P0

Miestas

Patikslintos Atgimimo aikštės rekonstrukcijos konkurso sąlygos

Artūras Šulcas

Artūras Šulcas
2023-11-28


Praėjus tik 10 dienų po to, kai Klaipėdos miesto savivaldybė paskelbė jau trečiąją rangovų paiešką Atgimimo aikštei rekonstruoti įrengiant po ja ir požeminį garažą automobiliams, jai teko patikslinti šio konkurso sąlygas bei užduotį – techninę specifikaciją.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Konkursas buvo paskelbtas lapkričio 17-ąją, o patikslinimai viešojo pirkimo dokumentuose padaryti lapkričio 27 dieną.

Pirkimo sąlygose nurodyta, kad savivaldybė į laiku gautus potencialių tiekėjų klausimus atsako ar savo iniciatyva paaiškinimus pateikia ne vėliau kaip likus 6 kalendorinėms dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos (neįskaitant paskutinės pasiūlymo pateikimo dienos). Šis terminas yra gruodžio 20 diena.

Prie trečią kartą paskelbto konkurso buvo pridėtas net 171 paaiškinimas ir pateikiami atsakymai į ankstesnėse pirkimo procedūrose pateiktus klausimus.

Viešųjų pirkimo skyriaus vedėja Vilma Marcinkevičienė sako, kad konkurso sąlygos ir techninė dokumentacija patikslinta savivaldybės iniciatyva. Tai esą yra „labai nežymus patikslinimas, kuris visai nedaro įtakos tiekėjų pasiūlymo kainoms”. Pasak jos, priekaištų šio konkurso dokumentams neturi ir Centrinė perkančioji organizacija – VšĮ „CPO LT”.

Pirmasis skelbtas rangovo paieškos konkursas žlugo suinteresuotiems asmenims užvertus savivaldybę beveik 100 klausimų ir prašymų paaiškinti dokumentaciją. Tuomet savivaldybei teko pripažinti, kad reikėjo keisti esmines sąlygas. Antrąjį konkursą teko nutraukti, nes vienas iš potencialių rangovų pastebėjo, jog archeologiniams tyrinėjimams skirta nemotyvuotai mažai laiko. Kadangi šis parametras taip pat yra esminė konkurso sąlyga, pirkimo procedūras vėl teko nutraukti. 

Trečią kartą paskelbto konkurso sąlygose nurodyta, kad archeologijos atlikimo tyrimų, plieninės spraustasienės sukalimo, pamatų (gręžtinių polių ir rostverkų) įrengimo terminas – 16 mėnesių nuo savivaldybės sutarties su rangovu įsigaliojimo.

„Nesant skirto finansavimo, perkančioji organizacija turi teisę nesudaryti sutarties su išrinktu laimėtoju, o sudarius sutartį, turi teisę ją nutraukti”, – rašoma pirkimo sąlygose.

ISTORIJA

Atgimimo aikštė vietoje II pasaulinio karo metu nukentėjusio buvusio Biržos gatvės užstatymo šioje vietoje buvo suformuota pirmaisiais pokario metais. 1955 m. ant betoninio postamento tuomet Tarybų aikšte vadintoje erdvėje buvo iškelta proletariato internacionalizmą simbolizavusi skulptūrinė kompozicija – susikibę juodaodis, azijietė ir baltaodis.

Miesto straipsnių vidus

1975 m. buvo parengtas aikštės rekonstrukcijos projektas, pritaikant ją Lenino skulptūros statybai – pastaroji buvo atidengta po metų, aikštė gavo proletariato vado vardą.

Lenino skulptūra buvo demontuota 1991 m. rugpjūčio 23-ąją po nesėkmingo Maskvos pučo.

Judėti sovietmečiu Lenino aikštės pavadinimą turėjusios erdvės sutvarkymo link buvo pradėta dar 2014-aisiais, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, leidęs dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Vadovaujantis šio plano sprendiniais buvo suformuoti nauji komercinės paskirties sklypai.

Tais pačiais metais savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją. Jos metu buvo suformuluoti keturi galimi aikštės sutvarkymo variantai: iš dalies (palei Herkaus Manto ir Danės gatves) atkurti buvusį užstatymą pagal galiojantį detalųjį planą; išplėsti aikštę iki upės be jokio užstatymo; atkurti Biržos gatvę kartu su daliniu užstatymu; užstatyti šiaurinę aikštės dalį. Visais atvejais po aikšte siūlyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Vėliau dėl šių pateiktų galimų raidos variantų buvo surengta klaipėdiečių apklausa. Jos metu savo nuomonę išreiškė 497 miestiečiai. 70 proc. respondentų pasisakė už antrąjį variantą – kad aikštė nebūtų užstatyta.

2016 m. birželį klausimui atkeliavus į miesto tarybos kolegiją, pastaroji be didelių diskusijų irgi pasisakė už variantą, kai aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė.

Po šio sprendimo buvo paskelbtas Atgimimo aikštės sutvarkymo idėjų konkursas. Pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui (PST), pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir mėnulį. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

2018 m. miesto taryba pritarė sutarčiai su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, pagal kurią įsipareigojo iki 2021 metų I ketvirčio po Atgimimo aikšte įrengti rekonstruojamam teatro pastatui reikiamas 116 automobilių stovėjimo vietų. Tačiau projekto įgyvendinimas sustojo pirmiausiai dėl finansinių priežasčių – 2019 m. sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8 mln., o nuo 6,5 mln. eurų. Dėl to savivaldybės administracija politikams ėmė siūlyti įrengti tris kartus didesnį požeminį parkingą už maždaug 11 mln. eurų.

Miesto tarybai nusprendus nesitraukti nuo tokio sumanymo, savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip visgi atpiginti tokį projektą. 2020-ųjų sausį ji už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto, kurį rengė PST, audito paslaugą. Auditą atliko bendrovė „Hidrosfera“. Ji pateikė savo išvadas, kuriose teigiama, kad požeminę automobilių stovėjimo aikštelę galima įrengti pigiau, be to, joje gali būti daugiau vietų. „Hidrosfera“ pasiūlė požeminei aikštelei vietoj susikertančių gręžtinių gelžbetoninių polių naudoti laikančiąsias konstrukcijas iš plieninių įlaidų.

Po šio audito savivaldybė vienašališkai nutraukė projektavimo sutartį su PST. Savivaldybė įmonei nesumokėjo 25 proc. nuo sutartos sumos, kuri siekė 135,5 tūkst. eurų.

Pagal naująjį už beveik 164 tūkst. eurų UAB „SRP Projektas” parengtą techninį projektą preliminari tokios aikštelės kaina padidėjo iki 20,3 mln. eurų, tačiau kartu suplanuota įrengti daugiau stovėjimo vietų – nebe 157, o 231. Vienos vietos automobiliui požeminiame garaže kaina sumažėjo nuo 67 635 iki 60 413 eurų. 

Antžeminį aikštės rekonstrukcijos projektą už 12 tūkst. eurų užbaigė bendrovė „Cloud architektai”.


    2023-11-28

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt