Trečiasis Atgimimo aikštės rekonstrukcijos konkursas tebeskęsta nežinioje

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė suinteresuotiems asmenims pranešė, kad rangovų pasiūlymų dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos po ja įrengiant požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, terminas nukeliamas iki kovo 18 dienos, bet ir jis „gali būti ne galutinis“.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad dėl šio konkurso potencialūs rangovai pradėjo dvi bylas. Pirmąjį skundą teismui dėl šio konkurso pateikė UAB „Inti“. Ji prašo šešias konkurso sąlygas (tarp kurių ir konkretūs reikalavimai patirčiai) pripažinti neteisėtomis ir nutraukti jo procedūras bei priteisti bylinėjimosi išlaidas. Skundžiamas ir punktas dėl savivaldybės pasiliktos teisės nesudaryti sutarties neturinti finansavimo. Dėl to Klaipėdos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir gruodžio 15 d. sustabdė konkursines procedūras iki bus išnagrinėta byla. Šis teismas dar kartą pritaikė tokias priemones, nes sulaukė UAB „Tilsta” ieškinio dėl esą neteisėtų pirkimo sąlygų bei įpareigojimo nutraukti pirkimo procedūras. Ši bendrovė yra įsitikinusi, kad toks konkursas neteisėtas, nes centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) nebuvo paskelbtos bendrosios pirkimo sutarties sąlygos.

„Teismo procesai kol nėra baigti, pirkimo procedūros tebėra sustabdytos”, –  ketvirtadienį paskelbė savivaldybė.

Jau po UAB „Inti“ skundo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus žurnalistams komentavo, kad tai neva jau gali būti sąmoningas projekto stabdymas, nes tai yra jau trečias konkursas dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos.

Pirmasis skelbtas rangovo paieškos konkursas žlugo suinteresuotiems asmenims užvertus savivaldybę beveik 100 klausimų ir prašymų paaiškinti dokumentaciją. Tuomet savivaldybei teko pripažinti, kad reikėjo keisti esmines sąlygas.

Antrąjį konkursą teko nutraukti, nes vienas iš potencialių rangovų pastebėjo, jog archeologiniams tyrinėjimams skirta nemotyvuotai mažai laiko. Kadangi šis parametras taip pat yra esminė konkurso sąlyga, pirkimo procedūras vėl teko nutraukti.

Anot A. Vaitkaus, viską jau buvo galima išsiaiškinti ir per anuos du konkursus. Visgi meras tada nesiėmė svarstyti, kieno interesas gali būti stabdyti tokį konkursą – ar kurių nors statybininkų, ar tiesiog tokio projekto priešininkų, galimai veikiančių per potencialius rangovus.

Judėti sovietmečiu Lenino aikštės pavadinimą turėjusios erdvės sutvarkymo link buvo pradėta 2014-aisiais, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, leidęs dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Vadovaujantis šio plano sprendiniais buvo suformuoti nauji komercinės paskirties sklypai. Tais pačiais metais savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją. Jos metu buvo suformuluoti keturi galimi aikštės sutvarkymo variantai: iš dalies (palei Herkaus Manto ir Danės gatves) atkurti buvusį užstatymą pagal galiojantį detalųjį planą; išplėsti aikštę iki upės be jokio užstatymo; atkurti Biržos gatvę kartu su daliniu užstatymu; užstatyti šiaurinę aikštės dalį. Visais atvejais po aikšte siūlyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Vėliau dėl šių pateiktų galimų raidos variantų buvo surengta klaipėdiečių apklausa. Jos metu savo nuomonę išreiškė 497 miestiečiai. 70 proc. respondentų pasisakė už antrąjį variantą – kad aikštė nebūtų užstatyta.

2016 m. birželį klausimui atkeliavus į miesto Tarybos kolegiją, pastaroji be didelių diskusijų irgi pasisakė už variantą, kai aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė.

Po šio sprendimo buvo paskelbtas Atgimimo aikštės sutvarkymo idėjų konkursas. Pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui (PST), pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir mėnulį. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

2018 m. miesto taryba pritarė sutarčiai su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, pagal kurią įsipareigojo iki 2021 metų I ketvirčio po Atgimimo aikšte įrengti rekonstruojamam teatro pastatui reikiamas 116 automobilių stovėjimo vietų. Tačiau projekto įgyvendinimas sustojo pirmiausiai dėl finansinių priežasčių – 2019 m. sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. eurų. Dėl to savivaldybės administracija politikams ėmė siūlyti įrengti tris kartus didesnį požeminį parkingą už maždaug 11 mln. eurų.

Miesto tarybai nusprendus nesitraukti nuo tokio sumanymo, savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip visgi atpiginti tokį projektą. 2020-ųjų sausį ji už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto, kurį rengė PST, audito paslaugą. Auditą atliko bendrovė „Hidrosfera“. Ji pateikė savo išvadas, kuriose teigiama, kad požeminę automobilių stovėjimo aikštelę galima įrengti pigiau, be to, joje gali būti daugiau vietų. „Hidrosfera“ pasiūlė požeminei aikštelei vietoj susikertančių gręžtinių gelžbetoninių polių naudoti laikančiąsias konstrukcijas iš plieninių įlaidų.

Po šio audito savivaldybė vienašališkai nutraukė projektavimo sutartį su PST. Savivaldybė įmonei nesumokėjo 25 proc. nuo sutartos sumos, kuri siekė 135,5 tūkst. eurų.

Pagal naująjį už beveik 164 tūks. eurų UAB „SRP Projektas” parengtą techninį projektą preliminari tokios aikštelės kaina padidėjo iki 20,3 mln. eurų, tačiau kartu suplanuota įrengti daugiau stovėjimo vietų – nebe 157, o 231. Vienos vietos automobiliui požeminiame garaže kaina sumažėjo nuo 67 635 iki 60 413 eurų. 

Antžeminį aikštės rekonstrukcijos projektą už 12 tūkst. eurų užbaigė bendrovė „Cloud architektai”.

ISTORIJA

Atgimimo aikštė vietoje II pasaulinio karo metu nukentėjusio buvusio Biržos gatvės užstatymo šioje vietoje buvo suformuota pirmaisiais pokario metais. 1955 m. ant betoninio postamento tuomet Tarybų aikšte vadintoje erdvėje buvo iškelta proletariato internacionalizmą simbolizavusi skulptūrinė kompozicija – susikibę juodaodis, azijietė ir baltaodis.

1975 m. buvo parengtas aikštės rekonstrukcijos projektas pritaikant ją Lenino skulptūros statybai – pastaroji buvo atidengta po metų, aikštė gavo proletariato vado vardą.

Lenino skulptūra buvo demontuota 1991 m. rugpjūčio 23-ąją po nesėkmingo Maskvos pučo.

3 Comments

  1. Ne požeminiame garažus Viktorijos ir Klaipėdos viešbučiams

    To garažo ne turi būti centre, 1.paskęs.2.Tik Viktorijos viešbučiui trūksta garažo. 3. Garaža statyti vietoj vykusio Telekomo. Tinkama vieta

    Reply
    • Anonimas

      palaikau komentarą, plus elektromobilių ten negali būti..

  2. Nezabitauskas

    Čia minima 2015 metų klaipėdiečių apklausa. Miestiečiams buvo pasiūlyti 4 variantai, kaip galėtų būti sutvarkytas aikštės paviršius. Požeminis garažas nė viename variante nebuvo minimas. Bet prie apklausos rezultatų, kuriuos paskelbė “Vakarų ekspresas” (2015.05.29), buvo prilipdytas vicemero A. Šulco komentaras, kad bet kuriuo atveju požeminis garažas bus. Menkas dalyvių skaičius (497) gali rodyti, kad dalis klaipėdiečių ignoravo apklausą todėl, kad negalėjo pareikšti savo nuomonės jiems svarbiu garažo klausimu.
    Beje, kitaip negu gruodžio mėnesį, autorius šį kartą teisingai rašo, kad už variantą “aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė” balsavo ne klaipėdiečiai (ir ne miesto taryba), o miesto tarybos kolegija.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This