Dramos teatro premjera – apie atsisveikinimą ir netekties skausmą 

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-05-08

„Yra su kuo atsisveikinti, dėl ko gailėtis“, – sako savaitgalį Klaipėdos dramos teatre žiūrovams antrąjį čia sukurtą spektaklį – „Requiem“ – pristatysiantis režisierius Dmitrijus Krymovas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Trečiadienį surengtos spaudos konferencijos metu jis sakė, jog šį spektaklį stato su ta pačia aktorių komanda, kaip ir „Fragmentą“, bei labai apgailestauja, kad vaidmenų čia yra mažiau.

Pasak jo, šis „Requiem” – atsisveikinimas, gailestis, netekties skausmas.

„Turi būti gana įžūlus ir drąsus, kad galėtum dalintis tuo, ką dabar jauti, kad atrodytų, jog visiems tai įdomu. Gan seniai jau tai darau, o dabar yra su kuo atsisveikinti, dėl ko gailėtis. Ir man atrodo, kad mano galvoje yra formos, kaip galėčiau parodyti savo jausmus, vidinį pasaulį. Spektaklį sudaro formaliai nesusijusios scenos, bet visos jos apie vieną ir tą patį. Aš išgyvenu kažkokį kolosalų praradimą – šalies, kultūros, žmonių, tikėjimo, vilties. Ir poetine forma norėjau tai pasakyti“, – kalbėjo D. Krymovas.

Paklaustas, ar su visu tuo, ką išvardino ir atsisveikina kurdamas šį spektaklį, režisierius tarė: „Galima ir taip pasakyti“.

„Tai tokios sudėtingos materijos. Kai taip tiesiogiai klausiate, kad tiesiogiai ir neatsakinėčiau, mušu save per rankas. Tiesiogiai atsakyti neįmanoma. Apie ką daugiau kalbėti dabar? Rusijoje jie negali kalbėti, ten falšas, melas, pastato ką nors ir kalba apie pelės ir katės santykius. Net jei statyčiau bet kokį kitą spektaklį, vis tiek jis būtų apie tai. Aš dabar kitaip negaliu, aš apie tai statau“, – sakė jis.

Pasak D. Krymovo, paprastai spektakliuose praleidžiama Šekspyro scena, kurioje kalbama, kad nereikia gimdyti toje šalyje, o šiame spektaklyje ji plėtojama – šį repeticijos momentą trečiadienį galėjo pamatyti ir žurnalistai.

„Ateina momentas, kai viskas yra arti. Pridėjome savo teksto, nebepamenu, jau kas mūsų, kas Šekspyro. Manau, kad jums viskas aišku, neverskite mane kalbėti apie baisus dalykus, apie kuriuos dabar visiems viskas aišku“, – sakė režisierius.

Spektaklio scenografė, kostiumų dailininkė Renata Valčik teigė, jog šįkart daug laisvės neturinti, nes dirba su dideliu meistru ir tai jai labai patinka.

„Mano tikslas padėti jo vizijoms įgauti kūną. Labai daug ko mokausi, kitokios autoriaus kalbos, vizijos. Man tai labai naudinga patirtis. Techniniai iššūkiai tikrai dideli. Džiaugsmas, kad teatras sugeba juos priimti“, – kalbėjo jis.

Tardytoją spektaklyje vaidinantis Darius Meškauskas teigė, kad jis yra sukurtas panašiu principu lyg bibliotekoje iš skirtingų stalčiukų traukiant informaciją, kuria norima paaiškinti vieną temą, ir tai „suriša visą spektaklį“.

„Labai gerai pasirinkta vaikų tema. Ką mes darysim su vaikais? Tai kaip lakmuso popierėlis, atsakantis į visus klausimus. Man iškilo klausimas – kas toliau? Vaikai į viską atsako – ar mes išprotėję, ar ne. Tai yra kriterijus, vertybė, ateitis. Apie tai yra spektaklis“, – kalbėjo aktorius.

Ofeliją vaidinanti jo kolega Digna Kulionytė teigė labai besidžiaugianti dėl įgautos patirties ir nuotykio, kurį atnešė šis kūrybos procesas.

„Turėjau treniruotis su nardymo instruktoriumi, buvo labai įdomu susipažinti iš naujo su vandeniu, jį prisijaukinti. Kiekvienas spektaklis turi vienokį ar kitokį pasiruošimą, bet šis buvo kažkas niekada nepatirto, naujo, labai įdomaus. Aš supratau, ką reiškia suaugusiam žmogui pabandyti kažką naujo gyvenime – tai teikia tiek laimės ir džiaugsmo. Aš pagaliau po ilgo laiko pajutau poreikį eiti į priekį, dar daugiau dirbti, dar daugiau norėti“, – kalbėjo aktorė.

Tuo metu Mokytoją vaidinanti Samanta Pinaitytė sakė, kad nors ir neturėjo tokių fizinių iššūkių, kaip kolegos, jos patirtieji buvo kitokie. Pasak aktorės, kaip ir „Fragmente“ ji išskirtų tylą.

„Ji lygiai taip pat svarbi kaip ir garsas. Su šia mintimi keliauju per šį procesą. Ta tyla man kažkokią kitokią prasmę įgavo“, – sakė S. Pinaitytė.

Parašiutininką vaidinsiantis Karolis Maiskis atkreipė dėmesį į tai, kad D. Krymovas „Fragmente“ dirbo su ugnimi ir žeme, o dabar nusprendė pažaboti vandenį ir orą. Anot aktoriaus, šio kūrybinio proceso metu įgyti nauji įgūdžiai jam tarnaus dar ne vienerius metus.

Žymos: | | | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Šiemetinis „TheATRIUM“: organizatoriai jį vadina sėkmės ir įsitvirtinimo laiku 

Klaipėdos dramos teatre rengiamo tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ sumanytojai ir organizatoriai tikina, kad šie metai neabejotinai patvirtino, jog idėja uostamiestyje ...
2024-06-18
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Finansuojant kultūros projektus - tik dvi rimtos nuodėmės (atnaujinta)

Nors pernai Klaipėdos miesto vadovai skambiai skelbė, kad kultūros ir meno dalinio finansavimo lėšos gali būti naudojamos itin neskaidriai, Kontrolės ...
2024-06-04
Skaityti daugiau

Kultūra

„TheATRIUM“ veiks į Kuršių neriją nukelianti „Regykla“ 

Prieš ketverius metus Nidos meno kolonijoje į tyrimų ir rezidencijų programą „Neringos miško architektūra“ įsijungęs radijo žurnalistas ir garso menininkas ...
2024-05-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This