Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-10 |
Klaipėdos lėlių teatras, jau pradėjęs naują teatrinį sezoną, teigia, jog jo metu orientuosis į pagrindinį lėlių teatro kūrėją – lėlininką, kaip „žaidžiantį žmogų“.
„Lėlininkas – tai kūrėjas, vedamas žaidimo dvasios. Olandų kultūros filosofas, istorikas Johan Huizinga, kalbėdamas apie homo ludens – žaidžiantį žmogų – pabrėžė, kad žaidimas yra svarbiausia žmonijos veiklos forma, nuo kurios prasideda ir kūryba, ir kultūra. Tai veikla, kuri atitrūksta nuo kasdienybės ir yra prasminga pati savaime. Lėlininko darbas yra ypatingas žaidimo aktas – ne vien tik mechaninis lėlių valdymas, bet ir elegantiškas šokis tarp vaizduotės ir materijos. Lėlių teatre lėlininkas tampa ne tik kūrėju, bet ir žiūrovo vedliu, padedančiu atrasti erdvę, kurioje galime išvysti daugiau nei tai, kas matoma“, – rašoma teatro pranešime.
„Lėlės magija yra tai, kad žiūrovas sutinka viso spektaklio metu tikėti lėlės gyvybe, nors puikiai žino, kad joje gyvybės nėra. Kad iš tiesų patikėtum, tave turi užburti, užkerėti, įtraukti į vaizduotės pasaulį. Tai priklauso nuo lėlininko gebėjimo ne tik atgaivinti, bet ir jo paties tikėjimo, kad lėlė, su kuria jis dirba, turi sielą. Nemeistriškumas visada sugrąžina žiūrovą prie lėlininko. Lėlininkas tarsi praeivis, kuris savo įsitikinimu, tikėjimu turi paimti žiūrovą už rankos ir nusivesti per visus iliuzijų labirintus. Man kartais atrodo, kad lėlininkas – didelis žaidžiantis žmogus, kuris turi labai stiprų tikėjimą“, – dalijasi teatro meno vadovė, režisierė Gintarė Radvilavičiūtė.
Rugsėjį Klaipėdos lėlių teatras pristatys premjerą „Bučiuojant pelenus“, skirtą jaunimui ir suaugusiesiems.
Šis prancūzų menininko Renaud Herbin režisuojamas spektaklis yra poetinė dedikacija Klaipėdos miesto istorijai, ypač jo atminčiai po Antrojo pasaulinio karo. 1944 m. rudenį didžioji dalis miesto gyventojų buvo evakuoti. Klaipėda išgyveno milžinišką pokytį, kuris paliko gilų įtrūkį miesto atmintyje. Spektaklyje „Bučiuojant pelenus“, pasitelkiant fantaziją ir subtilų istorijos naratyvą, nagrinėjama, ką reiškia prarasti atmintį ir kaip pasakojama istorija tada, kai ne viskas yra prisimenama.
Rugsėjo 11 d. Klaipėdos lėlių teatras pradės naujus mokslo metus „Karakumų Asilėlio mokyklėlėje“. Edukacinės programos „Lėlių teatro magija“, „Mechaninis stebuklas“ ir „Iliuzija lėlių teatre“ padės vaikams pažinti lėlių teatro pasaulį, lavinti kūrybiškumą ir fantaziją. Šio sezono naujiena – edukacinės programos bus įtrauktos į teatro repertuarą, taip sudarant galimybes ne tik mokykloms, bet ir plačiajai visuomenei dalyvauti edukacijose, kuriose lėlių teatro elementais, iš pirmo žvilgsnio, sudėtingos temos pristatomos lengvai ir žaismingai.
Lapkritį Klaipėdos lėlių teatro edukaciniame centre įsikurs išskirtinė marionečių paroda iš Prahos, kurią pristato Čekijos meno ir teatro institutas. Paroda kvies į trumpą, tačiau informatyvią čekų lėlių teatro apžvalgą, kurioje – ir teatro tradicijos, ir šių dienų tendencijos. Ekspozicija suskirstyta į tris pagrindinius skyrius, kuriuose apžvelgiama istorijos raida, pokario transformacijos bei įvairios lėlių technikos. Parodoje lankytojai galės išvysti objektų instaliacijas, lėles, šeimos teatrą, šešėlių teatro modelį, daugybę nuotraukų ir paveikslėlių, supažindinančių su šia elegantiška lėlių teatro rūšimi.
Gruodį Klaipėdos lėlių teatras kvies mažuosius žiūrovus ir jų šeimas į Kalėdų Senelio namelio atidarymą. Tradicinis, kiekvieną gruodį puošiantis renginys ir šiemet lauks mažųjų teatro gerbėjų fachverkiniame namelyje, kuriame kasmet apsigyvena Kalėdų Senelis.
Pavasarį teatras lauks žiūrovų nuo 3 metų spektaklio „Apie dėdulę Petsoną ir jo katiną Findusą“ premjeroje. Spektaklis, sukurtas pagal Sveno Nordkvisto knygas, pasakos apie nuoširdžią draugystę tarp vienišo dėdulės Petsono ir jo talentingo katino Finduso. Šis pirštininių-mimikuojančių lėlių spektaklis ragins vaikus pasinerti į jaukų ir nuotykių kupiną pasaulį. Spektaklio režisierė G. Radvilavičiūtė užsimena, kad spektakliu bus siekiama patyrinėti aktoriaus ir lėlės santykio galimybes, paieškoti preciziškai, dramaturgiškai pagrįstos lėlės animacijos, jos tikro, kartais gal konkurencingo, tarpusavio bendradarbiavimo.
Gegužės pradžioje Klaipėdoje vyks XII tarptautinis lėlių teatro festivalis „Materia Magica“, subursiantis lėlių teatro meistrus iš viso pasaulio. Festivalio programa bus skirta naujų formų, technikų ir idėjų paieškai lėlių teatre, suteikiant galimybę tiek profesionalams, tiek žiūrovams susipažinti su naujausiais pasiekimais ir tendencijomis lėlių teatro pasaulyje.
Birželį teatras pristatys tarptautinę premjerą „Transportas“, kurtą bendradarbiaujant su partneriais iš Slovėnijos, Lenkijos, Estijos, Čekijos ir Austrijos. Tai šešių lėlių teatrų koprodukcija, nagrinėjanti transporto, globalizacijos ir tvarumo temas. Projekto metu bus sukurti šeši skirtingi mažo formato spektakliai šešiuose teatruose. Klaipėdos teatro kuriamas spektaklis pasakos apie turtingos keliautojos kelionę į Everesto viršūnę, kuri virs pavojingu išgyvenimo trileriu. Tai bus juodojo humoro prisodrinta satyra, atskleisianti, kaip žmogaus išdidumas gali nuvesti jį į pražūtį.
„Sezonas žada daug įdomių patirčių, neatrastų vandenynų, draugystes tvirtinančių projektų. Fokusuojamės į lėlininką-žmogų, lėlininką-kūrėją, lėlininką, kuris organizuoja, – juk šie žmonės išlaiko lėlių teatrą ir veda į priekį. Žmogus ir jo idėja“, – sako Klaipėdos lėlių teatro direktorė Aušra Juknevičienė.
Parašykite komentarą