Pateikta kelio į Šiaurinį ragą rekonstrukcijos vizija (33)

Miestas, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-01-09

Jeigu bus įgyvendinti viešinami projektiniai pasiūlymai, nebeliks galimybės dabartiniu keliu automobiliais pasiekti Senosios Smiltynės perkėlos: privažiavimas prie jos projektuojamas šalia 24 ir 25 uosto krantinių. Tačiau šiuo etapu dar neprojektuojamas naujas pasukamas pėsčiųjų tiltas per Dangę į pietinį jos krantą.

Projektuotojų vizualizacija

Projektinius pasiūlymus dėl Danės gatvės nuo Pilies g. iki Šiaurinio rago į Kuršių marias rekonstravimo bei kitų inžinerinių statinių statybos viešai svarstyti pateikė MB „Pupa – strateginė urbanistika”. Projekto užsakovė – Klaipėdos savivaldybė.

2022 metais UAB „Memelio miestas” užsakė Šiaurinio rago teritorijos plėtros galimybių studiją bei kartu su savivaldybe surengė atvirą architektūrinį konkursą, kurį laimėjo dabartinių projektinių pasiūlymų rengėja.

Pagrindinis šio projekto tikslas – sukurti „krantinės skverą, kuris būtų patogus pasiekti keltą bei jauki erdvė ilsėtis prie vandens ir stebėti uostą”. Čia projektuojamų pėsčiųjų ir dviračių takų ilgis po rekonstrukcijos pailgėtų šešiais metrais ir siektų –  0,373 km.

„Dangės krantinių charakteris Klaipėdos senamiestyje – ištisinis žalias skveras, prasidedantis ties senąja elektrine. Šiaurinio rago skveras yra būtent ta erdvė, kurioje  susijungia šie charakteriai – žaliasis Dangės krantinių, istorinio miesto ir uosto”, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.

Šiuo metu į senąją Smiltynės perkėlą veda D kategorijos Danės gatvė, dviračių takas bei pėsčiųjų zona. 

„Viešojoje erdvėje trūksta funkcinės hierarchijos bei zonavimo, takai yra per platūs, neaiškios funkcijos. Tokios kliūtys kaip laiptai, išsikišę vejos plotų bortai trukdo sklandžiam judėjimui. Krantinėje, dėl savo funkcijos, yra daugybė techninių ir infrastruktūros elementų. Laikini kioskai, šiukšlių konteineriai  darko vientisą krantinės vaizdą. Krantinės teritorijoje yra 6 nusileidimų prie laivų vietos, jos yra per daug išlindusios į viešąją erdvę ir trukdo patogiam judėjimui”, – taip esamą padėtį apibūdina projektuotojai. 

Rekonstruotame skvere numatomi tiesūs, patogūs, platūs ir „aiškūs” takai pėstiesiems ir dviratininkams, jie esą bus pritaikyti dideliems poilsiautojų srautams vasarą. Taip pat numatomas perspektyvinis dviračių takas palei Kuršių marias, aplink „Memelio miestą”. Aptarnaujantis transportas skvere judės dviračių taku – aptarnaujančia gatvele šiaurinėje skvero pusėje, už sklypo ribos, palei „Memelio miesto” kvartalus.

Projektuotojų vizualizacija

Skvere išskiriamos keturios zonos. Lėto pasivaikščiojimo zona šalia upės skaidomas į tris atskiras dalis: erdvė prie vandens skirta laivų švartavimuisi, krantinės infrastruktūra įlaipinimui, „lėtam ir saugiam laivų stebėjimui“. Erdvė prie želdynų juostos skirta sėdėjimui ir ramiam poilsiui, o centrinė dalis – „netrukdomam judėjimui palei vandenį.”

Projektuotojų vizualizacija

Antroji zona – želdinių ir istorinio užstatymo juosta.

„Dauguma esamų medžių auga buvusių statinių vietoje. Šia zoną paliekame kaip istorinę ir želdinių erdvę. Praplečiame esamą žalią zoną vandens link, suformuojamos atraminės sienutės, kurios įrėmina ir atitveria žalią zoną nuo krantinės srautų. Prie jų glaudžiasi ilgieji suolai nuo kurių stebima upė. Želdynai ir bruko pamatai ne tik atskleidžia istoriją, bet, svarbiausia, formuoja užnugarį, zonuoja skirtingas erdves. Kaip kur želdinių juostoje numatomos kavinių, žaidimų erdvės”, – dėsto projektuotojai.

Trečiojo zona – funkcionalus takas. Tai takas tarp „Memelio miesto“ ir želdinių zonos – greito judėjimo erdvė. Čia numatytas platus dviračių takas ir platus šaligatvis.

Projektuotojų vizualizacija

Ketvirtoji zona – atvira erdvė prie perkėlos į Smiltynę. „Skvero dalis prie kelto – tai išskirtinė atvira erdvė iš kurios atsiveria uostas, Smiltynė, laukiama kelto, matosi kruiziniai laivai“, – aiškina projektuotojai.

Čia siūloma įrengti meninį erdvės akcentą iš akmens riedulių, atvežtų iš Smiltynės. 

Projektuotojų vizualizacija

„Kompozicija, primenanti apie 1520 m. dancingiečių Dangės uosto užvertimą akmeninis. Manoma, kad Smiltynės rieduliai yra tie patys iš upės dugno ištraukti rieduliai. Kompozicija kuriama taip, kad akmenys atrodytų tarsi išnirę iš dangos, link marių kompozicija aukštėja, tarp riedulių galima vaikščioti, ant jų galima sėdėti ar gulėti”, – tokią viziją regi projektuotojai.

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki sausio 25 d. Liepų g. 4, Klaipėdoje, darbo dienomis 13-16 val. iš anksto susitarus tel. 8 698 71607 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt/pp

Pasiūlymus galima teikti iki sausio 25 d. raštu T. Ševčenkos 16F, LT-03111 Vilnius, arba el. p. info@pu-pa.eu

Viešas susirinkimas vyks sausio 25 d. , 17.30 val., Liepų g. 11, 322 salėje.

Žymos: | | | |

Komentarai (33):

Atsakymai į “Pateikta kelio į Šiaurinį ragą rekonstrukcijos vizija”: 33

  1. Vardas parašė:

    Nesaugi ta krantinė šeimoms su vaikais. Jokių atitvarų…

  2. Petriukas parašė:

    Standartins projketas, be dvasios, savo cingelės.Bet ačiū ir už tai.Tik prašymas- neprojektuokite nepatogių solelių su užaštrintomis briaunomis, kurios pokelių minučių piauna pakikinkles ,kaip Danės skvere prie Muzikinio.Nejau projektuotai patys nebandė sėdėti ant jų,Gal pasidomėtų ergonomika prieš projektuodami

  3. AUDRIUS parašė:

    Puikus promenadas link perkelos.Tik noretusi kad savivaldybe nenusipigintu ir nenuklotu betoninem trinkelem,o kaip ir normaliuose vakaruose sudetu bent granito plyteles.

  4. Aliona parašė:

    Kaip gaila, kad vėl nebus normalių suoliukų su atlošu palei Danės upę, vėl atviras vanduo, su mažais vaikais labai pavojinga, nesaugu ir suaugusiems,persisvers ir jau vandenyje.

  5. Anonimas parašė:

    Kodėl mokesčių mokėtojų sąskaita savivaldybė leis milijonus gražindama (čiustindama) aplinką specialiai Memelio miesto biznieriams? Ar tai neturėtų būti daroma verslininkų sąskaita? Ir dabar be šių pacackų ši krantinė yra visiškai tinkama ir atitinka miestiečių poreikius. Beje, krantinė ne taip seniai buvusi atnaujinta.

    • AUDRIUS parašė:

      Ponas Anonime,kai jus savo buta remontuojate tai ir visa daugiabucio laiptine suremontuokite uz savo lesas.Idomi jusu filosofija.

    • >AUDRIUI parašė:

      O AUDRIUS turbūt butą turi šalia, tobėl jam labai ir rūpi ištaiginga infrastruktūra, granito trinkelės ir t.t. už miestiečių pinigus?

    • ponui ar ponaičiui Audriui parašė:

      Jūsų palyginimas bai tinka šiam konkrečiam atvejui : ant sklypo ribos statinius statysiantis Memelio miestas savivaldybėje pramušė, kad už miestiečių pinigus būtų pagražinta statinių aplinka, kad ji atitiktų statinių architektūrinį lygį. Kaip matyti, kai kam pavyksta su svetimu b-biu į rojų nuskristi.

  6. Jonas parašė:

    Fantastiškas, 10mečio projektas. Kolkas nieko geriau Klaipėdoje nevyksta. Atgaivins tą apleistą erdvę ir bus kaip Paupy – tik gražiau. Ačiū projektuotojams / architektams ir užsakovams!

    • Taip parašė:

      Pritariu. Bus geriau negu Paupys Vilniuje. O įgyvendinanantiems projektą – neklausykite zyziančių, dejuojančių. Pirmyn.Sėkmės. Labai laukiame.

    • Anonimas parašė:

      Straipsnis apie ne apie tai, ką daro Memelio miestas, o apie prie jo sklypo ribos esančią miesto infrastruktūrą, kuri yra pakankamai tvarkinga ir dabar miesto pinigais ruošiamasi ją rekonstruoti, nes neįsipašo į būsimų Memelio miesto prabangių apartamentų peizažą.

  7. Žalia žolė parašė:

    Vėl neišeinančios iš mados trinkelės, keletas viksvų ir jokios žolės. Šaunuoliai vilniečiai. Kam čia kaimui žaluma. Lietus ir karštis projekte nenumatyti.Panašu į įrengtos krantinės Copy/paste.

    • Protauti būtina :) parašė:

      Žolė ant KELIO ?.:) Kiek galima nusišnekėti …nedarykite gėdos Klaipėdai . Nepatinka plytelės , visada yra pasirinkimas- gyventi kaime . Aš gyvenu mieste ir man patinka plytelės , jei noriu žolės einu į pievas ar mišką .

    • Žolės per mažai parašė:

      Nereikia aiškinti, kur kam gyventi, nes ir jums pasiūlys, kur nueiti. Trinkeliuoto ploto per daug.

    • žolei parašė:

      Aš nenoriu miesto centre žole vaikščioti, noriu tvirto, kad ir trinkelėmis grįsto grindinio, prastu oru neklampoti po purvynus. O tau, kaip „žolininkui”, ėjimo, ir spartaus, kryptis turėtų būti žinoma.

    • Nusibodote , žolės mėgėjai , parašė:

      Panašu net mažo kiekio nebereikia dekriminilizuoti 🙂 veža jūs oho ho …KELIAS turėtų būti ne trinkelėmis, bet raudonu kilimu išklotas? 🙂 O šonuose būtų neblogai žolytė 🙂

  8. Marijus parašė:

    Tai kiek dešimčių tūkstančių atsiėjo tas papezėjimas? Švogeriukai visi užganėdinti? O kur visa ko padažymas šešiom ar jau bent dviem, kaip dabar įtin populiaru, spalvom? Tai nejaugi pamiršo? Ai, ai, kaip neapdairu…

  9. Nezabitauskas parašė:

    Gerai! Pagaliau bus galima ramiai pasivaikščioti krantine arba pasėdėti didelių medžių pavėsyje, veidu į upę. Nepatinka tik du dalykai. Kam tos gulyklos, matomos viename piešinuke? Na, gal realybėje jų nebus (aš tą laisvą plotelį palikčiau dabartinei šviežios žuvies rūkyklai). Ir dviejų aukštų suolai netikę. Ant pirmojo aukšto kultūringesnieji dės savo baltas sėdynes, įžūlesnieji – savo purvinus batus. Bet nei vieni, nei kiti neturės kur nugaros atremti. Ne, suolai nepatogūs.

  10. O man visai patinka parašė:

    KELIO rekonstrukcija 🙂 medžiai, suoliukai, juostos 🙂 KELIAS ! Nesuprantu ant KELIO reikia pievos ? Širdelių ar to tų baisaus laivelio ( kurio pagaliau nebėra ) ir boružėlių ? Aš taip pat gimiau ir gyvenu vis dar Klaipėdoje , jei čia koks ” kokybės ženklas ” dėl nuomonės 🙂

  11. Jokubas parašė:

    Siaubingas bedvasis ir beširidis projektas, čia tokia nemeilės savo miestui išraiška?

  12. Anonimas parašė:

    Man tik pasidarė aiškus vienas dalykas: labiausiai trukdo žmonės (Klaipėdiečiai). Nebūtų jų, nebūtų ir jokių problemų. Tiesa, aš gimęs ir užaugęs Klaipėdoje 🙁

  13. klp parašė:

    Labai jau nupigintas projektas, apart dalies nauju trinkeliu nelabai kas ir pasikeis, konkurse buvo gerokai idomesniu projektu, bet kaip visada nueinama pigiausiu keliu uz labai brangiai, su daug papildomu susitarimu…

    • Senis parašė:

      Nu nesakyk kad nupigintas kai pradės viską daryti tie pigieji konkurso laimėtojai akys išsprogs ant kaktos kiek kainuos tas pigumas kol užbaigs tą objektą .

  14. Česlovas parašė:

    Ot čia tai pasaulinis rekordas, dviračių takas pailgės net 6 metrais 🙂

  15. Dov. parašė:

    Jeigu žmogus myli medžius, kurie mums – mūsų sveikatai yra GYVYBIŠKAI REIKALINGI, tai jis , pagal budulius / negi projektuotojus?/ yra medžiafilas?. Atsipeikinkite, trinkelių ir betonų mylėtojai!

    • Dov.-ei parašė:

      Marš lietuvių kalbos, mažarašte, mokytis. Jūs galėtumėte tuos medžius sodinti, kurių turbūt gyvenime nei vieno pasodinę nesate. Tarškinate tuščiai klaviatūra, ir tiek.

    • ezys parašė:

      jei zmogus myli medzius taip jis yra medzio filas 🙂 Tiesiogine to zodzio prasme – zmogus mylintis medzius 😀

  16. Anonimas parašė:

    ir vėl vien trinkelės, bus neįmanoma vasarą vaikščioti – nuo ryto iki vakaro saulė tvieks, iš apačios vėl karštis, tvankuma…

  17. hasts parašė:

    Bus gražu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Tik truks Hofo , Herkus Kato erdvių …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcijai atsirado šansas atgauti du milijonus eurų 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nusprendė grąžinti pirmai instancijai bylą, kurioje Uosto direkcija ginčija Centrinės projektų valdymo agentūros (CVPA) skirtą ...
2024-06-24
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Dangės upėje rengiasi pjauti nendres

Erozijos pažeistų Dangės šlaitų, ties Botanikos sodu, tvirtinimo projektavimui stringant ir realiems darbams tolstant Klaipėdos savivaldybė nori šiemet bent dalį ...
2024-06-23
Skaityti daugiau

Spyglys

Uosto direkcija linksmai pasivažinės su „Audi A8“*

Ženkliai sumažėjusi krova vieninteliame Lietuvos jūrų uoste nesumažino jo direkcijos admirolų noro prabangos prekėms: neseniai įsigijo lengvąjį automobilį už 102 900 ...
2024-06-23
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This