Mokesčiai už parkavimą Klaipėdoje – atgal į praeitį! (23)

Nuomonės
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-05-21

Klaipėdos, labiausiai iš visų Lietuvos miestų kenčiančios nuo oro taršos ir kvėpavimo ligų, valdžia siekia į miesto centrą, senamiestį bei pajūrį pritraukti kuo daugiau taršių transporto priemonių. Ir netrukus taps bene vienintele tokia Europos Sąjungoje, kurios miestai daro viską, kad į jų senamiesčius taršus transportas neįvažiuotų.

Artūro Šulco nuotr.

Nemanau, kad mūsų valdžia siekia išnuodyti klaipėdiečius. Ji tiesiog dėl savo bukumo pataikauja vairuotojams, kurie, jei tik leistų techninės priemonės, su savo automobiliais įvažiuotų ir į mero kabinetą, ir savo vaiką nuvežtų ne tik iki mokyklos, bet ir iki mokyklinio suolo klasėje. Nes šoferiai, matyt, mano, kad jų vaikai yra neįgalūs vaikščioti, važiuoti autobusu ar orientuotis mokymo įstaigoje…

Ši mūsų valdžia ženkliai pabrangino viešąjį transportą. Nors galėjo jo kainas sumažinti užkirsdama kelią automobiliais į važiuoti į istorinius senamiestį bei naujamiestį. Bet kur tau…

Mero pateiktas siūlymas dvi valandas per pietus senamiestyje leisti automobilį statyti nemokamai yra tas pats, kas per pietus narkomanui duoti dozę dykai… Panašiai vertintinas ir siūlymas Žaliojoje zonoje, kuri aprėps ir Mėlynąją zoną, taikyti valandinę kainą 30 centų už 1 valandą, 3 eurus – už stovėjimą visą dieną.

Trys eurai už dieną neišsprendžia jokių problemų: dėl tokios rinkliavos nei vienas šoferis neatsisakys malonumo juo arčiau privažiuoti prie norimo objekto. Ir jau tikrai nevažiuos autobusu… Tačiau bus piktas ant valdžios dėl biurokratinės kebeknės.

O miesto iždas nuo tokių parkavimo atlaidų praktiškai nepasipildys. Ir meras vėl pravirks, kad trūksta pinigų. Nors žadėjo labai daug sutaupyti atsisakius anoniminių ekspertų, vertinančių kultūros projektus, o jo valdoma savivaldybė ir toliau perka paslaugas iš asmenų, kurių viešai neįvardija. 

Kaip žingsnį atgal į praeitį reikia vertinti ir mero siūlymą atsisakyti lengvatos automobilių dalijimosi paslaugų teikėjams. Nes šių paslaugų kainos kils, o tai paskatins į miesto centrą važiuoti automobiliais, kurie jau seniai pavirto senais opeliais. Astma ir kitos ligos valdžiai padėkos.

„Išklausėme verslininkus ir atsižvelgėme į jų pastabas”, – sako meras. Ir mes tuo tikime.

O ar meras išklausė tų, kurie nuolat kvėpuoja juodu dūmu, serga, vaikšto pėsčiomis ar kasdien važiuoja viešuoju transportui? Nusispjaut jam į ligonius, jo rinkėjas – turtingas šoferis iš Žaliojo slėnio ir kitų priemiesčio kaimų.

Kauno meras, į kurį įsimylėjusiu žvilgsniu žiūri mūsiškis, vien už įvažiavimą į laikinosios sostinės senamiestį nusprendė imti kaskart po du eurus. Plius dar už stovėjimą. Ir Kauno iždas bus pilnesnis, ir žmonės sveikesni. O mūsiškis pagatavas mūsų plaučius šoferiams ant kelio patiesti: pirmyn – nuodykite!

Klaipėdos darnaus judumo planas dūla užmirštas. Savivaldybės administracijos direktorius neseniai prie kai kurių jo kertinių pozicijų įrašė: „Nevykdoma”. Ir nei šuo nesulojo… Greitosios autobusų linijos nebus. Zonos be automobilių – taip pat. Naujo tilto nebus. Tiltų gatvė – vien pėstiesiems? Ale baikit… Prie šios valdžios to tikrai nebus. Nebent kol Biržos tiltą remontuos.

O mieste tvyros tik pasipūtusios valdžios, iš kurios šaipysis civilizuotas pasaulis, mašinų alyva atsiduodantis tvaikas ir tinginčių porą šimtų metrų pėsčiomis paėjėti ponulių sotus čepsėjimas.

Žymos: | | | | |

Komentarai (23):

Atsakymai į “Mokesčiai už parkavimą Klaipėdoje – atgal į praeitį!”: 23

  1. Klaipėdietis parašė:

    Gaila, kad trūksta tarpusavio bendravimo kultūros diskutuojant miestiečiams aktualia tema. “ Spyglio” tikslas yra temą pateikti šaržuotu pavidalu. Taip įdomiau iš žurnalistinės pusės. Bet problema su miestiečių noru privažiuoti su mašina iki pat lankomo objekto durų tikrai yra. Koks tas Klaipėdos senamiestis pagal dydį? Ar eisi skersai, ar išilgai, daugiau 15 min. neužtruksi. Yra puiki aikštelė Pilies gatvėje. Jos įrengimo tikslas ir buvo toks, kad patogiai pasistatyti mašiną ir už poros minučių atsidurti senamiestyje. Problema yra ne parkavime, o naujame žmonių įprotyje. Dažnai tenka važinėti po rajonus. Tai juokingiausia, kad tokiuose miesteliuose kaip Plungė, kur dažnam iki darbo nueiti užtrunka 10 min., važiuoja taip pat automobiliu. Ir ten viskas mašinomis užgrūsta. Ir dar nauja mada atsirado. Neįgaliųjų ženklais pažymėtos mašinos, iš kurių išlipa jaunos panos ir keliauja į grožio procedūras.
    Visas pažangus pasaulis didina pėsčiųjų zonas, nes dėl didėjančio nejudrumo labai sparčiai blogėja žmonių sveikata ir todėl skatinamas judėjimas. Būkim tarp pažangesnių, o savo mažą jaukią Klaipėdą neperkraukim automobiliais.

  2. Anonimas parašė:

    labiausiai iš visų Lietuvos miestų kenčiančios nuo oro taršos… Nesąmonė miestas viejuotas, naujos mašinos netarsios, nuajindyzeliai lenkia benzininius tardymo atžvilgiu. El mobiliai sunkesni. Ps. Nereikėjo Akropolis mieste statyti.

  3. Bobr parašė:

    Paskaičius šio veikėjo straipsniuką ir kai kuriuos komentarus pasidaro liūdna. Dėl tokių požiūrių miestas ir yra tokios apgailėtinos būklės ir su labai miglota ateitimi. Mažiau lygintis į didmiesčius, Europos miestu, o daugiau galvoti apie mūsų padėti, mūsų situaciją ir kas naudingiausia mūsų miestui. Mieste gyvybės reikia, bet dabar tai itin sudėtinga spręsti, kai labai daug kas išvyko į rajoną. Juos pritraukti bus kuo toliau tuo sunkiau, ypač, jeigu tik daugės visokių nepatogumų. Šitie parkingo reikalai nieko nepablogins, bet galbūt tik nežymiai pagerins padėtį mieste. Oro taršai neturės žymaus poveikio, nes yra kiek didesnių problemų mieste šiuo klausimu nei transportas (kurio srautai juokingai maži).

    • Blyn parašė:

      Jo jo, mažiau lyginkimes į Europą, nes kaip visada žinome geriau už visus kitus kaip reikia daryti teisingai dalykus, reikia gi ponams iš Kalotės senamiestį visą išasfaltuoti ir dar raudoną kilimą iki automobilio durelių ištiesti:)))))

  4. Nusivylęs parašė:

    Tikrai atrodo, kad ritamės atgal. Panašu, kad vienintelis dalykas ką sukurs dabartinė valdžia tai bukai suprojektuotos aikštelės kiemuose. Nors pats gyvenu daugiabučio kieme ir turiu automobilį, tokių aikštelių savo kieme nenoriu. Tuo tarpu pėsčiųjų takai ir autobusai tragiški, labai trūksta autobusų juostų. Na ir aišku bijoma pertvarkyti pavojingas sankryžas, nes gal keliais centimetrais siaurinti gatvę. Kuo toliau, tuo labiau gailiuosiu balsavęs už Vaitkų.

    • Anonimas parašė:

      Kokias gatvės reiktų siaurinti? Anaiptol reiktų platinti pvz liepų g. Link isvaziabimo

    • Nė negalvokit siaurinti. parašė:

      Vilniuje vienas veikėjas jau siaurino… Buvo išspirtas, o dabar tenai naujai atėję, keiksnodami anuos dundukus, mėgina vėl praplatinti.

  5. Pastebėjimas parašė:

    Bet faktas, atėjus šulcui I atviraklaipeda atsirado tokių, na nelabai straipsnių. Sakyčiau tokių politikuotų šališkų ir nemalonių. Jis jau ve tuo garsėjo.
    Nenoriu išsiplėsti, bet kadangi senamiestis absoliučiai miręs, nors kažkâ bando daryti, kad pritraukti žmonių. O šulcui rūpi apjuodinti labiau. Toks jau ans yr, deja.

  6. Klaipėdietis parašė:

    Labai gerai, kad nors AK rašo tai kas aktualu miestiečiams. Kas čia darosi, kad meras tik apie automobilių statymo vietas kalba ir pn. Juk autom. teršia orą labiausiai už visus oro teršėjus t.y. iki 80 proc. Dar ir seimūnė Girskienė jau 4 m. vis kalba apie švarų orą, prisideda prie automobilių parkavimo vietų kur reikia ir nereikia plėtimą. Pažiūrėkit kas darosi prie mokyklų, ligoninių…..

  7. zxcvzxcvzcv parašė:

    Tokio dydžio kaimuose Europoje nėra jokių parkingo mokesčių

  8. Biudžetas parašė:

    Klausiantysis apie rinkliavą meluoja ir, ko gero, sąmoningai. KKT gauna tik administravimo mokestį. Visos lėšos patenka savivaldai, tai reikėtų Vaitkaus irgi klausti, kur jas deda.

  9. Draudimai nepadės parašė:

    Ko išradinėti dviratį? ES šalyse senamiestį gali įvažiuoti tiksumokėję metinį mokestį automobiliai. Mokestis ksiriasi pagar taršumą. Mokestis nedidelis mažai taršiems ir didesnis taršiems automobiliams.

  10. Juozas parašė:

    Visiškai teisingos autoriaus mintys. Klaipėda su Vaitkaus atėjimu vis labiau degraduoja, kažkoks išpūstas dėmesys automobilių eismui, parkofkių įrengimas pačiam miesto centre ir t.t. Liūdna.

  11. Latakai tave į teisma už vandens įšvogima paduosim parašė:

    https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13430787/California-Texas-Midwest-states-groundwater.html

    Kai nusimato gelo vandens trukumas LATAKAS SU KREIVIŲ IR ŠAIKA NAUDUOS GELA VANDENI IR EKSPORTUI GAMINS VANDENILI. Kuras kainuos nuo 5€ €. Iš 9 litru vandens gamins 1 litra degalu

  12. O kiek auto pritrauks parašė:

    Požeminiai parkingai Atgimimo a. Ir planuojama Lietuvini kų a.?

  13. O kiek automobilių pritrauks parašė:

    Požeminis parkingas TGIMIMO A. IR PLANUOJAMAS Lietuvininkų a.
    Pritrauks į miesto širdi, teršti ir smirdėti. Stop Tumai statyti požemini parkinga!

  14. Kur dingsta rinkliava? parašė:

    Šulcai, nepaisant to, kad bandote prisidengti nuomonių rubrika, jūs klaidinate AK skaitytojus ir dėstote savo draugo Neniškio iš KKT dūsavimus. Visų pirma, ši rinkliava miesto biudžeto nepasiekia, lieka KKT sistemoje, kad išlaikytų sistemą. KKT tikrintojai važinėja su naujomis liemenėmis elektriniais automobiliais ir sprendžiant iš visko, gerai iš tos rinkliavos minta. Eilinė liberaliai nusiteikusių politologų lesykla, kurios kažkodėl Vaitkus dar nepradėjo vaikyti. Kiek aikštelių iš šitos rinkliavos atsirado? Kur ataskaitos, kaip panaudota rinkliava? Taip kad pasilikite savo nuomonę sau. Šulcui vicemerui ši tema buvo visai neįdomi.

  15. Nauseda parašė:

    Teisingas straipsnis
    .lauk kaimiečius iš centro!

  16. Pėstysis parašė:

    Ale koks nervingas rudnosiukas. Taip ir įsivaizduoju, atvažiuoji iš Slengių su savo leksusu ar audine į senamiestį, išlenki alaus kelis bokalus ir vėl sėdi važiuot namo su kokiom 0.8 promilės. Negali juk su kokiu boltu ar uberiu iš savo kaimo atvažiuot, neoru.

  17. Šulcsnukiukas parašė:

    Eilinė šulcsnukio keverzonė.-šmeižtas. Tiek metų su liberolais sedėta ir po stalu šnapsas gėrtas savivaldybėje, bet nepamatei iki ko davarei Klaipėdą. Po tokių sosnovskio barščių reikės dar kelių metų kad gyvybė atsigautų. Galimybė žmonėms iš Slengių, kuriuos irgi dėl stagnacijos išvijot, atvykti į centrą duos daugiau gyvybės jūsų numarintam senamiesčiui. Šulcsnukis turėtų tupėti po šluota, bet kur tau, šulcsnukis negali neloti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Savivaldybės taryba dykai duoną valgo…*

„Opozicija yra atostogose”, – tokį nuosprendį Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus paskelbė prieš savivaldybės Tarybos posėdį ketvirtadienį, kai paaiškėjo, kad nė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Bus suteikiamas „Mero kultūros magistro vardas”?

„Ar nesvarstėte tokio varianto, kadangi dabar bus ne kolegialus sprendimas, o galutinis vienasmenis sprendimas, pakeisti pačios nominacijos pavadinimą iš „Klaipėdos ...
2024-06-20
Skaityti daugiau

Švietimas

Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos laukia remontas

Netrukus turėtų būti atplėšti vokai su galimų rangovų pasiūlymais dėl Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos paprastojo remonto darbų su darbo ...
2024-06-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This