu: negauta nei vieno rangovo pasiūlymo. Po to buvo pradėta konsultacija su rinkos dalyviais dėl šio projekto techninės specifikacijos ir sąlygų. 

Po 2020 m. atliktos ekspertizės nustatyta, kad būtina atlikti šio tilto perdangos ir kitų jo elementų remonto darbus. Jie turi būti atliekami pagal UAB „TEC Infrastructure” parengtą techninį projektą.

Savivaldybė anksčiau skelbė, kad Biržos tiltui per Dangę suremontuoti reikės mažiausiai 22 mėnesių.

Projektuotojai pasiūlė ir transporto eismo schemą, kol tiltas bus remontuojamas. Viešasis bei kitas transportas turėtų daryti kelių kilometrų lankstą, o jo judėjimo laikas pailgėtų 6-8 minutėmis, rašoma darbo projekte. Dviratininkams iki Biržos tilto būtų galima atvažiuoti iš abiejų Dangės upės krantų pusių, tačiau per tiltą pervažiuoti nebus leidžiama. Jie privalės nulipti nuo dviračio, nusileisti laiptais žemyn ir persivesti dviratį per upę vakarinėje tilto pusėje laikinai įrengtu pontoniniu pėsčiųjų tiltu. Kitoje upės pusėje dviratininkams taip pat reikės pakilti laiptais aukštyn ir kartu vestis dviratį.

Galima maksimali šio projekto realizavimo kaina nebuvo skelbiama.

INFORMACIJA

Biržos tiltas yra plieninis, pakeliamas, nors statytas sovietmečiu, bet laikomas Kultūros paveldo objektu. 

Per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis  atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.

1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.

14 Comments

  1. Tiltas

    Per Tiltų gatvę autobusai privalo važinėti. Kelionės pailgėjimas 6-8 minutėm yra labai labai daug. Tiesa, dalį dubliuojančių maršrutų galima nukreipti ir per Pilies gatvę. Pasistačiau Memelio miestui VT poreikis atsiras ir ten. Patį Biržos tiltą reiktų iš pagrindinių perstatyti ir tam samdyti rangovus iš užsienio, kurie jau ne viena pakeliama tiltą yra pastate.

    Reply
  2. Geda.

    Didžiausi autobusai ora vežioja,,tilteli griauna..kokia betvarke.!!

    Reply
  3. Praeivis

    Sprendimas primityviai paprastas: Absoliučiai visus autobusus ir maršrutkes, dardančius Tiltų gatve, iš H. Manto Naujojo sodo gatve nukreipti į Pilies gatvę, o paskui Galinio Pylimo gatve grąžinti į Turgaus stotelę. Ir atbulai. Biržos tiltu bei Tiltų gatve iki Senojo turgaus leisti važiuoti su sirenomis tik greitukėms ir gaisrinėms mašinoms į iškvietimą. Dar Tiltų gatve važiuoti galima leisti, bet tik dviratininkams ir el. paspirdukinikams. Pėstiesiems eiti geriausia būtų uždrausti apskritai, nes jie kelia pavojų dviratininkams ir paspirdukininkams. Atseit, nesaugu, galimas potencialus susidūrimo pavojus, bo pėstieji visada yra visų ratuotųjų potencialūs priešai. Epitetų pėsčiųjų adresu neminėsiu. Ar vieni kitiems kelia pavojų paspirdukininkai ir dviratininkai – čia atskiras ir be galo didelių mentališkai intelektuališkų diskusijų reikalaujantis klausimas. Beveik kaip kas pirmiau: višta ar kiaušinis? Jei ką papiktins pernelyg suintensyvėjęs transporto judėjimas Pilies gatve, galima viskam, kas ne autobusai ar maršrutkės, apskritai neleisti ten važiuoti, o nukreipti tik per Mokyklos g. tiltą. Visi paburnos, paburnos ir nustos. Čia gi ne parkingo po Atgimimo aikšte problema. Vargu ar kas guls skersai kryžium. Užtai nereikės beprotiškų pinigų kišti į Biržos tiltą. Bus gerai taip, kaip yra jau daugel metų. A ne 🙂

    Reply
  4. manija

    Ką, jau ir vėl Bastionų tiltas?! Negi meras taip greit pakeitė savo tvirtą įsitikinimą, kad prie Jono kalnelio gali būti tik pėsčiųjų ir dviračių tiltas. Nes mašinoms nėra kur nuo tilto nuvažiavuz dėtis. Nebent skristi. Transporto tiltą reikia statyti suradus tam tinkamą vietą.

    Reply
  5. Anonimas

    Kaip suprantu A…,”darbuojasi”,tam paciam „komuniagu-liberastu” fronte ?Bando,vel,” is „bastiono …” ziezerbos ipusti euru lauzeli” ?
    P.S Idomu kiek tiltu yra suprojektaves-pastates(jekspertas) „draugas doc.” ?
    Kaip tiltas patapo istoriniu?Istorinis, buvo pasukamas -iskypas link Puodziu g,(Vakaru puse).
    P.S Olandijoje,teko matyti …,bent 12 >… tiltu,kurie kas kelias valandas pakeliami arba pasukami,dalis is ju gelezinkelio tiltai !Gal … !?
    Tad kyla klausimas,pagal kieno „istorija” gyvenam-tebegyvenam !?

    Reply
  6. Naujas tiltas

    Norint uždaryti muziejinį tiltą reikia naują pasistatyti, kur dingo Bastijonų tilto projektas? Tada Tltų gatvė būtų galima palikti tik potiesėms ir spec transportui.

    Reply
    • Anonimas

      Jus bent isivqizduojate jusu siulomo bastono tilto tranporto schemą, laisvalaikiu pagalvokit kaip vaziuos autobusai centu trasas.

  7. julius

    1. atsakymas. tiltas nesugrius. Deformuosis ir taps netinkamas jokiam transportui.
    2. konkursas. Ieškoma rangovo, kelininko turinčio ir kultūros paveldo objektų tvarkybos atestatą. tokios įmonės Lietuvoje neaptikau.
    3. techninė užduotis. pusinė, neapima paties tilto konstrukcijos ir jos judančių dalių remonto. po darbų liks gražus avarinis tiltas. .
    4.kas domisi, vietoje ,,ekspertų” išvadų gali pasiskaityti pasaką ,,karalius ir jo siuvėjai”

    Reply
    • Anonimas

      puikus komentaras apie esmę. Deja savivaldybės diletantai paskelbia „pirkimus” ir net vietoje normalaus miesto planavimo madingai samdo pasiskraidymus su dronais, atseit stebėdami transporto srautus. Tilto atveju užtektų susėsti su jau remontavusiais klaipėdiečiais statybininkais ir normaliai išsiaiškinti ko nepadarė nes nenumatė pirkimų užduotis, numatytas biudžetas ir ką reikėtų padaryti, kad dar 100 metų tiltas tarnautų. Kultūros vertybių teritorija ir atestacija visiškas kliedesys. Tuo tarpu net auto servise net mašinai meistrelis pasako- išsiardysiu, pažiūrėsiu ir tada pasakysiu ką reiks daryti, keisti ir kiek kainuos-genijai sugalvos, kad jei važiuosi į senamiestį tai ir meistrelis turės būti atestuotas kultūrininkas.

    • Anonomui

      Prie ko dronai ir tiltas ? Nesupratote ? Dronas – matyti realią situaciją DĖL SPŪSČIŲ ! Matyti ir keisti ką galima pakeisti 🙂 Puikus sprendimas . Geras ir Juliaus komentaras .

  8. Anonimas

    O gal reikėtų tiltų gatve palikti be transporto , kaip gedimino prospektas , ar alėja Kaune . O gal pasukamas tiltas geriau negu iš dviejų dalių , variantu daug , bet tas prakeiktas lietuviškas biurokratizmas ir lėtumas na ir žiurėjimas naudos sau . Kažkam norisi vaizdo iš drono , užlipk į Meridijano steiba vaizdas bus toks pat gal ir geresnis .

    Reply
  9. Anonimas

    ir čia mada pavadinimuose rašyti klaustukus atėjo..

    Reply
  10. Šaunuolis Vaitkus !

    Reikėtų iš drono pasižiūrėti !!

    Reply
    • Nevykėli ,

      Šaunuoliai buvę liberalieji su konservatoriais ! Pofig buvo jiems Klaipėda ir klaipėdiečiai ! Vaitkus tik nuo 2023 balandžio , nevykėli ______DAR 2020 metų viduryje nustatė doc. dr. Algirdo Steponavičiaus vadovaujama ekspertų komisija. Tačiau per trejus metus Biržos tilto būklė dar suprastėjo, o jo kapitalinio remonto pradžios data skendi migloje

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This