Taupymo sprendimai keleiviams

Transportas

Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2023-12-21

Komentarų: 7

Miesto taryba patvirtino naujas viešojo transporto bilietų kainas 2024-iesiems, su jomis artimiausiomis dienomis bus galima susipažinti interneto svetainėje klaipedatransport.lt . Vidutiniškai kainos didėja apie 7 %.

Tačiau platus įvairių rūšių bilietų sąrašas pasiūlo ir sprendimų, kurie guviam keleiviui leistų ir kitus metus važinėti sena kaina – ar net pigiau nei šiemet.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Atsisakius popieriaus bus pigiau

Spaudos kioskuose nebebus prekiaujama popieriniais eurą kainuojančiais bilietais. Tačiau keleivis, pakeitęs pirkimo įprotį, galės kioske pasipildyti e.bilieto kortelės sąskaitą pinigais, kuriais atsiskaitant toks elektroninis bilietas kainuos tik 70 centų.

Terminuotieji bilietai spaudos kioskuose bus parduodami kaip ir iki šiol, ir jų kaina nesikeičia, jie nebrangsta.

Verta nusipirkti iki Naujųjų

Iki Naujųjų metų nusipirkus 365 dienų bilietą internetu, būsimos kelionės kainuos 255 eurus. Tai 20 eurų pigiau nei tokį bilietą perkant jau nauja kaina. Nors suma atrodo didelė, tačiau padalijus iš bilieto galiojimo laiko, 365 dienų, vienos dienos kelionės kitąmet kainuotų tik 70 centų – tiek, kiek po Naujųjų viena kelionė atsiskaitant elektroniniu bilietu.

Aštuonis eurus sutaupys šiemet internetu nusipirkę 180 dienų bilietą.

Daugiausiai sutaupyti gali turintys fizinę Klaipėdiečio kortelę: tokiems keleiviams 365 dienų bilietas perkant iki Naujųjų kainuoja tik 205 eurus. Beje, net ir po kainų pokyčio nuolatiniams keleiviams bus verta įsigyti fizinę Klaipėdiečio kortelę ir ja pirkti 365 dienų bilietą, jis kainuos 225 eurus.

Šiemet jau per du šimtus klaipėdiečių metinį bilietą ir pirko su tokia kortele, sutaupydami po 50 eurų.

Rečiau važinėjantys keleiviai, atsiskaitantys aplikacija telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje, taip pat iki Naujųjų dar gali sena kaina pirkti kartinius bilietus ir su jais važinėti kitais metais. Tik primename jog šie bilietai turi galiojimo terminą – metus nuo pirkimo.

Negaišinti vairuotojo apsimoka

Šiemet su popieriniais bilietais miesto ir priemiesčio maršrutais buvo atlikta per 2 milijonus kelionių. Didžioji tokių bilietų dalis (priemiestyje – visi) yra perkama iš vairuotojo. Tai gaišina vairuotoją (o kartu – ir bendrakeleivius), trukdo vairuotojui laikytis tvarkaraščio. Todėl ir apsispręsta, kad kainos skirtumas tarp elektroninio ir popierinio, perkamo iš vairuotojo, bilieto turi būti didesnis. Tikslas – kad per kitus metus ši apkrova vairuotojams sumažėtų dvigubai.

Tuo pačiu, nesikeičia bilieto kaina atsiskaitant bekontakte banko kortele. Ji išlieka kaip buvo ir miesto autobusuose, ir maršrutiniuose taksi, ir priemiestyje. Tad retai važinėjantys keleiviai, įpratę atsiskaityti bankine kortele, kainų pokyčio visai nepajus.

Pasikartosime: netgi 50 centų vienai kelionei sutaupys tie, kurie bilietą pirkdavo iš vairuotojo, jeigu jie pereis prie atsiskaitymo bankine kortele.

Verta peržiūrėti bilieto pirkimo įpročius

Viešojo transporto sistemoje yra keliolika bilietų rūšių. Žinant savo kelionių poreikį, galima pasirinkti ekonomiškiausią bilieto rūšį arba tokių rūšių kombinaciją. Tarkim, kai kuriais atvejais verta pirkti terminuotąjį autobuso darbo dienų bilietą ir kartu e. bilieto kortelės paskyroje turėti pinigų – retoms poilsio dienų kelionėms ar maršrutiniam taksi.

Kai kuriais atvejais apsimoka pirkti trumpo galiojimo (1/3/7 dienų) bilietą. Tarkim, atidavus automobilį remontui.

Gyvenant Palangoje ar Kretingoje, o dirbant Klaipėdoje, galbūt svarstytinas yra visų trijų zonų autobusų ir visų maršrutinių taksi terminuotasis bilietas, nors ir nėra pigus. Bet jis garantuotai bus pigesnis nei nuosavo automobilio eksploatacija.

Kelionių poreikis skirtingas, ir atidus bilietų rūšių išstudijavimas leis pasirinkti pačius ekonomiškiausius kelionės apmokėjimo būdus.

Socialiai jautrus sprendimas

Tuo pačiu naujoji bilietų kainų architektūra išlieka socialiai jautri.

Pradinuko bilietas ir kitais metais perkant kainuos tuos pačius 10 eurų. Ir galios jis jau nebe darbo dienomis 9 mokslo metų mėnesius (09 01 – 05 31), o darbo dienomis 365 dienų laikotarpyje nuo pirmojo jo pažymėjimo. Taigi galima sakyti, jog ši bilietų rūšis – pinga.

Nesikeičia 365 dienų bilieto kaina senjorams per 70 metų, ji kaip buvo, taip ir lieka dešimt eurų. Jaunesniesiems pensininkams, dar nesulaukusiems 70 metų, išlieka seniau miesto tarybos nustatyta 50% nuolaida 180 ir 365 dienų bilietams.

Šiemet šios trys keleivių kategorijos bendrai yra įsigijusios 15 642 tokius ypatingų lengvatų ilgalaikius bilietus.

7 Comments

  1. Vairuotojas

    Labai būtų įdomu pamatyti p. Nėniškį vairuojantį autobusą ir tuo pačiu prekiaujantį bilietais, kurių kaina su nuolaida 75 centai. Ir tai jis vadina vairuotojų darbo palengvinimu.

    Reply
  2. Danutė

    Jie senus žmonęs išmetė ūž borto kaip senukams kurie neturi nei bankinynkystės nei tų bekontaktinių banko kortelių o juk pensininkams dar ir nuolaidos yra ar ta bekontaktė parodys amžiu nesuprantu reikės vaikščioti su lazda per visą klaipėdą pėsčiom mes jiems nerūpimę

    Reply
  3. Dana

    O kokį mokėjimo būdą pasirinkti, jei į Klaipėdą atvažiuoju du kartus metuose?

    Reply
  4. Zita

    O invalidams klaipėdiečio kortele negalioja?????

    Reply
  5. Neniškiui

    Be patarimų ir KKT reklamos norėtume sužinoti, kur buvo naudojami už automobilių parkavimą rinkti pinigai ir kiek jų skirta pačiai sistemai išlaikyti.

    Reply
  6. Auditorius

    Čia gal cirkas be pinigų, nes kaip p. Neniškis buvo administracijos direktorius tai jis pats tekstu nerašinėjo, o samdė įvairias įmonės, o sugrįžus į savo darbovietę jau prisiminė, kad politikos moklus baigė:)

    Reply
    • Abiturientas

      Komentuojant reikia mokėti kalbos taisykles!Triskart suklydot-ne „kaip buvo”rašyti reikėjo,o „kai buvo'”nes nurodot laiką..Toliau-ne”tekstu” o „tekstus”.Ir dar ne”sugrįžus”o „sugrįžęs”nes nurodot ne aplinkybę,o asmenį..

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This