P0

Svarbu, Transportas

Būsimų vežėjų paieškas pristabdė teismas

Martynas Vainorius

Martynas Vainorius
2024-02-02


VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) paskelbtam konkursui, kurio metu, turi būti išsiaiškinta, kas ateinančius 5-7 metus veš keleivius rinkai atiduodamais maršrutais, teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones kol bus išnagrinėta byla, pradėta pagal Tolimojo keleivinio transporto kompanijos ieškinį.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Iki šiol KKT skelbdavo konkursus visiems maršrutų paketams, tad dėl jų rinkos sąlygomis turėdavo kovoti ir savivaldybės valdoma bendrovė „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas). Tačiau dabartinė miesto valdžia nusprendė, jog naujame konkurse turi būti kovojama tik dėl mažiau nei pusės didžiųjų autobusų maršrutų. Tad KKT paskelbė tarptautinį konkursą, kuriame ši rinkos dalis buvo išskaidyta į keturis maršrutų paketus.

Pirmo ir antro maršrutų paketuose numatytas sutarčių galiojimo laikas – 7 metai. Kituose dviejuose šis terminas yra penkeri metai. Tačiau šalims susitarus sutarties galiojimas gali būti pratęstas dar 2,5-3 metams. Viename iš paketų naujo vežėjo paslaugų norima nuo kitų metų balandžio vidurio, kitame – nuo liepos, o likusiuose dviejuose – nuo rugsėjo.

KKT pasiūlymų konkursui ketino laukti iki vasario galo, tačiau visos procedūros neapibrėžtam laikui sustojo dėl Tolimojo keleivinio transporto kompanijos ieškinio. Pastaroji kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą prašydama pripažinti neteisėta ir panaikinti konkurso sąlygą, numatančią, kad tiekėjas turi turėti ne mažesnę kaip trejų metų patirtį vežant keleivius vietinio susisiekimo maršrutais ir per pastaruosius penkerius metus turi būti įvykdęs arba vykdyti ne mažiau kaip vieną analogišką sutartį. Bendrovė yra įsitikinusi, kad patirtis teikiant tolimojo susisiekimo paslaugas yra vienoda darbui vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais.

Kol bus išnagrinėtas šis ieškinys kompanija teismo paprašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones. KKT savo atsiliepime tvirtino, kad tokių priemonių taikymas šiuo atveju būtų neproporcingas ir nesuderinamas su viešuoju interesu. Savivaldybės įstaiga akcentavo, kad šiuo metu galiojančios sutartys buvo sudarytos 2015 m. vasario 23 d., jau buvo pratęsti jų galiojimo terminai, todėl pakartotinai tokia galimybe pasinaudoti esą nebus galima. Akcentuota ir aplinkybė, kad pagal paskelbto konkurso sąlygas paslauga bus pradedama teikti ne iš karto, o bus taikomas 12 mėnesių pasiruošimo terminas, kad būtų galima įsigyti, jei reikia, transporto priemones, jas pritaikyti paslaugų teikimui, apmokyti vairuotojus ir kt.

Visgi Klaipėdos apygardos teismo teisėja Jolanta Gailevičienė nusprendė palaikyti ieškovės pusę. Anot teismo, KKT nepateikė duomenų, kad dabartinės jos pasirašytos sutartys negalioja iki pat 2025 metų. Tad pritarta Tolimojo keleivinio transporto kompanijos argumentams, kad perkamų paslaugų įsigijimas nėra grindžiamas ypatinga skuba.

„Šiuo metu byloje nėra duomenų, kurie leistų manyti, kad pirkimo procedūrų stabdymas iš esmės pažeistų viešąjį interesą, atsakovė patirs neigiamų pasekmių. <…> Laikinųjų apsaugos priemonių netaikymo atveju ieškovei būtų užkirstas kelias dalyvauti pirkime ir varžytis dėl sutarties“, – rašoma nutartyje.

Ja iki galutinio teismo sprendimo priėmimo ir įsiteisėjimo sustabdytos KKT konkurso procedūros ir uždrausta sudaryti sutartis.

Ši nutartis dar gali būti skundžiama Apeliaciniam teismui.

Transporto straipsnių vidus kompas

INFORMACIJA

Pirmam maršrutų paketui taikomi reikalavimai: ne mažiau nei 26 autobusai M3 (miesto žemagrindžiai), ne senesni nei 12 metų (ne ankstesnės nei 2013 metų gamybos), turintys ne mažiau nei 30 sėdimų vietų. Iš jų ne mažiau nei 4 transporto priemonės privalo būti visiškai netaršios, 13 – netaršių, ir ne daugiau nei 9, naudojančios neapibrėžtą kuro rūšį. Sutarties galiojimo laikotarpiu transporto priemonės amžius negalės būti didesnis nei 16 metų. Panašūs reikalavimai taikomi ir II maršrutų paketui.

Į III maršrutų paketą nusitaikęs vežėjas privalės turėti ne mažiau nei 21 M3 visiškai naujų, ne ankstesnės nei 2025 metų gamybos transporto priemonių, turinčių ne daugiau kaip 22 vietas keleiviams, neįskaitant vairuotojo. Visos šio paketo transporto priemonės privalės būti visiškai netaršios ir sutarties laikotarpiu jų amžius negalės viršyti 9 metų. Panašūs reikalavimai taikomi ir ketvirtajam maršrutų paketui.

Visos transporto priemonės turės būti techniškai tvarkingos, švarios, atitikti konkurso sąlygose nustatytus talpos, geros estetinės išvaizdos reikalavimus bei tinkamai apipavidalintos. Bus reikalaujama, kad autobusų vairuotojai vilkėtų uniformą – melsvo atspalvio modelį, kurio medžiagiškumas, spalvos gama, logotipų išdėstymo vietos turės būti suderinamos su KKT.

Sutarčių projektuose numatyta, kad konkursus laimėję vežėjai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo privalės pateikti sutarties įvykdymo banko garantiją, kurios dydis – 15 -300 tūkst. eurų.

Viešojo pirkimo konkurso laimėtojus lems potencialių tiekėjų pasiūlytos maršrutų aptarnavimo kainos. Vienas tiekėjas gali pretenduoti į kelis maršrutus.


    2024-02-02

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt