Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja – neužmiršta

Miestas, Svarbu

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu priminė jo pirmininkas Raimondas Tamošauskas, svarstant klausimą dėl planų paliatyvios pagalbos paslaugas teikti nebe Kūdikių namuose Giruliuose, o Juozo Karoso gatvėje, buvusios Vaikų konsultacinės poliklinikos pastate.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Iš infrastruktūrinės pusės čia bus katastrofa”, – rėžė komiteto ir valdančiosios daugumos narys Sergej Mažūga, politikams nerimaujant, kad naujos įstaigos atsiradimas šioje vietoje ženkliai padidins transporto eismą bei automobilio statymo vietų deficitą.

„Nebus jokios katastrofos”, – jam atrėžė Arūnas Tuma, nesiveldamas į platesnę diskusiją.

R. Tamošauskas teigė, kad atidarius naują vaikų polikliniką transporto srautas nepasikeitė. Jo duomenimis, Vaikų ligoninės parkavimo aikštelėje ir aplink yra apie 70 parkavimo vietų. Gyventojai yra pasiėmę 53 leidimus savo transportui statyti. Dar 8 leidimai išduoti įmonėms. Pasak jo, senajame poliklinikos pastate įkūrus įstaigą, teikiančią paliatyvios slaugos paslaugas vaikams, „galima tikėtis, kad dieną bus tik 10-20 procentų laisvų vietų atvykstantiems“.

„Plius, daug žmonių atvažiuoja į Mažvydo alėją”, – teigė komiteto pirmininkas, pabrėžęs, kad padidės atvykstančiųjų iš visos Vakarų Lietuvos žmonių srautas.

Arvydas Cesiulis klausė, ar paliatyvios pagalbos centro įkūrimas gali atsiliepti Kūdikių namų Giruliuose likimui. Į tai klausimą prisistačiusi Savivaldybės administracijos Projektų skyriaus vyriausioji specialistė Monika Lygnugarienė atsakė: „Nežinau, neturiu tokių duomenų”. Rožė Perminienė, Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja, teigė, kad Giruliuose „dienos paliatyvios paslaugos šiandien yra teikiamos”, tačiau esą pasikeitus teisės normoms ateityje to nebus galima daryti, „o Karoso gatvėje – tai įmanoma”.

Situaciją paaiškinti politikams pati pasišovusi Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė teigė: „Mūsų strategijose šiuo metu nėra numatyta jokių žingsnių, kad su sutrikusio vystymosi kūdikių namais būtų kas nors daroma”.

„Kam čia viską sugrūsti, galima tą paslaugą teikti Giruliuose”, – stebėjosi A. Cesiulis.

„Kol kas ta paslauga lieka Giruliuose, čia rastųsi tik papildomai”, – atsakė I. Butenienė ir tikino, kad didelių transporto srautų nebus.

S. Mažūga, vienintelis nepalaikęs mero teikiamo savivaldybės Tarybos sprendimo projekto „Ilgalaikės priežiūros dienos centro įrengimas ir mobilių komandų aprūpinimas įranga Klaipėdos mieste“, tikino, kad atsidarius įstaigai Juozo Karoso gatvėje reikės parkavimo vietų ir 20 naujų darbuotojų. Kiti šeši komiteto nariai sprendimo projektui pritarė, o galutinį sprendimą priims savivaldybės Taryba.

Komiteto posėdžio metu buvo teigiama, kad jau pasirašyta sutartis dėl buvusios Vaikų poliklinikos pastato projektavimo, pritaikant jį naujai paskirčiai. O projekte turi būti numatytos ir reikalingos parkavimo vietos, ir transporto eismo tvarka.

Praėjusių metų vasarą idėją per Martyno Mažvydo alėją, J. Karoso gatve, paleisti transporto srautus pasiūlė savivaldybės Tarybos narys Arūnas Tuma.

„Manau, tai ženkliai pasitarnaus miestiečių labui, lengviau bus patenkama į Vaikų ligoninę”, – taip politikas motyvavo savo pasiūlymą, kurį tuomet svarstė savivaldybės Eismo saugumo komisija.

Pasak jo, pakanka nuimti esamus barjerus ir įrengti eismą leidžiančius ženklus.

Šios komisijos pirmininkas Algirdas Kamarauskas pozityviai įvertino A. Tumos pasiūlymą, vis paminėdamas Kaune esančios Laisvės alėjos pavyzdį. Pasak vicemero, preliminariai šis klausimas jau svarstytas ir jam pritarta. Tačiau jis nepasakė, kur ir kas tai svarstė bei pritarė.

Jam antrino Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus, teigdamas, kad analogiškas sprendimas reikalingas ir sujungiant Martyno Mažvydo pėsčiųjų alėjos išskirtą Šaulių gatvę.

40 Comments

  1. Gerai pagalvokim

    Per Mažvydo alėją yra jau susiformavęs tam tikras srautas. Skulptūrų parko link nuolat juda mamos su vaikais, senjorai, jaunimas su paspirtukais, dviratininkai, šunelius vedžiojantys šeimininkai. Pagrindinė idėja ir buvo turėti patrauklią pėsčiųjų zoną, kur galima laisvai, nebijant dėl transporto srautų, judėti. Be to, sukurta bendra Mažvydo alėjos koncepcija: originalūs suoliukai, apželdinimas, apšvietimas, originalios skulptūros prie suoliukų. Ir visa tai darkyti? Vardan ko?
    Mero komandos nariai siūlo leisti automobilių eismą skersai Mažvydo alėjos Karoso gatve, o gal dar ir Šaulių gatve. Ta žinia jau sukėlė miestiečių pasipiktinimą. Reiktų merui tiesiogiai įsikišti, kad greičiau nutraukti tas nelogiškas iniciatyvas.

    Reply
  2. Joris

    Kai ta alėja amžinai tuščia, kam sutrukdytų numatomas eismo pokytis?

    Reply
    • Vardas

      Pestiesiems, vaikams, dviratinkams, pagaliau nebus kaviniu vasara .. centras turi buti gyvas.

  3. Kitaip negu visame pasaulyje

    Neįmanoma miesto padaryti patogaus tik automobiliui. Tiesiog tam nėra pakankamai vietos. Net Amerikos miestuose, kurie tradiciškai vystėsi kaip automobilių miestai, jie tai suprato ir pradėjo keisti prioritetus.
    Keičiasi miestai, griaunami viadukai ir tuneliai, taurinamos viešosios erdvės. Ateities miestai bus draugiški pėstiesiems.
    Brazilijos miestų planavimo biuras „Urb-i“ surinko sėkmingiausių miesto erdvių transformacijų pavyzdžių iš viso pasaulio. Nuoroda: https://www.urb-i.com/before-after
    Tam išleidžiama šimtai milijonų dolerių, kad transformuoti buvusias transporto erdves į pėsčiųjų zonas.
    Bet Klaipėdoje viskas atvirkščiai.

    Reply
    • Vardas

      Klaipėda mazas miestas,kvartalas nera dideli, kas dabr trukdo pėsčiomis vsikcioti?

    • Stebėtojas

      Senas kgbistinis metodas, kelk audrą vienoje vietoje, o tuo metu kol visų įtūžis numreiptas įMažvydo alėjoją, griebk Girulių sutrikusio vystymosi vaikų namus ir juos sunaikink. Prizas- didelis žemės gabalas miške, kur įsikūrę vaiknamiai. Kam rūpi kokiu oru kvėpuos tie likimo nuskriausti vaikiukai. Svarbu babkės.

  4. C7

    Reikia įvertinti, kad yra 2 skirtingos paslaugos:
    1) Paliatyvi pagalba vaikučiams, kurių pagydyti neįmanoma, ir kurie yra apgyvendinti toje įstaigoje – tai jiems ideali vieta yra Giruliuose – ramu, pušynas, toliau nuo pašalinių akių;
    2) Trumpalaikė pagalba vaikučiams, kurie turi elgesio ir kitų sutrikimų ir kuriems teikiamos terapijos – juos atveža tėvai 1-2 val dienos metu. Tai jiems galimai patogiau yra mieste, tačiau žinant kaip užgrūstas miesto centras, Mažvydo alėjos prieigos bei Karoso gatvė, ten neatrodo tinkamiausia vieta tokioms paslaugoms.

    Reply
  5. Tai kas bus dar toliau

    Kvailybei Vaitkaus komandai néra ribų, dar kokių durnysčių prigalvos ?

    Reply
  6. Sukvailėjo

    Visiški debialai, kaip kitaip juos pavadinsi? Karoso gatve dabar negali 2 mažinos prasilenkti. Gal jiems galvos peršalo? Aišku, ardyti, tai ne ststyti!

    Reply
  7. Apskritai alėja

    Mažvydo alėja tragiška. Projektas vien trinkelės ir karstai. Nuimti viską, apželdinti tinkamai. Dabar yra kapinės iš trinkeliu

    Reply
    • Sakote Mažvydo alėja tragiška?

      Taip dabar, kai lauke 6-8 laipsniai, lietus, vėjas ten nėra ką veikti. Bet tai nereiškia, kad paleidus transportą Juozo karoso ir Šaulių gatvėmis skersai Mažvydo alėjos padėtis pasikeis į gerąją pusę. Atvirkščiai, tie kuriems buvo priimtina ši alėja, pasijus nepageidaujami ir turės ieškoti kitų, ramesnių vietų. Klausimėlis – ar jūs matėte koks pagyvėjimas būna šiltomis dienomis, vakarais kai veikia lauko kavinės Mažvydo alėjoje?
      O juk reikia labai nedaug, sugalvoti taip, kad nelytų ant galvos, kad kiaurai nekoštų vėjas, kad atsirastų žalumos. Visi supranta, kad tie betoniniai bangolaužiai yra visiškas nonsensas. Tai ką, jei ten, toje alėjoje šūds, tai davai damušam ją iki eilinio miesto transporto mazgo. Kad ten gyvenanti buvusi miesto nomenklatūra ir jų vaikai bei anūkai jaustųsi kaip miegamajame miesto rajone. Ten kažkas nori išvaryti visus į Skulptūrų parką. Tai ar ten parke bus kur atsigerti kavos, dienos metu lauke papietauti, vakre išgerti taurė vyno, ar vieną bokalą alaus. Juk tame Skulptūru parke buvo ir yra kapinės. Galimai kažką domina ši teritorija viešbučio, ar kokių svečių namų organizavimui. taip tada turi būti patogus privažiavimas iki pat durų. Sėkmės miesto tarybai – jie yra miesto šeimininkai iš jėgos pozicijų. Kas turtingas – tas protingas!

  8. Del Mazvydo al.

    Pats gyvenu mazvydo alejoje, vis tik sutinku kad pagrindine miesto aleja, bet joje nera ka veikti, nera kur eiti ir tu zmoniu nera tiek daug.
    Butu praktiskiau ir funkcionaliau jei butu leidziami automobiliu srautai, tik su salyga kad butu galima kazkaip reguliuoti srauta

    Reply
    • Pritariu

      Jūsų nuomonei .

    • To del Mazvydo al.

      Laisvės al. Yra negyva būtent ten kur leidžiamas automobilių eismas.

    • Algis

      Tu gyveni slaugos ligoninėje?

  9. Deja

    Normaliuose šalyse bandoma mažinti automobilių eismą miestuose ir rūpintis eismo dalyvių saugumu. Ką turime Klaipėdoje?

    Reply
    • Logika kur ? :)

      Jei nebus automobilių didmiesčiuose tai kas tie eismo dalyviai , kurių saugumu reikės rūpintis ? Kaimelio gatvėje dviratininkas ar miestelyje – paspirtukininkas ?

    • Deja

      Mieste reikia rūpintis ir dviratininkų ir paspirtukininkų ir pėsčiųjų gerove ir saugumu. Deja autompbilistai tai dažnai pamiršta.

    • > deja

      Dviratininkams didmiesčiuose kelių tiek pat kiek ir automobilistams , o pėsčiuosius ( kuriems yra perėjos ) reikia gelbėti ne nuo automobilių , o nuo paspirtukininkų . Nematėte kiek jų primesta ant šaligatvių , nežinote situacijų apie sužalojimus ir ten kur automobilio nėra ? Deja …deja …Baikite svaičioti …Klaipėda- trečias Lietuvos didmiestis , bet norite jį paversti visišku kaimeliu ? Be judėjimo, be gyvybės ? Nors nebedaug liko , po liberalių valdymo .

    • Ha

      Jo jo, Klaipėda super didmiestis su trimis gatvėmis, reikia dar viadukų ir tunelių pristatyti, kad galėtų vadilos sutaupyti pora minučių brangaus laiko partrenktų žmonių sąskaita.

    • Deja

      Tai tu pasivažinėk su dviračiu Šilutės pl. ar Minijos g. Pajusi, koks „malonumas ir saugumas” važiuoti kartu su dideliu automobiliu srautu. Dar pabandyk panešioti dviratį laiptais po geležinkelio viaduku Manto gatvėje. Klaipėda ne kaimas, kad būtu galima leisti dviračiams važiuoti magistralinėmis gatvėmis. Vaikštau daug ir paspirtukai trukdo gerokai mažiau, nei per plačias pavojingas perėjas nepraleidžiantys vairuotojai. Tiek paspirtukų, tiek dviratininkų problemas išspręstų normalus dviračių takų tinklas. Ar dabarinė valdžia plės dviračių takų tinklą?

    • > deja deja

      panašu buvusių liberalių valdžių , kurios dviratininkus ” išvijo į gatvę ” , prašyti kažkokių pokyčių nedrįsote ? Viską padaryti turi dabar tie , naujai išrinkti , kurie liberalius paliko opozicijoje ? 🙂 ir daryti skubiai viską jums , nežiūrint savų planų miestui ?

    • Deja

      Kodėl pokyčių tada neprašėme? Jei kritikuoju dabartinę valdžią, nereiškia kad ir buvusi valdžia man tiko. Aišku tik viena. Šita valdžia nieko nesukurs, miestas ir toliau stagnuos ir skes automobilių dūmuose.

    • > deja deja

      miestai visada turi dūmų 🙂 Klaipėda 3 pagal dydį Lietuvos miestas , o jūs norite ” ramunėlių ” kvapo ? Beje nebandėte ” kovoti” su kruizinių laivų tarša ?

    • Vardas

      Man po langais tie taršūs kruiziniai laivia nebezda ir neriaugėja. Važiuodamas taip pat dviračiu neuostau dūmų iš kruizinių laivų. Kruizinis laivas, rodos, dar nė vieno klaipėdiečio nepartrenkė.

    • Deja

      Tai kruiziniai laivai mero kompetencija? Ne, tai ko juos kiši į miesto reikalus

    • to deja

      Keistos problemos … sunku užnešti dviratį laiptais po viaduku laiptais, nepraleidžia automobiliai perėjose.. del to turime pilanai atsisakyti auto mieste??

  10. Nesuvokiama

    Net sovietmečiu mąstė kažkiek apie pėsčiųjų patogumą, dabariniai savivaldybės runkeliai tuoj iš miesto padarys vieną didelę parkofkę, visiškas degradavimas Klaipėdoje

    Reply
  11. Arūnas Tuma

    Gerb. Artūrui Š. reikėtu atidžiau klausytis komitetų posėdžių ir neklaidinti skaitytojų.

    Reply
    • Jo Ištikimi Klaipėdai duoda vaizdų

      Vis posėdžiauja ir posėdžiauja. Dirba po prakaitu. Nuostabios idėjos – panaikinti Mažvydo alėjos privalumą (patrauklumą pėstiesiems, senoliams, vaikams, mamytėms su vaikų vežimėliais) ir suteikti prioritetą automobiliams. Dabar Mažvydo alėjoje ramu ir saugu. Bet ne, šiems ponams reikia „veiksmo” jų idėja „pagyvinti” šios nedidelės ramybės salelės (Mažvydo alėjos) gyvenimą, leidžiant pilnavertį transporto judėjimą Mažvydo alėją skersai kertančioms Juozo Karoso ir Šaulių gatvėmis. Gyventojų , rinkėjų balsavusių už komitetą Ištikimi Klaipėdai nuomonė jiems nesvarbi, neįdomi. Ponas A.Tuma jau pademonstravo savo sugebėjimus trepsėdamas kojomis dėl pagalvės mokesčio įvedimo, sekant kitų miestų pavyzdžiu. Yra toks posakis – Drakonas mirė, tegyvuoja naujas drakonas! Šis ponas nesileidžia į diskusijas, jis nesupranta kas tai yra, jis įpratęs spręsti klausimus iš jėgos pozicijos. Kieno jėga to ir valdžia. Pažiūrėsim.

    • Jei nesupranti apie ką rašai, geriau nerašyt..

      Pritariu. Tikrai reikėtų atidžiau klausyti ir dar suprasti, apie ką čia kalbama.
      Juokingiausia, kad klausimą pristatė visai ne Ekonominės plėtros grupės vadovė, o kita moteris. Ir kas per naujas terminas „sutrikusio intelekto kūdikiai” 🙂

    • Mažvydo alėja neturi jokio patrauklumo , eini ir PRAEINI

      nes šalia yra Skulptūrų parkas ! Gali ir senoliai , ir mamytės su vaikučiais pabūti , pasivaikščioti ar pasėdėti .

    • Martynas Vainorius

      Taip, kolega padarė klaidą nurodydamas klausimą pristačiusią tarnautoją. Buvo klaida ir citatoje, kai vietoje „vystimosi” parašė „intelekto”. Ačiū už pastėbijimą, pataisėme, nes neklysta tik nedirbantys. Bet šios dvi klaidos nekeičia esmės – buvo komiteto pirmininko citata apie Tumos pasiūlymą, ir bene daugiausiai diskutuota būtent dėl transporto iššūkių, kurie gali atsirasti Karoso gatvėje.

  12. Mockba

    O tai turės Klaipėda kada patrauklią pėščiųjų gatvę, ar viską atiduosim uždusint automobiliams? Daug Europos didmiesčių orientuojasi kuo daugiau erdvių pritaikyt darniam judėjimui, dviračiams, o mes priešingai – automobikiams, dulkėm ir triukšmui. Kuo ne Mockba…

    Reply
    • Klaipėdietė

      Taip, triukšmo jau tiek, kad neįmanoma net naktį užmigti, o ką kalbėti apie diena: automobiliai – kaip motociklai burgzdami varinėja po gatves!

  13. Klaipėda tuo klausimu atsilikusi

    Kodėl Klaipėdoje nėra požeminių ir daugiaukščių stovėjimo aikštelių. Po tokia poliklinika dviem aukštais po žeme turėjo būti stovėjimo aikštelė.

    Reply
    • Čia kas dabar?

      Čia kas dabar su ta Mažvydo alėja? Po šių pokyčių (pokyčiai po pokyčių, darbo imitacija) turėsim ne pėsčiųjų alėją, bus eilinė gatvė. Turėsim Mažvydo gatvę. Ir net nesvaikit šiuos atseit sprendimus pritempdami prie Kauno Laisvės alėjos. Panašu į asmeninį, deja mums nežinomą interesą. Deklaruojami motyvai iš piršto laužti, deja. Ar ši kabutėse veikla nors per Marytės plauką padės išspręsti automobilių parkavimo problemą Klaipėdoje. Dešimt tūkstančių automobilių parkavimo vietų! Oho, tai bent!

    • faktas

      Nereikia jokių viešų įstaigų senamiestyje, tegu miršta tas centras kartu su Liepų 11. Viskam galima rasti vietos už Kauno gatvės į pietus, ten dar ir parkavimo aikšteles lengviau įrengti.

    • To faktas

      Dėl tokio požiūrio Klaipėda panašėja į kaimą.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Nerandi vietos automobiliui? Kreipkis ir gausi špygą*

Senolis Jonas iš Budelkiemio gatvės tapo savivaldybės reklamos auka. Žmogus kankinasi dėl to, kad daugiabučio kieme nėra vietos dviem jo ...
2024-05-04
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Kirs 16 geros būklės medžių

Nepaisydamas savivaldybės Tarybos sprendimo meras Arvydas Vaitkus Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos pirmininku paskyrė ne ...
2024-05-04
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Laikraščių paslaugų pirkimo spektaklis baigėsi pagal scenarijų

Klaipėdos savivaldybės konkursus dėl jos informacijos skelbimo „laimėjo” tie, kuriems jų sąlygos ir buvo pritaikytos – dienraščiai „Klaipėda” ir „Vakarų ...
2024-05-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This