Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-12 |
Reaguodamas į pastaruoju metu vėl pasipylusius gyventojų skundus dėl atviru būdu vykdomos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) krovos ketvirtadienio rytą vietoje apsilankęs aplinkos apsaugos ministras Simonas Gentvilas pareiškė, kad arba kompanija susitvarkys, arba vėl surinkus įrodymus jai bus uždrausta krauti kai kuriuos krovinius, kaip kad jau buvo nutikę su geležies rūda.
Anot ministro, jau nuo pirmadienio ties kompanijos tvora pradės dirbti mobili laboratorija, bus analizuojama ir vaizdo medžiaga, kurią turi pateikti įmonė.
Tuo metu „Klasco“ vadovas Vitalij Muštuk tvirtina, jog visa tarša lieka įmonės teritorijoje, bet esą situacija bus analizuojama ir galbūt rasis kokie nors nauji aplinkosauginiai sprendimai.
Prasidėjo vasarą
Prieš keletą metų gyventojai buvo pakilę į aktyvią ir ilgą kovą dėl „Klasco“ vykdytos dėl geležies rūdos krovos. Vėliau, 2020-ųjų spalį, Klaipėdos universiteto mokslininkai pristatė tyrimo rezultatus, kurie parodė, kad geležies dulkės, identiškos „Klasco” kraunamai produkcijai, sklido mieste iki 650 m atstumu, o jos koncentracija mažėja, didėjant atstumui.
Galiausiai aplinkosaugininkai kompanijai uždraudė užsiimti tokia krova, bet ji vėliau bandė tokį draudimą panaikinti per teismus.
Birželio pabaigoje didžiąją burlaivių regatą Smiltynėje išlydėję klaipėdiečiai dalinosi matę, kaip „Klasco“ apdulkino išplaukiančius laivus.
„Atvira Klaipėda“ gyventojų vaizdo medžiaga, kaip dulka šios kompanijos kroviniai dalinosi rugpjūčio pradžioje.
Naujas toks epizodas buvo užfiksuotas praėjusį sekmadienį.
Reaguodamas į tai aplinkos ministras S. Gentvilas socialiniame tinkle pakomentavo, kad atvyks aikštis situacijos į vietą/ Tai jis ir padarė ketvirtadienį ryte. Žurnalistų į teritoriją „Klasco“ neįsileido.
Pripažįsta, kad kelias – ilgas
„Yra didelė problema, „Klasco“ turi nedelsiant nutraukti visą taršą, neįmanoma naktimis miegoti vietiniams gyventojams, nes kraunami itin triukšmingi kroviniai, pats kaip klaipėdietis tai patyriau – naktį atsibundi ir gyvendamas penkių kilometrų atstumu. „Klasco“ tiesiog privalo nutraukti tokią krovą. Deja, įmonė dirba prastu standartu“, – po beveik valandą trukusio vizito įmonėje komentavo ministras.
Pasak jo, nuo pirmadienio bus atsiųsta mobili laboratorija, kuri nuolat stebės situaciją iškart už įmonės tvoros.
„Iš gyventojų filmuotos medžiagos matome, kad nesilaikoma krovos standartų, krovinys paleidžiamas iš aukštai, nesimato, kad būtų apsauginės tvorelės padarytos. Įmonė yra įpareigota visą mėnesį kaupti filmuotą medžiagą, tai mes pareikalausime ją pristatyti. <..> Ji privalo susitvarkyti ir investuoti arba nutraukti šitokią krovą“, – kalbėjo S. Gentvilas.
Jis tikino, kad įmanoma uždrausti ir tokių krovinių krovą jei niekas nesikeis, kaip kad buvo padaryta su geležies rūda, nors pripažįsta, jog tai yra ilgas teisminis kelias ir reikia surinkti įrodymus.
„Penki teismai ligi šiol buvo. Net ir pastato fasadas rodo, kad trisdešimtmetį yra siurbiami pinigai iš šios įmonės, dividendai išimami ir finansuojamos kitos nuostolingos grupės įmonės. Į Klaipėdą priimam kroviniai, kuriems nepasiruošta – taršūs, triukšmingi. Kuriems nepadarytos reikiamos investicijos ir tai yra didelis skirtumas nuo kitų uosto įmonių, kurios krauna grūdus, cementą. Padaromos investicijos, taikoma geriausia europinė praktika ir tik tada priimam kroviniai. O „Klasco“ tiesiog žvejoja nepatogius krovinius ir kauna juos prieš gyventojų langus“, – kalbėjo ministras.
Pažeidimų nemato, baksnoja į kelių remontą
„Klasco“ vadovas Vitalij Muštuk pirmiausia akcentuoja, kad 90 proc. šios kompanijos krovinių esą yra organiški – skalda, medžio skiedra, bazaltas, įvairios akmenų frakcijos.
„Iš esmės tai visi kroviniai, kuriuos galime rasti šiaip gatvėje. Jiems keliami dulkėtumo prevencijos reikalavimai, mes turime užtikrinti, kad tarša neišeitų už įmonės ribų. Remiantis Uosto direkcijos taršos matavimo stotelėmis ribinių normų viršijimo nėra fiksuojama“, – dėstė uostininkas.
Anot jo, kompanija atsižvelgs į ministro pastabas, bet objektyvumo dėlei esą reikia pastebėti, kad toks krovinys kaip skalda neturi uždaros krovos technologijos būdų.
„Grūdams mes turime specializuotą terminalą, klausimų ten nėra. Vien dėl to, kad esame pačiame miesto centre gyventojų jautrumo yra daugiau. Paskutiniai nusiskundimai atsirado prieš 3-4 savaites. Gal kažkas gyventojus suneramino, į tą faktą mes atsižvelgsime. Aplink vyksta daug rekonstrukcijos darbų, Švyturio gatvė rekonstruojama, matosi, kaip krovininis transportas kelia dulkes nuo asfaltuojamo kelio, bet klausimų niekas nekelia. Visi žino, kad šalia „Klasco“, tai bet kokios dulkės gyvenamojoje teritorijoje yra iš „Klasco“, – dėstę V. Muštuk.
Pasak jo, tai ką pastaruoju metu filmavo gyventojai yra techninė druska, kuria bus barstomi „absoliučiai visi Lietuvos keliai“.
„Tai nėra taršus krovinys. Ji pritraukia drėgmę, gali dulkėti tik kai ilgą laiko tarp yra sausi orai ir didelis vėjas. Ji užsivežama rudens pradžioje, kai jau nebėra karštų orų. Ši druska nesukelia taršos, ji yra uždengta specialiais brezentais“, – aiškino vadovas.
Anot jo, taip pat reikia atsižvelgti į tai, kad uostas yra vėjuota teritorija, esą staiga gali atsirasti vėjo gūsis „ir objektyviai ne visada yra spėjama sureaguoti į momentinius oro sąlygų pasikeitimus“.
„Iš video matosi, kad visas dulkių debesis pasiliko uosto teritorijoje. Ji ištisą parą valoma šlapiu būdu. Prevencijai skiriame pakankamą dėmesį. Reikės matomai padaryti kažkokią analizę ir gal gims kažkokie nauji sprendimai“, – kalbėjo V. Muštuk.
Jis tikino, kad su operatoriais kalbama, jiems nurodymai duodami dėl krovos, o nufilmuotas esą buvo „tik vienas pakėlimas“. Rugpjūtį anot V. Muštuk, dulkėjo kraunami žirniai, bet viskas kartu su specialių patrankų dulksna esą irgi liko teritorijoje.
Beje, kompanija savo interneto svetainėje tvirtina, kad jos misija yra ir „aktyviai rūpintis aplinkos tvarumu bei švara“.
nuo pat prichvatizavimo pradžios yra parazitas ant miesto kūno.Lubys gavo dovanų šią kompaniją, apmokėdamas iš gaunamo pelno per eilę metų.Pažiūrėkite į kitas krovos įmones ir palyginkit – akivaizdu, kad klasko tebegyvena sovietmetyje.Jokie ministrų pažadai ir piarinimasis prieš rinkimus čia nepadės.Tik įmonės boikotas ir gyventojų masinės protesto akcijos !
Idomu kokiu metodu ponas apskaiciavo , kad vejyje besiplaikstantis milziniskas dulkiu debesis ne kruopelytes uz imones teritorijos neisejo? Apsauginiai gal sustabde?
beje, šią savaitę naktimis prie švyturio / pušyno buvo vykdomi tokie garsūs krovos darbai, nebuvo galima užmigti net langą užsidarius. Parašėme į uostą – KAIP VISADA, jokios reakcijos.
Šaunuolis Gentvilas, griežtai ir aiškiai. O Klasco yra urodai, nuodijantys miestą.
Tiesei y desimtuka
artėja rinkimai, Gentviliukas prasibudo
Prieš buvusius rinkimus ” gelbėjo ” Girulių mišką nuo išskirtimo . Mišką kurio niekas nesiruošė kirsti 🙂 Dabar šou su stotelėmis . Fui…
Šiandien per TV parodė kaip profesionalus gėjus tipo žmogaus teisiu ginėjas Raskevic puolė ginti ir įteisinti baltu tikėjimą Romuva, ir šiandien vietos žiniasklaidoje pasirodė kaip gamtosaugininkas pupuliukas Gentviliukas puolė gelbėti klaipėdiečius nuo Klasco taršos. Juokas paėmė kada tuos du įvykius sudėlioji i viena potekste. Šou šių politiniu narcizu juk vyksta prieš pat rinkimus o ne pvz. prieš metus. Politinis klanas iš liberankonservatoriu pasidarė aktyvus kada reikia kad juos perrinktu ir kad toliau ketverius metus galėtu savo reikaliukus prastūminėti, vienas gejukus ir lesbietes toliau stumti i valdžia kad vėliau galėtu visiems įsakinėti, kitas toliau savo maklius sukti kad vėliau bizniukai pagaliau jėgos įgautu ir kitiems isakinėti galėtu. Šlykščios asmenybės ir dar šlykštesni jų fasadiniai darbeliai tipo visuomenei.
Gerai padarė ministras S.Gentvilas. Labai gerai, griežtai.Trumpai ir aiškiai-visam KLASCO Dir.V.Muštuk „mandagiam” melui, be galo pažadų mažinti taršą, MANAU, ateina galas. Ir su pagalba šalia gyvenančių. Reikia ir naktį pastebėti, foto daryti… Nėra taip paprasta sutramdyti tokių KLASCO darbų
taršą. Ir ištreniruotą…melą. Ministras tegul įvardija konkrečiai pavardę to inspektoriaus kuris vadovaus tiems stebėjimams,kad gyventojai tiesiogiai galėtų jam pranešti ,jei kas. Ir dar. Atrodo, kad KLASCO čiut …nebankrutuoja. Imasi bet kokio kliento. Visa milžiniška teritorija-mūsų miesto dalis, daug kur tuščia. Ar vis Lubienei trūksta? Čia savivaldybė turėtų susidomėti..
vyksta tik liberalus piaras, nes pakeitus įstatymą, kurį ruošia ministrui pavaldūs aplinkosaugininkai ” dėl mažareikšmingumo ” galės stovėti ir 2 stotelės 🙂 Įstatymas leis ir tiek žinių . ___Aplinkosaugininkai rengiasi priimti nuostatas, kurios gali supykdyti šalia Klaipėdos uosto tvoros gyvenančius žmones.Numatyta iš esmės keisti mažareikšmių pažeidimų aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių srityje kriterijų aprašą.
Jame iš esmės bus naujai apibrėžiamas požiūris į Klaipėdos miesto oro taršą iš jūrų uosto teritorijos. Kai kuriais atvejais gyventojams nerimą keliančios dulkės iš uosto galės būti laikomos mažareikšmiu aplinkos pažeidimu.____DULKĖS IŠ UOSTO – TARP MAŽAREIKŠMIŲ
PAŽEIDIMŲ ____2024-09-08 15:00Vidmantas Matutis. KD .
Pofig ta klasco. Bet to apsimelavusio neiškaus išsilavinimo ir nerastos šąžinės plikakaušio kalbos nevertos nė 0.5L depozitinio PET butelio…
Ministras jau visą kadencija baigia „pėsčiasvpravaikščioti” 🙂 Panašu kad per tiek laiko atėjo iki uosto nuo Vilniaus. Nes problemos ten jau nežinia nuo kada velkasi. Kaip tik ant rinkiminio šou netyčia pataikė pasipiaryt 🙂 nu pasitaiko ir taip
kuris mane verčia klausti liberalo Aplinkos ministro, pone ar tikrai ____Aplinkosaugininkai rengiasi priimti nuostatas, kurios gali supykdyti šalia Klaipėdos uosto tvoros gyvenančius žmones.Numatyta iš esmės keisti mažareikšmių pažeidimų aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių srityje kriterijų aprašą.
Jame iš esmės bus naujai apibrėžiamas požiūris į Klaipėdos miesto oro taršą iš jūrų uosto teritorijos. Kai kuriais atvejais gyventojams nerimą keliančios dulkės iš uosto galės būti laikomos mažareikšmiu aplinkos pažeidimu._______IŠ KD 2024-09-08 15:00Vidmantas Matutis26
___DULKĖS IŠ UOSTO – TARP MAŽAREIKŠMIŲ PAŽEIDIMŲ
kodėl niekas nesiskundžia dėl baisos smarvės, kurią skleidžia kraunamos medžio drožlės.
butent