Vardan atvažiuojančių iš Melnragės savivaldybė nori griauti namą

Svarbu, Transportas

Klaipėdos meras siūlo nurašyti ir nugriauti savivaldybei nuosavybės teise priklausantį nereikalingą bei netinkamą naudoti nekilnojamąjį turtą – administracinį pastatą, esantį Herkaus Manto g. 83. Nugriovus šį pastatą rastųsi galimybė įrengti papildomą nuovažą Prano Lideikio gatve nuo Melnragės atvažiuojantiems vairuotojams pasukti į uostamiesčio centrą.

Artūro Šulco nuotr.

Šį pastatą savivaldybė šiuo metu nuomoja privačiam verslui. Manoma, kad vien jį nugriauti miesto biudžetui preliminariai kainuos apie 20 tūkst. eurų. Tokius darbus buvo numatyta atlikti dar 2004 metais, patvirtinus detalųjį planą.

2022 m. gruodį Klaipėdos savivaldybės administracija ir UAB „Atamis“ pasirašė paslaugų sutartį dėl eismo valdymo sistemos modernizavimo Smiltelės g., Taikos pr., Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvių techninio darbo projekto parengimo. Nors šis projektas dar nėra baigtas, Savivaldybės administracija jau skelbia, jog jos komisija pagal minėto projekto sprendinius nutarė „nugriovus pastatą, įrengti papildomą atlanką (be šviesoforų) posūkiui į dešinę, važiuojant nuo P. Lideikio gatvės į Herkaus Manto gatvę“. Nauja eismo juosta būtų atskirta ištisine linija, kad vairuotojai galėtų sankryžoje sukti tik į dešinę, neturėtų galimybės persirikiuoti į kitas eismo juostas.

Nugriauti planuojamo dviejų aukštų administracinio pastato bendras plotas – 121,16 kv. m. Galutinį sprendimą dėl jo likimo priims Klaipėdos miesto savivaldybės taryba.

Dabartinis meras Arvydas Vaitkus dar 2022 m. rugsėjį raštu buvo kreipęsis į Savivaldybės administracijos direktorių Gintarą Neniškį, kad P. Lideikio ir Herkaus Manto gatvės sankryžos rekonstrukcijos darbai būtų įtraukti į 2023 metų strateginį savivaldybės veiklos planą iš anksto numatant reikiamas lėšas.

Miesto tarybos nariu tada buvęs politikas ragino savivaldybę kuo greičiau griauti ties šia sankryža esantį pastatą, kaip ir yra numatyta detaliajame plane.

„Analogiškais sprendimais eismo srauto pralaidumo problemos buvo išspręstos važiuojant nuo miesto centro Herkaus Manto gatve ir sukant į Šiaurės prospektą bei važiuojant nuo Kretingos gatvės ir sukant į Liepojos gatvę. Šie pavyzdžiai, kaip rodo praktika, buvo prasmingi, leido greičiau išsiskirstyti transporto srautams, buvo taupomas eismo dalyvių laikas, gerinama ekologija. Šis vasaros sezonas parodė, kad praėjusiais metais prailginus posūkio juostą iš Lideikio gatvės į Herkaus Manto gatvę miesto centro link, eismo situacija šioje sankryžoje pagerėjo, tačiau problema iš esmės neišsisprendė, automobilių kamščiai, ypač piko valandomis, liko“, – tada teigė A. Vaitkus.

Saugaus eismo komisija pernai vasarą  netenkino prašymo leisti važiuojant Prano Lideikio gatvę, nuo Melnragės pusės, sukti į dešinę, į Herkaus Manto gatvę, dvejomis eismo juostomis. Tai esą trukdytų kitiems eismo dalyviams. Komisijoje kalbėta, kad pajamos, gaunamos už minėto pastato nuomą, nėra ženklios, tad esą atėjo laikas nuomos sutartį nutraukti ir pravalyti kelią minėtos sankryžos plėtojimui.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Prisiminta tada ir tai, kad prieš dešimtmetį, kuomet buvo prabilta apie išorinio uosto Melnragėje statybą, vėliau – apie suskystintų dujų transportavimo infrastruktūros plėtrą AB „Klaipėdos nafta” teritorijoje, kai kurie specialistai siūlė planuoti čia dviejų lygių sankryžą. Nors tokios sankryžos projektavimas ir įrengimas truktų ilgai, kainuotų brangiai, ji padėtų spręsti eismo problemas šioje vietoje iš esmės.

37 Comments

  1. stebetojas

    ponai ikviepkite gylai ,siam pusyne tiek jodo -gyvenimas ir sveikata tik pagereja . juk gudruociai ir bego is suodino ,smirdancio miesto . patarimas kad nelaukti eileje tai per palangos plenta -liepu gatve pasiekti sau reikama istaiga.o muzikai gali toliau sau kiepoti

    Reply
  2. keliai keleliai

    Vietoje to, kad padaryti viaduką bent pagrindinei gatvei, nereikėtų stoviniuoti prie šviesoforo ir ilgai laukti, kol tau užsidegs signalas. Dabar visas eismas organizuotas vienoje horizontalėje. Per brangu? Reiškia vis tiek ubagai esame. Tada vystykite viešą transportą ir ribokite judėjimą automobiliais, jeigu nėra pinigų normaliai infrastruktūrai. Mačiau Kylyje taip gatvės sutvarkytos ir labai patogu važiuoti

    Reply
  3. Miesto

    amžina ir didžiausia bėda tokia saviveikla. Kad miesto meras nesupranta miesto planavimo, transporto sistemų ir kad miesto tr. srautai veikia „susisiekiančių indų principu”-vienur praplatinsi, kitur ims kimštis gal ne pati didžiausia bėda. Bet kur tie planavimo patarėjai, vyriausi specialistai dešimtmečiais besitrinantys savivaldybėje ir kuriems miestiečiai algas moka? Kur miesto architektas? Ar mažai dar sankryžų, pagrindinių miesto gatvių sudarkėm su visokiomis benzokolonėlėmis, plovyklėlėmis? Normaliuose miestuose tai prestižinių objektų vieta! O kaip šioje vietoje bus užtikrintas saugus pėsčiųjų , dviratininkų ryšys iš miesto su numatomomis renovuoti Vasaros estrada, jos prieigomis, kaip bus sprendžiamas ir kada pėsčiųjų takas palei parką iki universiteto sankryžos? Ir, beje -kelių direkcija draudžia 4 eismo juostų miesto gatves kirsti pėstiesiems, o mes darysime dar vieną juostą? Ir kas toliau? Ir, ar nuo pastato griovimo iniciatyvos šioje vietoje reikia net komunikaciją pradėti 🙂 ?

    Reply
  4. Neeežinau..

    Šita kelio atkarpa tarp Melnragės ir tos sankryžos vasarą yra pragariška – važiuojant viešuoju transportu visada yra kamštis vos ne valandą ir dusti smirdnčiam neplautam autobuse yra kančia..Ilgai nemėginau kartot tokio važiavimo, bet praeitą vasarą pagalvojau kad gal pasikeitė kas ir jau bus geriau? Nė velnio. Taip kad kol nepadarys šioje vietoje eismo srautuose tvarkos, tai tikrai neverta gadint sau sveikatos. Privačiuose automobiliuose bent kondišinai yra, jie tuose kamščiuose gal kad ir pusę dienos stovėt, o toje beorėje skardinėje prie +50 tikrai neverta važinėt

    Reply
  5. Kaimui Vaitkui

    Važiuojant link Melnragės palikti tik vieną juostą, taip pridedant papildomą juostą važiuojantiems link Studlendo. Dar reikia normalios izoliuotos autobusų juostos link Studlendo (bet kokia VT plėtra yra palaidota dabatinės valdžios), bei normalaus dviračių tako (pradėtą rengti projektą dabartinė valdžia atšaukė). Na ir žinoma reikia normalių šviesoforų, kurie pristaikytų prie eismo (valdžia mėgsta girtis išmaniais šviesoforais, bet rezultato nėra). Taip pavyktų išspręsti šios sąnkryžos problemas. Ką sugalvoja meras? Griauti namą.

    Reply
  6. Meras

    Kvailys tas meras. Nesąmonių prigalvojimų meistras.

    Reply
    • O tu kas, jei merą vadini kvailiu ?

      Neturi atsakomybės jausmo dėl liberalumo? Pastatas savivaldybės meras privalo rinktis KAS GERIAU KLAIPĖDIEČIAMS !

  7. Tiesa

    Kodėl straipsnio autorius neįvardija konkrečiai : kas,kokie tie privatūs asmenys -šio namo savininkai? Kas ,kas bet jis tai žino… Juk tai svarbiausia tiesa. Kas valdo šį pastatą? Ar jis yra LR Kultūros paveldo sąraše? Ir t.t.

    Reply
  8. Dėl pastato paskirties

    Gal būt būtų tikslinga ne griauti šį pastatą, o pagalvoti kaip jį panaudoti geriau. Gal būt jame galėtų būti dviračių remonto dirbtuvės. Ir kartu teikiama dviračių nuomos paslauga. Reiktų atlikti šiokį tokį tyrimą, ar apklausą ar tai būtų reikalinga, populiaru. Atvažiuoji automobiliu iki Studlendo automobilių stovėjimo aikštelės, palieki automobilį ir važiuoji dviračiu link Melnragės, Girulių, ar dar toliau. Reikia ir dviračių taką gerą iki Melnragės padaryti. Manau reikia daugiau variantų apgalvoti, nugriauti šį pastatą pats elementariausias sprendimas. Taip pat reikia ieškoti sprendimų kaip transportui (ypač lengvajam) patekti į Melnragę ne tik P.Lideikio gatve.

    Reply
  9. Vardas

    Komentaras *

    Reply
  10. Vardas

    jei jau norima gerinti miesto gyventojams susiekimą su rekreacinėmis teritorijomis ir paplūdimiais tai derėtų pagaliau padaryti ir N.Uosto gatvės tęsinį iki Lideikio gatvės kuris numatytas jau taip pat senai. Tai ženkliai nuimtų transporto apkrovas nuo H.Manto gatvės ir tos pačios sankryžos.

    Reply
    • Deja

      Buvo N. Uosto g. Tesinys jau buvo pradėtas tiesti. Dabartinė valdžia sustabdė darbus.

  11. Prusas

    Dar palaukit gal uzeis rusas ir nieko nebereiks griauti kaip Ukrainoje ,sulygins suzeme

    Reply
    • V ir Gis

      Jei rusai ir nugriautų tą namą, tragedijos nebūtų – jie patys tą (ir netik ) namą ir pastatė. Ir kapines reikėtų iš miesto iškelti. O gal ,,gynėjų ” kapai neliečiami?

    • Netiesa

      šiame name ,,prie Smetonos ” buvo apgyvendinamos moterys sergančios tuberkulioze.

  12. Kaip padidinti šios sankryžos praidumą

    Didžiausi transporto kamščiai šioje sankryžoje susidaro vasarą, vakarop kai poilsiautojai beveik vienu metu pajuda iš Melnragės, Girulių. Nežinau kaip šią vasarą, bet keletą metų atgal šviesoforas buvo sureguliuotas taip, kad užsidegus žaliam signalui važiuojant į kairę iš P.Lideikio g. į Liepojos g. ir važiuojant tiesiai į Šiaurės pr. degant žaliam šviesoforo signalui pravažiuodavo vos keturi ar penki automobiliai. Norint padidinti transporto pralaidumą šioje vietoje reikia keisti šio šviesaforo darbo ciklą ilginant minėta kryptimi degančio žalio šviesaforo signalo trukmę. Trukmės ilginimas turi priklausyti nuo transporto kamščio (nuo automobilių stovinčių kamštyje skaičiaus). Tai nera paprasta, bet šiais laikais (dirbtinio intelekto laikais) manau yra įmanoma.

    Reply
    • Pritariantis

      Protingiausias komentaras portalo gyvavimo istorijoje – visiškai teisingai!

  13. Rms

    Rimkų pervaža… greitai per išsikraipiusią dangą ir bėgius tik su tankais pervažiuosim. O čia jie apie ponų sankryžų platinimus kalba. Jūs b.l.t pažiūrėkit kaip šilutės plentas nuo rimkų galo atrodo! Kelkraščiai kaip marso kanjonai. Ar jums negėda politikieriai suknisti!

    Reply
  14. Giruliškis

    Griaukit ir ko greičiau

    Reply
  15. Julius

    Julius, nesutinku, kam šį pastatą griauti. Manau kad jis šiuo metu niekam nemaišo. Gal būtų tikslingą ką nors įdomaus įroštį. Arba kelkite nuomą kad sav., būtų šioks toks pelnas. Gerb. Mere, jei viską nugriausite kas beliks Klaipėdoje. Jau ir taip ir šiuo metu viską griauname, kas beliks mieste.
    Manau tikslinga pradėti mastyti.

    Reply
  16. klp

    griaukit. bus maziau tarsos kai i desine be sviesoforo pasuks. Namas nieko neduod klaipedai

    Reply
    • Vardas

      Tai istorinis namas, kiek save pamenu tenai stovejo

  17. Vava

    Pležus geriau atnaujintų,o tai kaip buvo prie sovietų taip ir liko,viskas apleista!

    Reply
  18. Liberalieji, tiek metų nesugebėjo

    priimtų sprendimų įvykdyti ? Jų valdymo metu miestas vis labiau panašėjo į sovietską : nutriušo , apdulkijo , seni pastatai be jokios vertės ….Ir ? Nesuprantu diskusijų prasmės . Jei tokių pokyčių reikia Klaipėdai vystytis ir tapti patogiu miestu, mano nuomone , tik pirmyn , be jokių liberšulciškų aimanavimų.

    Reply
  19. Ką svarstyti 2024 m ?

    Juokdariai ? Griauti ar nugriauti, jei dar 2004 priimtas sprendimas ! ___Tokius darbus buvo numatyta atlikti dar 2004 metais, patvirtinus detalųjį planą._____P.S. niekam nereikalingas pastatas . O miestas pagaliau turi tapti patogus ir šiuolaikiškas .

    Reply
  20. Nugriauti namą, ar nenugriauti

    Imam ir nugriaunam tą namą. Ties ta vieta, vietoje trijų eismo juostų P.Lideikio gatvės sankryžoje link Klaipėdos universiteto bus keturios eismo juostos. Bus gerai? Kažin, nes visa P.Lideikio gatvė nuo Melnragės iki autobusų stotelės P.Lideikio ir dar truputį toliau iki Švaros centro (visai šalia Vokiečių kapinių) yra dviejų juostų. Ar ten reikalinga dviejų lygių sankryža labai abejotina. Tie automobilių kamščiai labai jau sezoniniai, būna tik vasarą, ir tik esant geram orui. Rudenį, žiemą, pavasarį ten ne tik kamščių nėra, bet aplamai mažas eismo srautas. Reiktų ieškoti kitokių sprendimų palengvinančiū poilsiautojų patekimą į Melnragę, Girulius. Juk P.Lideikio gatvėje nuo šios sankryžos iki Melnragės net nėra gero, patogaus, saugaus dviračių tako. Reiktų ieškoti naujų, alternatyvių sprendimų.

    Reply
    • Paso skaičius

      Gamtos stichijų nėra , tai

  21. Juozas

    Reikia penkių lygių sankryžos su dešimt tunelių, svarbiausia sutaupyti tas porą brangių minučių vadilu laiko

    Reply
  22. Klaipėdiškė

    O garažus paliksite? O kapus?

    Reply
  23. Vėtra

    Vairuotojai nesugeba „įsipaišyti į sankryžą” , kad namas šalia kelio trukdo ?

    Reply
  24. greičiau

    greičiau griaukit, o tai ateis kultūros paveldo išminčiai ir lieps palikti namą vidury gatvės, kaip prie Pilies tilto 🙂

    Reply
    • Alio , moterys , skaitom skaitom

      tekstą 🙂 ___Tokius darbus buvo numatyta atlikti dar 2004 metais, patvirtinus detalųjį planą.

    • Markevičius Linas

      Griaukit ir kokį prekybos centrą galit statyti !

  25. jo

    Seniai reikėjo patvarkyti tą sankryžą ,o tas namas sankryžoje tai tikra parodija .

    Reply
  26. Marijus

    Koks žavingas šūdmaliavimas… Paklausiu – KAM tai naudinga?

    Reply
    • Kam naudinga nuo 2004 m ?

      Tokius darbus buvo numatyta atlikti dar 2004 metais, patvirtinus detalųjį planą.____________P.S. žavingasis bemokslis ar teksto net pirmi sakiniai per sudėtingi ? Ar šiaip nevykėlis šūdmaliautojas ?

  27. GGG

    Tik 2 lygių sankryža…

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Nebeliks Arimų gatvės

Parengtas Klaipėdos miesto tarybos sprendimas, kuriuo siūloma panaikinti Arimų gatvės pavadinimą ir suteikti gatvės dalims naujus pavadinimus. Ši beveik kilometro ilgio ...
2024-05-01
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Klaipėdos garbės piliečio vardą siūloma suteikti Dionyzui Varkaliui

Jei politikai pritars uostamiesčio mero siūlymui Klaipėdos garbės piliečio vardą suteikti Dionyzui Varkaliui, tai bus pirmasis kartas, kai šis titulas ...
2024-04-30
Skaityti daugiau

Miestas

Atnaujins Paryžiaus komunos gatvę

Klaipėdos savivaldybė skelbia pasirašiusi sutartį dėl Paryžiaus komunos gatvės atnaujinimo – artėjant vasarai čia jau startuos kapitalinio remonto darbai. Pagal ...
2024-04-30
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This