Įstrigo geriausių kelių į Klaipėdos uostą paieškos

Svarbu, Transportas

„Ar Jūsų planuojamas biudžetas pirkimui yra iki 140 000 Eur, ar iki 215 000 Eur?” – teiraujasi suinteresuoti ekspertai dėl konkurso, kurio metu ieškoma, kas parengtų galimas į pietus nuo Dangės upės esančios ir būsimos uosto teritorijos susisiekimo alternatyvas bei priemonių įgyvendinimo veiksmų planą. Tačiau pernai spalį pradėtos viešojo pirkimo procedūros stringa: jau tris kartus buvo nukeltas vokų atplėšimas, tikslinti dokumentai. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Šių paslaugų užsakovai – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), Lietuvos automobilių kelių direkcija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos miesto savivaldybė, Klaipėdos rajono savivaldybė ir Pietinės uosto dalies sausumos susisiekimo mazgo vystymo darbo grupė. Laukiamas rezultatas – „išvada apie valstybei geriausią sausumos privažiavimo infrastruktūrą (Pietinės uosto dalies sausumos susisiekimo mazgą) kroviniams į (iš) Klaipėdos uosto terminalus (-ų), esančius pietinėje ir centrinėje dalyje, vežti”.

Pernai spalį KVJUD viešai paskelbė viešojo pirkimo techninę specifikaciją. Tuomet planuota, kad ekspertai nagrinės 5 alternatyvas: nieko nedaryti; tiesti pietinį aplinkkelį; „vystyti mišrią sausumos transporto infrastruktūrą: automobilių kelio ir geležinkelio modų derinį” arba tik didinti geležinkelio pajėgumą pietinėje uosto dalyje“, o penktąją alternatyvą gali siūlyti „sąnaudų ir naudos analizės rengėjas”.

O praėjusių metų gruodžio viduryje KVJUD paskelbė ir ekspertų, kurie per 6 mėnesius turėtų parengti pageidaujamą studiją, paiešką. Tačiau vasario pabaigoje vokų su potencialių rangovų pasiūlymais pateikimo terminas buvo nukeltas jau trečią kartą. Dabar – iki kovo pabaigos.

„Ar šiose gatvėse, keliuose buvo atlikti eismo intensyvumo, triukšmo ar kt. taršos tyrimai? Kokie tyrimai buvo atlikti konkrečiose gatvėse/ keliuose ir kada?” – tai tik pora klausimų iš konkurso organizatorius užgriuvusios jų lavinos.

„Ar susisiekimo mazgo planuojami sprendiniai – suformuoti, t.y., ar yra žinoma, kokia infrastruktūra, kokių charakteristikų ir kokiose teritorijose turi atsirasti, kiek žemės sklypų?’ – teiravosi kitas suinteresuotas asmuo.

Atsakymuose tiek į šį, tiek į kitus panašius klausimus duotos nuorodos į dar 2015 m. parengtus teritorijų planavimo dokumentus. 

Į klausimą, kokiose konkrečiai gatvėse, keliuose turėtų būti sumažintas neigiamas poveikis aplinkai planuojamais sprendiniais, atsakyta taip: „Šiuo metu kroviniai pietinėje uosto dalyje vežami Minijos g., Jūrininkų pr., Šilutės pl., Vilniaus pl., Lypkių g. iki valstybinės reikšmės kelių (A1 ir Nr. 141). Klaipėdos pietinės uosto dalies sausumos susisiekimo mazgo galimų alternatyvų sąnaudų ir naudos analizės studijos tikslas yra sumažinti tiek esamų, tiek ateityje planuojamų krovininio transporto srautų per pietinę Klaipėdos miesto dalį neigiamą poveikį (spūstis, taršą, triukšmą ir kt.) vadovaujantis Uosto bendrojo plano sprendiniais numatyta galimybė įrengti pietinį aplinkkelį.”

Pietinės uosto dalies sausumos susisiekimo mazgo klausimas buvo iškeltas dar 2022 m. rugpjūčio 26 d. vykusio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdžio metu. Tada buvo nutarta atlikti tokio mazgo sprendinių analizę, „ją pagrindžiant sąnaudų ir naudos vertinimu ir sudarytu priemonių įgyvendinimo veiksmų planu.”

4 Comments

  1. Anonimas

    Kokios dar studijos? Uosto direkcija turi ne studijuoti, o statyti estakadas per Minijos g. ir Taikos pr. , o miestas – aplinkkelį per Rimkus į Jakų žiedą.

    Reply
    • Anonimas

      Furos ruri nevaziuoti per miestą. Dabartine estakada yra klaida.

  2. Anonimas

    Manau,tai aferizmo-nesiskaitymo su Klaipeda-jos zmonemis pasekmes.Pirma uz Klaipedieciu-ES pinigus,miesto centre,pasistato, „sau”, Keleiviniu laivu terminala…. !?Po to,apiformina-pavercia,”ji”,furu „centriniu” terminalu,Po to,vel uz Klaipedieciu pinigus, tiesia „estakada nenutrukstamam furu srautui” i terminala !?Po to,”pasirodo”,”jiems”,dar reikia „nenutrukstamo gelezinkelio srauto” ,… !?Manau,stai kas buna,kai valdzia „TARNAUJA”,ne pilieciams,o chebrantams !?

    Reply
  3. Blaivus

    Jei pirkti kokias 5 studijas del kelio, tai pacio kelio nebereikia statyti – pinigai isavinti.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Prioritetas - ne kapitaliniam gatvių remontui, o paprastam taisymui

Klaipėdos meras siūlo perpus mažinti investicijas į gatvių tiesimą, rekonstravimą ar kapitalinį remontą. Tačiau daugiau lėšų būtų skirta paprastajam vietinės ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Spyglys

Jono Sąlygos paieškos savivaldybei kainavo 4235 eurus*

Už tai, kad prisikviestų žinomą mediką Joną Sąlygą vadovauti Klaipėdos miesto poliklinikai, savivaldybė sumokėjo 4235 eurus. Tiek mokesčių mokėtojams kainavo UAB ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This