Vairavimo instruktorius: „Didvyriai yra tie, kurie net ir bijodami eina bei daro“  (2)

Svarbu, Veidai
Milda Rybakovaitė, „Atviros Klaipėdos“ praktikantė
2024-09-22

Kęstutis Videikis jau 17 metų moko būsimus vairuotojus, vadovauja savo įkurtai vairavimo mokyklai ir dalinasi žiniomis ne tik gyvai, bet ir internete – publikuodamas vaizdo pamokas „Youtube“ platformoje.

„Pabaigiau pedagogikos studijas, svarsčiau dirbti mokytoju, bet pasižiūrėjau, kad algos gana mažos, o darbas – sunkokas“, – pasakojo K. Videikis.

Supratęs, kad patinka automobiliai, mokyti ir padėti žmonėms K. Videikis pasirinko vairavimo instruktoriaus profesiją ir pusmetį pradirbęs instruktoriumi atidarė savo vairavimo mokyklą.

Prisiminęs žmones, kurie mokėsi prieš 15 metų, K. Videikis pirmiausia išskiria jų požiūrį į vairavimo kursų kainą.

„Pirmas dalykas, į kurį klientai atkreipdavo dėmesį, buvo kaina, ir nebūdavo svarbu nei koks automobilis, nei koks instruktorius, o tiesiog eidavo mokytis ten, kur pigiau. Šiandien žmonės sau leidžia rinktis ir brangesnę paslaugą tikėdamiesi, kad gaus geresnį instruktorių, kuris moko su geresniu automobiliu. Daugiau žmonių nori kokybiško mokymo ir sutinka sumokėti papildomus 5-10 eurų už pravažiavimą“, – lygina K. Videikis.

Anot jo, per pastaruosius 15 metų pasikeitė ne tik mokiniai, bet ir instruktoriai.

„Anksčiau būdavo nemažai instruktorių, kurie leisdavo sau šaukti ant mokinių. Tokių instruktorių mokinių išlaikymo lygis yra aukštas, nes jie yra griežti ir reiklūs, bet mokinys jaučiasi nemaloniai, besimokydamas patiria daug neigiamų emocijų, būna ir apsiverkia – pasakoja vairavimo mokytojas. – Šiandien dauguma instruktorių suprato, kas yra mandagus bendravimas, kokia turi būti pedagogika, taikomas koučingas (instruktorius užuot pasakęs, ką reikia daryti, mokiniui užduoda klausimą, kad šis pats sugalvotų tinkamą sprendimą). Toks mokymo metodas pasitvirtina, nes žmogus vieną kartą sugalvojęs pats, kitą kartą irgi atsimins, kaip reikia elgtis tam tikrose situacijose“.

Anot K. Videikio, geriausia instruktoriaus savybė – ramumas.

„Šiuo metu plečiam vairavimo mokyklą, perkam naujus automobilius, priimam naujus instruktorius, ir pagrindinė savybė, kurios ieškom, tai, kad instruktorius būtų ramus. Pirmiausia, kad jis nebūtų „karštas“, kad gebėtų suvaldyti ne tik savo, bet ir mokinio emocijas. Mokiniai pamokose ir taip yra įsitempę, todėl svarbu, kad instruktorius būtų atsipalaidavęs ir nerėktų: „Ką čia darai?!“, „Kur čia važiuoji?!“, „Ar nematai ženklų?!“ ir panašiai. Su piktu instruktoriumi mokinys niekada neturės teigiamos patirties,“ – tikina K. Videikis.

Pasak pašnekovo, jo vairavimo mokykloje visi automobiliai yra apdrausti kasko draudimu, taigi, instruktoriams nereikia jaudintis ir pykti dėl automobiliams padarytos žalos, net jei mokinys užvažiuotų ant šaligatvio bortelio ar padarytų kokią kitą klaidą.

Paklaustas apie „Regitrą“ ir gandus apie mokinių „sukirtinėjimą“, K. Videikis atsako, kad būna įvairių situacijų, o gandai atsirado iš to, kaip viskas vyko seniau.

„Prieš 15 metų vertinimo sistema buvo nelabai aiški, o egzaminatoriai į egzaminą ateidavo nepatenkinti ir susiraukę. Mokiniai tikrai labai bijodavo vairavimo egzaminų, tai visko prisigalvodavo tiek jie, tiek instruktoriai. Atrodė, kad jeigu jau „sukirto“ penkis tą dieną, tai bent vieną praleis arba jeigu penkis praleido, tai gal kažkas turėtų neišlaikyt – prisimena vairavimo mokytojas. – O šiandienė situacija yra tokia, kad egzaminatoriai tikrai dirba sąžiningai, turi rimtus patikrinimus, nenori prarasti darbo ir vertina savo darbo vietas. Egzaminuotojai į egzaminą ateina su šypsena, pasiteirauja, kaip mokinys jaučiasi, stengiasi sumažinti patiriamą stresą. Taigi, situacija tikrai yra pagerėjusi ir už tą teigiamą pokytį „Regitrą“ reiktų pagirti“.

Šiandien K. Videikio „Youtube“ paskyrą prenumeruoja beveik 19 tūkst. žmonių, o populiariausia vaizdo pamoka sulaukė net 80 tūkst. peržiūrų. K. Videikis pasakoja, kad filmuoti vaizdo pamokas sugalvojo per karantiną, nes tiesiog „nebebuvo ką veikti, o veiklos norėjosi“.

„Sugalvojau sukurti savo testų programą ir filmuoti video pamokas, kad žmonės, būdami namuose, galėtų mokytis, spręsti testus ir ruoštis egzaminams, – prisimena K. Videikis. – Ši veikla man taip „prikibo“, kad be jos jau negaliu, tiesiog noriu kurti. Aišku, būna, kad pavargstu, bet tas noras sugrįžta ir vis norisi padaryti kuo geriau. Turiu įsirengęs profesionalią studiją, kurioje yra ir garsą izoliuojančios plokštės, ir apšvietimo įranga, ir kelios kameros“.

K. Videikis priduria, kad išmoko montuoti vaizdo įrašus, ir džiaugiasi nauju įgūdžiu.

„Bet mano pašaukimas yra būti vairavimo mokytoju ir man patinka sutikti naujus žmones, su jais bendrauti, suteikti naujų žinių ir tai yra didelis malonumas. Tikrai būna pagalvoju, kad gal jau nusibodo, gal reiktų naujos veiklos, bet padarius nedidelę pertrauką visada grįžtu su nauja energija. Jau tiek metų nenusibodo ir, turbūt, nenusibos“, – atvirauja instruktorius.

Paklaustas apie „Youtube“ platformą kaip apie reklamos įrankį K. Videikis teigia, kad tai tėra sudėtinė testų programos dalis ir vairavimo mokyklos ten nereklamuoja.

„Žmonės išklauso paskaitą ir tada gali eiti spręsti testus. Aš darau kelių tipų pamokas. Vienose aš aptariu žmonių atsiųstus probleminius klausimus juos paaiškinu. Nesvarbu, iš kokios testų platformos. O kitos pamokos yra grynai apie Kelių eismo taisykles. Dabar esu pradėjęs filmuoti visą kursą nuo pradžios iki pabaigos. Noriu, kad būtų kokybiška ir aišku. Bus toks teorijos kursas, kokį mokiniai gauna atėję į vairavimo mokyklas“, – pasakoja mokytojas.

Pasak jo, nėra nei vieno mokinio, kuris ateina mokytis vairuoti nebijodamas. Vieni tai neigia, kiti slepia, bet kažkokią baimę ar nerimą jaučia visi.

„Prieš pradedant bet kokią naują veiklą jaučiamas nerimas ir nežinomybė, neaišku, ar pasiseks, ar ne, tačiau žmonėms, kurie kažko siekia ir dėl to stengiasi, dažniausiai pavyksta“, – sako K. Videikis.

Instruktorius išskiria tik vieną problemą – nenorą mokytis.

„Būna, kad tėvai vaikui nuperka kursus ir sako „tu būsi vairuotojas“, o jis to visiškai nenori ir tingi mokytis. Tai labai aiškiai matosi, kai žmogus neskiria pakankamai laiko teorijos mokymuisi, praleidžia pravažiavimus arba dažnai į juos vėluoja“, – dalinasi K. Videikis ir priduria, kad tada instruktoriaus darbas yra parodyti vairavimo naudą.

O žmonėms, kurie nori išmokti vairuoti, bet bijo, K. Videikis pataria „bijoti ir vis tiek daryti.“

„Didvyriai yra tie, kurie net ir bijodami eina ir daro. Čia vienas iš tų momentų gyvenime, kai bijai, bet vis tiek darai, nes žinai, kad reikia. Nereikia bijoti egzaminų ar jų neišlaikyti, nes anksčiau ar vėliau išlaiko visi. Baimė nėra blogas jausmas, nes ji paruošia veikti“, – drąsina K. Videikis.

Žymos: |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Vairavimo instruktorius: „Didvyriai yra tie, kurie net ir bijodami eina bei daro“ ”: 2

  1. Julija Stadaliene parašė:

    Kaip galima nugaleti baime jai nori ismokti vairuot,bet bijai sesti uz vairo

  2. Julija Stadaliene parašė:

    Noriu ismokti vairuot,bettruputi bijau,nes turejau avariju

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Uždraudė praktinius mokymus vairuoti

Vyriausybė, atsižvelgdama į nepalankią COVID-19 situaciją Lietuvoje, trečiadienį priėmė sprendimą laikinai uždrausti transporto priemonių vairavimo praktinius mokymus. Vairuotojų mokymo teorijos ...
2020-12-23
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This