„Turbo žiedo” Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje nebus (10)

Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-04-15

Klaipėdos miesto vadovai, nutraukę konkursą dėl Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos, svarstė ir kitą variantą – įrengti čia „turbo žiedą”. Tačiau to sumanymo atsisakė. Todėl šioje sankryžoje pokyčių nebus. Savivaldybė nusprendė „palikti dabar egzistuojančią tvarką”.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tai paaiškėjo paskutinio Saugaus eismo komisijos posėdžio metu, aptariant, kaip reikia gatvėse reikia šalinti „juodąsias dėmes”. Tai yra, kaip sumažinti eismo įvykius tose vietose, kur jų daugiausiai įvyksta.

„Žiedinėje sankryžoje nepakankamai sureguliuotas eismas – palyginti daug eismo juostų ir didelė manevrų laisvė, kas didina šoninių ir galinių susidūrimų riziką”, – rašoma šiai komisijai pateiktoje medžiagoje.

Pabrėžta, kad daugiausiai galimybių įvykti avarijai teikia galimybė jau važiuojant žiedu, keisti eismo juostą, nes „didėja šoninių ir galinių susidūrimo rizika”.

Klausimą pristačiusi Transporto skyriaus vyriausioji specialistė Lina Žemaitytė teigė, kad esama tik vienintelio pasiūlymo – sankryžą padaryti „turbo žiedu”. Tai yra – keisti eismo organizavimą, numatant įvažiavimus ir išvažiavimus dviem ar trimis juostomis”. Pasak jos, šis sprendinys  buvo svarstomas rengiant eismo valdymo sistemos modernizavimo Smiltelės g., Taikos pr., Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvių techninį darbo projektą (rengėjas –  UAB „TEC Infrastructure”). Visgi toks siūlymas buvo atmestas, nes jį įgyvendinus esą pasunkėtų viešojo transporto eismas – „liktų tik dvi eismo juostos: viena viešajam transportui, o viena – gyventojams”. Galimai didėtų ir spūstys. Todėl nuspręsta „palikti dabar egzistuojančią tvarką”. 

Saugaus eismo eismo komisija tam neprieštaravo. Tačiau teigiama, kad situacija bus stebima ir, jei kils būtinybė, pasiūlymas gali būti įgyvendintas, „nes tai nebrangiai kainuotų”.

Praėjusių metų vasarį savivaldybė pranešė, kad pasirašė šios žiedinės sankryžos rekonstrukcijos techninio projekto koregavimo bei projekto vykdymo priežiūros paslaugos 847 tūkst. eurų vertės sutartį su UAB „TEC Infrastructure”. Projektas turėjo būti baigtas rengti per metus. Tačiau sutartis abiejų šalių susitarimu nutraukta penai  rugsėjo 20 dieną. Baltijos ir Taikos pr. sankryžos projektavimo darbų pernai sugalvojusi nebetęsti savivaldybė projektuotojams sumokėjo ne tik 42 tūkst. eurų siekusias netesybas. 

„Iš viso apmokėta paslaugų tiekėjui – 135 930,14 Eur su PVM. Iš jų: inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai – 26 789,93 Eur su PVM, inžineriniai geologiniai tyrinėjimai – 62 509,85 Eur su PVM, projektiniai pasiūlymai, jų parengimas (Projektinių pasiūlymų medžiaga viešinimui, eismo organizavimo sprendiniai) – 46 630,35 Eur su PVM”, – „Atvirą Klaipėdą“ buvo informavusi savivaldybė.

Dar 376 121 eurą (plius PVM) mokesčių mokėtojams kainavo šios sankryžos projektavimas 2009-2010 metais. Tiek tuomet tiems patiems projektuotojams pinigus mokėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, tačiau dėl nebaigtos planavimo procedūros (negauto statybos leidimo) šio transporto mazgo rekonstrukcija nebuvo pradėta.

Žymos: | | | |

Komentarai (10):

Atsakymų į “„Turbo žiedo” Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje nebus”: 10

  1. Lina parašė:

    Gerai kad palieka

  2. klp parašė:

    projektai – otkatai ir t t

  3. Qr parašė:

    Iščiuožia tie specialistai, žodžiu tipo padarė darbą kuris niekam neidomus. Norint pasiūlyti turbo žiedą reikėjo pirma pamastyti kur dėti 3 juostą, bet kažkaip patingėjo pasidarbuoti, matomai per „mažai” sumokėjo

  4. Marijus parašė:

    Pyyypt. BMW tik vairuokliams tas žiedas kliudo – lakstūnua girtus surenka. Nekiškit pirvinų nagų!
    Saugaus eismo komisija – juokas ir patyčia…. Vertina avaringiausias vietas… Iš Akropolio issukimą į Dubysos gatvę kokiu pagrindu sumislino pakeist? Avaringumo statistika remiasi? Tai kad ten penki metai nei vienos avarijos nebuvo. Posūkį į kairę iš Simonaitytės gatvės į Vingio panaikino kodėl? Ogi – po vidurnakčio NEVEIKIANT (!) šviesoforams ten buvo keletas avarijų. Kur susikūlė puspročiai iš naujojo jaunimo…
    Rodykles žalias nuimti ir vėl uždėti – tos pačios komisijos idėja. Už ahhhhhh pinigų. Natūraliai kyla klausimas – jie iš viso to daromo „bordako” turi asmeninės naudos? Ar tiesiog – užima kėdes ir imituoja protinę veiklą?

  5. Jeg parašė:

    Vakarų fronte nieko naujo… Labiausiai patinka sistema – imam darom, sumokam belekiek planuotojams – skaičiutojams, po pusės metų pyst nebereikia! 😂😂😂 Pinigai į subinę, arba otkatais grįžta pusė į kišenes kažkam

  6. Antanas parašė:

    Dar viena nesąmonė. Kaip pravažiuoti dviračiu po naujuoju Baltijos žiedu.Dviraciu takai tik iki tunelių,ar tai pagerinimas dviratininkams ?

  7. Vardas parašė:

    Siulau duobeje irengti automobiliu stovejimo aikstele, kitaip laiptu iki 2050 nesutvarkys

    • Jo parašė:

      Na ka posavietikus, kam ka daryti juk nereikia ir taip gerai. Kai pravaziuoji kaikuriuos Lietuvos miestelius dziaugiesi, kad atsinaujina ir ne seip o su ideja. O cia nulis kaip menukis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Slipas nuleisti laivui į jūrą yra, bet privažiuoti iki jo - draudžiama

„Panaikinti kelio ženklą, draudžiantį įvažiuoti, – penktadienį Eismo saugumo komisijos posėdžio metu siūlė Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausioji specialistė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Spyglys

Savivaldybės taryba dykai duoną valgo…*

„Opozicija yra atostogose”, – tokį nuosprendį Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus paskelbė prieš savivaldybės Tarybos posėdį ketvirtadienį, kai paaiškėjo, kad nė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Bus suteikiamas „Mero kultūros magistro vardas”?

„Ar nesvarstėte tokio varianto, kadangi dabar bus ne kolegialus sprendimas, o galutinis vienasmenis sprendimas, pakeisti pačios nominacijos pavadinimą iš „Klaipėdos ...
2024-06-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This