Dėl „furų” sutramdymo – kritikos rimbai Uosto direkcijai

Svarbu, Transportas

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, sulaukė vietos gyventojų pasipriešinimo. O tai aptariant Eismo saugumo komisijos posėdyje diskursas pasisuko į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atsakomybę ir jos delsimą įrengti sunkiasvoriam transportui atskiras eismo trasas.

Palmiros Mart nuotr.

Pasak „DFDS Seaways”  atstovo Vadimo Radiuko, kitaip nei tradiciniai dyzeliniai sunkvežimiai, vien elektra varomi sunkvežimiai nekelia triukšmo, neteršia aplinkos. Tačiau sukdami ratus kartu su kitais sunkvežimiais į Smeltės terminalą jie praranda apie 10 proc. energijos. Jo teigimu, 10-15 sunkvežimių per parą nesukeltų jokių nepatogumų gyventojams.

Vicemeras Algirdas Kamarauskas, šios komisijos pirmininkas, minėto posėdžio metu sveikino verslo iniciatyvą įsigyjant nulinės emisijos transporto priemones ir kalbėjo, kad tai reikia skatinti. Tačiau kartu neskubėjo pritarti pateiktam prašymui.

Savivaldybės tarybos narys Saulius Liekis, anot jo, atstovaujantis vietos gyventojams, teigė, kad socialiniuose tinkluose „padarė mini gyventojų apklausą”. Paaiškėjo, kad dauguma vietos žmonių iniciatyvai nepritaria, nes šioje Minijos gatvės atkarpoje – daug šviesoforų, sunkvežimiai čia esą važiuoja nepaisydami draudimų. O leidimas važiuoti elektriniams vilkikams neva dar pablogintų gyvenimo kokybę. 

Jam antrino toje gatvėje gyvenanti Elvyra Obrikienė: „Piko valandomis gatvė yra labai užkraunama, sunkiasvoriai važiuoja, triukšmas, vibracija, skilinėja namų sienos”. Ji sakė, kad verslas neturėtų gyventojų sąskaita  spręsti savo problemų. 

Posėdyje dalyvavęs Vaidas Klumbys, „DFDS Seaways” komunikacijos vadovas, teigė, kad bendrovės elektrinės transporto priemonės vibracijos nekelia, ji esą yra nulinė. O joms važiuojant triukšmo lygis neva yra triskart mažesnis nei iškastiniu kuru varomo transporto. O sustojęs elektrinis sunkvežimis apskritai jokio garso neskleidžia.

A. Kamarauskas priminė, kad 2050 metais visas transportas turės būti netaršus. Jis siūlė „padaryti gyventojams ekskursiją” – susipažinti su elektriniais vilkikais, „leisti apsižiūrėti, ar tas žvėris toks baisus, koks yra piešiamas”. Pasak jo, būtina pažangioms transporto priemonėms „duoti pliusų“.

Aurelijus Jankauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas, teigė, kad „du-trys elektriniai sunkvežimiai – nieko tokio”. Tačiau jiems iš paskos pasuks ir kiti sunkvežimiai. Ar triukšmas padidės ar sumažės, policija nesiima spręsti – nes tai ne jos kompetencija. Išvadas apie tai turi teikti kitos institucijos.

Savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Kastytis Macijauskas teigė, kad šia Minijos gatvės atkarpa joks sunkiasvoris transportas neturi važiuoti, nes tai C kategorijos gatvė, kurioje „neišlaikomi normatyvai nuo gyvenamųjų namų langų iki važiuojamosios gatvės dalies“. Pasak jo, Uosto direkcija užsiima savo naujo administracinio pastato statyba, užuot „užsiėmusi tuo, kuo turi užsiimti”.  Tai yra projektuoti Nemuno gatvę, ją pritaikant uostą aptarnaujančiam transportui. Tokia trasa yra numatyta miesto bendrajame ir vietos detaliajame planuose, tam „išleisti savivaldybės viešieji pinigai”. Net uosto įmonės prisidėjo išperkant namus Nemuno gatvėje iš privačių asmenų. 

„Direkcijos jokių veiksmų nesimato. Norėčiau, kad šitas klausimas būtų viešai adresuotas Uosto direkcijai”, – sakė K. Macijauskas.  

Vicemeras A. Kamarauskas, pats anksčiau dirbęs Uosto direkcijoje, teigė, kad šiandien nėra jokių kliūčių Nemuno gatvei rekonstruoti ir į ją nukreipti uosto transportą iš Minijos gatvės. Pasak jo, sudėtingesnis klausimas yra Nemuno gatvės, nuo „Begos” iki Tarptautinės jūrų perkėlos tiesimas, nes reikėtų įrengti viaduką.

A. Kamarauskas Uosto direkcijai priminė ir Kalnupės gatvės rekonstrukciją – yra paruoštas projektas suformuoti atskirą gatvę sunkiasvoriam transportui.

„Artimiausiame Uosto tarybos posėdyje mes kelsime šitą klausimą”, – žadėjo jis.

Pasak vicemero, sumažėjus uosto krovai „apsivertė proporcijos”. Jeigu anksčiau per 70 proc. krovinių į uostą ir iš jo būdavo gabenami geležinkeliais, tai dabar – sunkvežimiais. 

Tomas Meškinis, seniūnaičių sueigos pirmininkas, stebėjosi, kad tokiuose posėdžių nėra Uosto direkcijos atstovų. O leidimą elektriniams vilkikams važiuoti  Minijos gatve jis įvardijo kaip problemų sprendimo atidėjimą. 

„Meras ne kartą yra pasakęs, kad Uosto direkcija turėtų būti infrastruktūros plėtros įmonė”, – priminė vicemeras.  

Tad dėl prašymo leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal minėta Minijos gatvės atkarpa, sprendimas nebuvo priimtas. Pasiūlyta suinteresuotoms šalims bendrauti bei pratęsti diskusiją sulaukus visuomenės sveikatos institucijų išvadų.

4 Comments

  1. ???

    Kaip gali nekelti sunkiasvorė transporto priemonė vibracijos ? Tegul būna nors šventosios dvasios varoma, vien nuo jos svorio dreba žemė. Neturint rimtų argumentų, geriau patylėti, negu tokius vėjus pasakot.Kas liečia uosto direkciją, tai ji seniai dirba sau, bet ne uostui ,ar miestui. Įsigeidė naujų rūmų, lyg pinigų nebūtų kur kišt.Ir ką jūs jiems padarysit ?

    Reply
  2. Polls

    Paviešinkite dar kartą dfds ir savivaldybės susitarimą dėl terminalo perkėlimo į miesto centrą.

    Reply
  3. Tomui Meškiniui

    Klausimas :kiek pinigu iš uostininkų gavai? Stumi furos per Kalnupės g. Taip pat per susirinkimą stumiai kelia furoms Naujoji uosto-Malunininkų. Nepavyko . Žmonės balsavo , prieš”.
    Tu išeik iš bendruomenės, nes atstovauju uostui.

    Reply
  4. O čia tai lygis!

    „Posėdyje dalyvavęs Vaidas Klumbys, „DFDS Seaways” komunikacijos vadovas, teigė, kad bendrovės elektrinės transporto priemonės vibracijos nekelia, ji esą yra nulinė.”
    Vau, Vaidai, pats taip sugalvojote, ar tokį tekstą gavote? Čia Žemės planetoje taip?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This