Terminalo vadovas Andrius Spangelevičius: „Jei likimas suteikia šansą – imk“

Veidai
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-02-21

Šį mėnesį Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) mini 30 metų veiklos sukaktį ir pristato karjeros istoriją, kurios herojus įmonėje dirba 13 metų, o jo profesinis kelias klostėsi nuo žemiausio iki aukščiausio laiptelio.

„Daugiausia savo laiko praleidžiu dirbdamas, todėl darbas yra mano antrieji namai, o KKT kolektyvas – antroji šeima“, – be užuolankų kalba Andrius Spangelevičius, Ro – Ro ir generalinių krovinių terminalo vadovas.

Nuo ko prasidėjo jūsų profesinis kelias KKT?

2011 metais prisijungiau prie KKT užimdamas talmano poziciją. Turiu pripažinti, kad pirmieji karjeros žingsniai buvo itin nedrąsūs bei pilni nepasitikėjimo savimi, nes viskas buvo nauja bei nepažįstama. Tačiau geranoriški kolegos skyrė man savo laiko mokymams ir supažindinimui su terminale atliekamais krovos procesais, valdoma technika. Šioje pozicijoje per 6 metus išmokau labai daug ir sakyčiau labiausiai užaugau, nes iš arti pažinau krovos darbų esmę bei subtilybes. Vėliau buvau pakviestas išbandyti savo galimybes dispečerio bei pavaduotojo Ro – Ro terminale pozicijas. Nė karto nebuvo lengva priimti sprendimą keisti jas, nes kiekvieną sykį suvokdavau, kad vis labiau galimai didės mano prisiimamų atsakomybių lygis, tačiau galutinius sprendimus nulemdavo gyvenimo išmintis: jei likimas suteikia šansą – imk. Tuometinis Ro – Ro terminalo vadovas sulaukė pasiūlymo vadovauti konteinerių terminalui, o aš gavau siūlymą perimti jo poziciją. Ar galima absoliutinti ir teigti, jog tai likimas? Matyt, kad ne, bet neturiu abejonių, kad tai buvo dar vienas unikalus šansas mano gyvenimo kelyje, kuriuo pasinaudojau.

Kuri iš karjeros pozicijų buvo ar yra sudėtingiausia?

Jei atsakingai žvelgi į darbą, tuomet visos pozicijos yra savotiškai sudėtingos. Tam, kad konkrečios pareigybės nekeltų streso vis tiek žmogus turi turėti arba įvaldyti tam tikras asmenines savybes, kurių reikia konkrečiose pozicijose. Talmano pozicijoje privalai būti smulkmeniškas, daug ir aktyviai bendrauti su klientais, tad būtinas komunikabilumas, atvirumas, atsakingumas, o štai dispečeriu būdamas jau turi valdyti didelį srautą informacijos ir gebėti apdoroti tinkamai gaunamus duomenis – jau reikalingi analitiniai gebėjimai. Bet tikra tiesa, jog vadovo rolė – sudėtingiausia.

Ar Ro – Ro terminalo vadovo kelyje pasitaiko iššūkių?

Vadinčiau tai ne iššūkiais, bet pamokomis. Kai tapau vadovu, mano komandoje jau buvo apie 40 žmonių ir kai patenki į patyrusių specialistų būrį bei esi beveik jauniausias jame, o kartu – dar ir vadovas, normalu, kad ne kartą atsitrenki į sieną. Todėl supratau, kad norimų rezultatų pasieksime tada, kai būsime komanda, kurioje visi jaučiasi gerai.

Kokia ankstesnė patirtis praverčia vadovo kėdėje?

Patirtis ir įgūdžiai, kuriuos įgijau KKT žemesnėse karjeros pakopose man tikrai praverčia šiandien kasdienybėje. Pavyzdžiui, gebėjimas analizuoti didelius duomenų kiekius ir juos apibendrinti, supratimas, kaip veikia didelės organizacijos procesai ir kaip svarbu siekiant bendrų tikslų bendradarbiauti su ne tik man pavaldžiais kolegomis , bet ir iš kitų komandų. Taip pat išmokau, kad nereikia laukti paskutinės minutės – stengiuosi iš anksto apgalvoti ir pasiruošti įvairiems veiklos scenarijams.

Kas labiausiai nustebino užėmus Ro – Ro terminalo vadovo poziciją?

Laikas, kurį skyrė aukščiausio lygio vadovai, kolegos, visų geranoriškumas, dėmesys ir parama, visa tai buvo labai vertinga. Jaučiau pasitikėjimą ir padrąsinimus kiekviename žingsnyje, nors ir nebuvau naujokas terminalo veikloje. Manau, kad tai susiję su mūsų organizacijos puoselėjamomis vertybėmis ir atsakomybe prieš darbuotojus.

Dabartinėje pozicijoje esate ilgiau nei dvejus metus. Ar yra dalykų, kurie jus vis dar nustebina?

Per visus savo karjeros metus nebuvau matęs tokios dinamikos ir tokio greičio krovos sektoriuje. Čia kiekvieną dieną svarbu gebėti krovos darbus atlikti kokybiškai, maksimaliai greitai bei efektyviai, taip pat spręsti situacijas, kurios kartais keičiasi ir kelis kartus per dieną.

Kaip manote, koks jūs vadovas savo darbuotojų akyse?

Noriu tikėti, jog kolegos pirmiausia manyje mato žmogų, kuris yra tolerantiškas, o jau kaip vadovas – orientuotas į rezultatą, telkiantis dėmesį į pozityvaus mikroklimato komandoje užtikrinimą ir išklausantis.

KKT komandoje yra įvairių kartų darbuotojų, ar tai suderinama?

Esu tikras, kad kiekvienos kartos žmonės turi savo stiprybių, kurių dėka susitarimai ar interesai tampa lengvesni. Pavyzdžiui, jaunesnės kartos kolegos puikiai moka užsienio kalbas, jų kompiuterinis raštingumas tiesiog stulbinantis. Tuo tarpu brandesni gali pasiūlyti neįkainojamą profesinę ir gyvenimišką patirtį, aukštą atsakomybės lygį.

Jūs esate sėkmingos karjeros pavyzdys, kai jaunas žmogus užaugo nuo žemiausio laiptelio iki aukščiausio vienoje įmonėje. Koks tas pagrindinis sėkmės receptas?

Jau minėjau, kai gauni šansą ilgai nesvarstyk, imk ir veik. Suabejosi ir galimybė nuplauks. O tokie momentai, kaip kompetencijos, įgūdžiai, praktika, – viskas yra išmokstama, jei tik turi noro ir drąsos.

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Jubiliejinė Jūros šventė - su himnu ir fejerverku 

„Į jūrą visa Lietuva“ – kaip ir prieš 90 metų kitą savaitgalį kvies Jūros šventė. Jai šįkart sukurtas ir himnas, ...
2024-07-16
Skaityti daugiau

Verslas

Klaipėdą pasieks rekordinis krovinys

Į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) atplaukia laivas iš Alžyro, atgabenantis beveik 17 tūkst. tonų armatūros. Tai didžiausias tokio tipo metalo ...
2024-06-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos konteinerių terminale įdiegta automatinių vartų sistema

Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) skelbia, jog pilnai automatizavo autotransporto, gabenančio konteinerius, srautų valdymą ir įgyvendino pirmąjį tokios apimties projektą Klaipėdos ...
2024-06-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This