Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-05-25 |
Krantinių rekonstravimo ir Uosto direkcijos naujojo pastato ant Kuršių marių kranto statybos projektavimas vėluoja jau daugiau nei pusę metų. Per pusantrų metų sutartis su projektuotojais buvo ir sustabdyta, ir keista penkis kartus.
Projektuotojų vizualizacija
„Techninio projekto ekspertizės išvada nebus gauta, kadangi Aplinkos apsaugos agentūra informavo, kad atrankos informacija yra nepakankama atrankos išvadai dėl poveikio aplinkai vertinimo priimti ir nurodė papildyti atrankos informaciją pagal pateiktas pastabas”, – rašoma paskutiniame sutarties pakeitime, kuris su projektuotojais pasirašytas šių metų gegužės 3 d.
Jame taip pat minima, kad pasiūlymus pateikė ir Klaipėdos meras bei Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamentas. Juos esą būtina įvertinti bei iš naujo pateikti informaciją Aplinkos apsaugos agentūrai.
Sutartį dėl krantinių Nr. 21, 22, 23 rekonstravimo ir krantinių Nr. 21A, 22A, 23A statybos bei administracinės paskirties pastato statybos projekto Uosto direkcija pasirašė dar 2022 m. lapkritį. Jos vertė – 1 548 800 eurų. Kaina – fiksuota. Už šią sumą Statybos inžinierių konsultantų biuras įsipareigojo suprojektuoti objektus ir leidimą statybai gauti per 365 dienas. Objekto projekto priežiūrai buvo numatytos 1095 dienos. Šalims sutarus pakeisti sutartį bendram paslaugų teikimui ir statybos leidimo gavimui skirtos 576 dienos. Po visų sutarties pakeitimų dabar kaip sutarties galiojimo terminas nurodoma jau 2027 m. liepos 2 diena.
„Atvira Klaipėda” jau nekart rašė, jog direkcija nusprendė, kad kur kas ekonomiškiau yra statyti naują pastatą, o ne rekonstruoti į penktą dešimtmetį įkopusį sovietinį, kuriame ji dabar yra įsikūrusi J. Janonio gatvėje.
Surengtam architektūriniam konkursui dėl naujo direkcijos pastato statybos buvo pateikti penki darbai ir iš jų geriausiu komisija pripažino projektą „Kuršių vartai“ Jį parengė Statybos inžinierių konsultantų biuras, architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.
Pasak projekto vadovo G. Čaikausko, naujasis pastatas – tai savotiška šalies vizitinė kortelė.
„Tai pirmas vaizdas, kurį pamato laivais atvykę svečiai. Tai ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai link miesto. Sukuriama dar viena patogi ir vizualiai patraukli prieiga prie Kuršių marių. Tai įvairiausių kultūros renginių ar poilsio praleidimo vieta. Įgyvendinus šį projektą, pastato siluetas neužgožia šalia esančių istorinio Klaipėdos konteksto“, – viešo pristatymo metu kalbėjo jis.
Naujos uosto krantinės pagrindinė funkcija bus priimti kruizinius laivus. Projekte numatyta, kad pagrindinis įvažiavimas į šią teritoriją turėtų būti nuo Naujosios Uosto ir Naujojo sodo gatvių sankryžos. Iš esmės taip būtų pratęsta Naujojo sodo gatvė.
kiek pamenu, senojo pastato remontas kainuotų 10 kartų pigiau. Kaip toje dainoje:” Landsbergis vagis, vagių ir vyriausybė”.
Ak, jūs, tvarios ekonomikos trubadūrai, kovų su švaistymu veteranai! Nevarykit Dievo į medį! Turit puikiausią pastatą Janonio gatvėje. Tinkamai prižiūrimas jis stovės šimtą metų. Kam tas naujas griozdas? Jums jis „vizualiai patrauklus”? Sakot, nauja vieta priimti kruizinius laivus… Gerai, bet ar laivams priimti reikia naujo direkcijos pastato?
o tai J.Janonio g. pastato nereiks rekonstruoti? Vargu ar atsiras turtingesnis už uosto direkciją statytojas… o gal po išsikraustymo vėl turėsime vaiduoklį vidury miesto, kaip jau ne su vienu Klaipėdoj nutiko?
Pastatas kaip pastatas – dėžė ir tiek. Perspektyva- dar viena šiukšlių gaudyklė ištekančio Danės upės vandens senojoje laivų remonto įlankoje. Pažvelkite kas dabar darosi įlankoje prie kruiziniu lavų terminalo kur švartuojasi jachtos. Vasaros metu kai žydi vanduo smarvė tokia, kad taip ir norisi tik bėgti į Smiltynę.
Reprezentuosim Klaipėdos m. smarvelę ????