Parkingo rinkliavos reforma: senamiesčio likimą užgožia automobilių dalijimasis (atnaujinta) (2)

Svarbu, Transportas
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-05-22

Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto, kuris pirmasis ėmėsi svarstyti mero siūlymą dėl parkingo rinkliavos keitimo, posėdžio metu ilga diskusija trečiadienį sukosi tik apie planus panaikinti lengvatą automobilių dalijimosi bendrovėms.

Tuo metu galimomis perspektyvomis senamiestyje, jei čia pietų metu nuo kitų metų bus nemokamas stovėjimas, rūpinosi tik opozicijos lyderis, konservatorius Ugnius Radvila.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Ką siūlo?

Žinia, Klaipėdos meras siūlo praplėsti Raudonąją parkavimo zoną, Mėlyną zoną priskirti Žaliajai, tačiau atsisakyti rinkliavos rinkimo ne sezono metu – nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. savaitgaliais ir švenčių dienomis Piliavietės aikštelėje ir Žvejų gatvės atkarpoje tarp pasukamojo tiltelio ir Pilies g. Taip pat visus metus siūloma atsisakyti rinkliavos senamiestyje kiekvieną dieną nuo 12 iki 14 valandos.

„Įvertinus tai, kad automobilių stovėjimo vietų užimtumas net ir ne piko, ir ne sezono metu viršija 85 proc., praplėsti Raudonąją zoną už Danės upės: Naujoji Uosto g. – Naujojo Sodo g. – Liepų g. – Laivų skg. iki Danės g.”, – rašoma sprendimo projekto, kuris teikiamas svarstyti savivaldybės Tarybai, aiškinamajame rašte.

Mėlynosios zonos teritoriją siūloma priskirti Žaliajai zonai. Mėlynojoje zonoje vietoje 0,30 Eur už stovėjimo 2 valandas/1,50 Eur už stovėjimą visą dieną, taikyti Žaliosios zonos valandinę kainą 0,30 Eur už 1 valandą/ 3,00 Eur už stovėjimą visą dieną.

Vitės kvartalo teritoriją siūloma priskirti Žaliajai zonai (šiuo metu ši teritorija priskirta Mėlynajai zonai), jos galiojimą pratęsianti iki Klaipėdos centrinio stadiono.

Siūloma keisti ir metinių lengvatinių leidimų gyventojams bei juridiniams asmenims išdavimo tvarką: metinius lengvatinius leidimus išduoti sveikatos priežiūros įmonėms, įstaigoms, kurios teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugą rinkliavos zonoje pacientų namuose (iki šiol užtekdavo turėti tik sutartį su ligonių kasomis); atsisakyti lengvatinių abonementų, subjektams, vykdantiems veiklą vandentvarkos, energetikos arba atliekų tvarkymo srityje; atsisakyti lengvatos automobilių dalijimosi paslaugų teikėjams.

O „elektromobilių lengvata galės naudotis nemokamai tik tie asmenys, kurie deklaravo gyvenamąją vietą Klaipėdoje arba turi nekilnojamojo turto apmokestintoje zonoje ne daugiau 2 automobilių vienam subjektui (rinkliava netaikoma automobiliui kraunantis)“.

Jei mero siūlymams pritars savivaldybės Taryba, bus prailgintas ,,užmaršumo“ mokesčio sumokėjimo terminas – vietoje vienos paros iki trijų.

„Įvertinus, kad pajūryje ir Smiltynėje gyvenantys asmenys moka už metinį gyventojo leidimą, nors šiose zonose rinkliava renkama tik sezono metu (nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d.), siūloma gyventojo leidimo kainą pirmam ir antram automobiliui nustatyti rinkliavos rinkimo laikotarpiui, t. y. pajūrio ir Smiltynės gyventojams įvesti naują sezoninio leidimo rūšį, nustatant jo kainą: pirmam automobiliui – 4,00 Eur (vietoje 10,00 Eur), antram automobiliui pajūryje – 10,00 Eur (vietoje 29,00 Eur), Smiltynėje – 24,00 Eur (vietoje 72,00 Eur)”, – tokia žinia siunčiama gyvenantiesiems pajūryje.

Nori kompromiso

Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai trečiadienį iš esmės diskutavo apie tai, kad automobilių dalijimosi bendrovės, priėmus tokius pakeitimus, turėtų mokėti nebe 50 eurų per metus už vieną transporto priemonę, o 900 arba kas mėnesį pirkti po 90 eurų kainuosiantį leidimą.

„Gali stovėti nemokamoje zonoje“, – pareiškė posėdžiui pirmininkavęs Arūnas Tuma.

Jam antrinęs Vidmantas Dambrauskas teigė, kam tokius automobilius reikia „į senamiestį grūsti“.

Tuo metu „Bolt“ atstovas Svajūnas Aliukonis tikino, jog bendrovė nesupranta tokios nuolaidos panaikinimo ir dėstė, kad ši paslauga yra alternatyva asmeniniam automobiliui.

„Mūsų misija kurti miestus žmonėms, o ne automobiliams. Vienas toks automobilis pakeičia mažiausiai 12 privačių. Jie intensyviai naudojami, nestovi 95 procentus laiko, kaip privatūs. Be to, mūsų parką sudaro iki dvejų metų senumo benzininiai arba hibridiniai automobiliai, kai privačių amžiaus vidurkis yra 12-15 metų“, – dėstė bendrovės atstovas, akcentavęs ir aplinkosauginį aspektą.

Pasak jo, toks sprendimas nebeskatins šių bendrovių plėsti automobilių parko, nes sąnaudos bus neproporcingos verslui ir galiausiai atguls ant vartotojų pečių.

„Arba mažinsim parką, arba uždarysim miestą ne sezono metu“, – teigė S. Aliukonis, anot kurio, „Bolt“ šiuo metu turi apie 80 automobilių Klaipėdoje ir Palangoje.

„CityBee“ atstovavęs Domas Garbinčius teigė, kad ši įmonė Klaipėdoje dabar turi apie 140 automobilių.

Išklausęs verslo atstovus A. Tuma pareiškė, jog nesutinka, kad Klaipėdoje vidutinis automobilių amžius yra 12-15 metų, esą tokie važinėja tik rajonuose. Tuo metu V. Dambrauskas teigė, jog verslininkų pasisakymuose „teoriškai yra tiesos“ ir esą labai sunku arbitru būti, nes 50 eurų yra labai mažai, o 1000 jau per daug.

„Gal galima tarpinį variantą rasti, kad nežlugdytume verslų. Nėra klausimas pasipinigauti, o rasti geriausią sprendimą miestui“, – kalbėjo jis ir prašė išsakyti nuomonę „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorių Gintarą Neniškį.

Pastarasis teigė, jog dalijimosi automobiliais paslauga patenka prie darnaus judumo ir iki šiol buvo skatinama, „tik klausimas, kiek“. Anot G. Neniškio, reikėtų svarstyti, ar reikia skatinti tokius automobilius važiuoti į senamiestį, „kur yra perkrova“.

„Gal galimi kompromisai – paliekama kitose zonose, kur nėra tokio spaudimo. Reikėtų kompromiso“, – sakė G. Neniškis.

Tuo metu Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus teigė, jog Kaune tokios lengvatos nėra ir ten „išgyvenama kažkaip“.

„Kaune mokame pagal faktą, dėl to rinka lėtai auganti. Vilniuje irgi mokama pagal faktą, bet yra lubos – 67 eurai mėnesiui“, – reagavo S. Aliukonis, taip pat tikinęs, kad G. Neniškio pasiūlytas ribojimas zonomis neskatintų naudotis tokia paslauga, nes žmonės nori patogumo.

Savo ruožtu A. Tuma dar pareiškė, jog dabartinė tvarka esą iškraipo rinką, nes jis už prie viešbučio „Viktorija“ bendrovės lėšomis įrengtas stovėjimo vietas turi mokėti penkis kartus daugiau.

„Nebūtinai į centrą lįsti. 50 eurų į metus juokinga“, – kartojo politikas.

Opozicijos lyderis, konservatorius Ugnius Radvila teigė, kad jo verslo argumentai neįtikino, nes „50 eurų ir laisvė daryk ką nori, neatspindi miestiečių interesų“. Anot jo, sektinas yra Vilniaus pavyzdys.

Pagyvins senamiestį ar sukurs daugiau problemų?

U. Radvila vienintelis posėdžio metu palietė senamiestyje sumanytų permainų aspektą. Anot politiko, būtent dėl tokio siūlymo ir dėl automobilių dalijimosi leidimų jis balsuojant susilaikys.

Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininkė Aurelija Petkūnienė ir Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentas Juozas Tubinas buvo surašę merui raštą, kuriame teigiama: „Nors tiek mokėjimas už parkavimą, tiek nemokamas parkavimas nepadidins parkavimo vietų skaičiaus senamiestyje, tačiau sudarys galimybę aktyviau rinktis paslaugas šioje teritorijoje. Šios priemonės – tai svarbus smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimas Klaipėdos mieste.”

„Išklausėme verslininkus ir atsižvelgėme į jų pastabas. Korekcijomis siekiame aiškesnės, paprastesnės, labiau gyventojų poreikius atitinkančios tvarkos. O vienas pagrindinių tikslų – kad pokyčiai atneštų daugiau gyvybės į senamiestį, todėl siūlome patvirtinti lengvatas tiek šaltuoju sezonu, tiek ištisus metus. Tikimės, kad siūlomos dvi nemokamos valandos po vidurdienio paskatins žmones atvykti pietauti į šioje miesto dalyje esančias kavines, aplankyti parduotuves, susitvarkyti reikalus čia įsikūrusiose įstaigose“, – savivaldybės išplatintame pranešime praėjusią savaitę buvo cituojamas Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

„Reikia geriau išdirbti, mašinų senamiestyje bus dar daugiau, netilps su tom mašinomis, bus diskomfortas ir trintis, jau dabar prie esamų tarifų pilnas senamiestis“, – prognozavo U. Radvila, kalbėdamas apie siūlymus įteisinti dvi nemokamas stovėjimo valandas pietų metu.

Tuo metu V. Dambrauskas tikino, kad tokią idėją pagimdė noras pagyvinti senamiestį.

„Yra pas lietuvius įprotis važiuoti su automobiliu, jei neina, nevažiuoja. Reikia rakto į senamiestį“, – dėstė jis.

Tačiau kai U. Radvila pakartojo, kad dėl to naujų vietų senamiestyje neatsiras, o tik gali gimti daugiau problemų, jei bandys važiuoti tie, kas iki šiol to nedaro, V. Dambrauskas tarstelėjo, kad gal opozicionierius ir teisus.

Galiausiai V. Dambrauskas pasiūlė pritarti sprendimo projektui, nes R. Mockus su G. Neniškiu esą apibendrins viską, su meru pasitars ir ateis į Tarybą su galutiniu siūlymu. Už tokį sprendimą balsavo visi dalyvavę posėdyje jo nariai, išskyrus U. Radvilą, kuris susilaikė.

ATNAUJINTA. Finansų ir ekonomikos komiteto, taip pat vykusio trečiadienį, posėdžio metu diskusija dėl senamiesčio vyko aktyvesnė. Konservatorius Andrius Dobranskis siūlymą dėl dviejų nemokamų valandų vadino nelogišku, nes jau ir dabar senamiestyje automobiliai dažnai statomi net neleistinose vietose, tad užpildymas neretai viršija net 100 proc.

Su juo sutiko ir komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius.

„Nereiškia, kad tas dvi valandas vietas užims tie, kurie nori atvažiuoti papietauti“, – sakė jis.

Konservatorius Aidas Kaveckis teiravosi, ar nebuvo svarstyta galimybė tik pusmetį išbandyti, koks bus efektas įvedus tokias nemokamas valandas.

„Bus visiškas chaosas“, – prognozavo jis.

Atsakydamas į šį klausimą G. Neniškis pirmiausia akcentavo, kad tokio sprendimo dar nėra Baltijos šalyse ir norint jį įgyvendinti reikia keisti parkomatus.

„Kaip suprantu, mero intencija ir yra pasižiūrėti, kaip viskas veiks, o Taryba visada gali pakeisti sprendimą, nes tai jos kompetencija“, – sakė G. Neniškis.

„Transporto judėjimo sumažinimo sprendimų“ šio posėdžio metu pasigedo ne tik opozicijos atstovai, bet ir valdančiajai daugumai priklausantis Vidas Karolis.

Šis komitetas sprendimo projektui pritarė tik R. Taraškevičiaus balso dėka, nes už balsavo tik jis ir A. Kaveckis bei Algimanatas Šniepis, prieš buvo A. Dobranskis, o susilaikė S. Budinas ir V. Karolis.

Žymos: | | | | | | | | | | | | | | | | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Parkingo rinkliavos reforma: senamiesčio likimą užgožia automobilių dalijimasis (atnaujinta)”: 2

  1. Marijus parašė:

    Kaip indomiai – gyventojams vietų parki gui nėr naktimis, nes ten pridrėbta įmonių mašinų. Nu teisingai – eilinis Klaipėdietis svarbus tik prieš rinkimus….

  2. Renaldas parašė:

    Klaipėdos senamiestyje priskaičiuojama 400 automobilių parkavimo vietų. Verslas, naudodamasis dosniu savivaldos pasiūlymu pirmam automobiliui neriboto stovėjimo leidimą įsigyti už 20 EUR, antram už 80 EUR (metams!), yra išsiėmęs 751 vnt. tų beveik nemokamų stovėjimo leidimų. Jei pridėsime miesto centre nekilnojamą turtą turinčių asmenų išsipirktus leidimus (917 vnt.), gausime, kad į 400 parkavimo vietų senamiesčio zonoje stovėti pretenduoja 1668 verslo ir gyventojų automobilių. 4 į vieną vietą. Jau aišku kodėl laisvų vietų senamiestyje parkavimui nėra.

    Tarybos nariai Raimondas Tamošauskas ir Andrius Petraitis kėlė teisingus klausimus apie sprendimo leisti senamiestyje per pietus automobilius statyti nemokamai nelogiškumą, atsižvelgiant į surinktus duomenis, ir teikė išmintingus alternatyvius pasiūlymus: 1) neleisti kelti chaoso zonoje, kurioje vien verslas išsiėmęs dvigubai daugiau leidimų, nei yra vietų; 2) leisti nemokamai 2 valandas pietų metu parkuotis ne senamiesčio gatvelėse, o naujai įrengtoje Piliavietės aikštelėje (viso 180 vietų), kurios laisvų vietų skaičių patogiai galima matyti Klaipėdos keleivinio transporto tinklapyje: https://www.klaipedatransport.lt/

    Pridėčiau trečią: sprendžiant parkavimo ir verslo teikiamų paslaugų naudojimo didinimo klausimą derėtų bent iki 1000 EUR padidinti verslui išduodamų metinių parkavimo abonentų kainą ir 4 kartus sumažinti jų skaičių. Juk logiška, kad jei nori pakviesti svečią, palieki jam vietos prie stalo. Tada 400 parkavimo vietų turinčiame senamiestyje, verslui užėmus 200, liktų vietos ir svečiams, nes dieną dauguma gyventojų išvykę į darbą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Europinė vėžė į Klaipėdą: ieškos tinkamiausios trasos

Europos Sąjungos Tarybai praėjusį ketvirtadienį patvirtinus naująjį Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą, kuriame Lietuvos siūlymu numatoma naujos europinės vėžės geležinkelio ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Spyglys

Ypatingo žiedo istorija*

Spyglys be galo džiaugiasi, kad ketvirtadienį veidaknygę aptiko Meno kenkėjų sąjungos (MeKeSa) puslapį. Ir skuba su „Atviros Klaipėdos“ skaitytojais pasidalinti dar ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Spyglys

Savivaldybės taryba dykai duoną valgo…*

„Opozicija yra atostogose”, – tokį nuosprendį Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus paskelbė prieš savivaldybės Tarybos posėdį ketvirtadienį, kai paaiškėjo, kad nė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This