„Marine Technology“ milijonus investuoja į robotizaciją

Verslas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-02-08

Vakarų laivų gamykla priklausanti UAB „Marine Technology“ ruošiasi analogų jūrinėje pramonėje kol kas neturinčios robotizuotos suvirinimo linijos paleidimui. Skelbiama, kad investicija į technologiją ir infrastruktūrą šiame etape sieks apie 4 mln. eur.

Įgyvendindama šį projektą įmonė bendradarbiauja su kompanija ABB, kurios kuriamus robotizacijos sprendimus naudoja „Volvo“, „Lamborgini“, „Ferrari“.

Anot įmonės pranešimo, pasaulinėje rinkoje sparčiai augant energetikos pramonei skirtų plieno ričių paklausai, pasitelkus robotus jų suvirinimas Klaipėdoje taps iki 7 kartų spartesnis. Moderniausios įrangos dėka, 4 m skersmens produktas bus suvirinamas per 7 valandas. Per metus šioje gamybos linijoje bus suvirinama apie 250-350 ričių, panaudojamų vandenynų dugne tiesiant aukštos įtampos bei antžeminius kabelius, plėtojant jūrinių vėjo jėgainių, dujų ir naftos gamybai reikalingą infrastruktūrą.

„Naujos robotizuotos gamybos linijos dėka, įgyvendinami projektai bus pakylėti į naują lygmenį – taip ne vien įgysime svarų pranašumą prieš konkurentus, bet ir globaliu mastu auginsime jūrinės Lietuvos pramonės prestižą ir žinomumą“, – pranešime cituojamas Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

„Mūsų užsakovai atstovauja TOP 5-ukui pasaulyje priklausantiems aukštos įtampos kabelių gamintojams – tai liudija ilgametį įdirbį ir jau užtarnautą pasitikėjimą, tačiau suprantame, kad sustoti jokiu būdu negalima. Aktyviai ieškome sprendimų, kurie padėtų dar labiau sustiprinti pozicijas bei atvertų galimybes spurtuoti naujuose projektuose Pietų ir Šiaurės Amerikoje“, – teigia „Marine Technology“ direktorius Arūnas Kačinskis.

Teigiama, kad ant 4 m diametro ritės suvynioto 1 km ilgio kabelio piniginė išraiška – apie 1 mln. eurų.

Anot „Marine Technology“ projektų valdymo departamento vadovo dr. Manto Atučio, nėra abejonių, kad dėl robotizacijos darbuotojų poreikis nemažės, tačiau šiandienos gamybininkai transformuosis į procesų operatorius.

„Užduotys robotams ir jų programavimas, darbas su jau pagamintais komponentais – visam tam reikės žmonių. Užuot bauginę, pokyčiai gamyboje turėtų signalizuoti apie geras profesinio tobulėjimo perspektyvas, nišas kūrybiškumui skleistis. Šiandien gi pastebime, kad nors suvirintojo darbas yra vertinamas ir gerai apmokamas, jaunimą gan sunku įtikinti rinktis šią profesiją. Tuo tarpu atvėrę duris į robotų pasaulį, matome, kaip talentų akys išsyk užsidega“, – teigia dr. M. Atutis.

Anot įmonės, robotizuota suvirinimo linija vertingą technologinių treniruočių aikštelę suteiks ir jauniems mokslininkams. Podoktarantūros stažuotojams Klaipėdoje bus sudarytos sąlygos šią įrangą pasitelkti savo moksliniams darbams ir inovacijų kūrimui. Tikimasi, kad tarpsektorinis bendradarbiavimas suteiks postūmį tiek Robotikos centrą bei aukštos kvalifikacijos automatizavimo ir robotizavimo  specialistus siekiančiam auginti Klaipėdos universitetui, tiek pramonei, kuri gaus naujų įžvalgų ir praktinių gairių procesų tobulinimui.

Teigiama, kad rudenį viename „Marine Technology“ cechų pradėsianti veikti robotizuota linija savo veikimo galimybėmis ir amplitude pranoks panašius įrenginius naudojamus, pavyzdžiui, baldų pramonėje. Iki šiol ABB nebuvo gaminę suvirinimo robotų, pritaikytų dirbti su tokių produktų masteliais.

Arūno Kačinskio nuomone, kitas žingsnis plėtojant industrinių ričių gamybos robotizaciją greičiausiai būtų nukreiptas į šių konstrukcijų dažymo procesą.

Žymos: | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Verslas

Lietuvos jūrinė inžinerinė pramonė pristatyta NATO

Prie Lietuvos vadovų delegacijos, kuri liepos 9–10 d. Vašingtone dalyvavo NATO viršūnių susitikime, buvo pakviesti prisijungti ir šalies pramonės atstovai. ...
2024-07-11
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Pradėtas statyti pirmasis Lietuvoje vandeniliu ir elektra varomas laivas

Lietuvos laivybos istorijoje penktadienį įrašytas naujas puslapis. Vakarų Baltijos laivų statykloje oficialiai duotas startas pirmojo šalies istorijoje vandeniliu ir elektra ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Statys elektrinį keltą

Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausanti Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pasirašė sutartį su Norvegijos bendrove „Torghatten Nord AS“ ...
2024-03-07
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This