Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-25 |
Greitųjų autobusų (BRT) projektą šiukšlinėn pasiuntusi dabartinė Klaipėdos valdžia braižo naują nuo Smiltelės iki Liepojos gatvės besidriekiančios miesto magistralės viziją. Tačiau ji miestiečių, kaip ir dažniausiai būna tokiais atvejais, nesudomino.
Iki viešojo pristatymo savo pasiūlymus projektuotojams pateikė tik vienas klaipėdietis, o pačio antradienį vykusios pristatymo metu buvo išsakyta tik viena pastaba dėl vienos perėjos.
Kokie esminiai pokyčiai?
„Atvira Klaipėda“ rašė, kad 260 tūkst. eurų vertės sutartį dėl eismo valdymo sistemos modernizavimo Smiltelės g., Taikos prospekto, Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvių kapitalinio remonto bei lietaus nuotekų tinklų statybos ir rekonstravimo projekto su UAB „Atamis“ buvo pasirašiusi dar praėjusios kadencijos miesto valdžia 2022 m.
Projektas turėjo būti baigtas dar pernai, tačiau po uostamiesčio politinės valdžios kaitos jis buvo sustabdytas, o praėjusių metų lapkritį buvo nuspręsta įsigyti papildomas paslaugas už 76 488,94 Eur ir bendra sutarties kaina išaugo iki 336 578,44 Eur.
Pristatymo metu viena iš UAB „Atamis“ projektuotojų Gintarė Simonavičiūtė teigė, jog projektas yra suskirstytas į 7 etapus, kurie gali būti įgyvendinami nebūtinai išvardintos eilės tvarka.
Pasak jos, šiuo metu daugumoje šios magistralės sankryžų yra sena šviesoforinė įranga, neatitinkanti šių laikų reikalavimų, tad ją numatoma keisti į naują. Taip pat numatoma tvarkyti pėsčiųjų ir dviračių takus, kurie neatitinka reikalavimų, vietomis yra tik horizontalius ženklinimu atskirta sena danga ir pan. Didžioji dalis apšvietimo stulpų šiose gatvėje yra dar su senomis atramomis, tad ten negalima įdiegti LED apšvietimo ir juos numatyta pakeisti.
Tarp esminių pokyčių G. Simonavičiūtė išskyrė dvi naujas projektuojamas šviesoforines sankryžas Taikos prospekte ties Naujakiemo ir Raudonės gatvėmis bei ties Debreceno ir Naikupės gatvėmis. Čia dabar, anot jos, yra pavojingi apsisukimai per keletą eismo juostų.
Smiltelės-Vingio gatvių sankryžoje projektuojamas kairinis posūkis, kad važiuojant rytų kryptimi būtų galima pasukti iš Smiltelės į Vingio gatvę.
Taikos prospekto sankryžoje su Kauno gatve iš pastarosios į kairę buvo galima sukti dviejose juostose.
Dar vienas šviesoforas atsiras perėjoje ties Bijūnų gatve. To, anot G. Simonavičiūtės, reikia, nes ši perėja yra tarp dviejų žaliosios bangos principu veikiančių sankryžų.
Ties Sausio 15-osios sankryža atsiras viena papildoma – A – juosta. Čia ir toliau į kairę šiaurės kryptimi bus galima sukti iš dviejų juostų, viena liks važiuoti tiesiai.
P. Lideikio gatvėje, nuo jūros pusės, „kaip atlanka“ projektuojama eismo juosta sukti į dešinę, į Herkaus Manto gatvę. Šiaurės prospekte bus pailginama juosta dešiniajam posūkiui į Liepojos gatvę.
Beveik jokio susidomėjimo
G. Simonavičiūtė informavo, kad iki viešo svarstymo raštu buvo sulaukta tik vieno žmogaus pastabų. Beveik visos jos buvo susijusios su ženklinimu. Išskirtinis buvo siūlymas Herkaus Manto gatvėje esančioje A juostoje neleisti važiuoti elektromobiliams. Tačiau jam projektuotojai nepritarė, nes ekologiškas transportas esą turi būti skatinamas ir plėtojamas.
Taip pat pastabų autorius norėjo, kad būtų projektuojamas geresnis įvažiavimas į Alksnynės gatvę. Reaguodamas į tai susirinkime dalyvavęs Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Justas Ingelevičius tikino, kad čia reikėtų „naikinti zebrą“.
Nors G. Simonavičiūtė laikėsi nuomonės, kad toks ženklinimas nepablogina saugumo, J. Ingelevičius tvirtino priešingai.
Reaguodama į tokias pastabas projektuotoja prisiminė, kad šviesoforinėse sankryžose bus atskirai dviratininkams skirti mygtukai, o kur galima bus įrengtos atramos, kad laukdami žalio signalo dviratininkai galėtų įsikibti ranka ar pasidėti koją.
Koks BRT likimas?
Žinia, praėjusios kadencijos valdžia šioje magistralėje ketino įrengti BRT (Bus rapid transit) trasą. Tik 2023-iųjų pradžioje, kai valdančioji koalicija jau buvo seniai sueižėjusi ir esminiai sprendimai nebuvo galimi be opozicijoje buvusių eksvalstiečių (dabartinio mero Arvydo Vaitkaus ir jo komandos), po pastarųjų pasipriešinimo šis projektas buvo išbrauktas iš 2023–2025 metų strateginio veiklos plano.
„Atsisakysime projekto greitojo viešojo transporto sistemos (BRT) įgyvendinimo”, – savo rinkimų programoje skelbė A. Vaitkaus visuomeninis komitetas „Ištikimi Klaipėdai“.
Minėtojo pristatymo metu „Atviros Klaipėdos“ žurnalistui paklausus, ar „Atamis“ sprendiniai eliminuoja BRT, G. Simonavičiūtė atsakymą peradresavo savivaldybės atstovams.
„BRT parengtas ir priduotas, jis nebus įgyvendinamas iki atskiro valdžios sprendimo. Kiek man žinoma, buvo atsižvelgta į buvusius BRT sprendinius, bet naujai projektuojama, įtraukta naujų aplinkybių, atsiradusių sprendinių. Projektas bus aktualesnis, jis apims ir kai kuriuos BRT sprendinius, juo reikės ir vadovautis įgyvendinant“, – aiškino Vidmantas Paliakas, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas.
G. Simonavičiūtė savo ruožtu pridūrė, kad BRT projektas buvo rengiamas žaliojoje juostoje.
„Jos nepanaikiname, paliekame ateities perspektyvoje, kad per vidurį galėtų atsirasti, bet tada reikėtų kai ką perdarinėti“, – teigė projektuotoja.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
Apie kokius btrus cis kalbama, kai zalias plotas paliktas tramvajaus įrengimui. Vistik tada buvo protingrsniu ir turinciu įžvalgą… Sviesoforu ir zenklu, stulpeliu miestas…
Pasižiūri į miestą ir viršaus ir supranti, kad tai plikmiestis. Nėra taip, kad pažiūri į Klaipėdą ir pasakai WOW. Atskiros miesto dalys gal kažkiek traukia akį, bet bendras viazdzialis nekoks.
Ale tu matai, žmogau, kažkas kažkur kažką nagrinėja, o tie debiliukai Klaipėdos gyventojai nedalyvauja… Taivgal nieks, išskyrus pašvęstuosius, NEŽINO???
„Projektuotoja” pasvaiguliavo, „chrustikų” atstovas į dausas papezėjo ir nusprendė kaip DAR pinigėlių biudžetinių „įsiveiklinti”…