Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-04-08 |
Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės esamos bilieto sistemos vadinti naująja, labiau tiks apibūdinimai – įprasta, patikima, lanksti, patogi.
Dabartinės e.bilieto sistemos startas įvyko 2018 04 16 kartu su maršrutinių taksi integracija jų maršrutuose. Dar pusmetį, iki lapkričio, ją testavome realaus darbo sąlygomis, šalinome pasimačiusias negausias klaidas. Tuo metu tai buvo vienas pažangiausių Europoje e.bilieto sprendinių. Rudenį ją jau paleidome visoje sistemoje. Keleiviams pasikeitimai buvo minimalūs: atsirado patogus aplikacijos bilietas telefone, o popieriniuose bilietuose atsirado privalomas žymėti QR kodas. Taip pat greitai išnyko senas keleivių paprotys nekantriai trinti bilieto kortelę į geltonąjį skaitytuvą laukiant, kada pagaliau bilietas bus nuskaitytas: naujieji oranžiniai komposteriai reaguodavo per sekundės dalį, net ir per nedidelį atstumą, be glaudaus fizinio kontakto.
Kadangi sistema yra atviros architektūros, ją galima papildyti naujomis bilietų rūšimis. Per tuos metus taip atsirado dviejų žymėjimų (check in/check out) bilietas priemiestyje, QR kodo bilietas telefone, kelionės apmokėjimas bankine kortele, dienos kelionių optimizatorius, draugo bilietai.
Pirmieji bilietų sistemų integracijos žingsniai padaryti su „Smiltynės perkėlos“ ir „Lietuvos geležinkelių“ bilietais.
Įvertinę Klaipėdos patirtį, Vilniaus ir Panevėžio transportininkai pernai įsidiegė tos pačios estų kompanijos sukurtą e.bilietų sprendinį.
Išvardintos plačios mūsų e.bilieto galimybės pirmiausia yra svarbios keleiviams. Na o transporto organizatoriams bene didžiausias e.bilieto sistemos pranašumas – patikima realaus laiko informacija apie keliones. Turime analizei patogų duomenų masyvą, kuris leidžia jį pjaustyti įvairiausiais pjūviais: pagal maršrutus, stoteles, kryptis, savaitės dienas, paros laiką ir panašiai. Tai labai pravertė per Covid-19 pandemiją. Dėl karantininių apribojimų kaitos – sugriežtinimų, atlaisvinimų, sugriežtinimų – kelionių skaičius sistemoje labai šokinėjo. Pačio nuosmūkio metu buvo likę tik trečdalis keleivių. Operatyviai matydami tuos duomenis, galėjome greitai pritaikyti grafikus kelionių poreikiui, mažinti ar didinti ridą. Faktiškai tvarkaraščiai keisdavosi kas dvi savaites – maksimaliai trumpu laiku, kurį leidžia net ne mūsų, nes mes galėtume ir dažniau, – o vežėjų galimybės (jiems reikia planuoti vairuotojų darbo laiką, autobusų techninio aptarnavimo grafikus, sudarinėti tabelius).
Toks lankstumas, pagrįstas e.bilieto sistemos teikiama informacija, leido per pandemiją išvengti „oro vežiojimo“ pertekline autobusų rida, tuo pačiu išlaikant paslaugos patikimumą ir kokybę.
Sistemoje ketvirtadienį pamatysime 100 000 000-ojo bilieto (laikmenos) numerį ir jį paskelbsime savo tinklalapyje www.klaipedatransport.lt ir „Atviroje Klaipėdoje“. Šio keleivio laukia dovana – 365 dienų terminuotasis bilietas kelionėms miesto autobusais.
Didžiausia tikimybė, kad laimingasis bilietas bus terminuotasis (e.bilieto kortelė, mokinio pažymėjimas, Klaipėdiečio kortelė) – tokiais atliekama daugiau nei 2/3 kelionių. Tačiau gali būti ir aplikacijos bilietas, e.bilieto kortele pirktas kartinis, taip pat ir atsiskaityta už kelionę bankine kortele. Jeigu naudojatės Klaipėdos viešuoju transportu, nepamirškite palyginti savo kelionės bilieto informaciją su mūsų paskelbta jubiliejinės kelionės informacija.
O kur laimetojo numeris?