Sukčiai išviliojo 19 tūkst. eurų

Kriminalai ir nelaimės
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-08-21

Nors ir bankai, ir policija jau ne kartą perspėjo apie sukčius, prisidengiančius taip pat ir „Google“ vardu, Klaipėdoje nuo tokių nusikaltėlių skaudžiai nukentėjo vyresnio amžiaus moteris.

Antradienį 66-erių klaipėdietė policijai pranešė, kad rugpjūčio 12-20 dienomis jai telefonu skambinę nepažįstami asmenys, prisistatydami „Google“, banko ir policijos atstovais. Galiausiai jie apgaulės būdu pasisavino apie 19 tūkst. eurų.

Pradėtas tyrimas dėl sukčiavimo.

„Įsivaizduokite: Jums paskambina „Google“ darbuotojas. Jo balsas sunerimęs. Jis sako, kad kitas žmogus bandė jungtis prie Jūsų „Google“ paskyros. Jis tiksliai įvardija, kokį telefoną ar kompiuterį naudojate. Sunerimstate ir Jūs. Juk atsitiko kažkas rimto, jei skambina „Google“? Asmuo Jūsų nepaleidžia, tęsia pokalbį, tuo metu tikrina, ar Jūsų duomenys saugūs. Asmuo Jums atsiunčia nuorodą. Jūs ją paspaudžiate, suvedate slaptažodį ir prisijungiate prie savo e. pašto. Taip jam suteikiate prieigą prie savo e. pašto dėžutės ir visos joje esančios informacijos. Asmuo Jus sujungia su banko darbuotoju, kuris taip pat tikrina, ar Jūsų duomenys saugūs. Banko darbuotojas Jums praneša, kad kažkas ne tik jungiasi prie Jūsų „Google“ paskyros, bet ir bando Jūsų vardu paimti paskolą. Su juo taip pat kalbate ilgai. Banko darbuotojas Jums atsiunčia dar vieną nuorodą. Jūs ją paspaudžiate, suvedate savo prisijungimo duomenis ir prisijungiate prie savo interneto banko paskyros. Taip jam suteikiate prieigą prie savo interneto banko paskyros ir visų Jūsų sąskaitose esančių lėšų. Sukčiai Jūsų pinigus perveda į savo sąskaitas“, – taip šią sukčiavimo schemą neseniai aprašė SEB bankas savo klietams skirtuose laiškuose.

Bankas ragino prisiminti, kad „Google“ ir „Meta“ neskambina žmonėms dėl įtartinų prisijungimų ir kitos įmonės telefoninio pokalbio metu negali sujungti su banku. Be to, bankas niekada nesiunčia nuorodų, kurias paspaudus reikia suvesti savo prisijungimo prie interneto banko ar kitus duomenis. Taip pat banko darbuotojai niekada neprašo telefoninio pokalbio metu diktuoti ar kitaip atskleisti prisijungimo prie interneto banko duomenų bei niekada nesiūlo pervesti pinigų į kitą „saugią“ sąskaitą ir neprašo niekam perduoti kortelės – tik gali užblokuoti nuotoliniu būdu.

„Jei turite nors menkiausią įtarimą, kad pokalbis vyksta keistai – padėkite ragelį ir patys perskambinkite bankui. Taip įsitikinsite, kad tikrai kalbate su banko darbuotoju“, – pataria SEB.

Įtarus, kad atskleidėte savo duomenis, reikėtų tuoj pat susisiekite su banku, kad jis galėtų užblokuoti banko sąskaitą ir /ar kortelę. Tokiu atveju tikimybė, kad išsaugosite savo lėšas, yra didesnė.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kriminalai ir nelaimės

Sukčiai džiaugiasi dar vieno vyro tūkstančiais

Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas informuoja, jog trečiadienį sulaukė 60-mečio vyro pranešimo, kad per savaitę nuo rugpjūčio 23-iosios nepažįstami asmenys ...
2024-09-05
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Sukčiai siaučia nebaudžiami

Dar dvi klaipėdietės tapo sukčių aukomis. 25 metų moters internete nusprendė parduoti kavos aparatą. Juo neva susidomėjęs asmuo atsiuntė nuorodą, ...
2024-08-28
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Sukčiui pervedė 13 950 eurų

Policijos departamentas pranešė, kad antradienį į Klaipėdos pareigūnus kreipėsi 60-metė moteris. Ji pranešė, jog socialiniuose tinkluose bendraudama su nepažįstamu asmeniu ...
2024-08-28
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This