Dviratininkų nesudomino atnaujinamo dviračių tako pristatymas

Svarbu, Transportas

„Atvira Klaipėda” ne kartą rašė apie Klaipėdos miesto savivaldybės planus sutvarkyti ties Herkaus Manto gatvėje esančiu viaduku vedantį nesaugų dviračių taką.

Palmiros Mart nuotr.

Šios vietos projektinius pasiūlymus parengusios vilniečių bendrovės „TEC Infrastructure” atstovas Marius Muralius ketvirtadienį visuomenei per nuotolį papasakojo, ką suprojektavo.

Nors paprastai dviratininkų bendruomenės atstovai būna aktyvūs, kai svarstomi su dviračių takų infrastruktūra susiję klausimai, šį kartą išklausyti pristatymo dviratininkai nepanoro, o pranešimo klausėsi vos keli asmenys.

Pats pranešimas neužtruko nė 10 minučių, dar kokias 5 min. visuomenininkas Renaldas Kulikauskas dalinosi savo samprotavimais apie kai kuriuos projekto niuansus, siūlydamas, kaip dar labiau šioje vietoje galima būtų padidinti dviratininkų saugumą. Projektuotojai pažadėjo jo pasiūlymus apsvarstyti.

Tuo metu iki pristatymo, pasak pranešėjo, nei klausimų, nei pasiūlymų iš visuomenės gauta nebuvo.

M. Muralius pakartojo, jog esama padėtis uostamiestyje ties minėtu vaiduku yra nesaugi, viaduko prieigose esančiuose laiptuose nusileidimas nėra pritaikytas dviračiams, trinkelių danga nelygi, laiptų plytelės ištrupėjusios.

Pasak pranešėjo, po viaduku planuojama palikti šiuo metu ten esančias raudonas trinkeles. Palikti bus ir laiptai, tačiau jie bus suremontuoti bei pasiaurinti, kartu įrengiant ir hidroizoliaciją, kad, jo teigimu, „siena nešlaptų ir ilgiau tarnautų”.

Tuo metu neįgaliųjų ir dviratininkų eismui įrengiamų nusileidimo takų, vadinamųjų pandusų, nuolygis bus gerokai pažemintas ir sieks 5 proc., kad būtų patogu nusileisti tiek su dviračiu, tiek su neįgaliųjų vežimėliu. Pandusus planuojama padengti asfalto danga.

M. Murliaus teigimu, šiam ypatingajam statiniui bus reikalingas statybos leidimas.

Projektiniuose pasiūlymuose taip pat rašoma, kad laiptai bus atskirti gelžbetoninėmis atraminėmis sienutėmis, kuriose bus įrengti plieniniai turėklai. Be to, bus atnaujintas lietaus vandens nuotekų nuvedimas, jį prijungiant prie esamų latakų.

Pėsčiųjų eismui statybos darbų metu šalia esamo tako planuojama įrengti laikiną taką. Statybos darbus žadama vykdyti dviem etapais.

Pirmajame etape bus įrengti laiptai, o pėstieji nukreipiami į Geležinkelio g. Antrajame etape pėsčiųjų eismas bus organizuojamas įrengtais laiptais.

Su projektiniais pasiūlymais galima susipažinti čia.

9 Comments

  1. Abc

    Tai ka man dabar analizuoti brezinius? Ka projekcijos-vizualizacijosnprojektuotojainnesugeba padaryt? Breziniai reikalingi GAMYBAI, o vizualizacijos – pristatymui ir paprastu zmoniu supratimui.
    Kur vizualizacijos?

    Reply
  2. Paulius Bakutis

    seku naujienas, bet nemačiau jokio skelbimo apie šitos vietos tvarkymą. Gal laikas būtų Klaipėdos miestui viešinimą susitvarkyti?
    Sėkmės randant skelbimą įvedant „dvira” ar pan. raktažodžius: https://www.klaipeda.lt/lt/projektiniai-pasiulymai/9126

    Reply
    • Saulius R.

      Pritariu Pauliui… kažkas netvarkoje su tokių projektų ir jų pristatymų viešinimu.
      Arba projektuotojai, o gal ir užsakovai (nežinau ir nesigilinu, kas ten už tai atsakingas), nesugeba to tinkamai išviešinti, arba taip daroma specialiai, kad nebūtų gauta jokių pastabų apie projektus, kurie dažnai nėra tinkamai paruošti (tą mes matome ir gatvėse, kur iki šiol daug kur nėra tinkamai įrengtų dviračių takų, arba įrengtos tik mažos atkarpėlės, kurios yra niekinės jei nėra vientisos dviračių trasos, tokios kaip palei Taikos pr. nuo Sausio 15-osios g. iki Kauno g).
      Dažnai ir patys užsakovai nesugeba tinkamai paruošti projektavimo darbo užduoties, nes iki šiol Klaipėdos savivaldybėje nėra nei vieno dviračių transporto specialisto.

  3. se

    Projektiniame pasiūlyme nėra pandusų vizualizacijos, kas reiškia, kad tik specialistai pagal brėžinius gali suprasti ir įsivaizduoti kaip atrodys pandusai natūroje. Nežinau kiek protinga ir ūkiška pandusą įrenginėti pusėje prie pėsčiųjų perėjos, kuomet dviratininkas vis tiek turės nulipti nuo dviračio. Būtų mano valia pagal sieną padaryčiau pakeltuvą neįgaliesiems ir vaikų vežimėliams, o dartiniame vežimėlių take užbetonuočiau tarpus bei turėklais jį atskirčiau nuo pėsčiųjų zonos, kad būtų saugu tiek pėstiesiems , tiek dviračiu važiuojantiems dviračiu važiuoti. Aišku, tai būtų žymiai pigiau, nei vykdyti grandiozines statybas, nebūtų apyvartos 🙂

    Reply
    • se

      ir dar krinta į akys savivaldybės duota projektinė užduotis projektuoti būtent pandusus. Tai reiškia, kad net nebuvo svarstomi alternatyvūs galbūt pigesni rekonstravimo variantai, o ne tik naudoti polius bei įrenginėti pandusų konstrukcijas.

  4. Klaipedskas

    1. Tai jau jei vyko pristatymas, kodėl nėra į straipsnį įdėtas jo įrašas, o jei tokio nėra, vėl- kodėl?
    2. Kada ir kiek yra istoriškai atsižvelgę į gyventojų pastabas- atlieka pristatymo faktą ir nesuka sau galvos, jei nėra spaudimo iš paslaugos užsakovo, o visa kita- px.

    Reply
    • Palmira Martinkienė

      Pristatymo metu jis tik įrašomas, o įrašas lieka pas projekto vykdytojus.

  5. Vida

    Matomai pasitikime projektuotojais, kas nėra blogai. Juk jie turėtų išmanyti savo darbą ir žinoti dviratininkų ir kt.poreikius. Juk paprasti gyventojai ir neprivalo išmanyti projektavimo niuansus, tam ir yra savo srities profesionalai. Tikėkimės, kad bus puikiai atliktas projektas!

    Reply
    • Darius

      Istorija parodė, kad dviratininkų pastabomis valdžiažmogiai nesiremia. Asmeniškai dešimtmetį kovojau. Turiu karčios patirties kartulį gerkėje.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Miestiečiai abejingai pasitiko Senojo turgaus halės rekonstrukcijos planus

Klaipėdos savivaldybės valdomos bendrovės Naujasis turgus užsakymu projektinius Senojo turgaus halės rekonstrukcijos pasiūlymus parengę architektai nesulaukė jokių visuomenės pastabų ar ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Svarbu

Biržos tiltas: valdžia tikina ieškanti geriausio rezultato už optimalią kainą

Dviejų milijonų eurų sumos Biržos tiltui remontui pagailėjusios savivaldybės vadovai žada ieškoti būdų, kaip pasiekti „optimalų“ variantą, nors kai kurie ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

Mums rašo

Vandenilio gamyba Klaipėdoje: vandens nepavogs, miesto nesusprogdins

Kilus šaršalui dėl vandenilio gamybos ir užpylimo punkto plėtros Klaipėdos uosto teritorijoje, pateikiu trumpą santrauką atlikto poveikio aplinkai vertinimo, kad ...
2024-03-17
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This