Baltijos ir Taikos pr. sankryža: baigta kaltųjų paieška

Miestas, Svarbu

Pernai rugpjūtį priėmusi sprendimą nutraukti sutartį dėl Baltijos ir Taikos prospektų žiedinės sankryžos rekonstravimo techninio projekto parengimo, Klaipėdos savivaldybė iškart suskato ieškoti kaltų – tyrinėta pirmtakų veikla nuo 2022 metų rudens, ieškota sutarties su rangovu ydų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos vedėjos pavedimu pernai rugsėjo 5 d. buvo pradėtas vidaus auditas, kurio tikslas – „įvertinti techninio projekto įsigijimą ir sutarties vykdymą, vidaus kontrolę”.

Paskelbus vertinimo išvadas, paaiškėjo, kad savivaldybės vidaus kontrolė atliekant planavimo, pirkimo inicijavimo, pasirengimo jam, pirkimo dokumentų rengimo, pirkimo ir sutarties vykdymo procedūras, yra patenkinama.

Auditoriai nustatė, kad Baltijos ir Taikos pr. sankryžos projekto koregavimo pirkimas neskelbiamų derybų būdu iš vienintelio tiekėjo – UAB „TEC Infrastructure”, kuris, kaip paaiškėjo, įtrauktas į nepatikimų tiekėjų sąrašą, buvo galimas, nes nes Viešųjų pirkimų įstatymas numato teisę tokiam tiekėjui „apsivalyti”. 

Pasirodo, savivaldybė ieškojo būdų ir kaip sutartį su šia bendrove pripažinti negaliojančia, tokiu atveju nemokant jai kompensacijų. Tačiau kontrolieriai savo išvadose konstatavo: „Sutartis su „TEC Infrastructure”, imperatyvių teisės normų pažeidimų atveju, negalėtų būti pripažinta negaliojančia, nes Viešųjų pirkimų skyrius įvykdė Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytą prievolę neskelbiamų derybų vykdymui – paskelbė savanoriško ex ante skaidrumo pranešimą bei išpildė kitas sąlygas.” 

Klaipėdos savivaldybė sutartį su  UAB „TEC Infrastructure” sudarė 2023 m. vasario 21 d. Jos vertė – 847 419,87 euro. Rugsėjo 20 d. buvo pasirašytas papildomas susitarimą nutraukti sutartį. Savivaldybė įsipareigojo bendrovei sumokėti 42 000 eurų (už kitas paslaugas buvo apmokėta iki sutarties nutraukimo: 2023 m. gegužės 5 d. – 31 420,29 Eur; 2023 m. rugpjūčio 29 d. – 62 509,85 Eur).

„Dalinai atliktų paslaugų (projektinių pasiūlymų parengimo) kainą įvertinti tiksliai nėra galimybės, – teigia kontrolieriai. -„ <…>Bendrovės atstovas pageidavo mažiausiai 113 350 Eur. KMSA atstovams išsakius pastabas ir argumentus dėl projektinių pasiūlymų trūkumų ir neįvykdytų techninės užduoties reikalavimų (projektinių pasiūlymų svarstymo ir suderinimo su užsakovu), susitarta dėl abiems šalims priimtinos Sutarties nutraukimo atveju už projektinių pasiūlymų parengimą mokėtinos 42 000 Eur su PVM sumos (ją sumokant, bendrovei pateikus atliktas Eismo srautų matavimo ir modeliavimo ataskaitas).”

„Šiandien ten nėra tokių baisių srautų, kad ten kas nors stotų”, – taip sprendimą nutraukti sutartį pernai rugpjūtį motyvavo vicemeras Algirdas Kamarauskas.

Tai buvo jau antrasis bandymas imtis šios žiedinės sankryžos projektavimo – dar 2010 m. projektą buvo užsakiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Tačiau dėl nebaigtos planavimo procedūros (negauto statybos leidimo) šio transporto mazgo rekonstrukcija nebuvo pradėta. 

Direkcija samdė ir pinigus už projektavimą sumokėjo tai pačiai UAB „TEC Infrastructure”. Savivaldybė, pernai sudarydama sutartį šia bendrove, teigė, kad projektuotojas galės naudotis ankstesniu savo įdirbiu.

17 Comments

  1. Nutaukti beveik baigta projekta

    Kazkoks nesusipratimas, sioje vietoje butina dvieju lygiu sankryza vien, del sunkvezimiu tarsos, meras tikras neismanelis, kazkaip nusivyliau Vaitkumi

    Reply
    • Anonimas

      Grazinkitw furas uz miesto .

  2. Na taip

    Ko jūs norite iš tokio mero ir Žemeitaičio komandos? Jie tik stabdyti sugeba

    Reply
    • Anonimas

      Rimti argumwntai.m.

  3. Klonn

    Plaunu plaunu pinigus pasvadina!

    Reply
  4. Anonimas

    Manau,”ne skaiciuoti nereikia”,viskas suskaiciuota.Keltu UZKROVIMAS „furomis”,parplaukianciu-isplaukianciu,kiekiai ant lektutes,visi,tie kiekiai kirs Baltijos zieda.Dar,prideti puspriekabes-konteinerius,kuris-iuos sutempia vilkikai,kaip krovini.

    Reply
  5. Rokas

    Nepakankamas stautas… Gal savaitgali vakare tikrino?
    Bent karta per savaite turim Furas, kurios stovi ziede…
    Nekalbu apie “gaudykles” paslaugas, kurias teikia sis ziedas.

    Reply
    • Jūsų sąžinė

      Na kam tikrinti, visi žinome kad kaltas tas kas perkėlė turas iš „mukrano” į centrinį keleivinį terminalą.
      Ir visos statybos turėtų būti Achemos sąskaitą, tik tiek

  6. Teisingai

    Nutraukti visus konservu projektus! Jie nereikalingi ir žalingi.

    Reply
    • 100%

      Teisingai,visus tuos pinigus ginklavimuisi skirti.

    • Juras

      Taip ir visas baudas už nutraukimą piliečiams sumesti ,o babkes neišnaudotas uostukui skirti ,vandenilio gamyklai centriuke …

  7. GGG

    Kontrolieriai negali paskaičiuoti…???
    Tai kokie tai kontrolieriai…suskaičiuoti galima viska…

    Reply
  8. Šioferis

    Nėra baisių srautų, bet keltai pilnai pakrauti. Ar tas karmanauskas skaičiavo?

    Reply
  9. Opa

    Ten reikia dviejų lygių sankryžos vien tam kad furos ne stovėtų ir neterštų miesto. Ar bent valdžia įsivaizduoja kiek teršalų išmeta pakrautas sunkvežimis pajudėdamas iš vietos? O jeigu kamštis, kai visi pajuda iš perkėlos?

    Reply
    • Anonimas

      Gal vistik nereikejo per mėnesį wsta furas paleisti?

  10. T

    Apgailėtini diletantai!

    Reply
    • Ar

      tikrai diletantai ?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This