Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Transportas

Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2024-04-16

Komentarų: 2

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi.

Per tą laiką M5, M6, M8 vežė beveik 5 milijonus – 4 910 108 keleivius.

Mūsų sprendimas buvo prieš srovę

Lietuvoje 2018-aisias jau buvo pasibaigęs maršrutinių taksi paslaugos naikinimo etapas. Didžiųjų šalies miestų transportininkai suskaičiavo, kiek mokių keleivių, mokančių visą bilieto kainą, maršrutiniai taksi atitraukia iš autobusų, ir tas negautas pajamas vertino kaip „atimtas“ iš maršrutinių autobusų dalies: jei keleivis važiavo maršrutiniu taksi – jis nevažiavo autobusu. Taigi panaikinus maršrutinių taksi paslaugą, finansiniai viešojo transporto rodikliai pas juos turėtų pagerėti.

Gyvenimas parodė, kad yra kiek kitaip. Tik dalis buvusių maršrutinių taksi keleivių persėdo į autobusus (keleivių autobusuose padidėjo tik nežymia dalimi nuo važiavusių maršrutiniais taksi). Kita buvusių keleivių dalis, panašu, nusipirko automobilius ir važinėjo jais.

Jau matydami tokią kolegų patirtį, nutarėme maršrutinių taksi paslaugą išlaikyti. Tik, suprantama, ją civilizuoti: su tiksliais tvarkaraščiais, vieningo e.bilieto sistemoje, aukštame paslaugos standarte. Su tuo ir startavome prieš šešerius metus.

Mūsų keleiviai

Tipiškas mūsų maršrutinio taksi keleivis yra vidutinio ar jaunesnio amžiaus, vidutinių ir aukštesnių pajamų. Kelionėje pageidauja būti tarp panašių, tikisi nepriekaištingo paslaugumo, gerai veikiančios kondicionavimo sistemos. Nuo pat pradžių stotelėse stojama tik pagal pageidavimą, paspaudus „stop“ mygtuką. Mieste greta bendrųjų viešojo transporto stotelių šio keleivio patogumui yra įrengtos papildomos, tik maršrutiniams taksi, stotelės.

Daugumai šių keleivių pajamos leistų važinėti asmeniniu automobiliu. Tačiau ne visi to nori – juk yra papildomų su automobilio išlaikymu ir parkavimu susijusių rūpesčių. Maršrutinis taksi ne tik atpalaiduoja nuo tų vargų, tačiau dar leidžia važiuojant pasiruošti darbui: peržiūrėti elektroninį paštą, kalbėti telefonu, pasirengti susitikimui, susikaupti mintyse.

Verta pastebėti, jog tarp maršrutinių taksi keleivių yra neproporcingai didelė, apie ¾, moterų dalis. Matyt, išdėstyti motyvai dailiajai visuomenės daliai yra labiau svarbūs.

Naudos miestui

Teikdami šią paslaugą siekiame subalansuoti jos pajamas ir išlaidas. Tačiau vertiname taip pat ir nepiniginę maršrutinių taksi naudą miestui. Praėjusiais metais jais buvo atliktos 825 630 kelionės. Priimta skaičiuoti, jog vienu lengvuoju automobiliu vidutiniškai važiuoja 1,4 žmogaus. Taigi, kasdien alternatyviai šiems keleiviams būtų reikėję 1 616 važiavimų lengvaisiais automobiliais. Suprantama, ne kiekvienas toks keleivis nelikus paslaugos pirktų automobilį, tačiau galime drąsiai kalbėti apie šešiaženklį metinį lengvųjų automobilių važiavimų skaičių, kuris prisidėtų, jeigu nebūtų šių maršrutinių taksi. O dabar – mažiau spūsčių, švaresnis oras, mažiau parkavimo problemų.

Perteklinio lengvųjų automobilių srauto mieste problemą iš dalies švelnina ir mūsų maršrutiniai taksi į Palangą ir Kretingą (M31 ir M32).

Maršrutiniai taksi leidžia taupyti, ypatingai vakarinę, autobusų ridą – kai reise vos keletas keleivių, tačiau būtina išlaikyti kursavimo dažnį, racionalu leisti kaip tik tokią mažos talpos transporto priemonę retinant brangiau viešojo transporto sistemai kaštuojančius autobusų reisus.

Kas keitėsi?

Natūralu, kad per tokį netrumpą laiką teikiant paslaugą buvo gyvenimo realijas atliepiančių pokyčių. Keitėsi M5 trasa, dabar jo maršrutas prasideda Panevėžio g. kvartale. Pagal stebimus srautus gludinome tvarkaraščius, kad tiksliau atitiktų kelionių poreikius.

Nuo praėjusių metų kelionę jau galima apmokėti ir bankine kortele – kuri sėkmingai stumia popierių.

Keitėsi ir keleivių įpročiai, tai matome pagal naudojamų bilietų struktūros pasikeitimus. Pastaraisiais metais stebime terminuotųjų 30 dienų maršrutinio taksi bilietų populiarumo augimą. Šitie keleiviai įpratę kasdien važiuoti maršrutiniu taksi, tačiau pasitaikius nevengia ir autobusų (terminuotasis maršrutinio taksi bilietas suteikia teisę važiuoti ir autobusu).

Kas keisis?

Už metų baigsis esamos sutarties su vežėjais galiojimas. Matome, kad iš esmės paslauga pasitvirtino, todėl esame apsisprendę ją ir išlaikyti ir toliau, ypatingai pagrindinėje ašyje.

Yra ką šioje paslaugoje keisti, tačiau ženklesnius pokyčius kol kas ribojo esamos sutarties rėmai.

Naujojoje sutartyje numatysime lankstesnį sezoninį tvarkaraščių balansavimą tarp maršrutų, daugiau dėmesio bus tiesioginiam paslaugos atsiperkamumui. Pasikeis transporto priemonės, visos jos bus naujos ir elektrinės.

2 Comments

  1. Klaipėdietė

    Taip, gal ir patogu jauniems, tačiau žvilgtelkime į mikroautobuso vidų: normalios sėdimosios vietos tik 3, kitos arba sėdi šonu, petys į petį, arba lipi į ” padanges”. Gal jie pritaikyti moksleivių vežimui į mokyklas ?
    Gerai tik, kad kondicionieriai beveik visada (kai reikia) įjungiami

    Reply
    • Danutė

      O mane labiausiai dirgina keistas įprotis – vairuotojai atidaro tik viena puse durų . Na niekur kitur taip nėra . Ar tu lipi su vaikų , ar turi didesni nešulį , ar papraščiausiai esi stambesnis žmogus, turi lipti šonu!! Kodel negalima atidaryti pilnai durų ?? Ar vairuotojai bijo skersveju?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This