Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-09 |
Pirmadienį Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje svarstant pasiūlymus dėl naujų keleivių bei bagažo vežimo miesto autobusuose taisyklių, didesnės diskusijos kilo dėl dviračių vežimo tvarkos autobusuose. Arūnas Tuma ir Arvydas Cesiulis piktinosi, kad dviratininkų atstovo pasiūlymų svarstymas esą sukėlė bereikalingą sumaištį.
Tuo metu numatomas taisykles papildžiusi dar viena naujovė – siūlymas įvesti vadinamąjį kontrolės bilietą – pareikalavo kai kurių paaiškinimų.
Pasak „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovo Gintaro Neniškio, kontrolės bilietas būtų įvedamas nuo naujųjų metų, o dabar esą politikų tik prašoma formalaus pritarimo pačiai idėjai.
Kontrolės bilieto esmė – važiuojantys be bilieto, vadinamieji zuikiai, galėtų susimokėti kontrolieriams vietoje, tik kaina būtų gerokai didesnė nei įprasto bilieto. Pasak G. Neniškio, įvedant šią naujovę naudotasi Šiaulių ir Vilniaus patirtimi, kur esą tokių zuikių, susimokančių vietoje, būna apie 20-25 proc. Norima, kad susimokėti vietoje būtų galima tik kortele, ne grynaisiais. Kiek toks bilietas galėtų kainuoti, įvardinta nebuvo.
Kalbant apie „Atviros Klaipėdos“ jau aprašytus planus leisti vežti autobusais šunis, paspirtukus bei dviračius, daugiausiai dėmesio buvo skirta dviračių vežimo tvarkai aptarti. G. Neniškis teigė, jog dviračius bus galima vežti ne visuose autobusuose, o tik esą mažiau populiariais, specialiai pažymėtais maršrutais ir ne piko valandomis. Dviračiai autobuse turės būti pritvirtinti prie specialaus stovo.
„Būtų vežama tose transporto priemonėse, kur dviračių vežimas netrukdytų kitiems keleiviams, ypač – neįgaliesiems, jie turėtų būti prioritetas, kaip ir tėvai su vaikų vežimėliais“, – sakė G. Neniškis, pridūręs, jog „tai [dviračių vežimas] neturėtų būti masiškas“.
Prie komiteto posėdžio prisijungęs dviratininkų atstovas Marius Kučinskas, jau prieš tai minėtam taisyklių aprašui pateikęs ne vieną siūlymą, ragino iš jo išbraukti piko valandas, nes esą važiuojant, pvz., į miestą (ne iš miesto) vadinamosiomis piko valandomis, autobusai būna pustuščiai. Komiteto pirmininko Raimondo Tamošausko siūlymu, vietoj piko valandų į taisykles reikėtų įrašyti „leisti vežti, kai yra vietos“.
Tuo metu A. Tuma piktinosi, jog esą „jau pusę valandos kalbam vėjus“, o A. Cesiulis rėžė: „Kiek jis [dviratininkų atstovas] gali mus čia šokdinti, kas jis toks“.
Po gana chaotiškų diskusijų pateiktam keleivių ir bagažo vežimo miesto autobusais tvarkos aprašui bendru sutarimu buvo pritarta.
Tačiau galutinį sprendimą dėl to turės priimti miesto taryba.
Na taip. Kai tokia apgailėtina dviračio takų infrastruktūra, tai tik autobusais ir belieka dviračius vežiotis
Oho, matai kaip, šokdina čia kažkas ponaitį Cesiulį, caro sindromas jau??