Avaringiausioms uostamiesčio vietoms nustatyti – dar 50 tūkst. eurų

Svarbu, Transportas

Savivaldybė praėjusių metų pabaigoje sudarė 50 457 eurų vertės sutartį dėl avaringiausių Klaipėdos miesto vietų vadinamųjų juodųjų dėmių nustatymo ir tyrimo projekto parengimo šių dėmių šalinimui paslaugų. Ieškoma bus ir 2022 metų juodųjų dėmių, nors jų jau buvo ieškota ir anksčiau.

Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža senokai pripažinta pavojingiausia, bet jos tvarkyti neskubama. Portalo archyvo nuotr.

2022 metais savivaldybė pasirašė sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu dėl miesto „juodųjų dėmių nustatymo ir tobulinimo ar pertvarkymo projektinių schemų parengimo paslaugų” suteikimo. Šios paslaugos už 18,4 tūkst, eurų turėjo būti suteiktos iki 2023 metų vasario mėnesio. Universitetas turėjo parengti problematiškų uostamiesčio eismo vietų tobulinimo ar pertvarkymo schemas.

Pagal naują sutartį paslaugas uostamiesčiui teiks VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“. Ji įsipareigojo Klaipėdos miesto 2022 m. juodųjų dėmių nustatymo paslaugas suteikti ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Vien už šią paslaugą savivaldybė jai sumokės 13,9 tūkst. eurų be pridėtinės vertės mokesčio.

2023 metų tokių dėmių nustatymo ir jų šalinimo paslaugas agentūra turi suteikti iki šių metų spalio 1 d., o 2024 metų – iki 2025 m. rugsėjo 30 dienos.

Labai mažos apimties techninėje dokumentacijoje nurodoma, kad 2022 m., 2023 m. ir 2024 m. juodųjų dėmių nustatymo ir tyrimo projekto parengimo juodųjų dėmių šalinimui turi būti parengti trys atskiri projektai. Akcentuojama, jog jų apimtyje turi būti nustatytos juodosios dėmės bei kiekvienai dėmei parengtos schemos, kaip jas pašalinti. 

Juodųjų dėmių žemėlapio elektroninėje formoje turi būti pavaizduota atskirai sunumeruotos juodosios dėmės sankryžose ir gatvių ruožuose ir vaizduojamas juodųjų dėmių sąrašas su koordinatėmis LKS koordinačių sistemoje.

Be to, rangovas turi nustatyti, kokie kelio arba gatvės infrastruktūros saugumo trūkumai turėjo įtakos ar galėjo turėti įtakos eismo įvykiams ar jų pasekmėms. Ir parengti juodųjų dėmių elektroninių formų pasus, užpildant juodųjų dėmių nustatymo, tyrimo ir šalinimo reikalavimų ir tvarkos aprašo priedą.

„Pagal poreikį kiekvienai juodajai dėmei parinkti ne mažiau kaip vieną nesudėtingą eismo saugumo priemonę ir ne mažiau kaip vieną sudėtingą eismo saugumo priemonę”, – rašoma dokumentacijoje, kur taip pat užsakymo vykdytojas įpareigojamas parengti juodųjų dėmių šalinimo pirmumo sąrašą.

Parengtas projektas turi būti pateiktas paslaugų gavėjui, jį pristatant Eismo saugumo komisijos posėdyje. Pristatymo metu turi būti pateikiama aiški, konkreti ir trumpa informacija apie atliktą juodųjų dėmių sąrašą, atliktus tyrimus, eismo saugumo priemonių parinkimą su pasiūlymais, kaip pašalinti juodąsias dėmes bei jų šalinimo pirmumo sąrašą.

INFORMACIJA

„Atvira Klaipėda” jau ne vieną kartą rašė, kad avaringiausia Klaipėdoje yra Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža. Buvęs Klaipėdos kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugo Džermeika buvo minėjęs, jog sankryžoje įrengta eismo saugumo salelė šiek tiek padeda, bet vairuotojai, siekdami išvengti Taikos prospekto šviesoforų, važiuoja paraleline Rumpiškės gatve ir kerta keturių eismo juostų Sausio 15-osios gatvę, o tai, esant nemažam greičiui, yra pavojinga.

6 Comments

  1. se

    jeigu 50 tūkst. Eur paslaugos perkamos nustatyti ruožų avaringumą „post factum”, t.y. pagal buvusių avarijų duomenys, tuomet ką veikia garbioji eismo komisija ir už ką ponai gauna atlyginimus. Už plytos ar sustoti negalima ženklų pastatymą?

    Reply
  2. Hm

    Vairuotojai yra juodosios dėmės, o ne kelias.

    Reply
  3. Marijus

    Och tu KURmi… Ale matai, kaip lengva „įsisavinti” biudžeto lėšas – užtenka sugalvot eilinį „tyrimą”, kurį darys švogerio/draugo/bendrapisio kontora ..
    Jau tuek idiotiškiausių sprendimų pridaryta su eismu Klaipėdos mieste, betgi maža dar… Nu ir ko tikėtis, kai kai kurie „vadovai” nė teisių vairuoti neturi… Užtat idėjos dažnai gimsta apdujusioj galvoj. Kaip anekdote, kai bandė naujas zootechnikas sustabdyti karvių kritimą fermoje – gyvuliai baigėsi anksčiau nei jo idėjos… Klaipėdoje tam reikalui dirba patyrę… ?

    Reply
  4. Anonimas

    Man rodos visa Klaipėda yra didelė juodoji dėmė

    Reply
  5. šiaip

    „įdomus” sprendimas trilapio ir daukanto g sankryža

    Reply
  6. Močiutė

    Ekstrasense būtų pigiau ?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This