Neramu ir Dangėje, ir Pilies uostelyje  (11)

Miestas, Svarbu
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-05-08

Uostamiesčio savivaldybės Klaipėdos jūrinių reikalų darbo grupė antradienį gilinosi ir į buriuotojų godas dėl situacijos Pilies uostelyje, ir į vis dar skriaudas Dangės upėje patiriančius irkluotojus.

Šiai darbo grupei pirmininkaujantis vicemeras Algirdas Kamarauskas žadėjo suorganizuoti kompetentingą komisiją, kuri aiškinsis, kokia iš tiesų padėtis yra Pilies uostelyje, o eismą Dangės upėje ketinama reglamentuoti taisyklėmis ir pasirūpinti kontrole.

Mato Mačiulskio nuotr.

Apsimėtė kaltinimais meluojant

Gintaras Vaičiūnas, Klaipėdos miesto jūrinio buriavimo klubo prezidentas, šios grupės posėdžio metu tikino, kad dabar Pilies uostelyje yra susiklosčiusi kritinė padėtis, nes nesudaroma net eilė laivams į vandenį nuleisti, esą čia nėra nei kranininko, nei traktorininko.

Pasak buriuomenės atstovo, kai šio uostelio kapitonu buvo Vilius Bartusevičius, jis sugebėdavo ir vadovauti, ir kartu visus darbus atlikti.

„Dabar – visiškas darbo neorganizavimas, kainos išaugo labai drastiškai, o paslauga jų neatitinka. Gal čia šaknys „Achemoje“. Parduos akcijas, kas iš viso bus?“ – kalbėjo G. Vaičiūnas.

Jam antrino buriuotojas Arūnas Jonuška: „Antrą savaitę laukiame laivų nukėlimo ir sako dar dvi savaites laukti. Nudvėsusios žuvys, šiukšlės akvatorijoje. „Achemos“ paskutinės dienos, aiškiai matosi pinigų išpumpavimas. Buriuotojai dirba ir negali atvažiuoti pagal švilptelėjimą ar laukti po šešias valandas. Sezonas – 6 mėnesiai, keturias savaites jau nenukelia laivų. Kaip kompensuoti mėnesį sezono? Nepasitenkinimas ir pyktis yra didelis“.

Nuo praėjusio lapkričio UAB Klaipėdos pilies uostas vadovaujantis Karolis Grigalauskas, reaguodamas į tai, teigė, jog didžioji dalis klausimų esą yra išspręsti, o buriuotojai situaciją neva dramatizuojama, nes padidėjo kainos. Anot jo, dirba trys kranai, trys traktorininkai.

„Be komentarų. Jūs meluojat akivaizdžiai“, – reagavo A. Jonuška.

Tada jau K. Grigalauskas pasiūlė ne tik jam skambinti bet kuriuo metu, jei kyla kokios nors problemos, nes iki šiol esą nesulaukė jokio signalo, bet ir savivaldybei suburti kompetentingą komisiją, kuri vietoje apsilankiusi patikrintų, kas padaryta.

„Nereikės tada lieti emocijų“, – sakė jis.

A. Kamarauskas patikino, kad į uostelį nuvažiuos nusimanantys tuose reikaluose specialistai ir viską patikrins.

K. Girgalauskas taip pat informavo, kad bendrovė, vadovaudamasi krantinių koncesijos sutartimi, buvo pateikusi naują kainodarą Savivaldybės administracijai derinti, bet atsakymo negavo, tad laikė, jog tokiam pasiūlymui pritarta. Pasak uostelio vadovo, vieno konkretaus laivo pavyzdys rodo, kad per trejus metus jam paslaugos pabrango 26,6 proc., kai infliacijos rodiklis per tą patį laikotarpį siekia per 33 proc.

Išgirdęs tai A. Kamarauskas sakė atsiprašantis savivaldybės vardu, nes iki šiol nebuvo matęs ir negirdėjęs apie įkainių klausimą, tad pasiaiškins, kuris skyrius taip juos „suderino“.

Darbo grupei taip pat buvo pateikta informacija dėl seklėjančios uostelio akvatorijos. Anot K. Grigalausko, reikėtų, kad Uosto direkcija su narais įvertintų dugną, kiek ir kur yra dumblo.

Upėje atsiras taisyklės?

A. Kamarauskas grupės narius informavo, kad svarstoma galimybė inicijuoti Dangės atkarpą nuo Liepų g. tilto iki žiočių pripažinti valstybinės reikšmės vandens keliu – tada už tvarką jame taptų atsakinga Transporto saugos administracija.

„Bet tada yra ir pliusų, ir minusų“, – sakė vicemeras.

Jis taip pat informavo, jog savivaldybė kreipėsi į Aplinkos ministeriją, kad ši apsvarstytų galimybę skirti pinigų upės valymui iš potvynių valdymui skirtų lėšų.

Liudvikas Albertas Mileška, Klaipėdos irklavimo klubo direktorius, savo ruožtu dėstė, kad jo įstaigos ir kitų klubų irkluotojai yra susiderinę, kad vieni kitiems nemaišytų, tačiau ir toliau problemas kelia upėje lakstantys kateriai.

„8 metų vaikas baidarėje, o pralekia kateris dideliu greičiu. Greitaeigiai kateriai išsiūbuoja visą upę, 10-15 minučių po jų reikia stovėti ir laukti. Reikia bent keturias valandas per dieną upėje budinčio žmogaus“, – dėstė jis.

Įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ vadovas Žigintas Narmontas tikino, kad upėje visi ženklai yra sustatyti, reikia tik jų laikytis.

„Mes neturime įgaliojimų stabdyti ir bausti. Saugi laivyba nenori lysti, nori pasilikti tik mariose, bet žadėjo reaguoti į siunčiamą informaciją. Patruliuoja kartais ir policija, bandysime su jais sudėlioti“, – teigė upę miesto teritorijoje prižiūrinčios įstaigos vadovas.

A. Kamarauskas savo ruožtu sakė, jog reikia parengti eismo tvarką Dangės upėje reglamentuojančias taisykles ir užtiktini kontrolę, nes kitaip taisyklės tampa skirtos tik kvailiams. Taip pat, anot jo, galima būtų sukurti programėlę, kurioje realiu laiku būtų matyti visi treniruočių laikai, vandens autobusų grafikai.

Tačiau Mindaugas Rimeikis, Priekrantės verslinės ir rekreacinės žuvininkystės asociacijos pirmininkas, priminė, kad toks pasiūlymas dėl taisyklių „Klaipėdos paplūdimiams“ jau esą buvo duotas šios darbo grupės pirmtakų – buvusios komisijos, tad gal esą jos jau yra parengtos ir reikėtų tik peržiūrėti.

„Imant vien irkluotojus nesigauna problemos sprendimas. Jiems reikia 4 kilometrų, tai kokia veikla, kada ir kur dar gali būti?“ – akcentavo jis.

Žymos: | | | | | | | | | | | |

Komentarai (11):

Atsakymų į “Neramu ir Dangėje, ir Pilies uostelyje ”: 11

  1. turetu ispirkti(atpirkti) Valstybe parašė:

    Labai abejoju nauda. Visos valstybės įmonės dirba nuostolingai. Valdininkai nesuinteresuoti uždirbti pinigų, jie juos gauna iš biudžeto garantuotai. Jų pagrindinis rūpestis juos išleisti ,nes kitais metais gaus mažiau ,jeigu neišleis. Tai kam dirbti ? Pastebėjau ,kad jai žmogus klausia kiek gauni algos -valdininkas. Normalus žmonės klausia -kiek uždirbi ?

    • Vardas parašė:

      Tamsta sumaisete VSI kuriu daugiau kaip grybu.Uostas taptu VALSTYBINIS,o uosto direkcija,dar ???,nepaversta VSI-UABu,tad priversta nesti pelna.

  2. Man parašė:

    Tai kaip visada, daro įspūdį gerai kylančios kainos. Už ką? Ogi už katerio ar valties laikymą. Niekas nepa

  3. vigis parašė:

    Irkluotojai, kateristai, vandens tramvajai, vandens dviračiai, žvejai valtininkai ir ne valtininkai, pilies uostelis su su „nevaikiškom jachtikėm”. Įdomu ar Dangė jau pakankamai įveiklinta ar dar ką sugalvoti reikėtų? Mano manymu, kažkur tarp kapinių ir Liepų gatvės labai tiktu „pliažukas” palei upę. Jei jau Vilniaus centre paplūdimys tinka, tai Klaipėdos centre, prie upės, paplūdimys tiesiog būtinas. Šabakštyną išvalyti, smėliuku pabarstyti ir bus kaip Majami. O kitame krante griuvėsius nugriaut, teritoriją išvalyt ir pastatyti lošimo namus, kazino, su spalvotais fontanais upėje – kaip Kaune.

  4. Rimas parašė:

    Tai Grigalauskas juk vadovauja jis neturi laiko žvejoja.Neliks Lubienės neliks ir jo

  5. Ačiū irkluotojams parašė:

    Irkluotojai, baidarininkai, kanojininkai, paupio bėgikai, dviratininkai ir tiesiog vaikščiotojai keičia viso miesto energiją. Visai kitaip jautiesi gyvendamas mieste, kuriame juda visokio amžiaus ir sudėjimo žmonės. Tikiuosi upėjė sportuojantiems bus sudarytos geriausios sąlygos siekti rezultatų, o bėgikams – linkėjimai nuo kito palei Dangę bėgiojančio 😉

    • Pritariu Jums parašė:

      Nuoširdžiai pritariu Jums. Nuostabu jaustis, veikti, važiuoti vaikščioti mieste, kuriame verda gyvenimas. Žmonės pritraukia žmones, miestas tada gyvena. Gerai, kad imamasi iniciatyvos viską sureguliuoti, sustyguoti. Nereikės belstis tpliausiai už Klaipėdos.

  6. Vardas parašė:

    Manau,”Achema”,jos akcijas, turetu ispirkti(atpirkti) Valstybe.Vienu metu issisprestu „privatizavimo „klaidos”” (AMB-BL „kurybiniai reikalai”)!? Ir Uoste ir Tarptautineje perkeloje,ir Piliavieteje(laivu remonto imoneje),ir marinos kainodaroje- „konsesijoje” !?

  7. Jo parašė:

    Noriu padėkot irkluotojams ir baidarininkams, kad jie yra. Grįžtu iš darbo palei Dangę apie 15-16 val. ir tiesiog džiugina tas judesys, įveiklinimas upės, sportuojantys vaikai ir suaugę. Turistai matau irgi džiaugiasi, fotografuoja, toks judesys praturtina mūsų miesto centrą, o Klaipėda tikrai atrodo vandens miestas.

    • Vardas parašė:

      Pritariu. Dažnai bėgioju palei Dangę (kiek leidžia kai kurie takai), tai tikrai kažkokios gyvasties įneša irkluotojai. Išvis palei upę (ir joje) reikia kuo daugiau žmonių ir rekreacinės ir pramoginės veiklos ir kuo mažiau automobilių ir visokių sandėlių, kurie galėtų būti kitur.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Slipas nuleisti laivui į jūrą yra, bet privažiuoti iki jo - draudžiama

„Panaikinti kelio ženklą, draudžiantį įvažiuoti, – penktadienį Eismo saugumo komisijos posėdžio metu siūlė Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausioji specialistė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Transportas

Ženklų kaitaliojimas Teatro gatvėje susuko galvas vairuotojams

Klaipėdos miesto savivaldybei šiemet dukart per mėnesį pakeitus kelio ženklus prie Teatro aikštės vairuotojai ėmė blaškytis. Savaitę stebint situaciją šioje ...
2024-06-19
Skaityti daugiau

Miestas

Pagaliau sutvarkyta Mogiliovo gatvės sankryža

Klaipėdos savivaldybė skelbia, jog pagaliau užbaigta Mogiliovo ir Smiltelės gatvės sankryžos rekonstrukcija – įrengta papildoma eismo juosta ir pėsčiųjų saugumo ...
2024-06-17
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This