Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-07-11 |
Klaipėdos savivaldybė praneša apie naujus uostamiestyje nutiestus ar įrenginėjamus dviračių takus. Darbai neseniai baigti Šilutės plente ties bendrovės „Klaipėdos energija“ teritorija, taip pat – Dubysos gatvėje. Šilutės plente įrengta daugiau nei pusė kilometro naujų takų, Dubysos gatvėje – daugiau nei 300 metrų. Abiejuose ruožuose įrengtas ir naujas apšvietimas.
Teigiama, jog netolimoje ateityje patogesnė dviratininkams bei pėstiesiems bus ir Sausio 15-osios gatvė. Čia darbai jau vyksta – atnaujinamas beveik pusės kilometro ruožas nuo sankryžos su Taikos prospektu iki Tilžės gatvės. Šio projekto įgyvendinimo detalės – kiek kitokios nei įprastai tiesiant dviračių takus – čia pirmą kartą bus panaudotas energetikos įmonėje deginant nepavojingas atliekas susidaręs šlakas. Šlakas bus naudojamas kaip viena iš sudedamųjų medžiagų dviračių tako pagrindo įrengimui.
Nors savivaldybė džiaugiasi naujomis dviračių takų atkarpomis Šilutės pl. ir Dubysos gatvėje, jos veda į niekur: važiuojant į pietinę pusę Šilutės pl. takas, susijungęs su naujosios estakados tako atkarpa, už jos ir baigiasi, o Dubysos g. jis nutrūksta, nepasiekęs Taikos pr. Palmiros Martinkienės nuotr.
Energetikos bendrovės „Gren Klaipėda“, kurioje ir deginamos nepavojingos atliekos, o iš jų susidaręs šlakas pirmąkart naudojamas dviračių takui tiesti, vadovas Donatas Petronis sako, kad šlako naudojimas infrastruktūros objektams nauja Lietuvoje, tačiau daugelyje šalių įprasta praktika.
„Maždaug 20-25% pas mus atvykusių atliekų iš mūsų jėgainės išvyksta šlako pavidalu. Mes ne tik sutvarkome perdirbimui netinkamas nepavojingas atliekas bei paverčiame jas elektra ir šiluma, tačiau pagaminame ir šlaką, kuris yra patikrinta ir puiki medžiaga, tinkama keliams tiesti, parkavimo aikštelėms įrengti, plytelėms gaminti ar dar kitaip naudoti įrengiant įvairius infrastruktūrinius objektus. Ši praktika jau seniai naudojama įvairiose Europos šalyse“, – pranešime cituojamas „Gren Klaipėda“ direktorius.
Sausio 15-osios gatvėje tiesiami takai – ne vieninteliai šiais metais. Kituose objektuose kol kas naudojamos įprastos tokiems darbams priemonės. Darbai neseniai startavo Baltijos prospekte, atkarpose nuo 45 iki 51A sklypų bei kitoje gatvės pusėje – nuo 8A iki 8C sklypų. Čia taip pat bus įrengti takai pėstiesiems, dviratininkams, naujas apšvietimas. Be to, šiais metais ties Baltijos pr. viduriu bus įrengta ir nauja jungtis su Dubysos gatve.
Darbai vyksta ir ties Sąjūdžio parku: čia nuo Liubeko g.13 iki parko taip pat įrengiamas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas su apšvietimu.
Dviračių ir pėsčiųjų tako remontas numatomas ir Prano Lideikio gatvėje, visame ruože nuo Liepojos gatvės iki pat Melnragėje esančios Molo gatvės. Šiuo metu vykdomos rangos darbų viešųjų pirkimų procedūros. Tai didelės apimties projektas, tad darbai čia bus pradėti šiemet ir tęsis ateinančiais metais, skelbia savivaldybė.
Klaipedoje yra tik dviraciu takų atkarpos. Norint „peršokti” į kitą taką, siekiant išvengti rato sulankstymo, reikia stirpiai sulėtėti arba sustoti itr persivariti dviratį į kitą atkarpą.
Smiltelės g. nuo Big sankryžos iki Autoaibės senai laukiame nebaigto dviračių tako sprendimų.
Viskas nėra taip blogai….
youtube.com/watch?v=5RbUgn_bXOs
Liūdna, kad seni takai neprižiūrimi, nekokybiški. Pervažiuokite visais ir įsitikinsite. Vieni padaryti labai siauri po medžiais, nepravažiuojami, nes medžiai negenimi. Kitur plytelės iškelnotos. Ten, kur tvarkė, tai uždėjo tokius lopus, kad gali padaryti avariją važiuojant. O užvažiavimai iš gatvės…Daro ,bet netikrina kokybės… Valdiška?
O pagrindinės gatvės palei vakarinę ir centrinę miesto dalis taip ir lieka be geros vientisos infrastruktūros. Važiavimas iškraipytomis plytelėmis ir trinkelėmis bei užkeltais borteliais malonumo važiuoti dviračiu nesuteikia jokio