Avaringiausioms uostamiesčio vietoms nustatyti – dar 50 tūkst. eurų (6)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-01-06

Savivaldybė praėjusių metų pabaigoje sudarė 50 457 eurų vertės sutartį dėl avaringiausių Klaipėdos miesto vietų vadinamųjų juodųjų dėmių nustatymo ir tyrimo projekto parengimo šių dėmių šalinimui paslaugų. Ieškoma bus ir 2022 metų juodųjų dėmių, nors jų jau buvo ieškota ir anksčiau.

Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža senokai pripažinta pavojingiausia, bet jos tvarkyti neskubama. Portalo archyvo nuotr.

2022 metais savivaldybė pasirašė sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu dėl miesto „juodųjų dėmių nustatymo ir tobulinimo ar pertvarkymo projektinių schemų parengimo paslaugų” suteikimo. Šios paslaugos už 18,4 tūkst, eurų turėjo būti suteiktos iki 2023 metų vasario mėnesio. Universitetas turėjo parengti problematiškų uostamiesčio eismo vietų tobulinimo ar pertvarkymo schemas.

Pagal naują sutartį paslaugas uostamiesčiui teiks VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“. Ji įsipareigojo Klaipėdos miesto 2022 m. juodųjų dėmių nustatymo paslaugas suteikti ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Vien už šią paslaugą savivaldybė jai sumokės 13,9 tūkst. eurų be pridėtinės vertės mokesčio.

2023 metų tokių dėmių nustatymo ir jų šalinimo paslaugas agentūra turi suteikti iki šių metų spalio 1 d., o 2024 metų – iki 2025 m. rugsėjo 30 dienos.

Labai mažos apimties techninėje dokumentacijoje nurodoma, kad 2022 m., 2023 m. ir 2024 m. juodųjų dėmių nustatymo ir tyrimo projekto parengimo juodųjų dėmių šalinimui turi būti parengti trys atskiri projektai. Akcentuojama, jog jų apimtyje turi būti nustatytos juodosios dėmės bei kiekvienai dėmei parengtos schemos, kaip jas pašalinti. 

Juodųjų dėmių žemėlapio elektroninėje formoje turi būti pavaizduota atskirai sunumeruotos juodosios dėmės sankryžose ir gatvių ruožuose ir vaizduojamas juodųjų dėmių sąrašas su koordinatėmis LKS koordinačių sistemoje.

Be to, rangovas turi nustatyti, kokie kelio arba gatvės infrastruktūros saugumo trūkumai turėjo įtakos ar galėjo turėti įtakos eismo įvykiams ar jų pasekmėms. Ir parengti juodųjų dėmių elektroninių formų pasus, užpildant juodųjų dėmių nustatymo, tyrimo ir šalinimo reikalavimų ir tvarkos aprašo priedą.

„Pagal poreikį kiekvienai juodajai dėmei parinkti ne mažiau kaip vieną nesudėtingą eismo saugumo priemonę ir ne mažiau kaip vieną sudėtingą eismo saugumo priemonę”, – rašoma dokumentacijoje, kur taip pat užsakymo vykdytojas įpareigojamas parengti juodųjų dėmių šalinimo pirmumo sąrašą.

Parengtas projektas turi būti pateiktas paslaugų gavėjui, jį pristatant Eismo saugumo komisijos posėdyje. Pristatymo metu turi būti pateikiama aiški, konkreti ir trumpa informacija apie atliktą juodųjų dėmių sąrašą, atliktus tyrimus, eismo saugumo priemonių parinkimą su pasiūlymais, kaip pašalinti juodąsias dėmes bei jų šalinimo pirmumo sąrašą.

INFORMACIJA

„Atvira Klaipėda” jau ne vieną kartą rašė, kad avaringiausia Klaipėdoje yra Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža. Buvęs Klaipėdos kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugo Džermeika buvo minėjęs, jog sankryžoje įrengta eismo saugumo salelė šiek tiek padeda, bet vairuotojai, siekdami išvengti Taikos prospekto šviesoforų, važiuoja paraleline Rumpiškės gatve ir kerta keturių eismo juostų Sausio 15-osios gatvę, o tai, esant nemažam greičiui, yra pavojinga.

Žymos: | | | | |

Komentarai (6):

Atsakymai į “Avaringiausioms uostamiesčio vietoms nustatyti – dar 50 tūkst. eurų”: 6

  1. se parašė:

    jeigu 50 tūkst. Eur paslaugos perkamos nustatyti ruožų avaringumą „post factum”, t.y. pagal buvusių avarijų duomenys, tuomet ką veikia garbioji eismo komisija ir už ką ponai gauna atlyginimus. Už plytos ar sustoti negalima ženklų pastatymą?

  2. Hm parašė:

    Vairuotojai yra juodosios dėmės, o ne kelias.

  3. Marijus parašė:

    Och tu KURmi… Ale matai, kaip lengva „įsisavinti” biudžeto lėšas – užtenka sugalvot eilinį „tyrimą”, kurį darys švogerio/draugo/bendrapisio kontora ..
    Jau tuek idiotiškiausių sprendimų pridaryta su eismu Klaipėdos mieste, betgi maža dar… Nu ir ko tikėtis, kai kai kurie „vadovai” nė teisių vairuoti neturi… Užtat idėjos dažnai gimsta apdujusioj galvoj. Kaip anekdote, kai bandė naujas zootechnikas sustabdyti karvių kritimą fermoje – gyvuliai baigėsi anksčiau nei jo idėjos… Klaipėdoje tam reikalui dirba patyrę… ?

  4. Anonimas parašė:

    Man rodos visa Klaipėda yra didelė juodoji dėmė

  5. šiaip parašė:

    „įdomus” sprendimas trilapio ir daukanto g sankryža

  6. Močiutė parašė:

    Ekstrasense būtų pigiau ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Slipas nuleisti laivui į jūrą yra, bet privažiuoti iki jo - draudžiama

„Panaikinti kelio ženklą, draudžiantį įvažiuoti, – penktadienį Eismo saugumo komisijos posėdžio metu siūlė Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausioji specialistė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Spyglys

Savivaldybės taryba dykai duoną valgo…*

„Opozicija yra atostogose”, – tokį nuosprendį Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus paskelbė prieš savivaldybės Tarybos posėdį ketvirtadienį, kai paaiškėjo, kad nė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Bus suteikiamas „Mero kultūros magistro vardas”?

„Ar nesvarstėte tokio varianto, kadangi dabar bus ne kolegialus sprendimas, o galutinis vienasmenis sprendimas, pakeisti pačios nominacijos pavadinimą iš „Klaipėdos ...
2024-06-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This