Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-05-22 |
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro komiška opera „Pulko duktė“ gegužės 25- 26 dienomis publikos lauks naujoje salėje „Jūra“. Spektaklyje dainuos teatro ir kviestiniai solistai: Rita Petrauskaitė, Lina Dambrauskaitė, Mindaugas Jankauskas, Tomas Pavilionis, Liudas Mikalauskas ir kiti.
2021 m. pirmą kartą Lietuvoje pastatytas spektaklis iš karto sulaukė publikos pripažinimo ir atnešė apdovanojimus pagrindinio vaidmens – Mari – atlikėjoms: „Auksinis scenos kryžius“ skirtas operos solistei Linai Dambrauskaitei, o Muzikinio teatro apdovanojimas „Pagauk bangą“ – operos solistei Ritai Petrauskaitei.
„Pulko duktė“ apjungia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ir kviestinius solistus: gegužės 25-ąją dainuos Rita Petrauskaitė – Mari, Mindaugas Jankauskas – Tonijas, Vilius Trakys – Sulpicijus, Loreta Ramelienė – Markizė de Berkenfyld, Modestas Narmontas – Hortenzijus, Valdas Kazlauskas – Kapralas, Virginija Kochanskytė – Hercogienė de Krakentorp, Daria Verovka – Šokių mokytoja, Šarūnas Juškevičius – Notaras, o gegužės 26-ąją: Lina Dambrauskaitė – Mari, Tomas Pavilionis – Tonijas, Liudas Mikalauskas – Sulpicijus, Loreta Ramelienė – Markizė de Berkenfyld, Remigijus Mickus – Kapralas, Vytautas Bytautas – Hortenzijus, Virginija Kochanskytė – Hercogienė de Krakentorp, Daria Verovka – Šokių mokytoja, Gytis Šimelionis – Notaras.
Gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras (vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis), rūmų damomis ir pulko kariais taps Muzikinio teatro choras (vyriausiasis chormeisteris Vladimiras Konstantinovas). Sekant naujausiomis pasaulio muzikinių teatrų tendencijomis ir norint palengvinti turinio suvokimą, operos dainuojamieji numeriai atliekami prancūzų kalba, o kalbamieji dialogai – lietuviškai.
Mari vaidmens atlikėja solistė L. Dambrauskaitė, kaip rašė meno kritikė Asta Andrikonytė, tapo didžiausiu pirmosios „Pulko duktė“ premjeros atradimu.
„Paprastai sopranams tenka vaidinti lyriškas įsimylėjėles, o Mari partija trykšta bravūra ir komizmu, nors nestokoja ir nuostabių lyrinių arijų. L. Dambrauskaitė sužibėjo temperamentu ir aktoriniu lankstumu, o jos savito tembro, skaidrus lyg varpelis sopranas liejosi ir bravūriškose koloratūrose laisvai, žaismingai tarsi paukštelio čiulbėjimas – visos vokalinės viršūnės skambėjo nepriekaištingai“, – akcentavo A. Andrikonytė.
Muzikologę Jūratę Katinaitę sužavėjo Ritos Petrauskaitės sukurta Mari: „Solistė sukaupusi didelę teatrinę patirtį, kuri jaučiama tiek personažo vokalinės partijos dinamikoje, tiek vaidmens traktuotėje. Jos Mari išsiskiria rosinišku gracingumu, linksmumu ir gausia tembrinių niuansų amplitude“.
Parašykite komentarą