Dėl Biržos tilto remonto klausimų kyla net jo prižiūrėtojams

Miestas

„Mes, kaip šį tiltą prižiūrinti organizacija, esame pastebėję, kad keliant tiltą, tilto sparnai truputį skersuojasi dėl tilto lankstuose atsiradusio laisvumo”, – tokia pastaba išsakyta Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų konkursą organizuojančiai Klaipėdos savivaldybei.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Savivaldybė viešai pateiktuose atsakymuose teigia, kad potencialiems rangovams teikiant pasiūlymus, minėtus „darbus reikia įsivertinti į pasiūlymo kainą”. O galutinis pasiūlymų pateikimo terminas – paskutinė šio mėnesio diena. Jei konkursas įvyktų ir sutartis su rangovu būtų pasirašyta, Biržos tilto remontui numatomas 22 mėnesių terminas su galimybe jį pratęsti dar pusmečiui.

Besidomintieji rinkos dalyviai abejoja ir paskelbto viešojo pirkimo konkurso dokumentuose pateiktais tilto remonto apimčių duomenimis: „Ką reiškia darbų apimtys? Ar jos turi tiesioginį ryšį su kiekiais? Sąlyga turi savyje dviprasmybę, pateikite ją paaiškinantį pavyzdį.” Tačiau savivaldybės atsakyme teigiama: „atsižvelgiant į aiškiai apibrėžtas reikšmes, dviprasmiškumo šiose sąvokose, ir atitinkamai jūsų minimoje sutarties nuostatoje, nėra”.

Į klausimą, ar bus reikalingi archeologiniai tyrimai, atsakoma, kad Biržos tilto kapitalinio remonto projekte yra parengta tvarkybos darbų dalis, kuriai archeologiniai tyrimai nėra numatomi. O į klausimą, ar nereikės atlikti mechanizmo remonto ar keitimo darbų, atsakoma, kad juos reikės atlikti ir įtraukti į pasiūlymo kainą. Tačiau pripažįstama, kad „projekte šių darbų nėra numatyta, kadangi rekomendacija atlikti Biržos tilto pakėlimo mechanizmo remonto darbus buvo gauta po skelbto viešojo pirkimo rinkos konsultacijos metu”.

Žinia, pirmasis Biržos tilto remonto konkursas praėjusią vasarą žlugo, o antrojo pasiūlymų pateikimo terminas jau yra nukeltas.

Po 2020 m. atliktos ekspertizės nustatyta, kad būtina atlikti šio tilto perdangos ir kitų jo elementų remonto darbus. Jie turi būti atliekami pagal UAB „TEC Infrastructure” parengtą techninį projektą.

Projektuotojai pasiūlė ir transporto eismo schemą, kol tiltas bus remontuojamas. Viešasis bei kitas transportas turėtų daryti kelių kilometrų lankstą, o jo judėjimo laikas pailgėtų 6-8 minutėmis, rašoma darbo projekte. Dviratininkams iki Biržos tilto būtų galima atvažiuoti iš abiejų Dangės upės krantų pusių, tačiau per tiltą pervažiuoti nebus leidžiama. Jie privalės nulipti nuo dviračio, nusileisti laiptais žemyn ir persivesti dviratį per upę vakarinėje tilto pusėje laikinai įrengtu pontoniniu pėsčiųjų tiltu. Kitoje upės pusėje dviratininkams taip pat reikės pakilti laiptais aukštyn ir kartu vestis dviratį.

Galima maksimali šio projekto kaina nebuvo skelbiama.

INFORMACIJA

Biržos tiltas yra plieninis, pakeliamas, nors statytas sovietmečiu, bet laikomas Kultūros paveldo objektu. 

Per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis  atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.

1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.

14 Comments

  1. TAXAS

    Klaipėdos valdžią ir visas buvusias reikia į šiukšlyną be teisės sugrįžti. 22 mėnesiai terminas tiltui suremontuoti? Ką ten tiek laiko veikti? Ir vėl 2 metus remontas truks ir eismas bus užkištas. Analogiškai ir su Baltijos žiedo su Šilutės pl. statybos- 30 mėnesių. Nors ten jei kas ir vyksta, tai paskutinį pusmetį- vieną dieną per savaitę geriausiu atveju. Jūrininkų prospektas vėl ar ne 30 mėnesių buvo kelių kilometrų ilgio kelio sutvarkymas. Kiniečiai visą miestą per tiek laiko pastato. O čia yra baisu kas per tempai. Tilto remontui- max 2 mėnesiai. Už pradelsimą- baudos. Nesugebi sparčiai dirbti- nedalyvauk konkurse.

    Reply
  2. Marijus

    Nu super duper… Jau laukia pasiūlymų įkainių darbų atlikimui iš „meistrų’ kurie net darbų apimties nežino…
    Lankstai išklibo?.. Rimtai? Po kapitalinio tas tiltas taip intensyviai kilnojamas buvo?.. Vėl „kiekvienam merui po tilto remontą”?..

    Reply
  3. Ivan

    Bukagalvaj…
    mes,klaipėdiečiai…
    kokie miestelyje giviantuoiaj…
    tuokias ir taisykles…

    Reply
  4. Pasityčiojimas iš mokesciu moketoju.

    Visam laikui padarykit tas plius 6-8 minutes.Geda net žiureti kas per šventa karve tas autobusu parkas.Antvažiuoja prie šviesoforo iškarto po 4 autobusus ,kiekviename vakare po 4 keleivius.

    Reply
  5. Pritariu.

    Žmonės kalba, kad tikrai Biržos ir tiltų gatve reikėtų paversti pėščiųjų alėja.
    a) Susitaupytų dešimtys milijonų tiltų remontų
    b) Klaipėda turėtų pėščiųjų gatvę (kokia turi Kaunas, Vilnius, Šiauliai, Palanga…)
    c) Atsigautų senamiestis – Tiltų gatvė. Tikrai miestas pagyvėtų, jei Biržos tiltas su Tiltų gatve būtų padovanotas miestui ir jo svečiams.

    Reply
    • Anonimas

      Kaip pavažiuoti.. Klaipeda. Matete is virsaaus..

    • anonimui

      Ko ten isvis važiuoti??

    • Ivan

      Pritariu!!!

    • Anonimas

      Kol nebus Bastionų tilto, apie pėsčiųjų gatvė per Biržos tiltą galite tik pasapnuoti, nes Pilies tiltą karts nuo karto ir taip pat reikia remontuoti t.t. – uždaromas kokiam pusmečiui ar ilgiau.

  6. Galvoju

    Geriau tuos nesibaigiantiems tilto remontams skirtus pinigus nukreipti naujo Bastionų tilto statybai. Tiltų gatvę paversti pėsčiųjų alėja, o jai dabartinio tilto būklė tikrai puiki.

    Reply
    • Ten savi matyt interesai.

      100% su jumis sutinku !!

    • Anonimas

      Nesurinku.bastionu tiltas tik dar daugiau chaoso i trasporto schemą įneša.

    • Vietinis naglumas

      O tai gal visai tiltu nugriaunam ir keltais kelsimės į kitą upės pusę kaip į Smiltynę.

    • Joris

      Bastionų tiltu judėti galėtų tik tas pats transportas, kaip ir dabar Tiltų gatve- t.y. spec. ir viešasis transportas, aišku, pėstieji, dviratininkai. Tik kai mes jį dešimtmečiais statome ir nepastatome, tai belieka kas dešimtmetį esamą kapitaliai remontuoti.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This