Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-08-06 |
Tarptautinis Klaipėdos festivalis publikai kasmet leidžia gėrėtis ne tik muzikos pasaulio perlais, įspūdingomis premjeromis, bet ir žinomiausiais atlikėjais.
Rugpjūčio 8 d., ketvirtadienį, 22.30 val., videografiniame spektaklyje „Carmina Burana“ pagal to paties pavadinimo Carlo Orffo sceninę kantatą dainuos šiuo metu Vokietijoje dirbantis baritonas Modestas Sedlevičius. Tarp ryškiausių jo karjeros pasiekimų – ir Milano teatro „La Scala“, kur jo scenos partneriu tapo žymusis tenoras Placido Domingo.
Solistas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro „Carmina Burana“ praėjusiais metais dainavo susiklosčius netikėtoms aplinkybėms: susirgus spektaklyje turėjusiam dainuoti baritonui, jis kone paskutinėmis dienomis turėjo įsijungti į naują pastatymą.
Martyno Aleksos nuotr.
„Netikėtas fortūnos įsikišimas (juokiasi). Gyvenu Vokietijoje, Augsburge, tačiau dėl koncerto Pažaislio festivalyje tuo metu buvau Lietuvoje. Prieš važiuodamas į koncertą gavau skambutį, kad reikia pagalbos: susirgo kolega, o sekančią dieną pasirodymas. Pasiskolinęs automobilį iš tėvo, anksti rytą iš Jonavos išskubėjau į Klaipėdą, pakeliui su žmonos pagalba kartojau tekstą, o vėliau ji man ir sufleravo koncerto metu. Vos atvykus į Klaipėdos festivalį – iš karto kostiumo matavimasis, susipažinimas su scena, muzikinė repeticija, labai svarbus popiečio miegas ir pasirodymas. Jaudinausi, bet proto ribose, nes visi kolegos buvo labai malonūs ir pasiruošę padėti, paremti kuo tik galėjo. Kitą rytą laukė kelionė atgal į Vokietiją“, – dalijasi įspūdžiais M. Sedlevičius.
Solistui ne kartą teko dainuoti įvairiuose „Carmina Burana“ pastatymuose.
„Esu dainavęs „Carmina Burana” šešis kartus. Ne tiek jau ir daug, bet šiai kantatai iš baritono perspektyvos tikrai pakankamai. „Carmina Burana“ techniškai labai sudėtingas kūrinys, iš atlikėjo pareikalaujantis labai daug. Dažniausiai man teko dainuoti koncertiniuose pristatymuose, turėjau tik vieną sceninę „Carmina Burana” Vokietijoje, netoli Saarbrücken miesto. Čia scena, kaip ir Klaipėdos festivalyje, buvo gana monumentali, su daug šviesos efektų. Įdomu ir tai, kad tarp dalių kartais buvo rečituojami tekstai iš J. R. R. Tolkien „Žiedų valdovo” knygos“, – pasakojo M. Sedlevičius.
Publikos Klaipėdos festivalyje labai laukiamas solistas sako, kad praėjusių metų „Carmina Burana“ jam paliko puikius prisiminimus, tad gerokai anksčiau gavęs pasiūlymą dainuoti mielai sutiko atvykti ir šiais metais.
„Puiki atmosfera, nuostabi publika ir istorinis elingas. Nekantriai laukiu šių metų „Carmina Buranos“. Susitikime“, – kviečia M. Sedlevičius.
INFORMACIJA
Modestas Sedlevičius gimė Jonavoje, studijavo Lietuvoje, Vokietijoje, Milano teatro „La Scala“ akademijoje. Tarp svarbesnių pastaraisiais metais jo sukurtų vaidmenų galima paminėti pagrindinį vaidmenį G. Rossini operoje „Vilhelmas Telis“ Berno miesto teatre (Šveicarija), Dandinis G. Rossini operoje „Pelenė“ Imlingo festivalyje Bad Endorfe (Vokietija), Arnoldas A. Ponchielli operoje „Lietuviai“ Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Valentinas Ch. Gounod „Fauste“ Sankt Galeno teatre (Šveicarija), pagrindinis vaidmuo W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“ Esene ir Koblence (Vokietija), Fricas E. W. Korngoldo operoje „Miręs miestas“, Šonaras G. Puccini „Bohemoje“ ir Papagenas W. A. Mozarto „Užburtojoje fleitoje“ Enschedės „Nederlandse Reisopera“ (Nyderlandai), taip pat Figaras G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“, kurį jis dainavo Malmės operoje (Švedija), Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, Anhalto žemės teatre Desau ir Miuncheno kameriniame operos teatre (Vokietija). 2023–2024 m. sezone M. Sedlevičius sugrįžo į Vienos „Volksoper“ (Austrija) atlikti Dandinio vaidmens G. Rossini operoje „Pelenė“, į Anhalto žemės teatrą Desau (Vokietija) dainuoti Žoržo Žermono G. Verdi „Traviatoje“, o neseniai įvyko jo debiutas Bario „Teatro Petruzzelli“ (Italija), kur jis sukūrė Don Fernando vaidmenį Ludwigo van Beethoveno operoje „Fidelijus“ ir kt.
Parašykite komentarą