Skaitmeninio švietimo pokyčiai – iššūkiai ir galimybės

Švietimas

Lina Lorenzo Ruiz, projekto koordinatorė Klaipėdos Baltijos gimnazijoje
2024-02-05

Komentarų: 0

Klaipėdos Baltijos gimnazija įgyvendino dar vieną Erasmus + programos projektą. COVID-19 krizė lėmė greitą mokymosi proceso skaitmeninimą tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse.

Organizatorių nuotr.

Mokiniai, mokytojai, nors ir nebuvo tam pasirengę, labai greitai turėjo susidoroti su skaitmenizavimo keliamais iššūkiais. Pirmaisiais pandemijos mėnesiais dėl ugdymo proceso nutraukimo mokyklose, mokytojai ir mokiniai atsidūrė nepažįstamoje, netradicinėje ir sudėtingoje aplinkoje. Perėjimas prie nuotolinio mokymosi patikrino mokyklų vadovų, mokytojų ir mokinių gebėjimą lanksčiai prisitaikyti prie mokymosi situacijos. Pastangos, kurių buvo įdėta visoje švietimo srityje, buvo milžiniškos.

Projekto „Digital Application Change“ pagrindinis tikslas buvo suburti skaitmeninėms technologijoms draugiškas mokyklas, turinčias aiškią skaitmeninę pedagoginę strategiją, skaitmenines pedagogų kompetencijas, leidžiančias jiems teikti aukštos kokybės įtraukųjį skaitmeninį švietimą, kad būtų išvengta kai kurių pamokų, išmoktų 2020 m. pavasarį.

Projekte dalyvavo 4 šalys: Lenkija, Lietuva, Rumunija ir Turkija. Projekto koordinatorė – Lenkijos mokykla, turinti įspūdingą daugiametę patirtį dalyvaujant tarptautiniuose projektuose ir labai stiprią informacinių technologijų bazę.

Nors projekto pradžia buvo numatyta 2022 m., tačiau dėl finansavimo trikdžių ir projekto atidėjimo, tik 2023 m. pradėjom vykdyti realias veiklas. Dar paraiškos pildymo metu kiekviena projekte dalyvaujanti mokykla įsivertino savo skaitmeninį potencialą, numatė tobulintas sritis siekiant plėtoti skaitmeninius įgūdžius būtinus technologijomis grįsto ugdymo įgyvendinimui.

Projekto metu įvyko 4 suplanuotos mokymosi veiklos mokyklose partnerėse, kurių metu mokymų dalyviai įgijo esminių mokymo(si) įgūdžių ir žinių apie efektyvų skaitmeninių technologijų panaudojimą ir įvairialypę  tarpdalykinę integraciją, žinių ir įgūdžių taikymą realiame gyvenime (kontekstualumą). Rugsėjį Turkijoje susipažinome su programavimo pagrindais. Apžvelgėme įrankius, kurie padėjo susipažinti su HTML kodo rašymu, žymomis ir vizualiniais elementais. Taip pat supratome žymų svarbą, jų pamatines funkcijas, kurias  galime kurti naudodamiesi HTML, ir praktiškai išbandėme kaip programuodami galime keisti tinklalapio dizainą.

Lapkritį Rumunijoje susipažinome su skaitmeninėmis mokymo ir mokymosi platformomis įgijome praktinių žinių ir įgūdžių padėsiančių  kurti interaktyvų ir įtraukianti skaitmeninio mokymo ir mokymosi turinį. Mokymų metu taip pat praktiškai išbandėme „Web 2.0“ įrankius: „Crasswords Labs“, „Voki“, „Glogster“, „Animoto“ ir kt. Juos naudodami kūrėme įvairių pamokų užduotis, testus, įvairias apklausas. Mokymuose daug dėmesio buvo skirta aktyviems mokymosi metodams, individualios pažangos stebėjimui ir mokinių motyvacijai skatinti. Išbandyti „Web 2.0“ įrankiai mokytojui suteikia galimybę lengviau diferencijuoti ugdymo procesą, parengti individualias užduotis.

Gruodį Lietuvoje svečius supažindinome su robotikos mokymu savo mokykloje (veiklų įvairove, projektais pagrįsta veikla), dirbtinio intelekto (DI) galimybėmis bei grėsmėmis. Mokymų ciklas baigėsi susitikimu Lenkijoje, kurio tema programavimas ir programavimo mokymas mokykloje. Programavimo įgūdžiai daro didžiulę įtaką tokioms kompetencijoms kaip etika ir kritinis mąstymas, orientacija į problemų sprendimą, tačiau tai taip pat — viena iš sudėtingiausių mokymosi sričių.

Apibendrindami galime teigti, kad skaitmeninio mokymo kompetencijos ugdymas tebėra iššūkis, kurį turi spręsti kiekvienos šalies švietimo sistema. Skaitmeniniame kontekste, kuriame šiandien esame, visuomenė reikalauja, kad mokymo įstaiga turėtų pakankamai skaitmeninių įgūdžių, kad galėtų jais dalytis su bet kokio amžiaus mokiniais. Mūsų projekte daugiausia dėmesio buvo skiriama sėkmingų skaitmeninių priemonių integracijos analizei ir palyginimui tarp projekte dalyvaujančių mokyklų. Skaitmeninis raštingumas galbūt yra stipriausias veiksnys šiandien formuojantis švietimo aplinką, ir jo vaidmuo mokymuisi, darbui ir aktyviam dalyvavimui visuomenėje tik didės ateityje. Mūsų tikslas eiti kartu pažinimo keliu.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Baltijos gimnazijoje - tradicinis šokių konkursas

Aistra šokiui, įspūdingi pasirodymai užbūrė tiek žiūrovus, tiek vertinimo komisiją tradiciniame Baltijos gimnazijos organizuojamame Klaipėdos miesto ir apskrities konkurse-festivalyje ,,Baltijos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Mums rašo

Baltijos gimnazijoje lankėsi moksleiviai iš Granados

Praėjusią savaitę Klaipėdos Baltijos gimnazijoje lankėsi moksleiviai iš Ispanijos, Colegio Cristo Rey Granada. Iškilmingai pasitikti „Erasmus+“ mainų programoje dalyvaujantys mokiniai ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This